مقالات آموزشی

بررسی میزان موفقیت اینفلوئنسرها از طریق تاثیرگذاری زیاد از رقیبان خود

مفید بود؟

اکثر مردم در بازاریابی موفق هستند، اما تعداد کمی از آنها اینفلوئنسر می‌شوند. برای اینکه در این راه موفق شوید، این 4 مرحله را انجام دهید تا اثربخشی کار خود را افزایش دهید.در سال 1906، اقتصاددان اروپایی به نام ویلفردو پارتو، مشاهده کرد که در ایتالیا 20 درصد از مردم، 80 درصد زمین در اختیار دارند.در سال‌های بعد، او در پی این بود که نشان دهد چگونه قانون 80/20 در بسیاری از زمینه‌های دیگر زندگی اعمال می‌شود.بعدها این پدیده به عنوان اصل پارتو شناخته شد.

بازاریابی مثل اینفلوئنسر

اصل پارتو (معروف به قانون 80/20) همچنین در مفاهیم بازاریابی مثل اینفلوئنسری (تاثیرگذاری) به کارمی‌رود.هزاران بازاریاب، وبلاگ ‌نویسی می‌کنند، سخنرانی عمومی انجام می‌‌دهند، و تلاش می‌کنند که فالوورهای خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند.اما اگر از مردم بپرسید که بهترین بازاریاب‌ها چه کسانی هستند، احتمالا تعداد کمی از این افراد نام برده می‌شوند.

 

 استفاده از خلاقیت

چه چیزی باعث می‌شود شمار کمی از افراد به موفقیت بالایی دست یابند، در حالی که اکثر افراد تلاش می‌کنند و شکست می‌خوردند؟یکی از دلایلی که اینفلوئنسرها عملکرد بهتری از بقیه دارند این است که آنها بسیار متمرکز هستند و خلاقیت زیادی به خرج می‌دهند.در این مقاله، چند نمونه از اینفلوئنسرهایی که با استفاده از خلاقیت زیاد، تاثیرگذاری خود را افزایش می‌دهند را ارائه کرده‌ام و اینکه چطور شما می‌توانید مانند آنها به موفقیت دست یابید.

1. پست مهمان

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش مخاطب و نتیجه گرفتن از سئو به طور همزمان، نوشتن پست مهمان است. اما برای بیشتر افراد، تاثیرگذاری از طریق پست مهمان مستلزم انجام دادن کارهای زیادی است.

  •  لئو ویدریچ 150 پست مهمان در عرض 7 ماه نوشت تا 100 هزار کاربر اولیه بافر را بدست بیاورد. او اشاره کرد که پست مهمان در ابتدا به ندرت باعث ایجاد ترافیک می‌شود، اما به تدریج بهتر می‌شود. یکی دیگر از دیدگاه‌های ارائه شده توسط لئو این بود که او در ابتدا برای نوشتن پست مهمان وقت زیادی صرف می‌کرد، اما به مرور زمان این کار را بهتر و سریع‌تر انجام می‌داد. بالاخره، او توانست 2 الی 3 پست مهمان در روز ایجاد کند، اما مدتی طول کشید تا بتواند با این سرعت مقاله‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار بودند، بنویسد.
  • برایان دین به استاد بازاریابی ایمیل معروف است. اما همچنین او با استفاده از پست مهمان برند خود را توسعه داد و و بیش از 200 پست مهمان منتشر کرد.
  • نیل پاتل بیش از 300 پست مهمان منتشر کرده است، به طور متوسط کمی بیشتر از 100 پست در هر سال. پاتل همچنین اشاره کرد که هر پست بصورت تکی، ترافیک خاصی بوجود نمی‌آورد، اما در مجموع، به ترافیک ارجاعی اضافه می‌شود و این پست مهمان بهترین تاکتیک بازاریابی داخلی او به شمار می‌رود.

 زمینه بازاریابی محتوا 

بسیاری از افرادی که در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت داشته‌اند، اقدام به نوشتن پست مهمان کرده‌اند، اما افرادی که واقعا به کمک پست مهمان موفق شده‌اند، کارهای زیادی در این رابطه انجام داده‌اند.کلید موفقیت در نوشتن پست مهمان این است که در این راه ثابت قدم باشید و به تمرین ادامه دهید تا زمانی که در تولید محتوا بسیار اثربخش باشید.

2. تولید پادکست

جانی لی دوماس پادکست خود را به نام Entrepreneur on Fire در سال 2012 راه اندازی کرد و یکی از معروف‌ترین پادکسترها در حوزه کسب و کار و بازاریابی است.اگرچه بسیاری از پادکسترها قبل از او مشغول به کار شدند، دوماس به سرعت از آنها پیشی گرفت و با انتشار پادکست روزانه، به جایگاه بالایی در تولید پادکست رسید.دوماس برای رسیدن به این بازده فوق‌العاده در رابطه با پادکست، رویکردی سیستماتیک برای پادکست ایجاد کرد که هر هفته به طور مداوم اجرا می‌شد.

او پادکست‌های کل هفته را در یک روز برنامه‌ریزی و ضبط می‌کرد، و این کار باعث می‌شد که بقیه هفته را به کارهای دیگر بپردازد.کمی زمان برد تا پادکست پیشرفت کند و طبق گزارش درآمد او، دوماس در سال اول فقط 26.143 دلار به درآمد خالص دست یافت. اما پادکست او به پیشرفت خود ادامه داد و اکنون پادکست John یک کسب و کار هفت رقمی است (درآمد بین 1 میلیون دلار تا 9.999.999 دلار).

 

3. لینکدین پالس

زمانی که لینکدین برای اولین بار پلتفرمPulse  خود را برای عموم مردم راه اندازی کرد، انتشار مقالات در لینکدین فرصت بزرگی برای تولید لید (سرنخ) بود زیرا لینکدین برای خوانندگان خود محتوای جالب را افزایش می‌داد. من مقالاتی از نویسندگان ناشناخته‌ای دیدم که در ظرف یک یا دو روز بیش از 100000 بازدید داشتند.خود من تعدادی مقاله کوتاه منتشر کردم و بعضی از آنها هزاران بازدید داشتند و بیش از 100 مشترک

(سابسکرایب)

(سابسکرایب) دریافت کردم با توجه به اینکه برای نوشتن بیشتر مقالات کمتر از یک ساعت وقت گذاشتم.اما متوجه شدم فردی که بصورت جدی روی انتشار در لینکدین تمرکز کرد، برایان دی هاف، بنیانگذار   Aha.io است.دی هاف بصورت روزانه مقاله‌ای در لینکدین منتشر کرد و بسیاری از مقاله‌های او در صفحه اصلی پالس قرار گرفت. در نتیجه، او فالوورهای خود را به بیش از 286.000 نفر رسانده و وبلاگ Aha بالای 150.000 سابسکرایب دارد.فالوورهای او از سایر نویسندگان، از جمله افرادی که توسط لینکدین “اینفلوئنسر” به شمار می‌روند، بیشتر است.

4. ایجاد ارتباط

زمانی که وبلاگ نویسی را شروع کردم، از بیش از 40 وبلاگ نویس پرسیدم که چطور می‌توانم موفق شوم. اکثر جواب‌هایی که گرفتم این بود:اکثر کسب و کارها به روابط توجهی نمی‌کنند زیرا به ندرت مطالعه موردی یا محتوای داده محور درباره آن وجود دارد. با این حال، ایجاد ارتباط می‌تواند یک عملکرد موثر در بازاریابی باشد. و می‌تواند با پشتکار زیاد و سیستم مناسب، توسعه پیدا کند.یکی از مثال‌های مورد علاقه من درباره ایجاد ارتباط موثر در بازاریابی، نحوه راه اندازی بازاریابی محتوا برای Groove توسط الکس ترنبول است.

 لیستی از اینفلوئسر‌ها

بیشتر مردم از پیام ‌رسان ایمیل برای درخواست لینک و یا فروش محصول استفاده می‌کنند. ترنبول تصمیم گرفت قبل از اینکه نیازی به این روابط داشته باشد آنها را ایجاد کند. او یک برنامه تعاملی ایجاد کرد تا به طور منظم با اینفلوئسرهایی ارتباط برقرار کند که قبلا با مخاطبان هدف او صحبت کرده‌‌ بودند.

او لیستی از اینفلوئسر‌هایی که قصد برقراری ارتباط با آنها را داشت ایجاد کرد. و بعد محتوای آنها را به اشتراک می‌گذاشت، درباره وبلاگ آنها نظر می‌داد، و در نهایت برای آنها ایمیل ارسال می‌کرد.بنابراین، با انتشار اولین پست وبلاگ، Groove توانست در عرض ۲۴ ساعت ۱۰۰ سابسکرایب و در طول یک هفته بیش از ۵۰۰۰ سابسکرایب دریافت کند.رویکرد Groove در رابطه با بازاریابی محتوا باعث شد کسب و کار آنها به درآمد ۸ رقمی دست یابد.

5. بازاریابی ویدیویی

در سال ۲۰۱۷ من این فرصت را داشتم که با آمی لندینو برای Traffic and Influence Summit مصاحبه کنم. او از سال ۲۰۱۱ ویدیو بلاگر بوده است و یکی از توصیه‌های مهم او این است که در ساخت ویدیو ثابت قدم باشید.او اشاره کرد که بسیاری از افراد هنگام شروع کردن فعالیت خود در ساخت ویدیو خوب نیستند و همینطور ویدیوهای خود او نیز چندان جالب نبود.

آموزش بازاریابی ویدیویی

اما با گذشت زمان، او در ساخت ویدیو مهارت پیدا کرد و کانال او به رشد خود ادامه داد.بعد از مصاحبه با او، بررسی کردم که چه تعداد ویدیو در کانال یوتیوب منتشر می‌کند و او به طور متوسط حدود 3 ویدیو در هر هفته منتشر می‌کرد.به طور کلی ویدیوهای لندینو بیش از 10 میلیون بازدید دارند و کانال او به بیش از 200000 سابسکرایب رسیده است.او به عنوان مشاور، سخنران عمومی، و از طریق آموزش بازاریابی ویدیویی به سایر کارآفرینان، به درآمد خوبی دست یافته است.

راهکارهایی برای رسیدن به اثربخشی فوق العاده

اکثر مردم در بازاریابی موفق هستند، اما تعداد کمی از آنها اینفلوئنسر می‌شوند. برای اینکه در این راه موفق شوید، این 4 مرحله را انجام دهید تا اثربخشی کار خود را افزایش دهید.

1. انتخاب یک نگرش بلند مدت 

هک رشد (Growth hacking) پرطرفدار شد زیرا مردم این ایده را دوست دارند که سریع به نتایج دست یابند.

با این وجود، در عمل، بهترین نتایج وقتی صورت می‌گیرد که در مدت زمان طولانی بصورت مداوم اجرا شوند.اگرچه ممکن است در ابتدا پیشرفت چندانی صورت نگیرد یا خیلی کم باشد، به خاطر داشته باشید که نتایج نه تنها ترقی پیدا می‌کند، بلکه با گذشت زمان تسریع می‌شود.

نگرش بلند مدت

روانشناسی به نام هرمان ابینگ هاوس، برای اولین بار منحنی یادگیری را در سال 1885 ارائه داد که این منحنی نشان می‌دهد با گذشت زمان سرعت یادگیری و نتایج افزایش میابد.حتی اگر برای پیشرفت سریع‌تر راهی پیدا کردید، این انتظار را داشته باشید که رسیدن به نتایج مورد نظر ممکن است بیش از انتظار ما زمان ببرد.اگر قصد دارید به نتایج بزرگی دست یابید، بهترین راه داشتن یک نگرش بلند مدت است.

  • How Influencers Outperform Competitors Through Extreme Productivity

2. در یک زمینه متمرکز شوید (و سایر زمینه‌ها را رد کنید)

بیشتر افراد موفق، بر روی یک یا دو مورد متمرکز می‌شوند و قادر هستند که سایر موارد را بصورت انتخابی رد کنید.زمانی که افراد تکنیک‌هایی را استفاده می‌کنند که به نظر در ابتدا کند و بی‌نتیجه هستند، به راحتی با روش‌های جدید و جذاب بازاریابی وسوسه می‌شوند.با این وجود، بسیار مهم است که متمرکز باشید تا به موفقیت دست یابید.یک تکنیک اثبات شده که دیگران قبلاً استفاده کردند و از آن جواب گرفته‌اند، انتخاب کنید، متعهد شوید که در آن تکنیک مهارت خوبی کسب می‌کنید و با چیزهای فریب‌دهنده حواستان را پرت نکنید.

3. سیستمی ایجاد کنید که مرحله به مرحله باشد

وقتی تکنیک‌های خود را انتخاب کردید، آن را بصورت یک سیستم مرحله‌ای تقسیم کنید.سیستم سازی بازاریابی شما روند کار را برای شما آسان می‌کند بنابراین شما دقیقا می‌دانید که هر روز چه کاری انجام دهید و کی به آن بپردازید.

 

4. اجرای مداوم

علاوه بر ایجاد سیستم، از تقویم نیز استفاده کنید و هر کار خود را برنامه‌ریزی کنید بنابراین با این روش شما بصورت مداوم فعالیت‌های خود را انجام می‌دهید.اهدافی را برای خود تعیین و برای رسیدن به آن، زمان‌بندی کنید.به مرور زمان پیشرفت خود را ارزیابی کنید و درباره چگونگی مسیر پیشرفت خود فکر کنید.

نکات کلیدی

برای اکثر مردم، اینفلوئنسر شدن به راحتی یا یک شبه بدست نمی‌آید. اما اگر نگرش درستی را دنبال کنید، به طور مداوم، و متمرکز، همه قادر هستند تا تاثیرگذاری خود را افزایش دهند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.