مقالات آموزشی

توجه مبانی سندیکای محتوا: چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی، چرا و چگونه

مفید بود؟

آیا سندیکای محتوا برای شما مناسب است؟ در این مقاله به اصول و مبانی سندیکا در محتوا، بایدها و نبایدها و برخی از نکات برای شروع کار خواهیم پرداخت. سندیکای محتوا یکی از عناصر اصلی و جدید بازاریابی رشد است. با وجود اینکه سندیکای محتوا قبلا هم مورد استفاده قرار می‏گرفت، اما ماهیت آن طی سال‌های اخیر تغییر کرده است.

خوب است قبل از مطالعه این متن مقاله 37 نمونه الهام بخش برای طراحی صفحه تماس با ما را مطالعه نمایید

سندیکای محتوا همراه با تغییر قالب‌های محتوا، تکامل یافته است و موجب تقویت تولید محتوا شده است. تصور غلطی که معمولاً وجود دارد این است که وبلاگ‌ها و مقالات تنها محتواهایی هستند که برای سندیکا مناسب هستند. علاوه بر وبلاگ‌ها و مقالات، شما ابزارهایی متنوعی را برای ایجاد و انتشار گسترده  محتوا در قالب‌های مختلف دارید:

• کتاب‌های الکترونیکی

• پادکست‌ها

• اسناد

• اینفوگرافیک‏ها

 

دامنه و انواع فرمت‏ های انتشار محتوا بسیار زیاد هستند؛ اما هیچ‌کدام فرصتی برای استفاده در سندیکای محتوا نداشته اند. در این مقاله، ما در مورد اینکه چگونه می‌توانید از بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری، مبتنی بر قصد و سایر تکنیک‌های اصلی تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی کلی سندیکای محتوای خود استفاده کنید، بحث خواهیم کرد.

سندیکای محتوا چیست؟

سندیکای محتوا فرآیند انتشار محتوای وب‌سایت در پلتفرم‌های دیگر با هدف جلب مخاطبان بیشتر است. سندیکای محتوا یک استراتژی بازاریابی رشد است که می‌تواند برای دستیابی به اهداف زیادی مورد استفاده قرار گیرد. اساساً شما می‌توانید با این روش انتشار محتوا، سطح دسترسی را افزایش دهید؛ اما عامل اصلی استفاده از سندیکای مؤثر محتوا، انتخاب پلتفرم‌هایی است که موجب ارتباط شما با مخاطبانی می‏شوند که آماده تصمیم‌گیری برای خرید هستند. اینجاست که سندیکای محتوا به بازاریابی اجرایی تبدیل می‌شود.

 

رویکردهای مختلفی وجود دارند که پلتفرم‌ها می‌توانند محتوای سندیکا را به اشتراک بگذارند.

آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که محتوا:

• مجدداً به طور کامل منتشر شود.

• به شکل کوتاه‌تری ویرایش کند و به نمایش گذاشته شود.

• به عنوان یک بخش کوچک از نسخه اصلی پست شود.

اعتبار و نفوذ بیشتر نصیب وب‌سایت اصلی منتشرکننده محتوا می‌شود، اما محتوای سندیکا به نفع هر دو وب‌سایت است: سایت سندیکا، محتوای جدیدی دریافت می‌کند و کسب و کار ایجاد کننده محتوای اصلی، به مجموعه جدیدی از مشتریان بالقوه متصل می‌شود.

چه کسب وکارهایی می‌توانند از مزایای سندیکای محتوا بهره مند شود؟

اگر یک پلتفرم خوب برای سندیکای محتوا و مخاطبان مناسب، در دسترس باشد، تقریباً هر کسب و کاری می‌تواند از سندیکا در محتوا بهره مند شود. با این حال، کسب و کارهایی که در حال حاضر محتوای واقعی و خلاقانه را تولید می‌کنند و بهترین موقعیت را برای بهره مندی از مزایای بازنشر محتوا دارند، می‏توانند بیشترین از سایر کسب و کارها از سندیکا در محتوا استفاده کنند. برندهای حوزه فناوری B2B اغلب دارای محتوای عالی هستند اما مخاطبانی ندارند که مستقیماً مطالب آن‌ها را بخوانند؛ بنابراین این روش بهترین فرصت برای بازنشر محتوای آن‏ها و جذب مخاطبان بیشتر است.

 

 چرا باید از سندیکای محتوا استفاده کرد؟

اگر محتوای عالی دارید اما مخاطب زیادی ندارید، باید تلاش خود را برای بهبود دسترسی متمرکز کنید. بازاریابی محتوا، بدون داشتن مخاطب اتلاف منابع است. سندیکای محتوا می‌تواند با قرار دادن محتوای واقعی شما در پلتفرم‌های دیگر، به شما کمک کند تا طیف بیشتری از مشتریان را جذب کنید و از محتوای خود، بیشتر استفاده نمایید. همچنین انواع دیگری از پلتفرم‌های سندیکای محتوا هم وجود دارند که می‌توانند به کسب و کارها در ایجاد آگاهی بیشتر در بین مخاطبان اصلی آن‏ها کمک کند.

از طرف دیگر، این پلتفرم‌ها خود را به عنوان رهبران اندیشه معرفی می‌کنند. درنتیجه آن‌ها از طریق استفاده از رویکرد بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری بهترین استراتژی‌ها را ایجاد می‏کنند و در مسیر اصلی رشد قرار می‏گیرند. سندیکای محتوا اولین قدم در برقراری ارتباط با خریداران بالقوه است؛ اما این نوع بازاریابی محتوا مزایای زیادی دیگری هم دارد.

سندیکای محتوا می‌تواند با توجه به ویژگی‏های شبکه شما، به افزایش بازدید طبیعی و ترافیک ارجاع به وب‏سایت کمک کند؛ زیرا لینک‏های وب‌سایت‌های معتبر نشان دهنده سطح بالایی از کیفیت محتوای شما است. به عنوان مثال، اگر محتوای واقعی شما در یک وب سایت رسانه ای منتشر شود، هر پیوندی که در وب‌سایت خود دریافت می‌کنید می‌تواند به ارتقا دامنه نفوذ شما کمک کند و هنگام جستجوی عبارات واقعی، شما می‌توانید در رتبه بندی بالاتری قرار بگیرید.

علاوه بر محتوای سندیکا، آنلاین بودن و هویت برند شما نیز تا زمانی که به انتشار مداوم محتوای باکیفیت ادامه دهید، به رشد شما کمک خواهند کرد. درنهایت دسترسی به سایر متخصصان صنعت برای کسب فرصت‌های بیشتر در جهت انتشار یا تبلیغ متقابل محتوای شما، آسان‌تر خواهد بود. در یک بازار رقابتی، انتشار محتوای واقعی شما در چندین پلتفرم با مخاطبان زیاد و مناسب می‌تواند نقش شما را در صنعت تقویت کرده و به تمایز و برجسته شدن برند شما کمک کند.

در سطح دیگر، سندیکای محتوا، اهمیت محتوا را در یک سازمان نشان می‌دهد. وقتی سندیکای محتوا با عملکرد یک سازمان مطابقت زیادی داشته باشد، به ابزاری قدرتمند تبدیل می‏شود که:

• موجب تائید عملکرد رهبران کسب و کارهایی می‏شود که با تولید محتوا ارزش ایجاد کرده اند.

سندیکا یک مسیر مستقیم بین ارزش ادراک شده و واقعی یک محتوا است و به عنوان یک ابزار برای هدایت و ترغیب افراد شناخته شده است. هیچ راهی سریع‌تر و مؤثرتر از سندیکا برای نشان دادن ارزش کسب و کار رهبران تفکر اندیشه وجود ندارد.

• موجب دستیابی به اهداف مرتبط با کسب درآمد می‏شود:

بازاریابان محتوا عمدتاً با توجه به توانایی خود در کسب درآمد برای کسب و کار، ارزیابی می‌شوند. سندیکای محتوا درآمد واقعی و ملموسی را از طریق رهبری اندیشه و تفکر به ارمغان می آورد.

• موجب ارتباط با مخاطبان بیشتر می‏شود:

بازاریابان محتوا، موجب ایجاد ارتباط با مخاطبان می‏شوند. سندیکای محتوا روشی است که به بازاریابان کمک می‏کند تا مطمئن ‏شوند محتوا توسط افرادی دیده می‌شود که می‌توانند ارزش آن را درک کنند. با افزایش دسترسی به محتوا، بازاریابان می‌توانند هویت و وابستگی به برند را بهبود بخشند.

 

سندیکای محتوا چگونه عمل می‌کند؟

بیش از 50 شرکت به راحتی سندیکای محتوا را در یک پلتفرم ارائه می‌دهند. برای بیشتر افراد، روند کار اساساً یکسان است. این شرکت‌ها بر اساس هزینه هر هدایت (CPL) فعالیت می‌کنند. آن‌ها برای هر کمپین، هدف‌گذاری را با توجه به هدف ارائه محتوا به مناسب‌ترین مخاطبان، سفارشی سازی می‌کنند. هرچه هدف‌گذاری دقیق‌تر باشد، CPL بالاتر است. با هر شرکتی که کار می‏کنید، باید با هدف آزمایش توانایی‌های آن و با هزینه کم شروع کنید و پس ارزیابی و تکرار انتشار محتوا برای بهینه سازی نتایج، کار خود را با شرکت توسعه دهید. بهترین شرکت‏ها به شما در بازنشر محتوا کمک می‏کنند و از تجربیات خود برای کمک به‌ حداقل رساندن خطر و به حداکثر رساندن بازده استفاده می‌کنند.

بسیاری از سندیکاها، خدمات پشتیبانی ارائه نمی‏دهند. با این حال، این صنعت در حال پیشرفت است. رشد فعال از طریق سندیکای محتوا باید فراتر از انتشار مجدد محتوا باشد. بازاریابی هدفمند و رویکردهای بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری از سندیکای محتوا استفاده می‌کنند. آن‌ها با در نظر گرفتن روش‌های هدف‌گذاری دقیق، بر روی مخاطبان احتمالی مثلاً افرادی که در آینده آماده خرید هستند یا در کسب و کارهای هدف کار می‏کنند، متمرکز می‏شوند.

سندیکای محتوا به شکل‏های دیگری نیز وجود دارد، مانند:

• سندیکای پذیرفته شده:

برخی از وبلاگ‌ها و رسانه های خبری از محتوای سندیکا به عنوان سر تیترهای اصلی خود استفاده می‌کنند. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا، به سادگی باید با پلتفرم منتشرکننده محتوا تماس بگیرید و ببینید آیا آن‌ها علاقمند به بازنشر محتوای شما هستند.

• سندیکای محتوای اجتماعی:

سندیکای محتوای اجتماعی شامل دو شرکت است که توافق می‌کنند محتوای شرکت دیگری را در کانال‌های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنند. این روش بسیار ساده است، زیرا اشتراک در رسانه های اجتماعی به تلاش کمی نیاز دارد و اکثر کسب و کارها با همتایان و شرکت‏هایی که مایل به تبلیغ متقابل هستند، ارتباط دارند.

• بازاریابی مشترک:

این روش سندیکای محتوا زمانی استفاده می‎‏شود که دو یا چند شرکت در یک تلاش تبلیغاتی مشترک همکاری می‌کنند. همه شرکت‏های همکار، در ایجاد و تبلیغ بخشی از محتوا، به طور مشترک عمل می‏کنند و سپس هرگونه نتیجه حاصل از بازاریابی مشترک را به اشتراک می‌گذارند.

کجا باید سندیکای محتوا را ایجاد کنید؟

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، موفقیت در اجرای سندیکای محتوا با تاکتیک‌هایی که استفاده می‌کنید، تعیین می‌شود. اولین قدم برای دستیابی به اهداف سندیکا، تصمیم‌گیری در مورد منبع محتوای شما است. اهمیت این موضوع بیشتر از محتوای تخصصی شما خواهد بود؛ اما محتوای منتشر شده در جای دیگر (مانند صفحه LinkedIn شرکت‌های بزرگ یا اجرایی) نیز مناسب و ارزشمند است. به عنوان مثال Search Engine Journal، به وبلاگ نویسان مهمان اجازه می‌دهد پست‌های خود را به طور همزمان ارسال کنند، به شرطی که دو هفته از تاریخ انتشار محتوای آن‌ها گذشته باشد؛ بنابراین به دنبال پلتفرم‌های منتشرکننده سندیکای محتوای تخصصی باشید که به مشتریان خود را در یافتن بهترین نتیجه ممکن، کمک می‏کنند.

 

انواع رسانه های منتشرکننده سندیکای محتوا

برای افزایش مخاطبان بالقوه خود، سندیکای محتوا را در چندین پلتفرم یا شبکه منتشر کنید.

• نشریه ‏ها با چند نویسنده:

چند نشریه، قطعاً چند نویسنده را برای انتشار محتوا می‌پذیرند و به شما امکان می‌دهند مقاله کامل یا یک بخش از مقاله را بازنشر کنید و همچنین منبع RSS وبلاگ خود را به هم متصل کنید.

• سیستم عامل‌های وبلاگ نویسی:

سیستم عامل‌های وبلاگ نویسی به کاربران امکان می‌دهد وبلاگ خود را در یک پلت فرم ایجاد کنند. آن‌ها گزینه مناسبی برای سندیکای محتوا هستند؛ زیرا مخاطبان داخلی خود را دارند و شما می‌توانید حجم و لحن محتوای خود را تعیین کنید.

• شبکه های سندیکا:

شبکه های سندیکای محتوا با قرار دادن لینک‏های پیشنهادی در شبکه وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، به توزیع محتوای واقعی شما کمک می‌کنند. بسیاری از شبکه های سندیکا با وب‌سایت‌های معتبر مشارکت می‏کنند و می‌توانند به شما کمک کنند محتوای خود را در بین مخاطبان گسترده ای منتشر کنید.

• شبکه های اجتماعی:

بسیاری از برترین پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی برای ایجاد سندیکای محتوا این امکان را دارند که مطالب خود را مستقیماً بر روی پلتفرم منتشر کنند، از جمله Facebook و بستر .LinkedIn این‌ شبکه‏ها گزینه های خوبی هستند؛ زیرا شما به ویژگی‌های کشف محتوا و تجزیه و تحلیل دسترسی خواهید داشت و می‌توانید پست‌های خود را برای اشتراک گذاری اجتماعی، بهینه کنید.

رسانه هایی که برای سندیکای محتوا محبوبیت بیشتری دارند شامل:

• Outbrain:

Outbrain یک پلتفرم بازاریابی محتوا و سندیکای محتوا است که خدمات خود برای ارائه مطلب شما به صورت محتوای پیشنهاد شده در رسانه های بزرگی مانند CNN، MSN و ESPN ارائه می‏دهد.

• Taboola:

Taboola پلتفرم دیگری در حوزه سندیکای محتوا برای یافتن محتوا است و با ارائه محتوای شما در وب‌سایت‌هایی که بهترین تعامل را با مخاطبان دارند، به پیشرفت و ارتقاء وب‏سایت شما کمک می‌کند. Taboola در سال 2019 با Outbrain ادغام شد و بیشتر در خدمت ناشران بزرگ محتوا مانند USA Today، NBC و Bloomberg است.

• IT Curarwd

شبکه INFUSEmedia بیش از 30 انتشارات را به طور عمودی پوشش می‏دهد که شامل موضوعاتی چون نرم افزار، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، تحرک و بسیاری موارد دیگر است.

اما سوالی که اغلب مطرح می‏شود این است که چه زمانی باید محتوای خود را دوباره منتشر کنید؟

• سندیکای محتوا باید همیشه یک بخش اصلی از استراتژی رشد وب‏سایت شما باشد:

کسب و کارها همیشه باید به دنبال این فرصت باشند که ترافیک باکیفیت بالا را به سمت محتوای خوب هدایت کنند و شرایط بهتری برای کسب و کار خود ایجاد کنند.

• زمان‌بندی مهم است:

هنگام سندیکای محتوا، اگر محتوا در ابتدا در پلتفرم‌هایی که متعلق به شما هستند، ارسال شود، باید منتظر بمانید تا سندیکا شود تا نسخه اصلی محتوای شما توسط موتورهای جستجو رتبه بندی شود. با توجه به توانایی سایت خود، حتی ممکن است بخواهید قبل از انتخاب سندیکا، منتظر رتبه بندی بالای محتوای واقعی خود باشید؛ زیرا اگر محتوای خود را در وب‌سایت‌هایی با توانایی بسیار بالا، سندیکا کنید، نسخه سندیکای شما به راحتی می‌تواند نسبت به نسخه اصلی محتوای شما پیشی بگیرد. همانطور که هر بازاریاب، برندها را می‏شناسد، حفظ و ارتقا قدرت برند شما باید اولویت او قرار بگیرد.

چگونه با سندیکای محتوا، استراتژی تبلیغات محتوای خود را بهبود ببخشیم؟

اکنون که درک بهتری از اصول سندیکای محتوا دارید، می‌توانید شرکای سندیکایی مناسب را بیابید و بهترین محتوا را برای ارتباط با مخاطبان هدف خود تولید کنید. در این بخش سه مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با استراتژی سندیکا، موفقیت بیشتری کسب کنید.

1. در زمینه دسترسی به مطالب خود مهارت پیدا کنید:

ایجاد روابط، بخشی مهم در برقراری ارتباط مناسب با شرکای هم صنف شما است. پس از یافتن وب‌سایت‏هایی که به شما کمک می‌کنند تا از طریق سندیکای محتوا به مخاطبان موردنظر خود برسید، مجدداً درباره آن‌ها تحقیق کنید تا در مورد سبک مطالب و انواع محتوای آن‌ها اطلاعات کسب کنید. وقتی درک بهتری از هر وب‌سایت منتشرکننده محتوا پیدا کردید، می‌توانید یک پیام تبلیغاتی کاملاً سفارشی را ارسال کنید تا احتمال پذیرفتن و دسترسی محتوای سندیکای شما افزایش یابد.

2. سندیکا را “بالا” ببرید:

هنگام ارائه سندیکای محتوای خود، باید بر مشارکت با سندیکاها تمرکز کنید تا نسبت به وب‌سایت خود دسترسی بیشتری به مخاطبان داشته باشید. اندازه و کیفیت مخاطب عامل اصلی در کسب درآمد بالا است. این شرکا به عنوان رهبران صنعت در زمینه کاری شما تأسیس شده اند. مشارکت با آن‌ها به شما کمک می‌کند تا اعتبار برند خود را ارتقا دهید و قدرت برند و رهبری در تفکر خود را توسعه بخشید. وقتی این اتفاق می افتد، یافتن شرکای دیگری که مایل به کار در سندیکاهای شما هستند آسان‌تر خواهد بود و با توزیع محتوای شما در فروشگاه‌های مختلف، رشد کسب و کار شما شتاب بیشتری می‏گیرد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، سندیکای محتوا می‌تواند بک لینک‌های ارزشمندی را ارائه دهد که اعتبار دامنه وب‌سایت شما را بهبود می‏بخشد و به تدریج در بهبود سئوی شما کمک می‌کند. در نهایت می‏توانید توانایی جذب بازدیدکنندگان واقعی را افزایش دهید.

3. ارزیابی و بهبود را انجام دهید:

هدف از هر کمپین بازاریابی محتوا باید ارزیابی و بهبود مداوم نتایج، همراه با اصلاح روش اجرا شده باشد. برای سندیکای محتوا، معیار تعیین کننده واقعی کسب موفقیت، در بازگشت سرمایه است (ROI)، اما تشخیص این امر ممکن است زمان‌بر باشد.  معیارهایی که امکان ارزیابی و بهینه سازی مداوم را فراهم می‌کنند، به کیفیت نتایج حاصل از تلاش‌های تبلیغاتی محتوای شما ارتباط دارند.

 

برای درک کیفیت نتیجه محتوای سندیکا، به عواملی از جمله:

• میزان تعامل: تعداد فرصت‌هایی که مدیران فروش شما می‌توانند به آن ارتباط برقرار کنند یا از آن استفاده کنند.

• میزان کیفیت: تعداد فرصت‌هایی که دارای معیارهای کیفیت هستند.

• نرخ تبدیل: سرعتی است که نشان می‏دهد فرصت‌های مناسب در مقایسه با کانال‌های دیگر، در مسیر فروش‏ قرار می‏گیرند.

• نرخ پیروزی: تعداد فرصت‌هایی که به مشتری تبدیل می‌شوند.

دو عامل ارتقا برند و ترافیک، می‌توانند موفقیت در رقابت‏های بازاریابی محتوا را نشان دهند، حتی اگر بر اساس نتایج، تشخیص ROI آسان نباشد.

نتیجه گیری

سندیکای محتوا سریع‌ترین راه برای ایجاد محتوای واقعی، حتی در مراحل اولیه بازاریابی محتوا است. این روش نه تنها راهی برای افزایش درآمدزایی از طریق تأثیر مستقیم روی کسب و کار شماست، بلکه با ارتقا برند شما، ارزش مداوم و بلندمدتی را برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند. سرمایه گذاری خود را در بازاریابی محتوا روی مخاطبانی که ارزش آن را درک می‌کنند و می‌توانند برای کسب و کار شما ارزش آفرینی کنند، افزایش دهید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.