بازاریابی محتوا به جزئی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی، تبدیل شده است. در اینجا نمونه هایی از شیوه های خلاقانه ای که برند ها برای ایجاد تمایز و ارزش برای مخاطبان خود به کار برده اند، آورده شده است. وقتی صحبت از افزایش ترافیک و افزایش نرخ تبدیل به میان می آید، محتوا کلید استراتژی بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود. بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را به شکل بهینه در متن به کار ببرید.
پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه استراتژی بازاریابی محتوای خود را بر رقبا تحمیل کنید؟ را مطالعه نمایید
استفاده درست از کلمات کلیدی، اطلاعات زیادی را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد؛ تا به شما در کسب رتبه های بالاتر، کمک کند. همه اینها منجر به دیده شدن بیشتر، آگاهی از نام تجاری و بازدید بیشتر از سایت شما می شود. حدود 60 درصد از بازاریابان، بازاریابی محتوا را برای موفقیت در تجارت خود بسیار مهم ارزیابی می کنند. اما تنها 27 درصد از آنها احساس می کنند که تلاش های آنها موفقیت آمیز بوده است. دلیل این امر این است که بازاریابی محتوا کار آسانی نیست.
شما برای تحقق یک کمپین بازاریابی محتوا به زمان، تحقیق و تمرکز برای ایجاد مطالبی که مخاطبان را با خود همراه کند، نیاز خواهید داشت. خبر خوب این است که بازاریابی محتوا مقوله بسیار گسترده ای است؛ بنابراین راه های زیادی برای ارائه محتوای با کیفیت و مناسب برای فروش وجود دارد.
در اینجا اقداماتی که 11 شرکت مختلف و مسلط بر هنر بازاریابی محتوا در این زمینه انجام داده اند، آورده شده است. برای یادگیری نحوه ایجاد محتوای الهام بخش که منجر به فروش می شود، می توانید از این شرکت الگو بگیرید.
وبلاگ هایی با استراتژی های موثر در بازاریابی محتوا
1. GaryVaynerchuk.com
گری واینرچاک یکی از مجریان توامند در وبلاگ ویدیویی Wine Library TV ، توانست در سطح اینترنت به شهرت برسد. او دوبار عنوان نویسنده پرفروش را به خود اختصاص داده است؛ در حال حاضر او بنیانگذار واینر مدیا ، یک آژانس بازاریابی دیجیتال است، که با برخی از بزرگترین برند های جهان مراوده دارد.
وی در وب سایت خود یعنی واینرچاک هر سه چهار روز یکبار یک مقاله معتبر منتشر می کند. پست های او با تصاویر پر زرق و برق که چشم را به خود جلب می کند و نیز و اطلاعات جامع و قانع کننده نظر های را به سوی خود جلب می کند. مطالبی که در این وب سایت منتشر می شود شامل: معرفی خدمات آموزشی و خدمات جدید می شود. در حالی که بسیاری از مقالات او در حال حاضر مربوط به بازاریابی محتوا است ؛ اما همچنان مقالاتی را در خصوص نوشیدنی های مختلف برای دوستداران خود منتشر می کند.در نتیجه، او توانسته ترکیبی عالی از انواع مختلف محتوا برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مخاطبان گردآوری کند. ویدئوها ، پادکست ها و مقالات مفید او (پر از بک لینک ها و راه حل های مفید) چشم اندازها را جذب می کند ، خوانندگان را جذب می کند و آنها را ترغیب می کند تا به مشتریان تبدیل شوند.
2. وبلاگ Home Depot
وبلاگ Home Depot نمونه درخشانی از اجرای دقیق سیاست های بازاریابی محتوا است . دلیل آن این است که افراد عادی که از پروژه های بهسازی خانه لذت می برند و تجارب خود را در زمینه دکوراسیون منزل با دیگران به اشتراک می گذارند. این افراد به عنوان نویسنده مهمان در وبلاگ حضور دارند و نکات، ایده ها و تجارب خود را در رابطه با وسایل خانگی پس از اجرای پروژه ها، در این وبلاگ منتشر می کنند.
این وبلاگ محتوای خود را بر اساس تجارب دست اول تولید می کند ، بنابراین خوانندگان به آنها اعتماد می کنند. پست های وبلاگ Home Depot علاوه بر ارائه محتوای مفید، مملو از پیوندهایی است که شما را به محصولاتشان در فروشگاه ها ارجاع می دهد.این موضوع به خوانندگان در تکمیل پروژه های تحت وبلاگ، کمک می کند. بنابراین آنها تنها به دنبال تولید محتوای با کیفیت نیستند؛ بلکه تکنیک های سئو را با کلمات کلیدی ، پیوندها و تجربه کاربری مناسب ترکیب می کنند؛ که نهایتا هدایت مستقیم خوانندگان به موارد مفید در وب سایت شرکت ، میزان فروش و نرخ تبدیل بالا را به دنبال خواهد داشت.
3. وبلاگ مسافرتی Herts
در حالی که اکثر مردم هرتز را به عنوان یک شرکت پیشرو در اجاره خودرو می شناسند ، وبلاگ سفر هرتز برای مخاطبان آنها یک ارزش افزوده محسوب می شود. از مسافران بین المللی با تجربه گرفته تا مسافرانی که گاه و بیگاه به مسافرت می روند؛ اعضای وبلاگ هرتز می توانند اطلاعات بسیار مفیدی برای برنامه ریزی سفرهای خود بیابند.
در حالی که در برخی از پست ها به خدمات اجاره خودرو اشاره شده است، بخش عمده مطالب این وبلاگ نکاتی در رابطه با شرایط اقامت در هتل، مکان های دیدنی برای گردشگران را شامل می شود. در بخش مقالات و ویدئوها همه موارد جذاب و نکات مهم در یک مسافرت توضیح داده شده است؛ به شکلی که مخاطبان را جذب خود می کند و حس شگفتی و ماجراجویی را در آن ها زنده می کند. هرتز اطمینان حاصل می کند که مقالات آنها برای علاقمندان قابل اشتراک گذاری باشد و همیشه دکمه های مربوط به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی در بالای هر پست وجود دارد. این باعث می شود که خوانندگان بتوانند اطلاعات مفید را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آگاهی از برند را افزایش دهند.
4. وبلاگ Craker Barrel
Cracker Barrel به دلیل طبخ غذا های سنتی و و فروش کالا های قدیمی و آنتیک، شهرت پیدا کرده است. مخاطبان آنها به هر چیزی که این وبلاگ برای فروش قرار می دهد، از خود علاقه نشان می دهند. از غذای متنوع گرفته تا دکوراسیون منزل. بنابراین برای جلب توجه علاقمندان به چند پیام هوشمندانه نیاز است. وبلاگ Cracker Barrel یک طرح ساده را عملیاتی کرده است؛ تا مقالات مختلف را برجسته کند و به نیازهای خوانندگان پاسخ دهد.
مقالاتی که در زمینه آشپزی تالیف می شود حاوی پیوند هایی است که مخاطبان را به برند های غذایی معروف هدایت می کند. در برخی از مقالات بک لینک هایی به کالا های قدیمی برای استفاده در دکوراسیون اشاره شده است که مشتریان را به محل خرید آنها هدایت می کند. اطلاعاتی که آن ها در وبلاگ خود قرار می دهند؛ نه تنها مفید است ، بلکه برای اجرای تکنیک های سئو و قرار گیری در رتبه های بالای موتورهای جستجو نیز عالی به نظر می رسد. وبلاگ Cracker Barrel فرصت های زیادی را برای خرید، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد؛ از سوی دیگر این مقالات نرخ تبدیل بالا و ایجاد درآمد برای شرکت را به دنبال دارد.
5. صلیب سرخ آمریکا
صلیب سرخ آمریکا یک کیت ابزار کامل همراه با پیشنهاداتی برای پیام رسانی و نیز تصاویری برای کمپین # من سهم_خود_را_انجام_دادم، کار خود را آغاز کرد. این کمپین مردم را تشویق کرد تا عکس های خود را در حساب های مختلف خود در رسانه های اجتماعی منتشر کنند و در حالی که در پست های خود از این هشتگ استفاده می کنند، کمکی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کرده باشند. در حالی که صلیب سرخ آمریکا تصور می کرد مردم ممکن است تصاویری از شستن دست ها ، پوشیدن ماسک یا اهدای خون ارسال کنند، اما افراد اقدام به انتشار پست هایی با شیوه های خلاقانه در مبارزه با ویروس کردند. در یکی از شبکه های اجتماعی عکس هایی از مراکز واکسیناسیون کرونا منتشر شد که مردم در حال تزریق واکسن کرونا هستند. صلیب سرخ آمریکا با تشویق مردم به شخصی سازی پیام های خود و تولید محتوا با تمرکز بر موضوعی خاص و به موقع، تعامل، آگاهی و نرخ تبدیل را برای وب سایت خود افزایش داد.
6. شرکت Starbucks
Starbucks برای تبلیغ خط تولید نوشیدنی های جدید بهاری خود، یک بازی تعاملی در حساب اینستاگرام خود به نام SipSmileSpring راه اندازی کرد. در این بازی، کاربران با لبخند زدن در زمان مناسب، می توانند گیم پلی بازی را کنترل کنند. استارباکس نه تنها راهی سرگرم کننده برای درگیر کردن مخاطبان ابداع کرد، بلکه مردم را تشویق به اشتراک گذاری پست کرد. بعد از این کمپین، صفحه استارباکس توسط مخاطبان تگ شده و این فرصت در اختیار آن ها قرار گرفت تا ویدئوی خود را بین کاربران اینترنت پخش کنند. ابداع این بازی موجب شد تا آگاهی و مشارکت برند به روشی خلاقانه افزایش یابد. به دلیل بکر بودن این ایده، این کمپین در دو ساعت اول توانست 79 هزار بازدید کننده زنده را به خود جلب کند.
7. شرکت تولیدی شوار جینLevi’s
برند معروف شلوار جین از صفحه اینستاگرام خود برای ایجاد یک چالش اجتماعی با نام” 7روز، 7روش” استفاده کرد. در این کمپین شرکت Levi’s از مردم خواست هر روز و به مدت یک هفته شلوار جین مورد علاقه خود را با ظاهری متفاوت تغییر دهند. آنها احساس کردند که این امر افراد را ترغیب می کند تا شلوار جین خود را بیشتر در بین شستشوها بپوشند و در عین کمک به محیط زیست ، عمر محصول خود را افزایش دهند. دنبال کنندگان صفحه شرکت، تصاویری از سبک های پوشش خود ارسال کردند و نام شرکت را بر روی تصاویر تگ کردند. این کمپین توانست آگاهی از نام تجاری و پیوند اجتماعی را در بین کاربران افزایش دهد؛ زیرا افراد از نحوه پوشش یکدیگر الهام می گرفتند و منجر به تولید محتوایی بصری شد که مصرف کنندگان را به خرید ترغیب می کند.
8. شرکت Pizza Hut
ایمیل ها و پست هایی که Pizza Hut در رسانه های اجتماعی منتشر می کند تمرکز زیادی بر روی تصاویر دارد. Pizza Hut کمپین های بازاریابی محتوا را با عکس های جذاب از محصولاتش پر می کند. طبخ انواع پیتزا با استفاده از تزئینات خاص و بافت ترد، همگی برای مخاطب جذاب است. این عکس ها در رسانه های اجتماعی سر و صدا زیادی ایجاد می کنند و از طریق تبلیغات و کمپین های ایمیل، فروش خوبی را برای شرکت به همراه آورده است. آنها از طریق انتشار عکس های جذاب و وسوسه برانگیز، در عین ایجاد علاقه و نشان دادن برتری محصولات خود نسبت به رقبا، سعی دارند که جایگاه خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنند.
9. شرکت Kendra Scott
برند کندرا اسکات به عنوان پیشرو در صنعت جواهرات ، دکوراسیون منزل ، مد و زیبایی ، اهمیت ویژگی های بصری را بر روی مخاطب به خوبی می داند. این شرکت در کمپین های بازاریابی محتوا، عکس های زیبایی از محصولات ارائه می دهد؛ که توجه بینندگان را به خود جلب می کند و ویژگی هایی برجسته محصولات خود را در آن به معرض نمایش می گذارد. کندرا اسکات با استفاده از عکس ها روش استفاده از محصولات خود را به مصرف کنندگان نشان می دهد. تصاویر حتی نیازی به کلمات برای انتقال پیام خود ندارند. این موضوع نشانه یک کمپین بازاریابی محتوای بصری و موثر است.
10. شرکت Tasty
یکی از مواردی که مصرف کنندگان نسبت به آن اظهار نا امیدی می کنند؛ این است که کلمات قدرت لازم را برای توصیف یک محصول ندارد. شرکت Tasty شبکه ای برای دوستداران غذا ایجاد کرده که در آن مردم می توانند دستور العمل های طبخ غذا را بیابند و نکات و ترفندهای آشپزی را بیاموزند. استراتژی بازاریابی محتوا در این شرکت به شدت بر استفاده از ویدئوهای با کیفیت متمرکز است. ویدئو های آنها نمایشی گام به گام از ترکیب مواد و پخت غذا ارائه می دهد و هرگونه ابهام یا سوء تفسیر نسبت به دستور پخت را به طور کامل از بین می برد. تالار گفتمانی برای علاقمندان ایجاد شده تا افراد نظرات خود را درباره دستور غذا ، مواد تشکیل دهنده آن و خود ویدیو، به اشتراک بگذارند. کمپین بازاریابی محتوای شرکت Tasty بیش از آنکه در صدد ساخت یک فیلم آموزشی باشد، در واقع جامعه ای از افراد همفکر است که کنار یکدیگر از آموزش ها استفاده می کنند و این سایت را به یک منبع ارزشمند و غنی از اطلاعات تبدیل می کنند.
11. شرکت Sunny Paige
شرکت Sunny Paige یکی از بوتیک های کوچک در سطح شهر است.این شرکت از لایو ها به طور گسترده استفاده می کند و برای مخاطبان خود هر هفته یک لایو می گذارد؛ که در آن بسیاری از اقلام فروشگاه به صورت زنده به مخاطبان معرفی می شود. اعضای کمپین بازاریابی محتوا بینندگان را از طریق فروشگاه می بینند و در حالی که ویژگی های کلیدی هر محصول را توضیح می دهند با مشتریان ارتباط بر قرار می کنند. همه چیز به شکلی بسیار آرام و خودمانی انجام می شود، گویی آنها با دوستان صمیمی خود صحبت می کنند. این باعث شده اعتماد در بین مشتریان و علاقه به محصولات افزایش یابد.Sunny Paige با گنجاندن این لایو های زنده در استراتژی بازاریابی محتوا، به سوالات مشتریان در رابطه با قیمت، جنس کالا و… پاسخ می دهد و آنها را به شرکت متعهد نگه می دارد.
بازاریابی محتوا به یک ضرورت برای استراتژی های بازاریابی تبدیل شده است
هر چند که شما از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا فیلم ها در استراتژی های مربوط به بازاریابی محتوا استفاده می کنید؛ با این حال بازاریابی محتوا برای هر یک از بخش های بازاریابی دیجیتال حیاتی به نظر می رشد و به شما امکان می دهد، از ارتباط دائمی مخاطبان با محصولات اطمینان حاصل کنید. بازاریابی محتوا سعی دارد تا تلاش های شما در زمینه سئو و SERPs را بهبود ببخشد. سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید تا با استفاده از روشهای خلاقانه خود را از رقبا، متمایز کنید .