مقالات آموزشی

توجه به نحوه بهینه‌ سازی رپورتاژ آگهی به منظور سودمندی بیشتر از منظر سئو

مفید بود؟

در یادداشتی دیگر]لینک شود به یادداشت آیا تکنیک‌هایی مانند رپورتاژ آگهی همچنان از منظر سئو، کارآمد هستند؟ با بررسی برخی موضوعات به این نتیجه رسیدیم که اساساً روش درج رپورتاژ آگهی همچنان اثربخش است اما نه از منظر تکنیکال و ارزش لینک ورودی به سایت شما؛ بلکه از طریق غیر مستقیم و با اثرگذاری محتوایی به سئوی شما کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر می‌تواند به یادداشت مذکور مراجعه کنید. اما این بار و در یادداشت پیش رو، موضوع این است که اساساً چگونه می‌توان این قسم محتواها را تا حد امکان بهینه‌سازی کرده و از آن‌ها در پازل یک سئوی موفق و قوی استفاده کرد.

چگونگی حفظ اثر مثبت رپورتاژ آگهی بر سئو

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ اثر مثبت رپورتاژ آگهی بر سئو، این سه گام را رعایت کنید.

1) ابتدا یک چیز با ارزش خبری پیدا کنید

قطعاً یادداشت‌هایی که با گزاره‌ها و جملات پیش پا افتاده و تکراری شروع شوند، هیچ ارزشی در دیدگاه مخاطر نداشته و نمی‌توانند مخاطب را به سمتی که مدنظر است بکشانند. مثلاً سخنان تکراری در مورد کادری مجرب، تضمین کیفیت، یا کلیدواژه‌هایی روتین و تکراری که از این دسته هستند.

فراموش نکنید که در این مورد نباید دچار مبالغه شوید زیرا نتیجه عکس می‌دهد؛ نه موضوعی بسیار پیچیده و محیرالعقول با کلمات بسیار سنگین و ناپخته و نه عبارات روتین و تکراری موجود در عامه تبلیغات.

به طور مثال اینکه یک رخداد ایجاد کنید و سپس با رپورتاژ آگهی آن را پروموت کنید، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. یا به طور مثال برای تبلیغ محصول خود نتایج یک آزمایش یا تحقیق علمی را منتشر کنید. به‌طوری که ارتباطی با کاربرد محصول یا سایت شما داشته باشد.

2) جذابیت نوشتار بسیار مهم است

در کنار اینکه هدف شما چیست و هسته اصلی محتوا چیست، هنر نگارش آن نیز بسیار مهم است. سعی کنید تمام بخش‌های رپورتاژ آگهی (Advertising reportage)  خود را تا حد امکان زیبا و هماهنگ جلوه دهید. با یک تیتر جذاب کار را آغاز کنید.

در اغلب مواقع برای داشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب و موفق بهتر است مفاهیم اصلی، ایده‌ها و انتظارات خود را به یک نویسنده توانمند منتقل کرده و از او بخواهید این ایده‌ها را به رشته تحریر درآورد.

در کنار زیبایی، نکته دیگری که نباید از آن غافل شد کوتاهی است؛ در دنیای امروز عامه مردم برای یادداشت‌هایی با بیش از 700 یا 800 کلمه توجه زیادی قائل نمی‌شوند. پس بهتر است اثربخشی زیبای خود را در کمترین حجم از کلمات ایجاد کنید. در این مورد چند نکته دیگر را نیز رعایت کنید.

  • ای جذاب، مرتبط و اورجینالی را به محتوای خود اضافه کنید
  • مستقیم سر اصل مطلب رفته و از توضیحات اضافی و مقدمه‌چینی پرهیز کنید
  • به طور مستقیم با خوانندگان سخن بگویید؛ نه به شکل تلویحی، با کنایه یا غیر مستقیم

3) رپورتاژ آگهی خود را به ژورنالیست‌ها و سایت‌های مرتبط بسپارید

به جای اینکه دست به دامن صدها سایت و ژورنالیست نامرتبط شوید و از همه آن‌ها بخواهید رپورتاژ آگهی شما را منعکس کنند، بهتر است اصل جنس را پیدا کنید! استفاده از ده‌ها سایت نامرتبط برای درج آگهی نه‌تنها اثری ندارد بلکه در کنار آسیب به چهره برند شما، قطعاً نتیجه‌ای جز ضرر مالی ندارد.

شما باید سایت ‌هایی که پیش‌تر موضوعات مرتبط با سایت شما را پوشش داده‌اند یافته و از میان آن‌ها به سراغ معتبرترین‌ها بروید. به طور مثال باید دقت کنید که رپورتاژ آگهی خود را در جایی که سابقه انتشار مطالب نامربوط و هرز داشته، منتشر نکنید.

اصول ذهنی پشت این توصیه بسیار روشن و واضح هستند؛ یک محصول عالی را نباید در یک فروشگاه بد و نامناسب عرضه کرد. این هم به برند تولیدکننده و هم به میزان فروش آسیب وارد می‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.