مقالات آموزشی

توجه به ۵ نکته درباره مدیریت محتوا برای وب سایت‌های جهانی

مفید بود؟

سازماندهی محتوای محلی برای وب سایت‌های جهانی یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. نکاتی که در ادامه آورده شده است به شما در مدیریت محتوا برای وب سایت‌های جهانی کمک می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های راه‌اندازی و مدیریت یک وب سایت جهانی، سازماندهی و ایجاد محتوای محلی است. بسیار خوب است که امروزه شاهد این هستیم که مدیریت محتوا توسط صاحبان وب سایت‌ها و بازاریابان با درک انواع سفرهای مشتری و پرسونای آنها، جدی گرفته می‌شود و نه آنچه کسب و کارها می‌خواهند مشتریان خود ببینند.

محتوای سایت اصلی

در عین حال، بسیاری از وب سایت‌ها برای ایجاد سایت‌های مختلف جهانی، فقط محتوای سایت اصلی را ترجمه می‌کنند. با توجه به اینکه محتوای سایت اصلی اغلب براساس نیاز مشتری و سایر عوامل برای بازار خاص ایجاد شده است، این تغییرات جهانی ممکن است با یک نقص بزرگ آغاز شود.

در این مقاله، 5 نکته‌ای را ارائه می‌دهم که در مدیریت محتوا برای سایت‌های جهانی به من کمک کرده‌اند.

 

 5 نکته‌ در مدیریت محتوا برای سایت‌های جهانی

1. تقویم محلی

این یک تقویم ساده است که هر یک از تعطیلات و رویدادهای کشور مورد نظر شما را نشان می‌دهد:

  •  فصل‌های خرید و فروش فوق العاده
  •  تقویم‌ سالانه آموزشی
  • 5 Content Management Tips for Global Websites
  • تقویم مالی
  •  جشنواره‌ها
  •  فصل‌های تعطیلات

تقویم کاری مجزا

بخاطر همکاری با کسب و کارها در کشورهای مختلف، دانستم که هر کشور برای خود زمان‌های مشخصی برای کادو دادن، مسافرت می‌باشد برو همچنین تقویم کاری مجزا دارد. به عنوان مثال، مدارس ایالات متحده معمولا در ماه آگوست – سپتامبر شروع می‌شود و در ماه مه – ژوئن به پایان می‌رسد، اما در ژاپن به طور معمول در آوریل شروع و در مارس به پایان می‌رسد.

استراتژی push-pull

دولت ژاپن تقویم مالی مشابهی دارد. تمام پیمانکاران آنها برنامه‌ریزی خود را از پاییز آغاز می‌کنند تا بودجه برنامه‌ریزی شده خود را که مربوط به سال مالی پیش رو می‌باشد را تا فوریه و مارس بدست بیاورند. اگر هر یک از این پیمانکاران مشتریان هدف شما هستند، باید محصولات و خدمات اطلاعاتی شما تا تابستان آماده باشد.

اگر کسب و کار شما خدمات و / یا محصولاتی فصلی ارائه می‌دهد، ممکن است به استراتژی push-pull در تولید محتوای خود نیاز داشته باشید و بخواهید آن را در تقویم خود برای هر کشور اضافه کنید. این به بازاریابان محتوا کمک می‌کند تا بدانند که چه محتوایی را در چه فصلی و در وب سایت کدام کشور ایجاد کند و به طور کلی در مدیریت محتوا موثر است.

2. تحقیق درباره کلمات کلیدی محلی

متاسفانه اخیراً اینطور به نظر می‌رسد که کلمات کلیدی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. من موافقم که دنبال کردن کلمات کلیدی خاص برای رتبه‌بندی، که ممکن است برای کسب و کار شما موثر باشد یا نباشد، تلاش بیهوده است.

با این وجود، شما باید بدانید مردم در هر کشور چگونه به دنبال اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مربوط به کسب و کار شما می‌گردند و اینکه بتوانید به همان شکل که استراتژی محتوای خود را درک کرده‌اید، آن را منعکس کنید و این‌ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

ناگفته نماند که تحقیق درباره کلمات کلیدی محلی به همان صورتی که برای کشور خود انجام می‌دهید از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر داده‌هایی که به طور معمول استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که هرگونه اطلاعات خاص محلی را نیز بررسی کنید، مانند:

  •  موضوعات چت خدمات مشتری
  •  اقلام محبوب محلی
  •  پیشنهادات رقبای محلی

3. ترجمه و بومی سازی

ترجمه محتوای سایت موجود منطقی‌تر از این است که هر یک از سایت‌های محلی را از ابتدا ایجاد کنید.تا زمانی که به یاد داشته باشید که سایت‌ها را برای هر کشور بومی سازی کنید، کار شما خوب پیش خواهد رفت.

امیدوارم شما قبل از ترجمه محتوا و بومی سازی، تحقیقات کلمات کلیدی محلی را انجام داده باشید. اگر اینطور باشد، مطمئن باشید که مترجمان (نمایندگی یا تیم داخلی) از کلمات موجود در لیست کلمات کلیدی شما استفاده خواهند کرد.

اطلاعات خاص محلی

در طول فرایند بومی سازی، تا جایی که امکان دارد از اطلاعات خاص محلی استفاده کنید، به ویژه در سایت‌هایی که به زبان‌هایی (به عنوان مثال، انگلیسی، اسپانیایی، چینی سنتی) نوشته شده است که در چندین کشور صحبت می‌شود. شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها و ارزهای محلی بعضی از اطلاعات را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند تا کشور مورد نظر وب سایت را درک کند.ویژگی hreflang یکی دیگر از راه‌های عالی برای به حداقل رساندن نمایش صفحه اشتباه در نتایج جستجو در کشور اشتباه است.

 

به خاطر داشته باشید کهGoogle  و Yandex تنها موتورهای جستجویی هستند که اطلاعات hreflang را در نظر می‌گیرند. این امر، به بومی سازی محتوا در برخی از کشورها، جایی که افراد از سایر موتورهای جستجو، به غیر از Google  و Yandex استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری می‌بخشد.

4. سیستم مدیریت محتوا

شاید یکی از رویدادهای ترسناک مربوط به وب سایت‌های جهانی زمانی اتفاق بیفتد که CMS  هنگام به روزرسانی محتوای اصلی، محتوای محلی را عقب می‌اندازد. تمام محتوای ویرایش شده محلی شامل تگ عنوان و توضیحات متا از بین می‌رود.

از آنجا که تیم‌های محلی معمولاً بسیار کوچک‌تر از تیم‌هایی می‌باشند که در دفتر کشور مبدا هستند، این، یک بار غیر منتظره بزرگی را بر دوش آنها می‌گذارد. حتما CMS را طوری تنظیم کنید که وقتی محتوای والد ویرایش می‌شود، باعث پاک شدن اتوماتیک محتوای ویرایش شده در صفحات کودک نشود.

قابلیت‌های CMS

یکی دیگر از چالش‌های متداول مربوط به مدیریت CMS زمانی است که محتوای جدیدی در سایت والد ایجاد می‌شود و بعد بصورت اتوماتیک صفحات کودک نیز ایجاد می‌شود، بدون توجه به نیاز سایرکشورها. از آنجایی که این صفحات مرتبط به سایت محلی نیست، اغلب توسط تیم محلی نادیده گرفته می‌شود و بدون ترجمه در سایت رها می‌شود. بهتر است این صفحات را از سایت محلی حذف کنید. من گاهی اوقات می‌بینم که تیم محلی مجاز به استفاده از تمام قابلیت‌های CMS نیستند در حالی که آنها مسئول ویرایش و بهینه‌سازی محتوا بصورت محلی می‌باشند.

ویرایش محتوا

مدیران شرکت‌ها، بدون هیچ دلیل خاصی، فعالیت تیم‌های محلی را که مربوط به ویرایش محتوا، از جمله تگ عنوان، توضیحات متا، تگ کنونیکال و حتی برخی از قسمت‌های محتوای اصلی (از جمله لینک‌ها) می‌باشد را محدود می‌کنند. در این شرایط، تیم محلی باید از تیم سایت اصلی بخواهد تا تغییرات را برای آنها ایجاد کند، که این ممکن است هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها طول بکشد.اگر از توانایی تیم محلی برای ایجاد تغییرات رضایت ندارید، به جای محدود کردن دسترسی آنها، بهتر است به آنها آموزش‌های لازم را بدهید.

5. نمودار محتوای جهانی

علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی محلی، می‌توانید با انجام مطالعه بر روی مشتری محلی، فرصت‌های تجاری خوبی پیدا کنید.بسته به یافته‌ها، ممکن است بخواهید رویکردهایی را برای مخاطبان محلی تنظیم کنید یا حتی محتوای منحصر به فرد محلی ایجاد کنید تا به رشد کسب و کار در یک کشور خاص کمک کنید.

محتوای تکمیلی

گاهی اوقات، وقتی به یک کشور دیگر می‌روید، مخاطبان هدف شما تغییر می‌کنند. به طور مثال، تحقیقی که ما برای یک برنامه مربوط به دانش‌آموزان انتقال یافته به یک کشور دیگر انجام دادیم، نشان داد که مخاطبان آنها فقط دانش‌آموزان مدرسه نبودند بلکه والدین و سرپرستان آنها باید برنامه را تایید کنند و از همه مهم‌تر، هزینه برنامه را پرداخت کنند.

 

این داده‌ها به تیم وب کمک کرد تا شرکت را برای سرمایه‌گذاری بیشتر بر محتوایی که بر والدین بیشتر از دانش‌آموزان متمرکز است، متقاعد کند. با محتوای تکمیلی، آنها ثبت نام برنامه را بیش از 300 درصد در هر سال افزایش دادند.

پس از انجام مطالعه بر روی مشتری محلی، از آن برای ایجاد نمودار مدیریت محتوای جهانی خود استفاده کنید. در آن نمودار، شمول و عدم شمول محتوا برای وب سایت هر کشور و همچنین محتوای منحصر به فرد محلی را نشان دهید، اگر اطلاعات این نمودار را با داده‌های تقویم محلی که در بالا ذکر شد، ادغام کنید، بسیار کمک کننده خواهد بود.

نتیجه

سازماندهی و تلاش‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از سردرگمی و از دست دادن کنترل مدیریت محتوا بسیار مهم و کلیدی است.

با استانداردسازی تولید محتوا، ترجمه / بومی سازی و مدیریت کلی، می‌توانید این فرایند را برای همه افراد مربوطه آسان‌تر و کارآمدتر کنید.به تیم محلی درباره CMS و نوشتن / ویرایش محتوا، آموزش‌های لازم را بدهید. به هر حال، آنها مسئول وب سایت محلی و عملکرد کسب و کار هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.