آیا به روش لید مگنت (lead magnet) میخواهید لیست ایمیل خود را ایجاد کنید اما گزینه های کافی برای انتخاب ندارید؟ در این مقاله قصد داریم به شما در مورد نحوه استفاده از لید مگنت (lead magnet) کمک کنیم. علاوه بر این 10 نمونه ای را که در این زمینه برجسته هستند و امروزه کاربرد دارند، به شما معرفی میکنیم.
این روزها جلب توجه افراد در وب میتواند یک چالش واقعی باشد، چه برسد به اینکه بخواهید مشتری بیشتری را از طریق اینترنت جذب کنید. به طور متوسط، بازدیدکنندگان بیش از 15 ثانیه در وبسایتها نمیمانند و بیشتر آنها ممکن است دیگر هرگز باز نگردند. اگر منابع قابل توجهی را برای کسب ترافیک صرف کرده اید، اگر نحوه جذب مشتری را به درستی انجام ندهید، ممکن است بیشتر منابع صرف شده خود را هدر دهید. لید مگنت یک روش عالی برای جذب مشتریان بالقوه است.
پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن مقاله پیش رو مطلبی با عنوان
17 منبع الهام بخش برای ایده های کمپین محتوا را مطالعه نمایید
به همین دلیل است که بازاریابهای برتر اغلب اهمیت ساخت لیست ایمیل را تبلیغ میکنند. این کار شامل ایجاد یک لیست ایمیل از خریدارها و مشتریان است تا بتوانید به طور مداوم برای آنها ارزش ایجاد کرده و وبسایت و کسب و کار خود را ارتقا دهید. اما آیا شما در حال ساخت لیست ایمیل خود هستید؟ یا فقط به مخاطبان خود فرصت میدهید که در خبرنامه های شما اشتراک داشته باشند؟ یا اصلا چرا تهیه لیست تمام افراد کار خوبی نیست؟ چون ایمیل شخصی است.
افراد قرار نیست آدرس ایمیل خود را به شما بدهند، مگر اینکه مطمئن شوند در مقابل ارسال ایمیل خود، ارزش واقعی دریافت میکنند؛ و به عنوان بازاریاب، مسئولیت ارائه پیشنهادهای جذاب در ازای دریافت ایمیل به عهده شما است. اینجاست که لید مگنت وارد میشود.
لید مگنت (lead magnet) چیست؟
لید مگنت (lead magnet) ارائه پیشنهاد ارزشمند و مفید در ازای دریافت آدرس ایمیل و شاید اشکال دیگر اطلاعات (مانند نام و شماره تلفن) از مشتریان احتمالی است. اگر میخواهید در کسب مشتریان آنلاین خود موفق باشید، باید یک لیست ایمیل ایجاد کنید و برای ساختن مؤثر لیست ایمیل، به لید مگنت نیاز دارید.
چه چیزی باعث ایجاد یک لید مگنت خوب میشود؟
ارزش ادراک شده بالا:
دلیل اینکه بیشتر مخاطبان شما از طریق اشتراک رایگان خبرنامه، جذب لید مگنت (lead magnet) نمیشوند این است که آن را با ارزش نمیدانند. با توجه به نوع بازاری که دارید، لید مگنت شما باید به عنوان منبع بسیار ارزشمند درک شود (باید دارای ارزش واقعی بالا باشد).
رضایت فوری:
مخاطبان شما به دنبال راه حل فوری برای حل مشکل خود هستند. اگر لید مگنت شما بتواند این شکاف را برطرف کند، به زودی یک لیست ایمیل خوب خواهید داشت.
پیشنهادهای فروش منحصر به فرد شما را نشان میدهد:
وقتی مخاطبان شما از لید مگنت شما استفاده میکنند، باید متقاعد شوند به جای رقبای شما، بیشتر از شما خرید کنند.
هدف از کار با لید مگنتها چیست؟
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، یکی از اهداف وبسایت شما، ایجاد آگاهی بیشتر و ایجاد اعتماد و اعتبار است؛ اما سنجش موفقیت این تلاشها دشوار است. به همین دلیل ارائه لید مگنتها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. آنها بهترین راه برای ارتباط با مشتریان احتمالی هستند که هرگز نام برند شما را نشنیده اند. آنها از این طریق آدرس ایمیل خود را در ازای دریافت چیزی ارزشمند به شما میدهند.
همچنین لید مگنتها با درخواست یک تعهد جزئی از مشتریان میتوانند به شما کمک کنند نسبت به واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی اطمینان حاصل کنید، به خصوص اگر شما از آنها بخواهید فرمهایی را پر کنند که علاوه بر ایمیل، میخواهید سایر اطلاعات آنها را داشته باشید.
معرفی 10 نمونه برتر لید مگنت
در ادامه این مقاله 10 نمونه عالی از لید مگنتها ارائه شده است. ما همچنین در هر نمونه، دلیل مفید و مؤثر بودن چنین لید مگنتهایی را بیان کردیم.
1. نمونه ها:
نمونه ها اغلب در صنعت زیبایی به عنوان نوعی لید مگنت استفاده میشوند. این شیوه به خوبی در این زمینه عمل میکند؛ زیرا نمونه ها به راحتی میتواند رضایت فوری مخاطبان شما را جلب کند.
2. فیلمهای آموزشی:
اگر در بازار انتشارات و آموزش هستید، ارائه فیلمهای آموزشی رایگان میتواند راهی عالی برای شروع ارتباط با مخاطبان شما و تهیه لیست ایمیل باشد. در نمونه زیر میبینید که این کسب و کار چهار درس پیانوی تصویری رایگان را برای جلب مخاطبان ارائه میدهد.
3. الگوها:
الگوها میتوانند یک نقطه شروع را برای انجام کارهایی که مخاطبان میخواهند انجام دهند، به هر شکلی ارائه دهند. الگوها در جهت اهداف لید مگنت میتوانند به شکل پروپوزال (مانند مثال زیر) وبسایتها، اینفوگرافیکها و هر چیزی دیگری که برای اجرا نیاز به خلاقیت زیادی دارد، استفاده شوند.
4. دوره آزمایشی:
دوره های آزمایشی رایگان اغلب توسط شرکتهای نرم افزاری، به عنوان روشی برای جلب کاربران خود قبل از خرید استفاده میشوند؛ اما استفاده از چنین لید مگنتهایی لزوماً نباید توسط شرکتهای نرم افزاری محدود شوند. در مثال زیر، یک شرکت ارتباطات از راه دور، دوره های آزمایشی رایگان را مشتریان بالقوه ارائه داده است، قبل از اینکه آنها به طور کامل در وبسایت ثبت نام کنند.
5. آزمونها
بسیاری از باهوشترین بازاریابها این روزها نتایج مثبتی را از اجرای آزمونها به عنوان نوعی لید مگنت دریافت میکنند.
طبق LeadQuizzes، به طور میانگین آزمونها 6/31 درصد نرخ جذب مشتری دارند که در صنعت بازاریابی بسیار بالا است.
6. مطالعات موردی:
مطالعات موردی به عنوان یکی از محبوبترین تکنیکهای بازاریابی، رتبه بندی شده است و 63 درصد بازاریابان فکر میکنند، مطالعات موردی میتواند یک استراتژی بازاریابی واقعاً مؤثر برای جذب مشتری باشد.
مطالعات موردی نمونه هایی از زندگی واقعی هستند که نشان میدهند بهترین مشتریان شما چگونه از محصول یا خدمات شما استفاده میکنند و تهیه گزارش ویژه ای درباره این موارد میتواند در ترغیب مشتریانی که درباره خرید محصول یا خدمات شما مردد هستند، مفید باشد.
7. کوپنها یا کد تخفیف:
همه افراد یک معامله خوب را دوست دارند. به هر حال بیشتر افراد قبل از خرید به صورت آنلاین در وبسایتهای مختلف جستجو میکنند، بنابراین در حالیکه مخاطبان در جستجوی معامله بهتر هستند، تعیین موقعیت شغلی شما برای جذب مشتری بسیار مهم است.
8. نرم افزار:
ارائه نرم افزار رایگان در ازای دریافت اطلاعات تماس یا ایمیل خریداران شما مثال خوبی در ارائه ارزش ادراک شده بالا است.
در مثال زیر، خواهید دید که لید مگنت به درجه بندی عملکرد صفحه فیس بوک شما کمک میکند؛ به طوری که به خریداران کمک میکند تا بیشتر درک کنند، فعالیتی را که آنها در هنگام دسترسی به رسانه های اجتماعی انجام دهند، ممکن است درست نباشد.
9. چک لیست:
چک لیستها معمولاً چیزی بیشتر از یک صفحه نیستند. اما چنین لید مگنتهایی برای کاهش شایعات مفید هستند، به خصوص اگر در بازار رقابتی باشید.
10. وبینارها
وبینارها میتوانند یک فرم قدرتمند از لید مگنت و راهی عالی برای دریافت اطلاعات بیشتر از خریداران شما باشند؛ زیرا برای ورود به این وبینارها تعهدات زیادی لازم است.
اما اگر خریدار شما تلاش میکند تا در وبینار شما شرکت کند، میتوانید مطمئن باشید که او برای خرید پیشگام خواهد شد؛ زیرا دارای صلاحیت بالایی است. همچنین ممکن است در موقعیت خوبی برای فروش باشد.
در پایان، ما در این مقاله 10 نمونه از لید مگنتها را از صنایع مختلف معرفی کردیم. شما با داشتن لید مگنت (lead magnet) مناسب، میتوانید مانند مشتریان کنونی خود، مشتریان ایده آلی و وفاداری را جذب کنید.