مقالات آموزشی

راهی برای استفاده از استراتژی سئو و بازاریابی محتوا مزیت رقابتی ایجاد کنید؟

مفید بود؟

چگونه می توانید بالاترین جایگاه را در نتایج جستجوی گوگل به خود اختصاص دهید؟ جایگاه شما در صنعتی که در آن فعالیت می کنید، ترکیبی است از استراتژی سئو و بازاریابی محتوا که در حقیقت مزیت رقابتی شما را تعیین می کنند. من به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال، اغلب با شرکت هایی روبرو می شوم که در آن ها استراتژی سئو و بازاریابی محتوا هماهنگی لازم را ندارند.

موضوعی که بیشتر نگران کننده است این است که هنوز شرکت هایی هستند که در آنها استراتژی سئو و بازاریابی محتوا  با یکدیگر در تضاد هستند. در دنیای کسب و کار پیچیده امروزی این تفکر یعنی جدایی استراتژی سئو و بازاریابی محتوا کاملا منسوخ شده است. صاحبان کسب وکار های آنلاین باید از این موضوع آگاه باشند که ترکیب این دو عنصر بهترین نتایج را برای آن ها خواهد داشت.
 

در اینجا با دو حقیقت مواجه هستیم که برای کسب مزیت رقابتی بسیار حائز اهمیت است:
• ایجاد محتوای باکیفیت به تنهایی کارساز نیست.
• استفاده از تکنیک های سئو به تنهایی کافی نیست.
اگر بخواهید [بازاریابی محتوا] را در گوگل جستجو کنید ، چه سایت هایی را می بینید؟
• موسسه بازاریابی محتوا
• فوربس
• کپی بلاگر
• ویکیپدیا.

به نظر شما همه این سایت ها چه ویژگی مشترکی دارند؟

این سایت ها اعتماد بی نظیری را در بین کاربران آنلاین و صاحبان وب سایت ایجاد کرده اند. در نتیجه ، آن ها توانسته اند رتبه های برتر را کسب کرده و پیوند های زیادی به خود جذب کنند. مهم نیست که محتوای شما چقدر عالی است در صورتی که استراتژی سئو را با آن تلفیق نکنید، نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود و بالعکس. به همین دلیل است که هر بار که می خواهید مقاله جدیدی منتشر کنید ، نه تنها باید به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مخاطبان مورد نظر شما به دنبال چه محتوایی هستند؛ بلکه باید در نظر بگیرید که چه نوع پست هایی بیشترین شانس را برای بدست آوردن پیوندهای بیشتر دارند. این پست دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای کسب مزیت رقابتی مشخص کنید و به شما کمک می کند تا بفهمید که مقاله شما به چند پیوند ورودی نیاز دارد تا در صفحه اول گوگل ظاهر شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله قابلیت اولین کلیک رایگان گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید

 

استفاده از استراتژی سئو و بازاریابی محتوا  برای ایجاد مزیت رقابت

مرحله 1: وضعیت فعلی خود را در گوگل ارزیابی کنید

در این مرحله شما باید مشخص کنید، چه نوع کلمات کلیدی قبلاً برای شما ترافیک و نرخ تبدیل بالاتری ایجاد کرده است. اگر حساب کاربری خود را به Google Search Console وصل کرده اید ، چنین جستجوهایی را می توانید در حساب گوگل آنالیتیک خود پیدا کنید. اما یک مشکل کوچک وجود دارد؛ و آن اینکه گوگل آنالیتیک حتی پس از اتصال به Google Search Console ، به شما نشان نمی دهد که کدام کلید واژه ها نرخ تبدیل بالاتری داشته اند. متأسفانه گوگل فقط به شما اجازه می دهد تا به این داده ها برای صفحات فرود خود دسترسی پیدا کنید.
 

اینجا نقطه ای است که ابزارهایی مانند SEMrush ، SpyFu ، SERPstat یا Ahrefs وارد بازی می شوند. این ابزارها بخش های گم شده این داده ها را در اختیار شما قرار می دهند. این ابزار ها به شما امکان می دهد URL مربوط به هر کدام از کلید واژه ها را در گوگل مشخص کنید و نیز به شما نشان خواهد داد که یک کلمه کلیدی خاص چقدر از معیار های گوگل فاصله دارد. میزان قوت و ضعف هر یک از این معیار ها در کنار کلمه کلیدی نمایش داده می شود.
به عنوان مثال، در اینجا اسکرین شاتی از SEMrush آمده است که همه کوئری سرچ های مربوط به مقاله قبلی من با نام “چگونه یک استراتژی سئو و بازایابی محتوا را در  مرحله راه اندازی کنیم” را نشان می دهد. در سمت راست هر کلمه کلیدی ، می توانید موقعیت هر یک از کلمات و حجم جستجوی آن را مشاهده کنید.
 

مرحله 2: کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

در این مرحله می بایست کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. فرض کنید، کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی سئو و بازاریابی محتوا بیشترین نرخ تبدیل را برای شما به ارمغان آورده است. بنابراین ایده خوبی است که محتوای بیشتری را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع، ایجاد کنید. اما چرا باید این کار را کنیم؟ در پاسخ باید گفت که این کلمات کلیدی بیشترین بازتاب را از رفتار جستجوی مخاطبان شما نشان می دهند و بالاترین پتانسیل را برای جذب مشتریان بیشتر خواهند داشت.
روش های مختلفی برای یافتن این کلمات کلیدی وجود دارد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، استفاده از ابزار های تکمیل خودکار گوگل است. می توانید به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی مانند AnswerThePublic.com این کار را انجام دهید.
 

قبل از انتخاب عنوانی مناسب برای محتوای خود، باید بدانید چه موضوعی بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد. استراتژی سئو رابطه مستقیمی با انتخاب کلمه کلیدی دارد. آن زمان است که Answer The Public وارد می شود. وب سایت Answer the Public ابزاری است که به شما کمک می کند آنچه را که مردم در قابلیت تکمیل خودکار گوگل جستجو می کنند، کشف کنید. این وب سایت در واقع یک پایگاه داده است که از تعداد بیشماری جستجو ایجاد شده و بر اساس داده های قبلی که در دیتابیس آن قرار دارد، هر آنچه را که از آن بپرسید، پیش بینی می کند.
هرچه کلمات کلیدی متنوع تری را امتحان کنید ، ایده های بیشتری برای تولید محتوا به دست خواهید آورد. نتایج بر اساس تغییرات مورد استفاده در ساخت آنها نشان داده می شود و می تواند مانند تصویر زیر بارگیری شود:

 

به ابزار Keywordtool.io نگاهی بیاندازید. این ابزار به راحتی گوگل ساجست را از میدان به در می کند و به شما کمک می کند حجم جستجوی هر کلمه کلیدی که وارد کرده اید را مشاهده کنید. این ابزار می تواند ساعت ها در وقت شما صرفه جویی کند و روند استراتژی سئو را سرعت ببخشد؛ چرا که شما باید حجم جستجو برای هر کلمه کلیدی را بدانید تا بتوانید تعداد کاربرانی را که از این کلمه کلیدی به طور بالقوه استفاده می کنند، شناسایی کنید.
ابزار دیگری که می توانید از آن در استراتژی سئو استفاده کنید SEMrush Keyword Magic است. این نرم افزار به طور خودکار مهمترین اطلاعات را در مورد یک کلمه کلیدی در اختیار شما قرار می دهد، معیار هایی  مانند:

• CPC و حجم مورد اساسی و مورد نیاز
• دشواری کلمه کلیدی.
• سطح رقابت.
• ویژگی های SERP.

• مطابقت دقیق و گسترده کلمات کلیدی (گروه بندی کلمات کلیدی با بیشترین کلمات ظاهر شده در عباراتی که جستجوی شما را شامل می شود).
این ابزار به سرعت داده های مورد نیاز شما را جمع آوری کرده و طیف وسیع تری از تجزیه و تحلیل را برای کلمات کلیدی منفرد و یا گروهی از کلمات کلیدی را ارائه می دهد. این ابزار ها به شما کمک می کند تا زمان کمتری را صرف انجام کارهای یکنواخت کنید و تمرکز خود را روی استراتژی سئو قرار دهید.
 

مرحله 3: سطح رقابت را در SERP ها بررسی کنید

اکنون که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با پرسودترین جستجوها در اختیار دارید، زمان انتخاب کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.
برای بررسی سریع ، می توانید از ابزار SEMrush Keyword Difficulty استفاده کنید. این ابزار به شما می گوید که تبلیغ بر اساس نمای دامنه شما در نتایج جستجوی ارگانیک، چقدر دشوار خواهد بود.
مشکلی که در رابطه با این ابزار وجود دارد این است که تعداد دامنه های ارجاعی برای وب سایت یا آدرس صفحه ای که می خواهید جستجو کنید را در نظر نمی گیرد. بنابراین شما زمانی را برای سرو کله زدن با اکسل اختصاص دهید.
این روند سریع و ساده را دنبال کنید تا این مراحل بدون دردسر انجام شود:
لیست دامنه ها و صفحات (URL) که در مرحله قبل انتخاب کرده اید را برای انتخاب کلمه کلیدی، جمع آوری کنید. برای سرعت بخشیدن به امور ، از ابزاری مانند SEMrush استفاده کنید که به شما امکان می دهد چنین فهرست هایی از دامنه ها و صفحات، تهیه کنید.
با استفاده از ابزار Ahrefs Site Explorer  می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید:
SpyFu نیز عملکرد مشابهی را در این زمینه ارائه می دهد:
 

این ابزار ها مشکل رتبه بندی کلمه کلیدی انتخابی به همراه توضیحاتی در رابطه با تعداد کلمات کلیدی مجاز در عنوان و آدرس اینترنتی  ونیز تعداد کلیک ماهانه را در اختیار کاربران قرار می دهد. پیکان های سبز و قرمز نشان داده شده در سمت چپ آدرس اینترنتی نشان می دهد که رتبه به اندازه یک صفحه بالا یا پایین رفته است.
پس از جمع آوری تمام دامنه ها و آدرس های اینترنتی ، باید تعداد دامنه های ارجاع شده برای هر کدام را بررسی کنید. این را می توان با ابزارهایی مانند Ahrefs یا Majestic Bulk Backlink Checker انجام داد که به شما امکان می دهد چندین پیوند را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید.
در نهایت ، شما می توانید درک خوبی از استراتژی سئو خود و اینکه چه نوع کلمات کلیدی دارای مزیت رقابتی بیشتر یا کمتر هستند به دست آورید. شما نه تنها می توانید این آمار را بر اساس تعداد جستجوی کلمات کلیدی داشته باشید، بلکه می توانید وضعیت واقعی SERP های آن را نیز از نزدیک رصد کنید. از این به بعد ، شما می دانید که هر یک از مطالب شما برای رتبه بندی در گوگل باید چند دامنه ارجاع دریافت کند. شما می توانید تعداد دامنه های ارجاع را با مشاهده صفحاتی که رتبه خوبی در گوگل دارند و پیوند هایی که جذب کرده اند، به دست آورید.
همچنین ، می توانید تعداد بازدیدکنندگانی را که به صورت ماهانه جذب می کنید تخمین زده و نرخ تبدیلی را که به طور بالقوه به دست می آورید، محاسبه کنید. این به شما کمک می کند تا سود آورترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و هماهنگی خوبی در زمینه استراتژی سئو داشته باشید.

نتیجه گیری:

رتبه بندی وب سایت هایی معتبر و مطمئن کار ساده ای نیست. اما واقعا نیازی به این کار وجود ندارد. با آنچه در حال حاضر در اختیار دارید، کار را پیش ببرید. بررسی کنید که کدام یک از کلمات کلیدی فعلی شما باعث افزایش ترافیک و میزان فروش شما شده است. در ادامه باید به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با آن کلمات کلیدی باشید. عملکرد URL های سایت خود را ارزیابی کنید تا ببینید هر یک از صفحات شما دقیقاً چند دامنه ارجاعی برای حضور در نتایج جستجو، باید داشته باشد. به دنبال موضوعاتی باشید که مخاطبان شما علاقمند به دنبال کردن آن ها هستند. از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید تا به شما کمک کند از نتایج سایر تحقیقات برای استراتژی سئو و  بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید و همیشه به فکر تقویت مزیت رقابتی خود باشید. با برداشتن قدم های کوچک و استفاده از کلمات کلیدی دقیق و مناسب می توانید جایگاه خود را در صدر نتایج گوگل تثبیت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.