مقالات آموزشی

بررسی توضیحاتی در خصوص ۱۸ راز در مورد بازاریابی ویدئویی که باید بدانید

مفید بود؟

اگر قصد دارید که با تسلط کامل بر بازاریابی ویدئویی وارد صحنه بازاریابی شوید، با ما همراه شوید تا نکات و رازهایی را برایتان بگوییم که در موفقیت شما بسیار اثرگذار خواهند بود.

اگر کاری وجود داشته باشد که همه برندها و بازاریابان آنها باید، فارغ از اندازه، بودجه، تعداد مخاطبان خود، صنعتی که در آن فعال هستند و یا شبکه های اجتماعی شان حتما به سراغ آن رفته و انجامش دهند، آن کار بازاریابی ویدئویی است.

صفحه فیسبوک نیکولا مندلسونپیش بینی کرده است که محتوای تولیدی این صفحه احتمالا تا سال 2021 تماما محتوای ویدئویی خواهد بود و سیسکو هم گزارش داده است که 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کنندگان، صرف تماشای محتواهای ویدئویی خواهد شد.

در حال حاضر مردم به جای اینکه به تماشای محتواهای ویدئویی بر روی یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی جهان بپردازند، بیشتر این نوع محتواها را بر روی فیسبوک مشاهده می کنند. اما این همه آن چیزی که باید بدانید نیست.

بازاریابی ویدیوئی

در واقع فرصت تولید محتوای ویدئویی که رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اند و اینکه این محتواها چیزی فراتر از آنچه هستند که دیده می شوند، بحث گسترده ای است. زمانی که دیگر حافظه ای وجود نخواهد داشت، ویدئو برنده جنگ بقا خواهد بود. Hila Shitrit Nissim معاون ارتباطات Slidely درمطالعه ویدئویی که به صورت آنلاین در PROMO سال 2018 انجام شد، گفت:

با توجه به این که حدود 44 درصد از مردم هر روز به صورت آنلاین پنج محتوای ویدئویی و حتی بیشتر را تماشا می کنند، ویدئوهایی با محتواهای اجتماعی فرصت بسیار ارزشمند را برای برای مشاغل گوناگون و صنایع ایجاد کرده اند. در واقع می توان متناسب با محتوای ویدئویی میزان ماندگاری شما در ذهن مخاطبان را تا 35 درصد افزایش داد.

و از آنجایی که 71 درصد از افراد تماشاگر ویدئوهای اسپانسرها را مرتبط با موضوع می دانند، مطمئنا این امر ارزش آن را دارد که در یک کمپین پولی سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که بازاریابی ویدئویی شما حتما به چشم مخاطبان می آید و دیده می شود.

چرا بازاریابی ویدئویی؟

واقعیت این است که ویدئو همه چیز را واقعی تر و شخصی تر نشان می دهد. مخصوصا اگر بدانید که چگونه از ویدئو استفاده کنید، این پدیده جالب می تواند در ابعاد مختلف زندگی، به وِیژه از لحاظ اجتماعی تغییرات زیادی ایجاد کند. در واقع بازاریابی ویدئویی به شما کمک می کند که:

  • برند خود انسانی تر نشان دهید
  • آموزش های لازم را به خریداران بدهید
  • مسائل پیچیده را ساده تر کنید
  • احساسات را تحریک کرده و داستان سرایی کنید.

محتواهای ویدئویی فرصت تازه ای برای برندهای مختلف هستند تا از مرحله ای وارد مرحله بعدی شوند. معنای این سخن آن است که برندها با استفاده از بازاریابی ویدئویی می توانند برای خود مخاطبانی پیدا کنند که این مخاطبان از نظر تحصیلاتی در هر مرحله تحصیل کرده تر باشند و پاسخی به این مخاطبان به محصولات ایشان می دهند از یک نه قاطع تبدیل به شاید دوستانه و حتی یک بله محکم و قطعی شود.

استفاده از محتواهای ویدئویی در قیف فروش

 

کریستین گریتمون، متخصص رسانه های اجتماعی در سال 2018 در INBOUND جمله جالبی گفته است: شرکتی نباشید که فقط چشم اندازهای جدید را هدف بگیرید و بقیه جامعه را نادیده بگیرید. این سخن به ما یادآوری می کند که باید سیر و سیاحت مشتری را هم در نظر بگیریم و بازاریابی ویدئویی خود را بر این اساس تهیه و تولید کنیم.

جذب کردن غریبه ها

حالا به مرحله جذب مشتری رسیده ایم. یادتان باشد که مشتری های غریبه هیچ چیزی درباره برند شما نمی دانند. بنابراین باید محتواهای ویدئویی را تهیه کنید که نشان می دهند شما چه کسی هستید، چه برند تجاری دارید و روحیه و شخصیت شما به چه صورت است. حتما توجه داشته باشید که این بازاریابی ویدئویی باید کوتاه و البته گرم و دوست داشتنی باشد.

گریتمون می گوید: این هدف گذاری باید خونسردانه ولی آگاهانه باشد. اینجا همانجایی است که قرار است مخاطبان خود را از لحاظ سن، منطقه جغرافیایی و علاقه مندی هایشان مورد هدف قرار دهید تا همراه و همگام با مشتریان و طرفداران فعلی شما شوند.

یادتان باشد که نیازی نیست در این هدف گذاری، زمان را با هدف قرار دادن مخاطبان و طرفداران فعلی خود هدر بدهید. بهتر است به مرحله بعدی بازاریابی ویدئویی خود بروید. این را هم در خاطر داشته باشید که حال هوای شما، افراد را به سمتتان جذب می کند.

تبدیل کردن بازدیدکنندگان

این مرحله، مرحله تبدیل است که باعث می شود افراد غریبه به بازدیدکنندگان آینده تبدیل شوند. در واقع این افراد آمده اند تا خدمات و محصولات شما را بررسی و برند شما را شناسایی کنند.

در واقع محتواهای ویدئویی شما باید نشان دهند که چرا این افراد به شما نیاز دارند. چگونه می توانید آنها را وادار کنید تا شما را بشناسند، از شما خوششان بیاید و به شما اعتماد کنند؟ از همه اینها مهم تر، چرا باید به سراغ برند شما بیایند؟

اینجاست که باید بدانید چگونه می توانید ارزش خودتان را نشان دهید و گزینه های متعددی را به آنها ارائه کنید. منطقی این است که با استفاده از مخاطبان معمولی خود مثل بازدیدکنندگان وبسایت، افرادی که در لیست ایمیل شما هستند و مشتریان قدیمی خود هدف گذاری بعدی خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

حالا دیگر همه چیز قرار است رسمی تر شود. در واقع نتیجه ها چشم اندازهایی هستند که واجد شرایط شده اند. اکنون همان زمانی از راه رسیده است که باید به دنبال بستن قرارداد باشید. در این زمان ذهن مخاطب درگیر شما شده است و قرار است از یک غریبه تبدیل به بازدیدکننده و مخاطب شود. فقط چند قدم کوچک از ایجاد تعهد فاصله دارید، برای همین است که در این مرحله باید چیزی بدهید تا توجه آنها را دریافت کنید.

وضعیت به چه صورت به نظر می رسد؟

بهترین نوع بازاریابی ویدئویی برای مرحله نهایی سیر و سیاحت مشتری، می تواند شامل ویدئوهایی مثل Facebook Live، وبینار آموزشی و یا حتی یک تماس ویدئویی رایگان Zoom باشد. مرحله نهایی وقتی می رسد که ذهن مخاطب تا بیشترین حد ممکن درگیر شما شده باشد و به این ترتیب کاملا واجد شرایط باشد.

مثلا می توانید با استفاده از داده های به دست آمده از طریق پیکسل های فیسبوک، ایمیل های باز شده و غیره مواردی را که واجد شرایط نیستند حذف کنید و تمرکز اصلی خود را بر روی تبدیل مشتری اصلی بگذارید. چیزی را به آنها ارائه کنید که ارزش واقعی داشته باشد و بعد از آنها درخواست پول کنید! اینجاست که می توانید به نرخ های بالاتر روی بیاورید.

جلب رضایت مشتری

کافی است دستتان را به سمت مخاطب خود دراز کنید و با آنها گرم بگیرید تا مشتری جدیدی داشته باشید که می تواند به صورت بالقوه تبدیل به تبلیغ کننده شما هم شود. یادتان باشد که با در نظر گرفتن اهمیت عامل اعتماد سازی برای برندها، بازاریابی به شیوه قدیمی و زبانی هنوز هم تازه است.

محتواهای ویدئویی که قبلا برای جذب غریبه ها و به سرانجام رساندن کار درست کرده بودید، حالا که آنها تبدیل به مشتری شده اند، برایشان کاربردی ندارد و باید کار جدیدی بکنید. حتما دلتان می خواهد این مشتریان مدام به صفحات شما سر بزنند و حتی مشتریان جدیدی برایتان بیاورند.

در این حالت باید به سراغ تولید محتواهای ویدئویی بروید که که هم از آن لذت ببرند و هم اینکه بر ارزش شما نزد ایشان اضافه کند. ایده اصلی این است که ویدئوهایی درباره داستان موفقیت مشتری تولید کنید.

یا اینکه می توانید محتواهایی که توسط مشتریان تولید شده اند را جمع آوری کنید، یا کاری کنید که زندگی مشتریان راحت تر شود و یا حتی به نوعی به ایشان تخفیف داده یا خدمات رایگان ارائه کنید. در واقع در این مرحله هدف گذاری شما شامل جامعه، مشتریان فعلی و نیز مشتریان قبلی شما می شود.

هدف این است که مشتریان را با بازاریابی ویدئویی و تبلیغات خلاقانه و جدید تبدیل به تبلیغ کنندگانی برای برند خود کنید:

درست همانطوری که جف بزوس گفته است: برند شما همه آن چیزی است که دیگران، وقتی شما حضور ندارید، درباره آن حرف می زنند. این امر فقط مربوط به برند شما نیست، بلکه مربوط به خلق نرم ترین تجربه ممکن برای مشتری است. برایان هالیگان، بنیانگذار HubSpot رسما اعلام کرده است که قیف بازاریابی سنتی آنطوری که ما می شناسیم، از کار افتاده است و دیگر به درد نمی خورد.

هالیگان رویکرد جدید Flywheel را معرفی کرده است که مشتری را در میان بازاریابی، فروش و ارائه خدمات قرار می دهد. در واقع شواهدی برای این نوع رویکرد جدید وجود دارند. گزارش هانشان می دهند که برندها و بازاریابان آنها همیشه باید روی مشتری خود وسواس داشته باشند چون تصمیم مشتری مبنی بر خرید تحت تاثیر مراجعه مشتری و تبلیغات زبانی قرار می گیرد.

یادتان باشد که تولید محتوا از این دو کمتر تاثیرگذارتر است و تاثیرگذار اصلی نیست.

تبدیل کردن مشتریان به تبلیغ کنندگان

اینکه بتوانید مشتریان خود را تبدیل به تبلیغ کنندگان خود کنید، ارزشمندترین مرحله ای است که باید در سفر بازاریابی خود داشته باشید و اصلا اهمیت ندارد که چه اسمی روی آن بگذارید. بهترین روش برای بازگشت سرمایه شما این است که مشتریان شما را دوست داشته باشند و مشتاق باشند که شما را به دیگران هم معرفی کنند.

در واقع مشتریان تبدیل به منبعی برای کسب و کار شما می شوند. در این مرحله است که محتواهایی که مشتریان شما تولید می کنند نوعی حمایت از برند شما و یا شرکت های وابسته شما خواهد بود و در واقع ایشان شریک شما در سفر بازاریابی برند شما می شوند. به نظر می رسد که وقتی این ویدئوها به عنوان بازاریابی ویدئویی پا به میدان می گذارند، چیزی بیشتر از یک سفر عادی مشتری ارائه می کنند.

نکات مربوط به تولید محتواهای ویدئویی در پلتفرم های اجتماعی و غیره

آمارها نشان می دهند که بازاریابی ویدئویی، غالب ترین محتوایی است که در رسانه های اجتماعی به کار گرفته می شود. این امر می تواند به بهینه سازی زمان شما و مشتریان شما کمک کند. بد نیست که چند روش استفاده از بازاریابی ویدئویی در شبکه های اجتماعی و یا بیرون از این شبکه ها بررسی کنیم:

1. پاسخ ویدئویی مناسب برای برندهای شخصی و یا روابط عمومی ها

در توییتر هشتگ ترند شده #VideoReplyDay وجود دارد که اولین بار به وسیله #TwitterSmarter’s Madalyn Sklar استفاده شده است. در واقع این آیدی پیشنهاد کرده است که به جای استفاده از متن، گیف یا عکس برای پاسخ دادن، می توان از یک ویدئو استفاده کرد.

حالا شما این کار را به صورت استراتژی در نظر بگیرید که از طرف مسئول رسانه های روابط عمومی یک شرکت برای پاسخ دادن به موضوع سوال برانگیز ارائه شود. در واقع پاسخ ویدئویی راهی برای برقراری ارتباط شخصی تر با مشتری احتمالی، مخاطبان و اینفلوئنسرها است.

 – سلام کریس @christstrub ممنون از پاسخ ویدئویی که دادی، خوشحال شدم. روز خوبی داشته باشی. این ویدئو همه ما را به هم نزدیک تر می کند.

آلن هنسی Kompassmedia-Podcaster (@Kompassmedia)

2. امضا پای ایمیل

روزی چند ایمیل ارسال می کنید؟ خودتان را به روشی منحصر به فرد و شخصی معرفی کنید. ویدئویی را به امضای ایمیل خود اضافه کنید تا تخصص خود را و انسان بودن خود را نشان دهید. این امر باعث جلب اعتماد می شود و راهی خلاقانه برای بیان سوابق و اعتبار شماست. می توانید از ابزار WiseStamp استفاده کنید که ابزاری عالی در این زمینه است.

3. ویدئو به جای متن

به گفته Forbes Insights، 59 درصد از مدیران ترجیح می دهند که به جای خواندن متون، ویدئوها را تماشا کنند. اگر جلسه یا گزارش مهمی در پیش رو دارید، کافی است آن را به صورت ویدئو ارائه کنید تا تاثیر آن چند برابر شود.

4. طرح های پیشنهادی

اینکه طرح پیشنهادی پیچیده یا حتی ساده خود را به صورت ویدئو ارائه کنید، ایده بسیار خوبی است. می توانید نظرات یا توضیحات خود را هم اضافه کنید تا به شما در ارائه این طرح کمک کند. می توانید با استفاده از الگوی زیر هرگونه مانعی را از بین ببرید:

  • توضیح دهید
  • جزییات را بیان کنید
  • آموزش دهید
  • فعال باشید

5. پاسخ ویدئویی در ایمیل

به جای اینکه یک ویدئو معمولی ارسال کنید، یک ویدئو تشکر را ارسال کنید. ساده و شخصی صحبت کنید و از طرف مقابل خود به خاطر وقت گذاشتن برای تماشای این ویدئو تشکر کنید. یادتان باشد که باید درباره طرف مقابل خود و موقعیت ایشان صحبت کنید، نه درباره خودتان.

6. پیام های متنی ویدئویی

ایموجی ها کاربردهای بصری و شخصی دارند، ولی ویدئو حتی از آنها هم بهتر هستند. پاسخ های ویدئویی در قسمت پیام های متنی کار راحتی شده است و البته باعث می شود که پیام های متنی شخصی تر شوند.

7. ویدئوهای لایو لینکدین

اگر می خواهید برند شخصی یا تجاری خود را تبلیغ کنید، ویدئو لینکدین سلاح بسیار قدرتمندی است. استفاده از ویدئوهای لایو لینکدین روشی مطمئن برای برجسته شده در قسمت خوراک خبری لینکدین است که طی آن می توانید داستان، نظر یا تفسیر خود را بیان کنید.

 

8. ویدئو های ورتیکال به روز و تازه هستند

اول Snapchat آمد، بعد استوری های اینستاگرام و بعد استوری های فیسبوک. آخرین نوع از ویدئوهای ورتیکال IGTV ها هستند. کاربران تلفن های هوشمند، در 91 درصد موارد گوشی های خود را به صورت ورتیکال (عمودی) نگاه می دارند، برای همین است که گرفتن ویدئوهای ورتیکال کار راحتی است. از همه این نکات مهم تر اینکه ویدئوهای ورتیکال دارای نرخ تکمیل و CPM بهتری نسبت به ویدئوهای افقی هستند.

افسانه ها، نکات و ابزارها

آنتوان دوپونت متخصص بازاریابی ویدئویی و سخنران کنفرانس HubSpot’s INBOUND سال 2018 برخی از تاکتیک های مربوط به ضبط ویدئو را با دیگران به اشتراک گذاشته است.

9. قانون ویدئوهای دو دقیقه ای افسانه است

ویدئوها باید تا جایی که لازم هستند طولانی و تا جایی که می توانید کوتاه باشند.

10. طول ویدئوها

هرچه ویدئوهای مربوط به فروش کالا کوتاه تر و دلنشین تر باشد، توجه بیشتری را به خود جلب می کند. می  توانید همزمان با افزایش علاقه به محصولات خود، طول ویدئوها را بیشتر کنید.

11. افزودن متن برای پیروزی

تقریبا 85 درصد از افراد ویدئوهای فیسبوک را بدون صدا تماشا می کنند، بنابراین برای به دست آوردن بهترین نتیجه، به ویدئوی خود زیرنویس اضافه کنید.

12. تولید

واقع بین باشید و یادتان باشد که هر یک دقیقه ویدئو برابر با یک ساعت ادیت است.

13. چت بات ها

می توانید گیف های ویدئویی و ویدئوهای واقعی را به چت بات های خود اضافه کنید. اگر انتخاب های محبوب و ساده ای داشته باشید، باعث می شوید که چت بات هایتان تا جایی که ممکن است انسانی به نظر برسند.

14. Fiverr

استعداد ذاتی برای بازاریابی ویدئویی ندارید؟ کافی است برای تولید یک ویدئوی حرفه ای در Fiverr، پنج دلار بپردازید.

منابع تهیه و ویرایش ویدئو

 

هرچقدر ویدئوهای شما جالب تر و سرگرم کننده تر باشند، تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت. اضافه کردن ویرایش ها و جلوه های تصویری جالب کار راحت و ساده ای است و می تواند باعث عمیق تر شدن ویدئوهای شما شود.

15. Promo

آیا زمان یا بودجه کافی برای ایجاد ویدئوی سفارشی ندارید؟ Promo به شما این امکان را می دهد که بیش از سیزده میلیون کلیپ ویدئویی و تصاویر برتر، قالب های آماده، موسیقی های ویرایش شده و دارای مجوز و نیز ویرایشگرهایی که کاربرپسند هستند، دسترسی داشته باشید.

آیا جزییات مربوط به سایزهای ویدئو را می دانید؟ Promo این امکان را هم به شما می دهد که بتوانید ویدئوی خود را با همان نسبت تصویری قالب بندی کنید که برای پلتفرم مورد نظرتان مناسب است.

16. Final Cut Pro

یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدئو که استفاده از آن برای مبتدیان و متخصصان پیشنهاد شده است.

17. Camtasia

آیا نیاز دارید که ویدئوهایی با موضوع اینکه چگونه کاری را انجام دهید، تولید کنید؟ می توانید از نرم افزار Camtasia برای ضبط صفحه دسکتاپ کامپیوتر خود و نیز ویرایش آن استفاده کنید.

18. دوره آموزشی برای تولید ویدئو

تقریبا همه به جز کارداشیان ها می گویند که از چهره خودشان در ویدئوها بیزار هستند! درست کردن ویدئو یا ضبط آنها می تواند باعث ایجاد استرس، ناامنی و بی حوصلگی شود. برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید، کافی است دوره Sklar’s Video Like a Rockstar را بگذرانید.

خلاصه آنچه گفتیم

بازاریابی ویدئویی، سلطان جدید بازاریابی است. اگر از خودتان می پرسید کی بهترین زمان برای شروع است، پاسخ ما این است: همین امروز! بازاریابی ویدئویی باعث اقتدار و اعتبار برندهای تجاری و شخصی می شود. کافی است چراغ ها را روشن کنید و ضبط کنید. یادتان باشد که سخت ترین قسمت کار، همان شروع کردن است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.