مقالات آموزشی

بررسی ۹ بینش کلیدی بازاریابی محتوای آینده نگر که باید بشناسید

مفید بود؟

ممکن است رازهای بازاریابی محتوای خلاق کف دست شما باشد. در واقع امروزه تلفن های هوشمند از یک نیاز شخصی تبدیل به دستگاهی برای تولید محتواهای انقلابی شده اند. دوربین های آن همه امکانات و ویژگی های فوق العاده ای را که شما لازم دارید، از جمله انواع فرمت ها، اپلیکیشن ها، پلتفرم ها، لنزها، فیلترها و از همه مهم تر جادوی شبکه های جادویی را دارا هستند.

پتانسیل خروجی آن باعث تفکر دوباره بازاریابان برای سرعت بخشیدن به استراتژی های محتوای تولیدی شده است. بنابراین آینده بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود چگونه می توانید جرأت متفاوت بودن را داشته باشید؟ در اینجا ما نه روش را برای کشف امور مربوط به واقعیت های بازاریابی محتوای تصویری ارائه کرده ایم.

نه روش را برای کشف امور مربوط به واقعیت های بازاریابی محتوای تصویری

1. لایو فیسبوک

محصول طلایی بازاریابی محتوا در سال گذشته، لایو فیسبوک بود که در ادامه آن نیز به صورت مرحله به مرحله فیسبوک Watch هم پدید آمد. با همه این ها در ماه گذشته، Michael Stelzner که یک بررسی کننده رسانه های اجتماعی است، یک خبر فوق العاده را اعلام کرد و آن اینکه از میان چهار برنامه ای که به صورت هفتگی در صفحه فیسبوک خود ارائه می کند، قرار است سه برنامه را لغو کند!

یعنی درست زمانی که برندهای مختلف تازه داشتند مفهوم اجرای زنده را می پذیرفتند و میزان وابستگی آنها به فیسبوک از هر زمان دیگری بیشتر می شد، پیشروان صنایع مختلف خود را از این برنامه عقب کشیدند! آیا این پایانی بر اپلیکیشن فیسبوک است که ما آن را می شناسیم؟

چرا ویدئوهای فیسبوک را متوقف می کنیم …

ما به تازگی سه برنامه ویدئویی هفتگی خود را بر روی فیس بوک لغو کردیم، اجازه بدهید توضیح بدهم چرا. – مایک

پست شده توسط Social Media Examiner در روز چهارشنبه، 17 اکتبر سال 2018

Stelzner که تهیه کننده بزرگ ترین کنفرانس رسانه های اجتماعی جهان است، به روشنی توضیح داده است که فقط به خاطر اینکه ویدئوهای فیسبوکی این برند حذف شده اند، بازاریابی ویدئویی قدرتمندتر از همیشه پا به میدان گذاشته است.

اما مشکل کجاست؟

محتواهای طولانی برای شرکت های رسانه ای کار نمی کردند. Stelzner در PSA خود می گوید: دنیا به سرعت در حال تغییر است و وقتی واقعیت ها در حال تغییر هستند، ما هم باید تغییر کنیم».

این اعلان ویدئویی به طرز کنایه آمیزی از طریق فیسبوک پخش شد، در حالی پیام آن این بود که به جای سروکله زدن با فیسبوک، بهتر است روان و انعطاف پذیر باشیم و بر روی محتوایی تمرکز کنیم که مخاطبانمان بیشترین استقبال را از آن می کنند. در واقع به عنوان بازاریاب، ما باید همیشه بپرسیم قدم بعدی چیست و بر اساس آن کارهای خود را تنظیم کنیم.

به عبارت دیگر، یا باید یک ساعت کمتر بخوابید و یا اینکه یک ساعت بیشتر مدیتیشن انجام دهید. شبکه های اجتماعی دیگر اینستاگرا م وقتی بر سر کنار گذاشتن آنچه اثر گذار نیست و نمی تواند در دنیای رقابت الهام بخش باشد، تلف نمی کنند. استوری های اینستاگرام(Instagram) و فیسبوک شبیه مخاطبان استوری های اصلی اسنپ چت هستند.

 

2. ویدئوهای عمودی برای بازاریابی محتوا

ویدئوها عامل جذابیت هر چیز واقعی و معتبر هستند. تا همین چند سال پیش استفاده از ویدئوها به صورت عمودی نوعی تابو در نظر گرفته می شد. اما در حال حاضر این نوع ویدئو تبدیل به برنده میدان شده است. دلیل این امر آن است که امروزه کاربران تلفن های هوشمند تقریبا در 94 درصد مواقع گوشی های خود را به صورت عمودی استفاده می کند.

حقیقت این است که چرخاندن مدام گوشی های تلفن کار سختی است. در واقع به لطف اسنپ چت، ویدئوهای عمودی زمینه ای ثابت پیدا کردند که بتوانند قدرت خود را حفظ کنند.

بعد از آن استوری های اینستاگرام و سپس استوری های فیسبوک آمدند و حالا نوبت به آخرین پلتفرمی رسیده است که ویدئوها را به صورت افقی پخش می کرد، یعنی یوتیوب که آن هم به پخش عمودی ملحق شده است.

نکته آخر:

اگر واقعا می خواهید به چشم بیایید، ویدئوهایتان را عمودی تولید کنید. کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی به ویدئوهای عمودی پاداش می دهند و اینفلوئنسرها ترجیح می دهند که به صورت عمودی کار کنند تا افقی. هنوز هم دلیل بیشتری می خواهید تا قانع شوید؟ نرخ تکمیل و CPM ویدئوهای افقی نسبت به ویدئوهای عمودی بیشتر است.

 

3. فیلم های 360 درجه

آیا شما همه جوانب مختلف تجربیات، مکان هایی که بازدید می کنید و داستان هایتان را با مخاطبان خود در میان می گذارید؟ فیلم های 360 درجه شما را مستقیما به اینجا می کشاند. این نوع فیلم ها به بینندگان خود اجازه می دهند که احساس کنند انگار در همان لحظه آنجا حضور داشته اند.

در واقع اگر برندی دارید که سعی می کند تجربه ای مجازی برای مخاطبان خود خلق کند به نحوی که احساسات، خلق و خو و لحظات بیشترین اهمیت را برای آنها داشته باشند، استفاده از فیلم های 360 درجه کاملا مناسب شماست.

اما اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نیاز دارید، بهتر است سبک ویدئو را بررسی کنید و برای شروع به سراغ یک دوربین حرفه ای مثل Insta360 Pro بروید و به وسیله آن وارد جمع مخاطبان خود شوید، وگرنه شخص دیگری دست به این کار خواهد زد.

4. عکس های 360 درجه برای بازاریابی محتوا

فیسبوک به خاطر پشتیبانی درون برنامه ای خود از جوانب مختلف تجربیات کاربرانش مشهور است. یکی از راه های آسان برای اینکه از طریق صفحه یا گروه فیسبوک خود شناخته شوید، این است که از عکس های 360 به عنوان عکس های کاور برند خود استفاده کنید.

دفعه بعد که یک رویداد شغلی مهم پیش می آید، و می خواهید که مخاطبان خود را هم در آن شریک کنید به گونه ای که احساس کنند آنجا حضور دارند، کافی است عکس های 360 درجه بگیرید و با آنها به اشتراک بگذارید. اگر مطمئن نیستید از چه نوع دوربینی باید استفاده کنید، بهتر است که این بررسی درباره دوربین های 360 را مطالعه کنید.

Navah Berg کارشناس واقعیت مجازی شبکه های اجتماعی می گوید: کافی است یک اینفوگرافیک 360 درجه ای درست کنید تا محتوای خود در یک نمونه جدید از جهان غرق کنید. این روش می تواند موقع تعطیلات یا حتی برای کاور صفحه فیسبوک مورد استفاده قرار بگیرد.

بد نیست این اینفوگرافیک 360 درجه ای را که در روز جهانی عکاسی خلق شده و به اشتراک گذاشته شده است، مشاهده کنید:

روز جهانی عکاسی است! نگاهی به سیر تکاملی فناوری دوربین بیندازید، این فناوری باعث شده است بتوانیم عکس های همه جانبه بگیریم.

پست شده توسط Lisa Kotecki در روز 18 آگوست سال 2018

 

5. عکس های سه بعدی

لحظاتی هستند که دوست دارید مخاطبان خود را به بعد جدید ببرید، هیچ مشکلی ندارد! کافی است از عکس های سه بعدی استفاده کنید! البته نه از آن نوعی که برای تماشای فیلم های گودزیلایی عینک به چشم می زدید.

اگر قصد دارید به محتوای خود لایه، بافت یا مقداری عمق اضافه کنید، کافی است محتوای سه بعدی خود را به محتوای قصه گویی خود در رسانه های اجتماعی اضافه کنید. در واقع تردیدی نیست که امروزه شناخته شدن اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید جزء اولین کسانی باشید که از طریق عکس های سه بعدی خود از خیل عوام خارج شده و شناخته می شوند.

در ادامه آموزشی سریع آورده ایم تا ببینید چگونه برند شما می تواند از این نوع محتوای مفید استفاده کند:

چگونه عکس های سه بعدی درست کنیم:

ما ویژگی های عکس های سه بعدی را ارائه کرده ایم و حالا کارهای مربوط به خلاقیت را به خودتان می سپاریم! در واقع نمی توانیم صبر کنیم ببینیم شما چه می کنید. اگر نیاز به اندکی کمک دارید، می توانید ویدئوی ما درباره نحوه پست کردن عکس های سه بعدی را مشاهده کنید. قرار است با استفاده از این فرمت چند جانبه، چه چیز هیجان انگیزی را جان بدهید؟

پست شده توسط فیسبوک 360 در 11 اکتبر سال 2018

فوت کوزه گری روابط عمومی شبکه های اجتماعی

Cathy Hackl به عنوان متخصص بازاریابی VR/AR/MR می گوید: «جستجوی تصویری که مورد پشتیبانی هوش مصنوعی و AR است، اهمیت زیادی برای آینده جستجو دارد؛ مخصوصا حالا که شرکت های بیشتری، مثل سامسونگ و 6D.ai به وسیله #ابرAR رو به جلو می تازند».

6. واقعیت افزوده

موقعی که Carolina Arguelles رییس استراتژی کسب درآمد محصول AR اسنپ، در اولین کنفرانس بازاریابی واقعیت افزوده در همین ماه سخنرانی می کرد، بر این نکته هم تاکید کرد که باید بدانیم در حال حاضر در عصری قرار گرفته ایم که به نام عصر بازاریابی دوربین نامیده می شود.

در واقع ما دیگر با تلفن صحبت نمی کنیم و یا حتی دیگر پیامک هم ارسال نمی کنیم. با پا به سن گذاشتن و غالب شدن جمعیت شناسی Millennial و Gen Z، برندها بیشتر به وسیله بازاریابی واقعیت افزوده به چالش کشیده و به حرکت به سمت آن تشویق می شوند.

احتمالا دیگر تبلیغات اسنپ چت آسان تر از آن که به وسیله ROI شده نمی شوند و اگر مخاطب شده از نوع Gen Z باشد، بهتر است که از یک استراتژی قابل پرداخت استفاده کنید. Arguelles می گوید: «تبلیغات اسنپ چت فقط برای برندهای بزرگ نیستند، بلکه شما هم می توانید با استفاده از آن با مبلغ اندک 50 دلار در روز، به موفقیت دست پیدا کنید».

7. دوربین اسنپ

گوشی خود را کنار بگذارید. در حال حاضر دیگر اسنپ چت بر روی کامپیوترها و لپ تاپ ها هم کار می کند، پس فقط دستگاه خود را انتخاب کنید. تصور می کنید این حرف چه معنایی برای برندها و بازاریابی دارد؟

طبق اطلاعیه رسمی اسنپ چت: «این سخن به معنای آن است که موقع ضبط کردن ویدئوی بعدی خود برای یوتیوب یا حتی وقتی که با نرم افزارهایی مثل اسکایپ، گوگل هنگ اوت و OBS کار می کنید، لنزهایتان را آماده کنید. البته Snap Camera را به صورت اختصاصی فقط برای پخش بر روی Twitch آماده کرده ایم».

8. هولوگرام ها

اگر تصور می کنید که دیگر کسی اطلاعیه مطبوعاتی نمی دهد، اشتباه می کنید. آیا تا به حال ارسال اخبار شرکت خود یا اطلاعیه های مربوط به محصولات خود به صورت بیانیه مطبوعاتی هولوگرافیک فکر کرده اید؟ Hackl در مقاله You Are Here Labs در ماه اکتبر گذشته در کنفرانس بین المللی PRSA از اولین بیانیه مطبوعاتی هولوگرافیکی رونمایی کرد.

در حال حاضر بازاریابان می توانند هولوگرام های 360 درجه ای و 180 درجه ای را با مخلوطی از روابط عمومی و بازاریابی ادغام کنند و سپس آن را در پلتفرم های مربوط به شبکه های اجتماعی سازگار با AR/VR مثل اسنپ چت و فیسبوک به اشتراک بگذارند.

او می گوید: «قرار است واقعیت افزوده و هولوگرام های بیشتری را ببینیم که در تلویزیون و شبکه های اجتماعی به کار گرفته می شوند».

9. Facebook Spaces

این بخش که شامل آواتارها و هدست و غیره می شود، بخشی از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری فیسبوک است. مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ در هنگام راه اندازی Facebook Spaces در سال 2017 پیش بینی کرد که این بخش قرار است که یک میلیارد نفر را از طریق واقعیت مجازی به یکدیگر وصل کند.

در واقع اتصال شبکه های اجتماعی و واقعیت مجازی به یکدیگر، اصطلاح جدید Social VR (واقعیت مجازی شبکه های اجتماعی) را به وجود آورده است. برندها و بازاریابان می توانند به زودی شروع به کار کنند، درست همانطور که برخی افراد زودتر از دیگران دست به کار استفاده از شبکه های مجازی برای کسب و کار شدند.

یادتان باشد که هیچ زمانی به دست آوردن موقعیت برتر رقابتی در بازاریابی محتوا آسان تر از امروز نبوده است. برای اینکه بتوانید در Facebook Spaces مشارکت داشته باشید، چنانکه در این مقاله گفته شده است، باید بتوانید یک هدست و یک رایانه شخصی تهیه کنید.

اگر هم که اهل لپ تاپ های مک هستید، ممکن است اصلا به سراغ کامپیوتر شخصی نروید:

 به هر حال برای خود من سرمایه گذاری کردن بر روی یک کامپیوتر شخصی کار سختی بود، ولی این کار را کردم و البته هم که ارزشش را داشت. Facebook Spaces چیزی بیشتر از مکانی صرفا برای گشت و گذار در VR و معاشرت با دیگران است، این بخش یک ابزار قدرتمند بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای گوناگون است.

در حال حاضر چه کارهایی می توان در Facebook Spaces انجام داد؟

  • معرفی برند خود
  • خلق محتوای سه بعدی
  •  تولید محتوا بصری
  • برگزاری جلسات کاری
  • میزبانی برنامه های گفتگو
  • شرکت در برنامه های زنده گروهی
  • خلق محتوای ویدئویی
  • برگزاری یک رویداد

یا پیش بروید و یا اینکه عقب بیفتید!

برندها و بازاریابانی که می خواهند پیشرفت کنند و عقب نمانند، باید نگاهی آینده نگرانه به نحوه تغییر بازاریابی محتوا از لحاظ ابعاد جدید، رسانه ها و تجربیات داشته باشند و از خود بپرسند که جهان چگونه ما را تغیر خواهد داد.ش

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.