مقالات آموزشی

توجه به ۱۷ منبع الهام بخش برای ایده های کمپین محتوا

مفید بود؟

آیا می‌خواهید برای کمپین‌های بازاریابی ایده های خلاقانه تری ارائه دهید؟ در این مقاله لیستی از چند منبع عالی به عنوان پایه ای برای یافتن ایده های خلاقانه در کمپین محتوا معرفی شده است. یک قلم و کاغذ بردارید و 10 ایده ای را بنویسید که می‌توانند اطلاعات افراد را به سطح جدیدی برساند.

 

مثلاً:

• پیشرفت در زمینه ایجاد اندام‌های جدید از بافت خودمان

• بازیافت زباله ها به عنوان یک منبع انرژی

• وجود یک ارگانیسم که آب را در حد نوشیدن تصفیه می‌کند

• حمل و نقل از راه دور

پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله

35 وبلاگ برتر بازاریابی دیجیتال که پست مهمان سایر وب‌سایت‌ها را می‌پذیرند را مطالعه نمایید

دو مورد اول آسان است. با ایده پنجم، ذهن شما حسابی درگیر می‏شود. تا مورد هشتم، مغز شما دیگر قادر به فکر کردن نیست. فکر کردن روی ایده های خلاقانه آسان نیست. خلاق بودن از نظر جسمی می‌تواند سخت باشد و همان‌طور که جان کلیز گفت، راز واقعی خلاقیت توانایی راحت ننشستن تا زمان ارائه راه حل مناسب است. این کار بسیار دشوارتر از آن است که شما تصور کنید. مغز یک عضله است. هرچه بیشتر انعطاف‌پذیر باشید، در ایده پردازی بهتر می‌شود؛ بنابراین، هرچه بیشتر کارهای مفهومی انجام دهید، بیشتر به یافتن ایده های خلاقانه عادت می‌کنید.

همان‌طور که جیمز آلتوکر توصیه می‌کند، نوشتن هر روز 10 ایده، مغز شما را هوشیار و چابک نگه می‌دارد و سپس هنگامی که برای انجام یک کمپین محتوا یا کمپین‏های بازاریابی فشار زیادی روی شما است، مغز شما بهتر به شما کمک می‌کند. افراد زیادی وقت خود را صرف مطالعه و نوشتن در مورد خلاقیت و ایده پردازی، طوفان مغزی، ایده پردازی یا هر نوع اصطلاحی که در این زمینه استفاده می‏شود کرده اند و حقیقت تلخ این است:

هیچ میانبری برای داشتن ایده های خلاقه و هوشمندانه وجود ندارد. چنین ایده هایی که باعث می‌شوند با خیالت راحت کار خود را انجام دهید؛ زیرا با یافتن این ایده ها متوجه می‏شوید که تمام ساعت‌هایی که ناامیدانه سر خود را روی میز می‏کوبیدید ارزش کسب یک فرصت خاص را دارد و ارزش شغلی (و اعتباری) را برای شما رقم می‏زند.

 

سال‌های متمادی با مطالعه در مورد خلاقیت یاد گرفتیم که برای رسیدن به ایده های کمپین محتوای خوب، باید از منابع، عوامل و عناصر خوب و با کیفیتی استفاده کنید. درست مثل این است که شما قصد دارید، کوهنوردی را با دوچرخه جاده خود طی کنید، شما فقط با یک تکه نان تست سفید بیشتر از 2000 فوت نمی‏توانید پیش بروید.

توانایی تداوم در ایجاد ایده های خلاقانه شامل آماده سازی و تحقیقات مداوم است، یعنی:

• به مشاهده آنچه دیگران ارائه می‌کنند، بپردازید.

• طیف متنوعی از موضوعات را بخوانید.

• با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید.

• در بخش‌های مختلف وب به طور تصادفی جستجو کنید.

• بدون منابع آنلاین به مشاهده موارد واقعی و حقیقی بپردازید.

فرآیند تولید ایده های خلاقانه برای کمپین محتوا یک فرآیند جداگانه و متفاوت نیست که بتوان آن را در یک بسته آموزشی خاص ارائه کرد.

این نوع ایده پردازی درست مثل تمرین در سالن بدن سازی برای سریع‌تر و قوی‌تر شدن روی دوچرخه است. شما باید ساعت‌ها وقت بگذارید تا بر اساس تقاضای مخاطبان خود، محتوای خلاقانه ای را منتشر کنید. بهتر است تمرکز خود را بر روی خواندن کتاب‌های آفلاین، مرتبط به ویژه در حوزه روانشناسی، رفتار و خلاقیت بگذارید، اما همچنین موضوعات فرعی مانند خواب، یادگیری زبان، زیست شناسی، تجارت، تاریخچه کلاسیک و زندگی نامه هم مفید هستند؛ زیرا به دلیل حجم زیاد کار آنلاین، آفلاین شدن فواید زیادی در ورزش مغز و چابک نگه داشتن آن دارد.

علاوه بر این موارد، استفاده از فرهنگ، همگام شدن با روندها و آنچه دیگران تولید می‌کنند برای ایجاد ایده‏ های خلاقانه در کمپین محتوا ضروری است. در این مقاله بیشترین گزینه های الهام بخش مربوط به کمپین‌های خلاقیت است. هر کسی که در تولید محتوای خلاقانه نقش داشته باشد، از کمپین‌های خلاقانه اخیر محتوای اطلاع دارد و همچنین می‌داند چه کمپین‏هایی موفقیت آمیز عمل کرده اند و کدام یک ناموفق بوده اند. اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، الآن زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهند؛ بنابراین به اصل مطلب رسیده ایم.

اگر می‌خواهید ایده‏هایی  برای کمپین محتوا  داشته باشید، اولین مرحله این است که بنشینید و مدتی را صرف جستجوی گزینه های الهام بخش کنید تا مغز شما برای تولید ایده های خلاقانه و جدید تقویت شود.

منابع الهام برای خلق ایده های کمپین محتوا

در ادامه این مقاله لیستی از بهترین منابع الهام بخش ارائه شده است که می‏توانید به طور مداوم برای تولید ایده های کمپین محتوا و بازاریابی محتوا استفاده کنید.

وبسایت  Reddit:

Reddit به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی و غیرقابل اغماض بودن نسبت به Redditor های دستکاری شده، طی سالیان گذشته مورد پسند بازاریابان بوده است.

 

وقتی با Reddit شروع به کار کنید، خواهید دید یکی از بهترین عجیب‌ترین، شگفت انگیزترین منابع برای کمپین محتوا را در اختیار دارد. بهترین زیرمجموعه های Reddit برای تولید ایده های خلاقانه در جهت ایجاد محتوا عبارتند از:

1. Dataisbeautiful

2. Datasets

3. Mapporn

4. Internetisbeautiful

رسانه ها:

برای حوادث جاری، موضوعی، نمودارهای حاوی اخبار و اینفوگرافیک ها، منابع روزنامه ای خارق العاده ای ارائه شده است که بهترین مطالب روزنامه نگاری را ارائه می‌دهند. اگر آرزو دارید در جایی مناسب، مطلب خبری خود را منتشر کنید یا از یک سایت سطح بالا برای پوشش خبری رسانه ای استفاده کنید، پس از جستجوی هر یک از منابع ارائه شده، ایده هایی از موضوعات و زمینه مورد نظر خود را خواهید یافت.

5. Guardian Datablog

 

6. Telegraph Data

 

 

 

7. BBC Infographics

 

8. Bloomberg

 

9. Entrepreneur

 

وبسایتهای تجسم داده ها:

برای تصویر سازی داده ها در کمپین محتوا، سایت‌های زیر، بهترین نمونه های آنلاین را ارائه می‏کنند. این سایت‌ها به عنوان مجموعه ای از منابع، داده هایی که بیشتر تصویر سازی شده اند و ارزش دیدن دارند را پوشش می‌دهند. دیوید مک کندلس یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه تصویر سازی داده ها محسوب می‌شود. سایت « Information is Beautiful» دارای نمونه های الهام بخش زیادی در این زمینه است. همچنین ایونتهای جایزه داری که وی برگزار می‌کند (جوایز IIB)، یک منبع خارق العاده برای دیدن برخی از بهترین نمونه های تفکر خلاق در ایجاد داده های کوتاه  ومختصر است.

1. Information Is Beautiful

 

2. IIB Awards

 

3. Chart Porn

 

4. Flowing Data

 

5. FiveThirtyEight

 

6. Visualising Data

 

 سایر سایتهای برای خلق ایده های کمپین محتوا

16. Bored Panda

اگر دوست دارید ترکیب متنوعی از نمونه های الهام بخش برای ایده های مختلف برای کمپین محتوای خود داشته باشید، بهترین وبسایت Bored Panda است. شما به راحتی می‏توانید از حفره های ذهنی که این نمونه ها در ذهن شما برای تولید ایده های خلاقه ایجاد می‏کنند، بهره مند شوید، بدون اینکه ذهن شما درگیر ایده های تکراری شود.

 

17. This is Collosal

This is Collosal پیشنهادهای بیشتری در حوزه فرهنگی نسبت به Bored Panda دارد. اگر شما هنوز به برخی از الهامات نیاز دارید، در این صورت، در این سایت ایده ای را پیدا خواهید کرد که مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. یا حداقل چیزی که می‌توانید در فید اجتماعی خود ارسال کنید پیدا خواهید کرد. هنگامی که به کمپین‏ محتوا در این صنعت ایده های خلاقانه نگاه کنید، بارها تأثیر مستقیم نمونه های ارائه شده در یکی از این دو سایت را خواهید دید.

 

در پایان اگر به طور خاص به دنبال مجموعه داده ها به عنوان نقطه شروع ایده های الهام بخش در حوزه کمپین محتوا هستید، می‏توانیددر این لینک لیست کاملی از بهترین منابع داده رایگان را پیدا کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.