مقالات آموزشی

بررسی یک راهنمای نهایی برای ایجاد یک “راهنمای نهایی ” واقعی

مفید بود؟

در این مقاله نحوه ایجاد یک راهنمای نهایی واقعی به شیوه صحیح به منظور افزایش ترافیک ارگانیک و رضایت مخاطبان محتوای ارائه شده است. هرکسی که وارد حوزه ایجاد محتوای سئو می‌شود، می‌داند که عوامل بسیار زیادی در ایجاد محتوای باارزش برای افزایش جستجو و کلیک تأثیرگذار است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، انجام بررسی مخاطب، نوشتن عناوین جذاب، ایجاد یک محتوای طولانی و با جزییات، عواملی هستند که می‌توانند شمارا از رقبای برتر شما متمایز کنند. گرایش به ایجاد محتوای طولانی و بهتر منجر به شکل گیری یک فرآیند  ارزشمند شده است و این فرآیند تبدیل هر مقاله به “راهنمای نهایی ” است.

 

آیا ایجاد “راهنمای نهایی ” به این معنی است که محتوای شما بهترین است؟

مسئله این است که تعداد زیادی مقاله وجود دارد که ادعا می کنند “راهنمای نهایی ” هستند، اما با مطالعه این مقاله ها متوجه خواهید شد که آنها این مفهوم  را از بی معنا ساخته اند. این ادعا که مقاله شما بهترین است به این معنا نیست که می‏تواند به عنوان راهنمای وبلاگ شما باشد.

 

هدف از ایجاد محتوای سئو، جذب ترافیک و ایجاد کلیک بیشتر است. معیار موفقیت در ایجاد “راهنمای نهایی ” در عنوان یا حتی طول آن نیست. بلکه در ارزشی است که ارائه میدهد.

 

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو با این باورند که محتوای طولانی‌تر بهتر عمل می‌کند. وجود مطالعات متعدد اثرگذاری محتوای بیش از حد طولانی را تائید کرده است. در هر موضوعی و حوزه ای یک بخش جذاب و دوست داشتنی وجود دارد. افزودن چند نکته بالت دار برای گنجاندن نکات برتر به راهنمای نهایی خود در هنگام ارائه “راهنمایی‏های برتر ” لزوماً به این معنی نیست که شما ارزش بیشتری را اضافه می‌کنید. هدف شما از ایجاد یک راهنمای نهایی، ارائه اطلاعاتی بهتر نسبت به تمام پست‌های دارای رتبه برتر برای کلمه کلیدی منتخب شما، است. این کار لزوماً با طولانی کردن مطالب انجام نمی‌شود، بلکه با انجام تحقیقات در مورد مقاله های موجودی که راهنمایی ارائه می‌دهند، انجام می‌شود.

مرحله 1: باید هدف داشته باشید (این هدف باید فراتر از رتبه بندی شما باشد)

وقتی فرصتی را پیدا می‌کنید که می‌توانید از رقبای خود برتر باشید، به دنبال کلمات کلیدی جذاب درباره آن حوزه یا موضوع باشید. هدف شما باید فراتر از رتبه بندی راهنمای شما باشد. معمولاً هدف نهایی واداشتن خوانندگان به اقدام در وب‌سایت است که با عضویت، خرید پروژه یا پر کردن فرم انجام می‌شود. به همین دلیل ایجاد یک راهنمای نهایی تنها برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی، یک راهکار کوتاه مدت است. در عوض، بهتر است یک استراتژی محتوا داشته باشید که بتواند باعث افزایش نرخ تبدیل محتوای شما شود.

قبل از نوشتن راهنمای نهایی خود، بررسی کنید که خوانندگان شما می‌خواهند چه اقدامی را (در صورت وجود) در وب‌سایت شما انجام دهند:

  • آیا هدف شما فقط اطلاع رسانی به خوانندگان در مورد یک موضوع است؟
  • برای ایجاد اعتماد به برند خود تلاش می‌کنید؟
  • به دنبال ایجاد اشتراک یا هدایت مخاطبان هستید؟

بنابراین ضروری است که هدف نهایی خود را مشخص کنید. داشتن یک هدف واضح به شما کمک می‌کند تا مقدار و نحوه ارائه مطلب را مشخص کنید. با این کار تمرکز شما بر روی نگارش محتوا حول یک موضوع مشخص حفظ می‌شود. این امر نه تنها باعث جذب ترافیک می‌شود بلکه کاربران بیشترین استفاده را از آن می کنند.

موفقیت محتوای بازاریابی شما باید بر اساس بازده سرمایه گذاری (ROI) شما اندازه گیری شود. وقتی راهنمای نهایی با در نظر گرفتن نرخ تبدیل نوشته شود به شما کمک می‌کند تا ROI پیش بینی شده را کسب کنید. این امر در قالب اشتراک‌ها، تماس‌های تلفنی، هدایت‌ها و فروش به شما ثابت خواهد شد.

مرحله 2: کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید

 

نباید هر نوع کلمه کلیدی را برای راهنمای نهایی خود انتخاب کنید؛ زیرا هدف شما ارائه ارزشی بیشتر از محتوایی است که قبلاً رتبه بندی شده کرده اید. کلمات کلیدی “راهنمای نهایی ” واژه هایی هستند که باید به طور دقیق و عمیق انتخاب شوند. آن‌ها باید موضوعاتی باشند که حتماً نیاز به راهنمای جامع دارند تا خوانندگان از اطلاعات آن بهره مند شوند.

موضوعاتی که عمومی و نسبتاً وسیع هستند، برای ایجاد راهنمای نهایی مناسبی هستند؛ زیرا می‌توانید بخش‌های مختلف، توضیحات، مثال‌ها و مراحل قابل اجرا را در آن بگنجانید. موضوع “بهترین مکان‌های دیدنی در تایلند ” را می‌توان نسبتاً مختصر توضیح داد؛ اما موضوع “چگونه در تایلند سفر کنیم ” وسعت بیشتری برای توضیح دادن دارد.

حتماً مشخص کنید که آیا یک راهنمای نهایی، کلمه کلیدی انتخابی شمارا بین سایر محتواها نشان می‌دهد یا اینکه باید نوع دیگری از محتوا را جایگزین کنید. برخی از مواردی که باید هنگام انتخاب کلمه کلیدی، موردتوجه قرار دهید عبارتند از:

  • هدف کاربر از جستجوی کلمه کلیدی چیست؟
  • آیا به سؤالات اصلی کاربر در مقاله ای نسبتاً کوتاه یا استاندارد پاسخ می‌دهید؟
  • آیا می‌توانید به طور مؤثر یک راهنمای جامع در مورد موضوع موردنظر بنویسید بدون اینکه اطلاعات تکراری و ضعیف ارائه دهید؟
  • آیا در حال حاضر هزاران “راهنمای نهایی ” در مورد موضوع شما وجود دارد؟
  • آیا مطمئن هستید که می‌توانید بیشتر از دو برابر ارزش نسبت به مقالات موجود برتر ارائه دهید؟

به طور خلاصه باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید با آن‏ها یک محتوای جامع تهیه کنید. اگر احساس می‌کنید برای ایجاد یک راهنمای نهایی باید محتوای خود را پر از مطالب و نکات بی‌فایده و بی‌کیفیت کنید، احتمالاً باید روشی دیگری را برای ارائه محتوای خود اتخاذ کنید.

مرحله 3: از راهنماهای نه چندان نهایی استفاده کنید

همه راهنماهای نهایی شبیه نیستند. بعد از انتخاب کلمه کلیدی موردنظر برای یک راهنمای نهایی، گام بعدی شما باید این باشد که در رتبه بندی اخیر موضوع را بررسی کنید. به احتمال زیاد، در مورد موضوع انتخابی تعدادی “راهنمای نهایی ” پیدا خواهید کرد. در این مرحله، شما باید بررسی کنید که رقبای شما چه کارهایی را درست و چه کارهایی را اشتباه انجام داده اند.

  • آیا آن‌ها به سادگی اطلاعات قدیمی خود را اصلاح می‌کنند؟
  • آیا آن‌ها مطلب منحصر به فرد را در حوزه موردنظر عرضه می کنند؟
  • چگونه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به ارزش محتوای خود بیفزایید؟

به دلیل اینکه رقبای شما برای کلمه کلیدی انتخابی شما مطالب رتبه بندی شده دارند، شما باید شیوه ای درست را در پیش بگیرید. به دنبال شباهت‌ها و ویژگی‌هایی باشید که فکر می‌کنید ممکن است از طریق آن‌ها به مزیت رقابتی دست می یابید. سپس، به دنبال شکاف اطلاعاتی باشید که می‌توانید با راهنمای نهایی خود، آن را پر کنید. راهنمای نهایی شما باید از بهترین‌ مطالب، برتر باشد. این بدان معناست که از کارهای درست رقبای خود استفاده کنید و سپس محتوای خود را بهتر از آن‏ها تهیه کنید.

مرحله 4: از مخاطبین خود نظرسنجی کنید

آیا می‌خواهید بدانید مخاطبان شما واقعاً به دنبال چه مطلبی هستند؟ از آن‌ها سؤال کنید. بهترین راه برای ارائه بیشترین ارزش در راهنمای نهایی این است که از خوانندگان خود بپرسید که به چه چیزی علاقه دارند. شما می‌توانید از مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی یا ارسال نظرسنجی رسمی از طریق ایمیل، نظرسنجی کنید. پاسخ‌های آن‌ها به شما کمک می کنند تا بدانید چه اطلاعاتی را باید در راهنمای خود بگنجانید.

در این بخش چند سؤال ارائه شده است که می‌توانید از مخاطبان خود بپرسید:

  • هنگام برخورد با یک نیاز یا مشکل مهمترین راه شما برای مقابله و یا رفع آن چیست؟
  • سه سؤال شما در مورد موضوع موردنظر چیست؟
  • دوست دارید برندهای دیگر درباره آن موضوع چه اطلاعاتی داشته باشند؟
  • برای حل مشکل موردنظر چه راه‌حل‌هایی را تاکنون امتحان کرده اید؟
  • مهمترین نکته در مورد موضوع شما چیست؟

در مورد محتوای سئو، زمانی که می‌توانید پاسخ‌های خود را مستقیماً از منبع اصلی آن دریافت کنید، بهتر است از حدس زدن خودداری کنید. با نظرسنجی مستقیم از مخاطبان خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مطالبی شما به سؤالات اساسی آن‌ها پاسخ می‌دهند، موضوع را به طور کامل پوشش می‌دهند و برای مخاطبان خاص شما ارزش زیادی دارند.

مرحله 5: راهنمای نهایی باید شامل موارد موردی، مثال‌ها و آمار باشد

 

در صورت وجود هرگونه ادعا در راهنمای نهایی، باید آن را توسط مطالعات موردی، مثال‌ها یا آمار تأیید کنید.

این اطلاعات ارزش‌های مختلفی را برای خوانندگان شما ارائه می‌دهند:

ایجاد اعتبار

ارائه منابع به خوانندگان نشان می‌دهد که شما واقعاً در مورد مطلب موردنظر اطلاعات دارید؛ به عبارت دیگر، این امر به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک منبع معتبر در موضوع موردنظر شناخته شوید.

ایجاد اعتماد

رفرنس دهی به منابع موجب ایجاد اعتماد در مخاطبان می‌شود. وقتی مردم اطمینان دارند که اطلاعاتی شما درست هستند، احتمال خرید آن‌ها از شما افزایش می یابد.

نحوه کاربرد

شامل با ارائه مثال‌ها به خوانندگان خود کمک می‌کنید، بین اطلاعات موجود در راهنمای نهایی و نحوه استفاده از آن در زندگی یا مشاغل خود ارتباط برقرار کنند. مثال‌ها ثابت می کنند که نکات یا استراتژی‌هایی که با آن‌ها به اشتراک گذاشته اید، عملی هستند و خودشان نیز می‌توانند نتایج مشابهی را کسب می کنند.

E-A-T

“E-A-T” یک اصل در سئو است که مخفف تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد است. دنی سالیوان از گوگل پیشنهاد کرده است که راز رتبه بندی بهتر، ارائه محتوای بهتر است. با گنجاندن مطالعات موردی، مثال‌ها و منابع در راهنمای نهایی خود، به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که محتوای شما ارزشمند، درست و از منابع معتبر است. با رعایت این مرحله مسیر دیگری برای ارائه ارزش خواهید داشت که رقبای شما ممکن است بسیار عقب‌تر از شما باشند.

مرحله 6: آن را عملی کنید

اگر می‌دانید هدف از جستجوی کلمه کلیدی موردنظر شما در راهنمای نهایی شما چیست، باید بتوانید حدس بزنید که کاربران هنگام خواندن محتوای شما می‌خواهند چه اطلاعاتی را کسب کنند. اغلب اوقات، هدف آن‌ها این است که پاسخ فوری برای سؤالات خود پیدا کنند؛ زیرا آن‌ها به احتمال زیاد مشکلی را تجربه کرده اند که نیاز به رفع آن دارند یا می‌خواهند در مورد موضوعی بیشتر بدانند؛ بنابراین عامل کلیدی در ایجاد راهنمای نهایی این است که اطلاعات قابل اجرا را ارائه دهید. شما می‌خواهید تمام تلاش خود را برای کمک به مخاطبان خود برای رفع مشکلی آن‌ها انجام دهید و می‏خواهید به هر سؤالی که دارند پاسخ دهید. اگر راهنمای نهایی شما در مورد موضوع “نحوه برنامه ریزی برای ماه عسل ” است، احتمالاً می‌خواهید نکاتی زیر را ارائه دهید:

  • نحوه انتخاب بهترین هتل
  • نحوه آماده شدن برای سفرهای بین المللی
  • نحوه بودجه بندی برای ماه عسل
  • بهترین مکان‌ها برای رزرو بلیط ارزان قیمت

علاوه بر این تمام این مراحل قابل اجرا فرصتی را برای شما فراهم می کنند تا به سایر مطالب مرتبط در سایت خود لینک دهید. در هر صورت، شما اطلاعات لازم را به خوانندگان ارائه می‌دهید تا از آن‌ها در عمل از آن‌ها استفاده کنند. کاربردی بودن راهنمای شما نه تنها موجب رتبه بندی بسیار بالاتر آن نسبت به مقالات رقبای شما می‌شود، بلکه به احتمال زیاد راهنمای شما در افزایش نرخ تبدیل مخاطبان شما نقش بسیار مؤثری خواهد داشت. اگر بتوانید تمام اطلاعات موردنیاز مخاطبان خود را در سایت خود ارائه دهید، هدایت آن‌ها به سمت محصولات و خدمات شما آسان‌تر خواهد شد.

مرحله 7: آن را جذاب کنید

ایجاد راهنمای نهایی مستلزم صرف زمان و اغلب پول است. با ایجاد راهنمای جذاب و چشم نواز و آموزنده، می‌توانید از تلاش و منابعی که صرف کرده اید بیشترین بهره را ببرید. برای جذابیت راهنما حتماً از یک طراح گرافیک یا توسعه دهنده وب برای ایجاد یک راهنمای شیک و زیبا استفاده کنید.

از انواع مختلف رسانه ها مانند فیلم‌ها، اینفوگرافیک‏‌ها و تصاویر استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را در چندین سیستم عامل به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید کل استراتژی بازاریابی محتوا را با ایجاد محتوا اجرا کنید. علاوه بر این، گرافیک جذاب در راهنمای شما موجب می‎‏شود مخاطبان آن‌ را همیشه به خاطر داشته باشند و به احتمال زیاد آن را برای خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید از این سرعت ایجاد ترافیک بیشتر بهره مند شوید.

مرحله 8: تبلیغ محتوا را اضافه کنید

اگر محتوای شما بهینه شده و ترافیک ارگانیک آن آغاز شده است، باید مطمئن شوید که از این ترافیک بیشترین بهره را می‌برید. علاوه بر پیوند به صفحات محصولات یا افزودن فراخوان (call to action)، می‌توانید تبلیغ محتوا را برای ملحق شدن خوانندگان به لیست ایمیل خود انجام دهید.

تبلیغ محتوا یک راهکار عالی است زیرا خوانندگان تصور می‌کنند که با محتوای ارزشمندتری از مطلب ارائه شده در راهنمای نهایی شما، جذب می‌شوند. اگر تبلیغ قوی باشد، کاربران آدرس ایمیل خود را در ازای دریافت محتوای ارزشمند به شما می‌دهند.

برخی از ایده های احتمالی ارتقاء محتوا عبارتند از:

  • کتاب الکترونیکی قابل دانلود رایگان.
  • ارائه لینک به یک مصاحبه ویژه متخصص.
  • ثبت‌نام رایگان برای دوره ایمیل 5 روزه.
  • کد تخفیف برای یک محصول پولی

با افزودن یک تبلیغ محتوا به راهنمای نهایی خود، می‌توانید بخشی از ترافیک ورودی را جذب کرده و بعداً با آن‌ها بازاریابی کنید. شما در اصل چندین روش برای انتخاب یا تبدیل کاربران دارید. شما باید اطمینان حاصل کنید که بیشترین ترافیک را برای محتوای خود ایجاد کرده اید.

اگر می‌خواهید درنهایت “راهنمای نهایی ” را ایجاد کنید، توصیه می‌شود کارهای افرادی را که قبلاً این کار را به درستی انجام داده اند، بررسی کنید. پس از پیروی از نکات ارائه شده، به برخی از این مثال‌ها نگاه کنید تا راه‌هایی را برای ایجاد راهنمای بهتر خود پیدا کنید.

  • راهنمای نهایی سئو شرکت
  • راهنمای نهایی URL های موافق سئو
  • راهنمای نهایی “LinkedIn Today”
  • راهنمای نهایی سئو در سال 2019

درنهایت “راهنمای نهایی ” خود را ایجاد کنید آیا فکر کنید  موضوعی برای ایجاد یک “راهنمای نهایی ” واقعی دارید؟ به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما ارائه ارزش بیشتری از محتوای رتبه بندی شده اخیر است. اگر این کار را درست انجام دهید و شانس خوبی خواهید داشت تا علاوه بر سبقت از رقبای خود، خوانندگان خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

اگر فقط راهنمای خود را “راهنمای نهایی ” بنامید درست نیست. مراحل ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید تا بهترین کلمه کلیدی اصلی را پیدا کنید، محتوایی را بسازید که مخاطبان شما واقعاً می‌خواهند آن را بخوانند. در واقع اطلاعات شما آن‏قدر درست و کاربردی هستند که می‏تواند توجه کاربران و حتی گوگل را به خود جلب ‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.