شناسایی و پاسخ به سوالات جستجوگران گوگل باید جزء نکات کلیدی و از جمله مهمترین استراتژی SEO باشد. تاکتیک ها و ابزارهای کلیدی را بیاموزید تا به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کند. به هر حال ، استفاده از سایت های ما برای پاسخگویی به سوالات مربوطه یکی از مهم ترین نکات برای ایجاد SEO است. با این حال ، روشها و ابزارهای مورد استفاده برای پیاده سازی یک استراتژی موثر و بهینه پرسش و پاسخ در طول سالها تکامل یافته است.
مزایای بهینه سازی برای پرسش ها و پاسخ ها در گوگل چیست؟
اجرای یک استراتژی برای شناسایی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون کلمات کلیدی مورد نظر شما میتواند مزایای ملموس متنوعی را برای کمپین SEO شما به همراه داشته باشد ، که از جمله آن ها می توان به بهبود رتبه بندی ارگانیک با برآورده ساختن اهداف کاربر در صفحه و فراهم آوردن زمینه مورد نیاز اشاره کرد.
شما همچنین می توانید میزان تخصص خود را در زمینه موضوعی به موتورهای جستجو نشان دهید. همچنین برای به دست آوردن اطلاعات خاص، افراد ممکن است که سوالات بسیاری در بخش هایی مانند Fragile بپرسند.
- How to Identify Questions & Optimize Your Site for Q&A, FAQ & More
بهبود تجربه SEO محلی خود در گوگل برای کسب و کار من
پتانسیل و انرژی خود را برای ایجاد یک محتوای مناسب به کار ببرید. مهمتر از همه ، استفاده موثر از پرسش و پاسخ میتواند تجربه کاربر را در سایت شما بهبود بخشد و به نوبه خود ، نرخ تبدیل شما را بهبود بخشد. نحوه یافتن سوالاتی که جستجوگران شما می پرسند:
ده ها استراتژی وجود دارد که می توان برای شناسایی سوالات مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کرد ، و هیچ یک از این استراتژی ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند.
ابزارهای SEO
با این وجود ، ابزارهای SEO در چند سال گذشته در این زمینه بسیار نوآور بوده اند ، بنابراین اگر بتوانید بودجه ای را برای نرم افزار SEO که اطلاعات مربوط به سوالات جستجوگران را ارائه می دهد ، اختصاص دهید ، این احتمالاً سرمایه گذاری خوبی برای SEO شما خواهد بود. استراتژی های محتوا با این حال ، بسیاری از گزینه های رایگان برای شناسایی سوالات مربوطه را برای شما مشخص خواهد کرد.
کنسول جستجوی گوگل برای تولید محتوای با کیفیت
کنسول جستجوی گوگل مکانی عالی برای جمع آوری سوالاتی است که جستجوگران شما می پرسند که در واقع این نکته بسته به سوالاتی دارد که شما در این زمینه می خواهید بپرسید و پاسخ آن ها را پیدا کنید.
برای داشتن رویکردهای ساده تر برای قرار دادن سوالات در رابطه GSC ، بخش های مختلفی که جست و جو کرده اید را در هر محدوده تاریخی مشاهده کرده و بر اساس کلمات سوالاتی مانند “چه کسی” ، “چه” یا “چه موقع” این جست و جوها را فیلتر کنید.
کنسول جستجوی گوگل
اگرچه این فرایند در نظر خیلی طولانی به نظر می رسد ، اما به شما امکان می دهد بدون نیاز به اینکه اطلاعاتی خاصی نیاز داشته باشید در گوگل Search Console بمانید.زمزمه هایی درباره پذیرفتن کنسول جستجوی گوگل در گزارش عملکرد به روز شده وجود دارد ، اما این بخش به طور کامل تایید نشده است.
صفحات گوگل یا Excel
اگر که پلتفرم regex برای کنسول جستجوی گوگل اجرا شود ، میزان فیلتر شدن اطلاعات و پرس و جوها توسط کلمات کلیدی مختلف به طور همزمان تسریع خواهد شد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، می توانید پرس و جوهای خود را در سایت ها منتشر کنید و از صفحات گوگل یا Excel برای فیلتر کردن آنها برای مکان یابی سوالات در مقیاس هایی که برای لوکیشن در نظر گرفته شده است استفاده کنید.
برای داده های بیشتر ، می توانید از یک افزونه های گوگل Sheets مانند Search Analytics for Sheets استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد بیش از 1000 ردیف از GSC را به گوگل Sheets وارد کنید (معمولا استفاده از این قابلیت گوگل گوگل به 1000 ردیف محدود می شود).
یادگیری نحوه انجام SEO
سپس می توانید از فرمول زیر Excel گوگل Sheets برای یافتن کلمات کلیدی سوالات در مجموعه وسیعی از اصطلاحات استفاده کنید. یا ، می توانید از الگوی برگه های گوگل ما دیدن کنید (روی “ایجاد کپی” کلیک کنید) تا پرس و جوها ، برداشت ها و کلیپ های خود را از کنسول جستجوی گوگل جایگذاری کنید و به سرعت کلمه کلیدی سوالات را که در پرس و جو وجود دارد مشخص کنید.
مردم همچنین از سایت AskAsked.com می پرسند یک ضرب المثل رایج در جامعه SEO وجود دارد: بهترین مکان برای یادگیری نحوه انجام SEO ، مشاهده نتایج جستجو در خود آنها است. این امر مطمئنا در مورد موتور پرسش داخلی گوگل صادق است: همان جعبه People also Ask!
افراد همچنین سوال می کنند یک ویجت تعاملی است که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود و به کاربران اجازه می دهد تا سوالات مرتبط را مرور کنند.
متخصص SEO
به گفته مردی او برستاین ، مدیر ارشد اجرایی Rank Ranger ، “PAAs” در نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل در 2 سال گذشته 85٪ افزایش یافته است ، بنابراین هیچ کمبودی برای انجام سوالات در اینجا وجود ندارد.
اگر می خواهید سوالات مربوطه را مستقیما از بخش اصلی دریافت کنید – مرور PAA ها یک تکنیک آسان است.
با این حال ، مارک ویلیامز کوک ، متخصص SEO خدمات بزرگی را به جامعه SEO انجام داد و این فرآیند را با ابزار فوق العاده خود ، AlsoAsked.com ، خودکار کرد و اجازه استفاده رایگان از آن را داد.
در زیر نمونه ای از نحوه جستجوی این ابزار برای یکی از درخواستهای مورد علاقه من ، techno in Berlin آمده است.
نتایج جستجوی گوگل
همه سوالات ارائه شده در اینجا مستقیما از نتایج جستجوی گوگل خارج شده اند و نشان دهنده فرصت هایی برای افزودن سوالات اضافی به مطالب شما و/یا صفحات جدید برای پاسخ به سوالات متداول جستجوگران است.
مردم همچنین جستجو می کنند – پرسش و پاسخ پانل دانش
“افراد همچنین سوال می کنند” تنها یکی از انواع ویژگی هایی است که در نتایج جستجوی گوگل تعبیه شده است و سوالات مرتبط را در مورد پرس و جو مشخص شده پیش بینی و پیشنهاد می کند.
برنامه Cameos
به عنوان مثال ، گوگل سالهاست که بسیاری از جستجوها را در پایین نتایج جستجو درج می کند ، اگرچه این ویژگی اغلب برای اهداف تحقیق کلمات کلیدی نادیده گرفته می شود.
مثال دیگر ویژگی پرسش و پاسخ جدید گوگل است که از برنامه Cameos خارج شده است و در برخی از پانل های اطلاع رسانی مانند کادر قرمز در مثال زیر نمایش داده می شود:
اینها تنها تعدادی از انواع مختلف نتایج جستجو و آزمایشاتی است که گوگل در حال انجام است تا سوالات مرتبط را در نتایج جستجو نشان دهد.
به پیشنهادات گوگل توجه کنید ، زیرا آنها به عنوان یک تحقیق بزرگ عمل می کنند تا ببینید سوالات مهمی که باید در محتوا به آنها پاسخ دهید چیست.
گوگل Trends
در حالی که گوگل Trends به طور کل برای طرح سوال ایجاد نشده است، اما می توان آن را به عنوان یک ابزار عالی و رایگان در زمینه تحقیق برای سوالات موردنظر دانست. به نظر من، این ویژگی های مرتبط باعث می شود که شما بتوانید 25 نتیجه آخر را در زمینه سوال خود ببینید.
اپراتورهای جستجوی گوگل
اگر می خواهید به اصول اولیه سئو برگردید ، همیشه می توانید از موتور جستجوی خود گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر و همچنین برای حدس زدن سوالات استفاده کنید. از اپراتورهای جستجو استفاده کنید تا مستقیما سوالات مربوطه را که افراد در سایت های دیگر می پرسند و به آنها پاسخ می دهند ، نشان دهد.
Reddit، Quora و سایر سایت های UGC!
استفاده از سایت های محتوایی تولید شده توسط کاربر مانند Reddit و Quora رایگان است (اگرچه به نظر شما ایجاد حساب در هر دو پلتفرم برای استفاده بهینه از آنها). می توانید از این سایت ها استفاده کنید تا در مورد موضوعات و کلمات کلیدی مورد نظر مخاطبان از پرسش و پاسخ خود مطمئن شوید. بسیاری از subreddits قبلا سوالات متداولی را در ستون کناری خود ایجاد کرده اند.
ابزارهای پولی برای شناسایی سوالات جستجوگران
اگر تصمیم می گیرید که گامی بردارید و روی نرم افزار سئو سرمایه گذاری کنید که به طور خاص شامل عملکردی است که سوالات مربوطه را پاسخ می دهد ، اینها برخی از ابزارهای SEO مورد علاقه من برای این منظور هستند (اما به هیچ وجه لیستی جامع از همه آنها نیست).
Keywordtool.io
Keywordtool.io یک گزینه مقرون به صرفه برای برجسته سازی سریع سوالات در مورد هر موضوع است. موضوع موردنظر خود را جستجو کنید و به سادگی دکمه “سوالات” را فشار دهید. این یک ابزار عالی برای استفاده از سطح سوالات اخیر است. غالبا روند جستجو را در سطحی دقیق تر از خود گوگل Trends افزایش می دهد.
SEMrush ، Moz ، Ahrefs ، هادی
اکثر ابزارهای محبوب SEO در حال حاضر دارای ویژگی هایی هستند تا سوالات را به طور خاص در پلتفرم های تحقیق کلمات کلیدی خود جدا کنند. این کار با فیلتر کردن یک دکمه “سوالات” در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی انجام می شود. این ویژگی در SEMrush ، Moz ، Ahrefs ، Conductor و مطمئناً سایر مواردی وجود دارد که این قابلیت را ارائه می دهند (متاسفانه من نمی توانم در تمام ابزارهای شما مشترک شوم ، اما مطمئن هستم که عالی هستند!)
به عموم مردم پاسخ دهید!
Answer the Public ابزاری است که یک بار رایگان است ، اما اکنون پولی (اما ارزان) است که همه کلمات کلیدی مربوط به پیشنهاد خودکار گوگل را برای عبارت جستجوی شما نشان می دهد.
این ابزار کار شناسایی کلمات کلیدی سوالات را برای شما انجام می دهد و یک قالب بسیار زیبا ارائه می دهد که می توانید از آن برای سازماندهی سوالات خود استفاده کنید.
مجموعه Searchmetrics Content Experience Suite
Searchmetrics مجموعه ای عالی برای تجربه محتوا ارائه می دهد که به عنوان بستری برای نوشتن و اصلاح محتوا با توصیه های SEO که مستقیما در رابط کاربری قرار گرفته است ، عمل می کند.
سوالات تنها یکی از توصیه های بسیاری است که توسط ابزار ارائه شده است ، اما قرار دادن آنها در نوار کناری باعث می شود بدون نیاز به انجام هیچ گونه تحقیق ، سوالات مربوطه را به راحتی جمع آوری کنید.
وضعیت
Stat یک ابزار عالی برای ردیابی کلمات کلیدی است که توانایی زیادی برای افراد جامعه برای جست و جوی هر یک از کلمات کلیدی یا برچسب های ردیابی شده ایجاد می کند.
استفاده از پرسش و پاسخ برای بهینه سازی محتوای خود
اکنون که همه این کلمات کلیدی عالی را جمع آوری کرده اید – چگونه برای آنها بهینه سازی می کنید؟
در اینجا انواع تاکتیک های موثری وجود دارد که می توانید از آنها برای گنجاندن سوالات و پاسخ ها در محتوای خود استفاده کنید.
انواع تاکتیک های موثر رای گنجاندن سوالات و پاسخ ها در محتوای خود
1. از سوالات متداول (و استفاده از طرح پرسش و پاسخ) استفاده کنید
معرفی طرح های متداول در دنیای SEO فرصتی را برای به دست آوردن مقدار زیادی املاک ارگانیک با استفاده از داده های ساختار یافته ایجاد کرده است. اگرچه به نظر می رسد گوگل از آن پس در مورد شیوع طرح های متداول در SERP ها تماس گرفته است (نمودار زیر را از Rank Ranger مشاهده کنید ، که نشان می دهد در 15 ژانویه 2020 در نمای کلی پرسش های متداول کاهش یافته است) ، نتایج سوالات متداول هنوز در SERP ، و با چند فرصت منحصر به فرد.
طرحواره متداول
چیزی که من در مورد طرح های متداول بیشتر دوست دارم این واقعیت است که گوگل به شما اجازه می دهد در پاسخ های خود پیوندهایی به صفحات دیگر اضافه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های عالی طرحواره متداول این واقعیت است که می توان آن را به همراه سایر انواع طرحواره در صفحه شما استفاده کرد و نتایج غنی متفاوتی را ایجاد کرد ، مانند مثال زیر:
ترکیب سوالات متداول و طرح محصول
با استفاده از این روش ، می توانید سوالات متداول ، به علاوه نشانه گذاری طرح های متداول ، را به صفحات مختلف سایت خود ، فراتر از صفحه پرسش و پاسخ ، به طور موثر اضافه کنید.
برای ظاهر بیشتر در نتایج جستجوی ارگانیک ، سوالات متداول را به صفحات محصول ، صفحات مکان یا سایر صفحات الگو اضافه کنید (اما از طرح سوالات متداول سوء استفاده نکنید ، زیرا به نظر می رسد گوگل در حال حذف هرزنامه ها است).
2. استفاده از پرسش و پاسخ (پرسش و پاسخ) در سایت خود
به چند روش می توانید بخش های پرسش و پاسخ را در سایت خود ایجاد کنید ، و حتی با استفاده از سوالات مورد نظر خود ، به طور بالقوه مکالمات خود را با مخاطبان خود آغاز کنید. لازم نیست تنها شما باشید که به سوالات موجود در سایت خود پاسخ می دهید. گاهی اوقات ، باز کردن این امکان برای کاربران برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود می تواند صفحات بسیار ارزشمندی برای SEO ایجاد کند.
سایت های تجارت الکترونیک
انجمن های TripAdvisor نمونه ای عالی از این استراتژی در عمل هستند. برای سایت های تجارت الکترونیک ، می توانید عملکرد پرسش و پاسخ را در صفحات محصول خود فعال کنید و با بارگذاری برخی از سوالات متداول در مورد محصول از طرف نام تجاری ، مکالمه را آغاز کنید. برای سایت هایی که دارای مجموعه ای از اجتماع هستند ، می توانید سوالات را در انجمن ها ، تابلوهای پیام یا بخشهای نظرات خود قرار دهید تا باعث ایجاد گفتگو بین کاربران شما شود.
این یک راه سریع و آسان است که به کاربران اجازه می دهد محتوا را برای شما ایجاد کنند.فقط مطمئن شوید که محتوای تولید شده توسط نویسنده از نظر کیفیت کاملا مناسب است. گوگل به وضوح تصریح کرده است که کیفیت بد یا نظرات تعدیل نشده می تواند سئوی صفحه شما را پایین بیاورد.
3. پرسش و پاسخ را به نمایه کسب و کار من در گوگل بیزینس اضافه کنید.
اگر سوالات متداولی در مورد کسب و کار شما وجود دارد ، پرسش و پاسخ گوگل My Business یک منبع فوق العاده و کم استفاده برای بارگذاری و پاسخ دادن به این سوالات از طرف کسب و کار شما است.
گوگل My Business از نظر فنی به هرکسی که دارای حساب Gmail است اجازه می دهد تا بتواند سوالاتی درباره یک کسب و کار در گوگل برای کسب و کار من بپرسد و به آن پاسخ دهد. بنابراین ، هیچ چیز مانع از این نمی شود که خودتان یا از طرف کارکنان خود سوالات خود را اضافه کرده و سپس مستقیما به این پرسش ها پاسخ دهید.
سپس می توانید به این سوالات “رای مثبت” دهید. با 3 رای مثبت از 3 کاربر مختلف Gmail ، سوالات در جلوی نمایه گوگل برای مشاغل من پین می شود. این یک راه عالی برای جلو افتادن در گفتگو و کنترل حضور نام تجاری خود در گوگل برای کسب و کار من است.
در زیر نمونه ای از ظاهر این قضیه به صورت کاملا نرمال آورده شده است:
سوالات و پاسخ های کسب و کار من را در گوگل جستجو کنید
Noah Learner و افراد آژانس Automations و Two Octobers اخیرا یک افزونه رایگان گوگل Sheets به نام Postamatic ایجاد کرده اند که به شما امکان می دهد این سوالات و پاسخ ها را در مقیاس وسیع در مکان های مختلف GMB ارسال کنید.
اگر ده ها یا بیشتر نمایه گوگل برای مشاغل را در مکان های مختلف مدیریت می کنید ، می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید. (Postamatic عملکرد مشابهی برای گوگل Posts و Reviews نیز دارد).
آیا بهینه سازی برای پرسش ها و پاسخ ها در اصل یک استراتژی SEO خوب است؟
تاکتیک های تحقیق و بهینه سازی فوق فقط سطح کاری را که می توانید با یک استراتژی سئو هوشمند و خلاق انجام دهید که بر پاسخ به سوالات مخاطبان متمرکز است ، خدشه دار می کند. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات قضاوت انسانی بهترین ابزار در اختیار شماست. اگر می دانید که نیازها و نگرانی های واقعی مخاطبان شما چیست ، این همیشه بهترین نقطه برای پاسخگویی به سوالات در سایت شما است. سرانجام ، در جریان تحولات گوگل در این زمینه باشید ، زیرا به نظر می رسد که گوگل به طور مداوم نحوه نمایش پرسش و پاسخ در نتایج جستجو را هر ساله تغییر می دهد.