مقالات آموزشی

بیان ۳ نکته برای افزایش زمان سپری شده در سایت توسط کاربران

مفید بود؟

در این مقاله 3 راهکار ارائه شده است که بازاریابان محتوا می‌توانند با استفاده از آنها خوانندگان را بهتر جذب کنند و زمان سپری شده در سایت را افزایش دهند. بدون شک امروزه تولید محتوای جذاب سخت‌تر از هر زمان دیگری است.در واقع، مطالعه‌ای توسط Beckon نشان می‌دهد، در حالیکه بازاریابی محتوا در سال 2016 افزایش 300 درصدی داشته است، میزان گیرایی آنها فقط 5 درصد بوده است.بدتر از آن، درصد کمی از افرادی که برای خواندن محتوای شما و تعامل با آن وقت می‌گذارند فقط 37 ثانیه در صفحه شما باقی می‌مانند.

چقدر بد!

دلیل این آمار شوکه کننده چیست؟

به نظر من دلایل زیادی وجود دارد؛ یکی از این دلایل حجم زیاد محتوایی است که هر روز تولید می‌شود و در حقیقت ما به عنوان کاربر همیشه با رسانه‌ها در ارتباط هستیم و تولید محتوای جذاب برای محتواگذار در این شرایط کار آسانی نخواهد بود.ما به عنوان بازاریاب و به طور خاص بازاریاب محتوا، باید خود را با شرایط وفق دهیم.

باید بر تولید محتوایی تمرکز کنیم که:

  • خواسته‌های مشتری را برآورده کند
  •  آنها را سرگرم کند
  •  در طول سفر مشتری، او را همراهی کند

صادقانه بگویم، این کار راحتی نیست.

اگرچه هیچ راهکار ساده‌ای وجود ندارد، اما می‌توانیم اقدامات خاصی انجام دهیم تا خوانندگان را بهتر جذب کنیم و زمان سپری شده در سایت توسط کاربران را افزایش دهیم.

 

1. استفاده از محتوای بصری

چه تعداد کلمه برای محتوا مناسب است؟ چیزی که دائماً از ما پرسیده می‌شود و من دلیل این سوال را می‌دانم.برای مدتی، به بازاریابان محتوا پیشنهاد می‌شد که پست‌های کوتاه با فراوانی بالا تولید کنند و کمی بعد، از آنها خواسته شد که به تولید محتوای عمیق‌تر با فروانی کم بپردازند.قصد ندارم درست بودن این کار را زیر سوال ببرم یا بگویم کدام بهتر است (مسلماً این به اهداف و وب سایت شما بستگی دارد)، اما به نظر من داشتن یک پست 2500 کلمه‌ای، گرچه ارزش دارد، اما تعداد کلمات آن زیاد است!

تفکیک محتوا

با افزودن تصاویر به محتوای خود، می‌توانید همه چیز را بهبود ببخشید، از زمان سپری شده در سایت گرفته تا اشتراک گذاری اجتماعی و نرخ تبدیل.نکته مهم این است که مطمئن شوید تصویر مناسبی را برای محتوای خود انتخاب کرده‌اید:

  •  تصاویری انتخاب کنید که با تجربه کاربری مرتبط باشند.
  • تصاویری که مرتبط با محتوا هستند. برای برقراری ارتباط بین خواننده و محتوا از تصویر استفاده کنید.
  •  یک داستان بگویید. قدرت تصویر به توانایی آن در روایت یک داستان است به گونه‌ای که کلمات قادر به انجام آن نیستند. از تصاویری استفاده کنید که از محتوای ارائه شده پشتیبانی کند.
  •  از برند خود پشتیبانی کنید. اگر برند شما طنزآمیز است، استفاده از جدید‌ترین الگوهای رفتاری منطقی است. اما احتمالا این برای یک برند بیمارستانی، مناسب نخواهد بود. همانطور که در بالا اشاره شد، تصاویر به روایت یک داستان کمک می‌کنند و زمان سپری شده در سایت را افزایش می‌دهند. همچنین آنها ارتباطی بین مردم و برند شما برقرار می‌کنند، بنابراین این مهم است که شما تصاویری را انتخاب کنید که نمایانگر برند شما هستند.
  •  اطلاعات ارائه دهید. افراد تصاویر را سریع‌تر از کلمات پردازش می‌کنند. از تصاویر برای انتقال اطلاعات استفاده کنید، فرقی ندارد یک دستورالعمل باشد، یک مطالعه باشد و یا اطلاعات آماری، تمام این موارد در افزایش زمان سپری شده در سایت موثر هستند.

تمام تصاویر باهم یکسان نیستند. تصاویری را انتخاب کنید که با روش‌های مناسبی بر محتوای شما تاثیر بگذارند.

2. افزودن موشن

ویدیوها نیز مانند تصاویر نقش مهمی در جذابیت محتوا ایفا می‌کنند و برای افزایش زمان سپری شده در سایت موثر هستند.در واقع، به طور متوسط کاربران 2.6 برابر بیشتر وقت خود را صرف صفحاتی می‌کنند که دارای ویدیو هستند. آمار خوبی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

پس چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟

یکی از مشکلات مربوط به ویدیو این تصور غلط است که ویدیو به زمان و پول زیادی نیاز دارد.با این وجود، با پیشرفت تکنولوژی و مخصوصاً تلفن همراه، ایجاد یک ویدیو با کیفیت نیازمند کمی برنامه‌ریزی، دوربین دیجیتال (یا تلفن دارای دوربین) و اندکی مهارت ویرایش است.همیشه هنگام شروع کار موانعی سر راه وجود دارد.

برای افزودن ویدیو به محتوای خود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید.

همه ما می‌دانیم “محتوای آموزشی” (how-tos) بخش مهمی از اینترنت و بخصوص YouTube را تشکیل می‌دهند. بار دیگر که خواستید یک پست وبلاگ آموزشی سرهم کنید، به جای آن از ویدیو استفاده کنید. تقریباً مانند سایت Whiteboard Friday یاHere’s Why . اگرچه ممکن است عوامل فیلم‌برداری آنها در مقایسه با شما بهتر باشد، هر یک از آنها دیدگاهی را انتخاب می‌کنند و کاربر را در جریان آن قرار می‌دهند. آنها سرگرم کننده، مفید هستند و محتوای عالی را ایجاد می‌کنند.

 

به روزرسانی‌های مربوط به صنعت را ارائه دهید

اگر در یک صنعتی مانند جستجو کار می‌کنید، می‌دانید که فضای آن دائماً در حال تغییر است. هر هفته به روزرسانی‌هایی صورت می‌گیرد و به روز نگه داشتن این اطلاعات می‌تواند یک چالش محسوب شود. به جای جمع بندی مطالب، از ویدیو جمع بندی استفاده کنید. به عنوان مثال افراد Cypress North، بصورت هفتگی یک قسمت 12 تا 15 دقیقه‌ای از  Marketing O’Clockکه به بررسی آخرین به روزرسانی‌های فضای جستجو می‌پردازد را منتشر کردند. این ایده بسیار هوشمندانه و سرگرم کننده است و مسلماً از یک پست وبلاگ با اطلاعات مشابه، جذاب‌تر است.

تخصص خود را ارتقا دهید

اگر در حال تبلیغ یک وبینار، سخنرانی، یا عرضه کتاب هستید، پیش نمایش ویدیو می‌تواند تاثیر زیادی در این رابطه داشته باشد. فردی را جلوی دوربین قرار دهید و از او سوالاتی درباره اینکه مردم چه انتظاراتی دارند و یا از کجا می‌توانند اطلاعات بیشتری بدست بیاورند، بپرسید. این ویدیو را می‌توان در وب سایت قرار داد، در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و به احتمال زیاد افراد دیگری که با این دست ویدیوها سرو کار دارند از آنها استفاده خواهند کرد (به عنوان مثال، برگزارکننده کنفرانس یا ناشر کتاب).

 محتوای نوشته شده خود را تکمیل کنید

همانطور که ما از تصاویر برای افزایش کیفیت محتوای خود استفاده می‌کنیم، برای ویدیوها نیز همین هدف را داریم. نکته جالبی که در موردWhiteboard Friday وجود دارد این است که نسخه نوشتاری نیز موجود است.

بنابراین اگر من نتوانم ویدیو را تماشا کنم یا بخواهم برگردم و مطلب خاصی را پیدا کنم، مجبور نیستم همه چیز را دوباره نگاه کنم. هنگام تولید یک ویدیو یا مجموعه‌ای از ویدیوها، به نحوه عملکرد آنها در سایت خود توجه کنید.ایجاد یک فیلم نباید چندان هم سخت باشد.در واقع، اگر دفعه بعدی شخصی در سازمان شما درباره ایجاد اینفوگرافی سوال کرد، به او پیشنهاد کنید که این زمان را صرف ایجاد یک ویدیو کند.

3. ارائه راهکارها و نکات کلیدی

زمانی که برای این پست تحقیق می‌کردم، به مقاله‌ای برخوردم از Nicole Bianchi، تحت عنوان “چگونه می‌توان مقالاتی جذاب ایجاد کرد که مردم بخوانند و به اشتراک بگذارند.” تعدادی از نکات در بطن محتوا ذکر شده‌اند اما شامل این نیز می‌باشد:پست با نکات کلیدی اصلی به اتمام می‌رسد، و مطمئن می‌شود که خواننده حداقل اطلاعاتی از مقاله در ذهنش می‌ماند و این حس را در خواننده بوجود می‌آورد که پست اطلاعات ارزشمندی را به او افزوده است.

درک ارزش محتوا را برای خواننده آسان کنید

اگر بخواهم پستی را مرور کنم و بلافاصله ببینم که در آن نکات صریحی ارائه شده است، دوباره برمی‌گردم و برای خواندن آن وقت می‌گذارم. به همین دلیل است که لیست‌های نشانه‌دار (Bullets) و سرتیترها اغلب به عنوان بهترین شیوه‌های وبلاگ نویسی شناخته می‌شوند.برای اینکه خوانندگان ارزش محتوای شما را بهتر درک کنند و زمان سپری شده در سایت را افزایش دهید، به موارد زیر توجه کنید:

از نقل قول‌ یا کال اوت استفاده کنید

اگر در وب وقت گذرانده باشید، نقل‌ قول‌های انگیزشی را مشاهده کرده‌اید که در پس‌زمینه‌ای زیبا قرار دارد. گرچه همه آنها موفق نیستند، اما اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند تاثیرگذار باشند. از باکس نقل قول یا کال اوت در محتوای خود استفاده کنید تا به تفکیک متم کمک کند و به داستانی که در حال روایت آن هستید اعتبار دهد. فقط به یاد داشته باشید که نقل قول خود را دوباره بررسی کنید.

بر نکات کلیدی تاکید کنید

خوانندگان به دنبال جواب سوال خود هستند و آنها برای یافتن اطلاعات به شما مراجعه کرده‌اند. همانطور که در Journalism 101 یاد گرفتیم، نکات اصلی را پنهان نکنید. پیدا کردن نکات اصلی و راهکارها را برای خواننده خود آسان کنید. برای برجسته کردن نکات خود از Bullet ها، حروف کج یا یک پس‌زمینه برجسته استفاده کنید.

  • 3 Tips to Increase the Time People Spend Reading Your Content

 به این نکته که، خیلی طولانی – خوانده نمی‌شود، توجه کنید

بدون شک، من طرفدار این مفهوم هستم که می‌گوید؛ خیلی طولانی – خوانده نمی‌شود (TL;DR). چرا؟ زیرا من در روز برای یافتن تمام اطلاعات مورد نیاز، وقت اضافه زیادی ندارم و گاهی فقط به نکات کلیدی احتیاج دارم. بله، این حرف ممکن است با عنوان این پست و نکاتی که ارائه کردم تناقض داشته باشد، اما در عین حال، یک خلاصه می‌تواند من را وادار کند که به خواندن ادامه دهم یا آن را ذخیره کنم و در وقت دیگری بخوانم. TL;DR می‌تواند هم به عنوان خلاصه پست عمل کند و هم جذب خواننده.

 

اضافه بار محتوایی واقعی است و به عنوان بازاریابان محتوا، وظیفه ما این است که مطمئن شویم محتوای ما با توجه به خوانندگان ما شکل گرفته است.ارائه راهکارها و نکات کلیدی واقعی نه تنها آنها را در سایت شما نگه می‌دارد بلکه باعث ایجاد اعتماد و در بهترین حالت، ایجاد رابطه می‌شود.

نکات کلیدی و کارهایی که باید انجام دهید

اگر فکر کردید که ارائه نکات کلیدی را به شما توصیه می‌کنم و بعد خودم قید آن را میزنم، سخت در اشتباه هستید!اگر قصد دارید محتوایی تولید کنید که زمان سپری شده در سایت توسط کاربران را افزایش دهد، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

برای پشتیبانی از تجربه کاربری از تصاویر استفاده کنید

داستانی روایت کنید و اطلاعات ارائه دهید. فقط به این خاطر که عکسی قرار دهید، کافی نیست و نتیجه‌ای ندارد.

 استفاده و تولید ویدیو چندان سخت نیست

با مدیران سازمان مصاحبه کنید یا ویدیوهای آموزشی برای مشتریان ایجاد کنید و به این ترتیب، کار خود را از کم شروع کنید. با ایجاد ویدیوهایی که محتوای نوشته شده شما را تکمیل می‌کنند، می‌توانید از کم شروع کنید، تاثیر آن را بررسی کنید و مشخص کنید که کدام برای مخاطبان شما بهتر عمل می‌کند.

خوانندگان نیاز دارند که بلافاصله ارزش محتوای شما را درک کنند

نکات خاصی را در بطن محتوا قرار دهید و از همه مهم‌تر، زمانی که خواننده محتوا را نگاه می‌کند، باید بتواند آنها را به راحتی پیدا کند.درست مثل هر چیز دیگری، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، روز اول اجرا شود.

استراتژی بازاریابی محتوای خود

از کم شروع کنید، روی تصاویر متمرکز شوید و تصاویری که متناسب با معیارهای ذکر شده در بالا است را پیدا کنید.برای تیم نویسنده خود هدفی معین کنید که حداقل از 3 نکته خاص درون متن یا از TL;DR در متن‌های بالای 1200 کلمه‌ای استفاده کنند.با گنجاندن این موارد در استراتژی بازاریابی محتوای خود، سرانجام آن‌ها بخشی از روند کاری شما خواهند شد و شما می‌توانید به راحتی زمان سپری شده در سایت توسط کاربران را افزایش دهید.خوانندگان شما سپاس‌گزارتان خواهند بود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.