مقالات آموزشی

آشنایی با چهار مدل محتوای بصری برای افزایش تعاملات اجتماعی

مفید بود؟

معمولا مردم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری محتوای بصری در رسانه های اجتماعی دارند. ما در اینجا چهار نوع محتوای بصری را به شما معرفی می کنیم که با کمک آنها می توانید بهتر و بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

آیا به دنبال آن هستید که سطح مشارکت خود را در همه بسترهای رسانه های اجتماعی افزایش دهید؟ به خاطر تغییرات مداومی که در الگوریتم های فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام انجام می گیرند، اگر از محتواهای بصری درست و مناسبی استفاده نکنید، مشارکت اجتماعی هر لحظه مشکل تر خواهد شد.

در طی دو ماه گذشته ما تحقیقاتی را انجام داده ایم و متوجه شده ایم که چه نوع محتوای بصری هستند که در رسانه های اجتماعی باعث درگیری و مشارکت بیشتر افراد مختلف می شوند. در این نوشته چهار نوع از این محتواهای بصری را که دارای بیشتری میزان تعامل هستند به شما معرفی می کنیم.

1. محتوای بصری تصاویر هنری

تصاویر هنری، تصاویری هستند که بر مبنای وکتور (بردار) قرار دارند. در نمونه های زیر تصاویر هنری – نقاشی های ساده ای را مشاهده می کنید که مکمل های مناسبی برای محتواهای کپی هستند.

نکته مهم: در این نوع تصاویر برای برجسته سازی محتوای بصری باید رنگ ها با هم در تضاد باشند.

در این پست، MIT Technology Review تلاش کرده است تا پروژه ای را ارائه کند که درباره سلول های آسیب ناپذیر انسان در برابر عفونت است. آنچه به صورت محتوای بصری می بینیم، سلولی انسانی را با یک دستکش بوکس نشان می دهد که در حال دور کردن سلول های بد در این محتوای بصری متحرک است.

این پست تفاوت میان نوآوری های مخرب و نوآوری های بنیادی را نشان می دهد. اما محتوای بصری با استفاده از تصویر چیزی که به صورت همزمان هم مداد و هم مسواک است، مثالی برای شکاف مورد نظر را بیان کرده و مکمل متن می شود.

این پست هم توسط Futurism ارائه شده است تا کنجکاوی بینندگان را به خود جلب کند. در واقع ممکن است بینندگان با انداختن نگاه به این محتوای بصری بیشتر به موضوع آن علاقمند شوند.

2. نمایش خلاق آمار

یکی از روش های عالی برای آگهی رسانی به مخاطبان در مورد هر موضوع خاصی، آمار است. ولی اکثر برندها به طرز اشتباهی از این روش استفاده می کنند. چرا؟ چون آنها آمار را در قالب محتوای تصویری ارائه می کنند که با متن و نوشته پر شده است.

موقعی که قصد منتشر کردن محتواهای آماری را دارید، باید خلاقیت بیشتری در مورد نحوه تولید و ارائه این محتواهای بصری داشته باشید. در این قسمت چند نمونه ارائه می کنیم:

در این پست Harvard Business Review نشان داده است که چگونه ارتقاء شغلی قرار است درک کارکنان از فرهنگ شرکت را تغییر کند. در واقع بر اساس تحقیق ها و نظرسنجی های انجام گرفته در این زمینه است که محتوای بصری به وجود می آید.

از آنجا که این پست درباره مدت زمانی است که مدیرعامل صرف پاسخ دادن به ایمیل ها می کند، واقعا هم  تصویر محتوای بصری بر اساس زمان واقعی تولید شده است که او برای رسیدگی به ایمیل های خود صرف می کند. در واقع چنین محتواهای تصویری می توانند داستانی فوق العاده را به بینندگان منتقل کنند.

این پست را ایستگاه فضایی بین المللی گذاشته است و تعداد پیاده روی های فضایی را نشان می دهد که با لباس های فضایی ایالات متحده و روسیه انجام شده است.

3. استفاده هوشمندانه از تایپوگرافی

برندهای مختلف پست های رسانه های اجتماعی خود را بر اساس نقل قول ها آماده می کنند، چون بازاریابان این برندها می دانند که چنین محتواهایی معمولا باعث ایجاد میزان مناسبی از مشارکت خواهد شد. اما از آنجا که چنین نوع محتواهای بصری زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند، دیگر نمی توان چندان برای به دست آوردن مشارکت مخاطبان روی آنها حساب کرد.

اما خبر خوب آن است که اگر قصد دارید چنین پست هایی را درست کنید، روش هایی برای تولید و طراحی آنها وجود دارند که می توانید از طریق این روش ها تولید محتوا بر اساس نقل قول داشته باشید. ترفندی که باید به کار بگیرید این است که با این نقل قول ها و محتواهای بصری از لحاظ رنگ، الگو و تایپوگرافی به صورت کاملا خلاقانه ای بازی کنید تا بتوانید آنها را توسعه دهید.

این پست درباره استرالیا بوده است و به همین خاطر تصویر پس زمینه آن از Opera House است که نوعی مکان توریستی نمادین از این کشور است. اندازه فونت ها و رنگ های استفاده شده در این عکس به صورت عمدی دستکاری شده است تا پیشرفت اقتصادی کشور را نشان دهد.

این محتوای بصری بر اساس یک نقل قول تهیه شده است. متن این نقل قول به صورت برجسته و به رنگ قرمز نشان داده شده است که تاکید می کند سعی در برقراری ارتباط داشته است.

رنگ های استفاده شده در این تصویر، نه تنها در تضاد با یکدیگر نیستند، بلکه باعث می شوند محتوای شما در چشم مخاطبانتان برجسته تر به نظر برسد.

4. عکاسی با استفاده از فیلتر

پست کردن عکس هایی که استادانه گرفته شده باشند، یکی از بهترین راه های تعامل اجتماعی است. اما اگر مهارت عکاسی فوق العاده ای نداشته باشیم چه باید کنیم؟ اینجاست که عکاسی با استفاده از فیلتر به کمک ما می آید.

در این پست محتوای بصری با وجود تصویری که چندان حرفه ای گرفته نشده است، با استفاده از فیلتر صورتی کاملا به چشم می آید.

تصویر دیگری که می بینیم بر اساس قرار دادن چند عکس در کنار یکدیگر و اضافه کردن چند لایه و حاشیه به اطراف آنها درست شده است. بازهم رنگ های فیلتر به صورت عامدانه انتخاب شده اند تا محتوای بصری به صورت برجسته تری به چشم آید.

ابزارهایی برای ایجاد محتوای بصری

حالا که چهار نوع محتوای بصری را شناخته اید که می توانند در شبکه های اجتماعی جذابیت بیشتری برای برند شما ایجاد کنند، باید به این فکر کنید که چطور می خواهید این محتواها را تولید کنید؟ ما سه ابزار را معرفی می کنیم که در این زمینه به شما کمک می کنند.

  • Canva

یکی از ابزارهای فوق العاده برای این کار Canva است. به وسیله این ابزار می توانید به راحتی محتوای تصویری خود را برای رسانه های اجتماعی مختلف با اندازه های از پیش تعیین شده برای تصاویر را درست کنید. اما این نرم افزار هم مثل همه نرم افزارهای دیگر، محدودیت های خاص خود را دارد.

  • Stencil

موقعی که می خواهید تولید محتوا بر اساس نقل قول داشته باشید، Stencil یکی از بهترین ابزارها برای کند و کاو و جستجوست. می توانید از ابزارهای ساده این نرم افزار برای ایجاد تصاویر ساده استفاده کنید و هر نوع نقل قولی را که دوست دارید در عرض چند دقیقه در صفحات خود در رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

  • Piktochart

دوست دارید خلاقیت بیشتری در ارائه آمار داشته باشید؟ پس سعی کنید کار کردن با Piktochart را یاد بگیرید. این ابزار، یک نرم افزار کاملا بصری است که به شما کمک می کند تا به صورت تصویری و از طریق آمار و داده ها با دیگران ارتباط برقرار کنید.

نتیجه گیری

ممکن است درست کردن محتواهای بصری کار چندان راحتی نباشد، ولی به وسیله ابزارهایی که به شما معرفی کردیم، کارتان بسیار راحت تر خواهد بود. از این نرم افزارها استفاده کنید و مطمئن باشید که به مرور متوجه خواهید شد که چه نوع محتواهای بصری مخاطبان شما را بیشتر جذب می کنند.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا و خدمات دیگر در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه نمایید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.