مقالات آموزشی

راهی برای مجاب کردن گوگل به فراخوانی مجدد یک صفحه شبکه اجتماعی

مفید بود؟

چندی پیش مثل همیشه در فراخوان‌های خود برای ارسال پرسش‌های مربوط به سئو، یکی از کاربران ما را با پرسش جالبی مواجه کرد.

در ادامه متن این پرسش را در کنار هم بررسی می‌کنیم اما در مورد این پرسش جالب در حوزه سئو آنچه اهمیت داشت، لزوم معرفی روش‌ها و تکنیک‌هایی برای فراخوانی مجدد گوگل به تفتیش و بررسی یک صفحه از شبکه‌های اجتماعی بود. دقت داشته باشید که مقصود ما از فراخوانی مجدد، (re-crawl) به نوعی خزش و تفتیش مجدد است.

پرسش کاربر در مورد ایندکس مجدد گوگل و پاسخگویی به آن

چگونه می‌توانید موتور جستجوی گوگل را به بازیابی و فراخوانی مجدد یک صفحه از شبکه اجتماعی که در عمل مدیریت آن بر عهده شماست، مجاب کنید؟

این پرسش جالبی است اما پیش از پاسخ دادن به آن تیم سئو و تولید محتوا ما در مورد قصد و نیت شما از انجام این کار، کنجکاو شدند و چنین پرسشی شکل گرفت که اساساً یک نفر چرا باید به بازیابی و وارسی مجدد صفحه اجتماعی خود علاقه داشته باشد.

هر چند از پاسخ شما مطلع نیستیم اما حدس می‌زنیم که شما تغییرات اساسی در جزئیات صفحه ایجاد کرده باشید یا شاید قبل‌تر یک کامنت بد و منفی در صفحه شما وجود داشته که اکنون دیگر وجود ندارد. به هر حال نیت شما از انجام این کار هرچه باشد، متخصصان سئوی این مجموعه آماده پاسخگویی به پرسش شما هستند. ما سه روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1) یک لینک به صفحه خود ایجاد کنید

اولین و تقریباً ساده‌ترین راه‌حل این است که از وبلاگ یا سایت خود یک لینک به صفحه شبکه اجتماعی زده و در عمل آن را در داخل یک پست از وبلاگ یا سایت، منشن کنید.

حال باید از طریق کنسول سرچ گوگل به روشی که قطعاً می‌دانید، درخواست ایندکس مجدد صفحه سایت خود را داشته باشید. با این کار احتمال قوی گوگل(Google) لینک درج شده در صفحه را که همان لینک صفحه شبکه اجتماعی شماست، یافته و آن را مجدداً واکاوی و ارزیابی می‌کند.

2) صفحه را روی یک شبکه اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید

به عنوان مثال اگر صفحه‌ای که نیاز به بازخوانی مجدد آن توسط موتور جستجوی گوگل وجود دارد، روی فیسبوک است، بهتر است صفحه فیسبوک را در حساب کاربری توییتر (twitter)یا پینترست (pinterest)  خود منتشر کنید.

گوگل چنین پلتفرم‌های را به طور مداوم و دوره‌ای بررسی کرده و شانس اینکه لینک به اشتراک گذاشته‌شده، به‌سرعت مورد واکاوی مجدد قرار گیرد، بسیار بالاست. در این مورد شما باید پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که بیش از سایرین مورد توجه موتور جستجوی گوگل هستند.

3) استفاده از اسکیمای “same as

اگر صفحات شبکه اجتماعی یا پروفایل‌ها یک آدرس (URL) جدید برای شرکت یا صفحه شخصی شما هستند و شما یک سایت دارید، لینک را از لینک”same as” در اسکیمای خود را به پیج جدید تغییر داده و صفحه اصلی سایت خود را در کنسول سرچ گوگل مجدداً (fetch) کنید.

گوگل باید این را هنگامی که شما درخواست ایندکس کردن و یافتن تغییرات اسکیمای خود را دارید شناسایی کند؛ تا با این روش با حساب‌های کاربری جدید ارتباط برقرار کند. در این روش شما در اصل صفحه خود را به بهانه اینکه قرار است زمینه‌ساز تعاملی جدید با اسکیما باشد، مورد ایندکس گوگل قرار می‌دهد.
برای مشاهده هزینه سئو، هزینه تولید محتوا و خدمات دیگر در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.