مقالات آموزشی

بررسی هر آنچه که نیاز است بازاریابان از تولید محتوای زودگذر بدانند

مفید بود؟

تولید محتوای زودگذر  تولید محتوای موقتی است که پاسخ فوری را به دنبال دارد. در زیر نحوه ایجاد محتوای زودگذر و جذاب برای نام تجاری شما آورده شده است. تولید محتوای زودگذر یک رسانه غنی شامل مواردی چون تصاویر و فیلم ها است که فقط برای یک دوره کوتاه قابلیت دسترسی دارند. به عنوان یک استراتژی بازاریابی، از محتوای موقتی به جهت ترس از دست دادن مشتری و برای دریافت پاسخ فوری از جانب استفاده می شود.

هدف از تولید محتوای زودگذر موضوع جدیدی نیست:

مطالب موقت، ظاهر کوتاه و ناپدید شدن محتوا مبحثی است که ترافیک اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را حفظ می کند. سیستم عامل های اجتماعی آنلاین  یا این مطالب به طور خلاصه ظاهر می شوند و سپس ناپدید می گردند، همانطور که در مورد Facebook and Instagram Stories یا Snapchat این مورد صدق می کند.

تولید محتوای زودگذر چیست

هدف محتوای زودگذر:

در مورد تولید محتوای زودگذر، دو هدف اصلی بازاریابی وجود دارد:

 پاسخ فوری بگیرید:

شاید واضح ترین هدف، ایجاد پاسخ فوری توسط کاربر یا بیننده باشد. هدف فوری ممکن است این باشد که کاربر تصمیم به خرید سریع یا ثبت نام آنی بگیرد. همچنین ممکن است از طریق پسندیدن، به اشتراک گذاری یا انجام عکس العمل به دیگران، ویروسی منتشر شود. ماهیت کوتاه مدت محتوای زودگذر، احساس اضطراری بودن را ایجاد می کند که با ترس از دست دادن موقعیت خوب تقویت می شود.

تعامل با کاربر را افزایش دهید

تولید محتوای زودگذر نه تنها به شما امکان می دهد محصول یا خدمات خود را برای کاربر به صورت موثر قرار دهید بلکه به کاربر امکان می دهد در سطح پایین تر و شخصی تری با نام تجاری درگیر شود. محتوای زودگذر به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر را نیز حمایت می کند.

مزایای تولید محتوای زودگذر:

به مخاطبان گسترده تر دسترسی پیدا کنید. 

کاربران هر روز در حال تعامل با Snapchat ، Facebook و Instagram هستند. فقط با اینستاگرام، هر ماه بیش از 200 میلیون نفر درگیر پلتفرم استوری های آن می شوند. حال با این توضیح، برای مخاطبان بسیار گسترده تری که می توانند با شما یا تجارت شما درگیر شوند، پتانسیل موجود را براورد نمایید.

استوری های اینستاگرام کمی بیشتر از یک سال قدمت دارند و در حال حاضر 50 میلیون کاربر بیشتر از Snapchat در هر ماه دارند. ارسال فعال موارد تک استوری در اینستاگرام، اسنپ چت یا استوری های فیس بوک احتمالاً باعث افزایش دامنه فعالیت شما می شود.( خصوصاً اگر آنها داستان های زندگی روزمره باشند) این سبک از محتوای زودگذر در بحث جمعیت شناسی هزاره فعلی بسیار محبوب است.

 افزایش حجم محتوا

یک استراتژی تولید محتوای زودگذر به شما این امکان را می دهد که با تلاش کمتر و هزینه های اضافی کمتر (بسته به اندازه شرکت و کمپین خود) مقدار بیشتری محتوا ایجاد کنید. با استفاده از تصاویر و رسانه های غنی مانند ویدئو، می توانید داستان خود را به سرعت در معرض دید مخاطبان قرار دهید. به عنوان مثال داستان های فیس بوک شما را قادر می سازد تا به عنوان بخشی از یک روایت دیدنی با مخاطبان خود درگیر شوید.

ایجاد مطالب

استوری ها به عنوان یک کانال یا بستر مجزا از نمایه و خبرنامه شما تلقی می شوند. بنابراین شما می توانید یک جریان مداوم از رسانه های تصویری را بدون تداخل در خبرخوان خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که یک ایده بصری برای استراتژی تولید محتوای زودگذر خود ایجاد می کنید، آماده سازی، ایجاد مطالب و همچنین زمان توزیع آن ساده می شود و شما را قادر می سازد محتوای بسیار بیشتری ایجاد کنید.

هدف مشتری شما شفافیت دارد

برای اینکه نزد مشتری خود جایگاه خوب و معتبری داشته باشید، لازم است تا با آنها شفاف و صادق باشید. یکی از راه هایی که می توانید وفاداری به برند تجاری را با محتوای زودگذر تقویت کنید، دعوت از طریق صوت و تصویر به فعالیت های داخلی کسب و کارتان است.

 

کمپین تولید محتوا

یک کمپین تولید محتوای زودگذر می تواند به گونه ای توسعه یابد که به مخاطبان شما از طریق استوری های رسانه های اجتماعی دید بیشتری در مورد فرهنگ شرکت شما بدهد. با استفاده از تصاویر و ویدئو، می توانید وفاداری خود را افزایش دهید و به کاربران هدف خود اجازه دهید که تعاملات تجاری و اجتماعی روزمره و همچنین فرآیندهای شرکت شما را مشاهده کنند. مخاطب هدف شما باهوش است. آنها خواهان شفافیت هستند و انتظار دارند آن را ببینند( به ویژه از طریق کانال های رسانه های اجتماعی.)

اجازه دادن به مخاطبان خود برای مشاهده فرهنگ شرکت شما راهی عالی برای تقویت وفاداری و تعهد در برند است. استوری های اینستاگرام و فیس بوک بهترین راه برای نشان دادن کاربرانی است که در پشت صحنه کار می کنند و باعث می شوند جادو در تجارت شما اتفاق بیفتد.

قالب های محتوای زودگذر که بهترین عملکرد را دارند:

آیا با توضیحات بالا تصمیم به تولید محتوای زودگذر خود گرفته اید؟ در زیر چند نکته وجود دارد که باید در مورد قالب محتوای خود و تحویل آن به مشتری به خاطر بسپارید. قبل از شروع، حتماً داستانی برای گفتن داشته باشید. مشتری شما نباید حدس بزند که به کجا می روید بلکه دقیقا باید هر آنچه که وجود دارد را مشاهده نماید.

از سوی دیگر باید مهارت قصه گویی داشته باشید. لذا داستانی را که می خواهید بگویید را بدانید و حداقل در مورد محتوا فیلمنامه اطلاعات داشته باشید. در ادامه بسیار مهم است تا درباره قالب محتوای خود تصمیم بگیرید. فیلم، عکس، یا الگوهای رفتاری می توانند برخی از این قالب ها باشند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

اگر قصد دارید محتوای تولید شده توسط کاربر را در آن بگنجانید، پس باید بتوانید تمام جزئیات مورد نیاز مخاطبان خود را برای تولید محتوای مورد نظر خود ارائه دهید.  هنگام نوشتن داستان خود، به یاد داشته باشید که هر قطعه از محتوای ویدیویی چه مدت باید طول بکشد یا چند تصویر را برای بیان داستان خود نیاز دارید. برای ویدئو ، HubSpot بسته به مکانی که قصد دارید محتوای خود را در آن قرار دهید، بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه فیلم توصیه می شود.

معایب تولید محتوای زودگذر

سیستم عامل هایی که می توانید برای تولید محتوای زودگذر استفاده کنید:

در حال حاضر بازیگران اصلی در فضای محتوای زودگذر عبارتند از:

  • داستان های اینستاگرام
  •  داستان های فیس بوک
  • اسنپ چت
  • دیگر سیستم عامل هایی که در زمینه ارائه و بازاریابی زودگذر پیشرفت نموده اند، Mashable ، Esquire ، Refinery29 و MTV هستند.

3 شرکت در حال حاضر از محتوای زودگذر استفاده می کنند:

 Men’s Health استرالیا

مجله Men’s Health Magazine استرالیا از یک استراتژی زودگذر ساده برای افزایش بازدید از محتوای وب سایت خود استفاده می کند. عناوین ساده- تیزر و تصاویر جذاب تخیل بینندگان را جلب کرده و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر و تعامل با محتوای فرم های طولانی در وب سایت اصلی خود دعوت می کند.

 کیتی پری

مغز بازاریابی کیتی پری، از صمیمیت به عنوان یک استراتژی اصلی بازاریابی در تبلیغ و راه اندازی آلبوم جدید خود استفاده کرد. وی به مدت 72 ساعت، در پشت صحنه به هواداران دسترسی داد که به صورت مستقیم با وی صحبت نمایند تا از تجربیات شخصی این هنرمند استفاده کنند.

شاید یکی از بهترین و راضی کننده ترین نمونه های بازاریابی محتوای زودگذر، انتشار آلبوم ادل ، “25” ، در سال 2015 بود. در 18 اکتبر در انگلستان، هنگام وقفه ایجاد شده در تجارت “” The X Factor، بینندگان با یک کلیپ 30 ثانیه ای درگیر شدند به گونه ای که کم کم کل جهان را در بر گرفت.

انتشار آلبوم ادل ، “25”

البته، مردم بلافاصله صدای آدل را تشخیص دادند اما رمز و راز و انتظار پیرامون تشخیص این ظاهر ناشناس، بدون هیچگونه توضیح اضافی، موجب شد تا یک حرکت و جنبش جدید در محیط آنلاین ایجاد شود. سه روز بعد این اتفاق، ادل اعلام کرد که پس از سه سال او در آستانه انتشار سومین آلبوم استودیویی خود با عنوان “25” است.هیاهو و قدرت آن تبلیغ ساده و پر سر و صدا در رسانه های اجتماعی به همان نسبت بسیار خارق العاده و دور از انتظار بود.

 

آشنایی با تولید محتوای زودگذر

در نظر داشته باشید که محتوای زودگذر می تواند هر محتوای تصویری، فیلمی یا متنی باشد. این محتوا ها برای دوره های خاصی بوده و با هدف مشخصی نیز ایجاد می شوند. با توجه به موفقیتی که این محتوا ها برای جلب نظر کاربران داشته اند لذا سرمایه گذاری بر روی آنها می تواند در کسب و کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

استوری  اینستاگرام

امروزه بسیاری از افراد در فضاهای مجازی در حال فعالیت می باشند و از این طریق مخاطبان و کسب و کار خود را دارند، لذا اگر شما نیز مایل هستید تا در این گردونه رقابت عقب نباشید، می بایست حتما از اینگونه محتواها حمایت نمایید.

به عنوان یک آمار در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیش از دویست و پنجاه میلیون استوری در اینستاگرام فعال می باشد. از آنجا که مشاهده استوری ها حس نزدیکی و صمیمیت بیشتری می دهد لذا تهیه آنها باعث می شود تا مشترکین بیشتری به سمت شما و فعالیتتان جذب شوند. البته این مورد تنها مربوط به اینستاگرام نیست و امروزه در اسنپ چت ها و سایر پلتفرم ها نیز دیده می شود.

3 نکته مهم برای تولید محتوای زودگذر موثر

 داستان خود را بگویید

رویکرد قصه گویی را در پیش بگیرید و داستان را به روش و زبانی روایت کنید که مخاطبان شما بهتر آن را درک کنند.در حالی که نحوه فعالیت Snapchat هنوز مهم است، اما شاهد هستیم که Instagram Stories امسال مخاطبان بیشتری را نسبت به سایر پلتفرم ها جذب کرده است.

 افراد تأثیرگذار را درگیر کنید

هنگامی که ما در مورد دستیابی به تاثیرات صحبت می کنیم، اغلب این فکر به ذهن می آید که باید از ستاره ها استفاده نماییم.از آنجا که یا ابزاری (یا واژگان) مناسب برای برقراری ارتباط موثر با آنها نداریم ممکن است از حالت ایده آل کمی دور شویم.این یک اشتباه است لذا لازم است که هنگام تماس با اینفلوئنسرها به صورت تدریجی پیش روید. با کسانی تماس بگیرید که فقط یک یا دو قدم از شما جلوترند.

صنایع موازی

در بازی به دنبال آن دسته از برند ها یا افرادی باشید که کمی از شما جلوتر هستند. از آنها بخواهید در مورد برند یا داستان شما صحبت کنند. این ایده که سخنی  از آنها را در کمپین  خود بگنجانید به امید اینکه آنها با خوشحالی داستانی در مورد شما به اشتراک بگذارند، ایده جالب و تاثیرگذاری خواهد بود.

راه دیگری که می توانید تأثیرات خود را در این زمینه افزایش دهید این است که به افرادی که رقابتی نیستند اما در صنایع موازی با صنایع شما هستند، توجه کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید که از برند لیموزین یا یک آرایشگر برای اثر گذاری خود استفاده نمایید اما باید بررسی نمایید که کدام یک در موازات فعالیت شما می باشند.

کار خود را پیگیری کنید

ارسال محتوایی که به سرعت محو می شود، ناگزیر به سرعت بالایی در درج مطالب جدید دارد. شما باید یک استراتژی تولید محتوای سریع و آسان داشته باشید تا بتوانید به صورت دسته جمعی  محتوا تولید و منتشر کنید. البته همواره این خطر وجود دارد که در ایجاد و ارائه محتوای با حجم بالا، محتوای بی ربط را نیز ارسال کنید.هر محتوایی که ایجاد می کنید باید “آزمون هدف” را پشت سر بگذارد.

  •  هدفی که هنگام شروع تولید محتوا در ذهن داشتید چه بود؟
  •  آیا این محتوای جدید به تحقق اهداف توسعه کمک می کند؟

بررسی تولید محتوای زودگذر

هر محتوای زودگذر که ایجاد می کنید باید به این دو سوال پاسخ دهد. موثرترین استراتژیهای محتوای زودگذر، استراتژی هایی هستند که دارای هدف مشخص باشند.

 

بررسی معایب تولید محتوای زودگذر:

  •  محتوای زودگذر برای هر شغلی مناسب نخواهد بود.
  •  ممکن است تمام مدت درست عمل نکند.
  • محتوایی که سریع می آید و می رود سریع فراموش می شود.

برای استفاده از این شکل بازاریابی، شما باید به تولید محتوای جذاب ادامه دهید  که نیاز به موارد زیر دارد:

  •  بودجه
  •  یک استراتژی بلند مدت روشن
  • مهارت ها و منابع فنی

محتوای ویروسی

آیا می خواهید حس ارزشمند بودن را برای طولانی مدت ایجاد کنید؟ یا اینکه شما به بدنامی کوتاه مدت فکر می کنید؟ محتوای ویروسی ممکن است حرکت کوتاه مدت ایجاد کند، اما آیا باعث ایجاد وفاداری به برند در طولانی مدت خواهد شد؟ این مورد یکی از معایب تولید محتوای زودگذر محسوب می شود. این موارد سوالاتی عمیق هستند که بدون تامل زیاد نمی توان به راحتی به آنها پاسخ داد.

  • اگر اخبار تام داشته باشید، محتوای زودگذر می تواند نتایج سریع داشته باشد.

مثال ادل در بالا، تصویری عالی از چگونگی استفاده از محتوای زودگذر بدون از بین بردن تاثیر است.

  • محتوای زودگذر می تواند راهی عالی برای معرفی یک سرویس یا محصول جدید برای یک شرکت نوپا باشد به شکلی که توجه مخاطبان گسترده تری را به خود جلب کند.
  • Ephemeral Content: Everything Marketers Need to Know

نتیجه:

مانند تمام استراتژی های بازاریابی، محتوای زودگذر دارای محدودیت ها و همچنین مزایایی خواهد بود.کافی نیست استراتژی را انتخاب و اجرا کنید. شما باید بدانید که چگونه این استراتژی را برای مشتری خود اجرا و پیاده سازی می کنید و چگونه می توانید شتاب ایجاد چنین کمپین های بازاریابی را حفظ کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.