مقالات آموزشی

بررسی پنج تاکتیک هایی که برای تولید محتوای سئو باید کنار گذاشته شوند

مفید بود؟

اگر تولید محتوای سئو بد باشد، انگار سوسک به خانه تان حمله کرده باشد. این سوسک ها نه تنها نمی میرند که اصلا پیدا کردنشان هم کار سختی است. وقتی یکی از آنها را می بینید، قبل از اینکه بتوانید کاری انجام دهید، از دیدتان می رود و دیگر پیدایش نمی کنید. وای به وقتی که دیگر مشکل از کنترل خارج شود…

بهتر است این قسمت را رها کنیم و فقط نگاهی به چند نکته بسیار مهم و تاثیرگذار برای نوشتن سئو مدرن بیندازیم:

  • دوره به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به سر آمده است
  • امروزه در هر جایی امکان جستجوی صوتی وجود دارد تا جایی که گاهی فرد انتظار دارد، هر جایی، حتی در خانه مادربزرگ ها هم دستیارهای صوتی را مشاهده کند.
  • امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که همیشه آنلاین است.

با وجود همه این موارد، مدام تاکتیک های بد برای تولید محتوای سئو بیشتر می شوند. این تاکتیک ها در صفحات وب، رتبه بندی های جستجو، ترافیک ها و حتی تبدیل ها به چشم می خورند. وقت آن رسیده است که با زمان هماهنگ  شوید تا بتوانید رتبه بندی وب سایت و محتوای خود را افزایش داده و از صفحات چهارم و پنجم جستجوی گوگل به صفحه اول برسانید.

این کار را در صورتی می توانید انجام دهید که از تولید محتوای سئو مدرن پیروی کنید و قدرت جستجوی خود را افزایش دهید. در این نوشته ما به بررسی برخی از رایج ترین تاکتیک های بد برای تولید محتوای سئو پرداخته ایم تا یاد بگیریم که چگونه می توان آنها را برای همیشه از وبسایت و محتوای خود حذف کرد.

1. استفاده از یک کلمه کلیدی در هر صفحه بدون واریاسیون

در روزگار سئو نویسی قدیم، بسیار عادی بود که در هر صفحه یک کلمه کلیدی دیده شود. هرگونه واریاسیون در آن کلمه کلیدی یا نادیده گرفته می شد و یا اینکه بر روی چندین قطعه از محتوا به صورت پراکنده انجام می شد.

مثلا کلمه کلیدی «چگونه قهوه لاته درست کنیم»، را در نظر بگیرید. هر نوع واریاسیون بر روی همین عبارت انجام می شود و خود این واریاسیون ها به تنهایی هدف قرار داده می شدند.

البته این یک روش قدیمی است. اینکه بخواهیم کلمات کلیدی مثل این را تکه تکه کنیم، باعث می شود که اهمیت جستجوی معنایی نادیده گرفته شود که در واقع برای تعیین ارتباط محتوا با هدف جستجوی کاربر فقط به عنوان صفحه نگاه می کند، نه به موارد تکرار شده کلمات کلیدی.

اما موتورهای جستجو چگونه موضوع یک صفحه را مشخص می کنند؟ موتورهای جستجو موضوع صفحه را بر اساس کلمه کلیدی هدف، اصطلاحات مرتبط، واریاسیون کلمه کلیدی و مترادف های آن مشخص می کنند که همگی در محتوای مشابهی دیده می شوند.

چه باید کرد

با استفاده از تمرکز بر روی کلمه کلیدی به عنوان نقطه پرتاب، بر روی ارتباط موضوعی در تولید محتوای سئوی خود متمرکز شوید. از واریاسیون های کلمه کلیدی هم به صورت کاملا طبیعی در سرتاسر متن خود استفاده کنید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که تولید محتوای سئوی شما شامل واریاسیون های مناسب کلمه کلیدی است، این روش آسان را برای دستیابی به آنها به کار بگیرید:

  • به سراغ گوگل بروید
  • یک کلمه کلیدی را تایپ کنید
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید کلمات کلیدی اضافی و مرتبطی را پیدا کنید که می توانید در تولید محتوای خود بگنجانید.

 

2. انتظار معجزه داشتن از پست های کوتاه ( زیر 1000 کلمه)

اگر هنوز هم فکر می کنید که پست های کوتاه وبلاگ ها نقش مهمی در جستجو و در رسانه های اجتماعی ایفا می کنند، از زمان عقب مانده اید.

به طور معمول برای گوگل محتوای کوتاه به معنای محتوای بی محتوا، توسعه پیدا نکرده و کم عمق.

مسلما عده زیادی در پاسخ به این گفته، فریاد سر خواهند داد که خیر! برخی از پست های وبلاگی کوتاه نقش مهمی در جستجو دارند!

و البته ممکن است چندان هم اشتباه نکنند، ولی چنین وبلاگ ها و محتواهایی استثناء هستند. در واقع از نظر تاریخی و آماری محتواهای طولانی و دارای کیفیت بالا، همیشه از محتواهای سطحی و دم دستی می برند.  باور نمی کنید؟

نگاهی به تحقیق و تجزیه و تحلیل BuzzSumo بیندازید که بیشتر از یکصد میلیون مقاله را شامل می شود. این تحقیق نشان می دهد که بیشترین به اشتراک گذاری ها مربوط به پست های طولانی (مخصوصا پست هایی با بیش از سه هزار کلمه) بوده است:

 

طبق مطالعه ای که Backlinko بر روی یک میلیون پست وبلاگی انجام داده است، مشخص شده است که محتواهای طولانی مدت با رتبه بندی های بالاتر مرتبط است:

چه باید کرد

پست های طولانی تری بنویسید تا بتوانید به صورت عمیق تری درباره موضوع انتخابی خود بگویید.

هرچه تولید محتوا طولانی تر باشد طولانی تر باشد، جامع تر هم خواهد بود. به این ترتیب تولید محتوای سئوی شما به راحتی پاسخگوی سوالات کاربرانی خواهد شد که گوگل در اولویت قرار می دهد.

3. ارسال بی رویه محتوا

یکی دیگر از تاکتیک های بدی که در مورد تولید محتوای سئو باید حتما کنار گذاشته شود، این است که فکر کنید مدام باید محتوا تولید کرده و پست کنید.

این تولید محتوای نامنظم هیچ کمکی در جلب توجه گوگل می کند. در چنین حالتی نمی توانید:

  • محتوای تازه ای به گوگل ارائه کنید
  • فرصت بیشتری برای وبسایت خود فراهم کنید تا بتواند با صفحه ایندکس شده بیشتر و کلمات کلیدی هدفمندتر رتبه بندی شود.
  • مرجعیت خود را در میان کاربران و مخاطبان خود تثبیت کنید

مخصوصا اگر می خواهید ترافیک سایتتان بیشتر شود و افراد بیشتری از طریق جستجو به سمت آن هدایت شوند، حتما باید تولید محتوای سئوی خود را به صورت منظم انجام دهید. این نکته را یکی از مطالعات معیار HubSpot نشان داده است. این مطالعه داده های مربوط به بسامد تولید محتوای بیش از 13500 بازاریاب و آژانس را بررسی کرده است.

 افرادی که به صورت منظم و مدام بیش از 16 بار در ماه تولید محتوای سئو می کنند، بیشتر میزان ترافیک و امتیاز را به دست آورده اند. مخصوصا در مقایسه با افرادی که بین صفر تا چهار بار در ماه پست می نویسند، وبلاگ نویسان ثابت سه و نیم برابر ترافیک بیشتر و حدود چهار و نیم برابر بیشتر مخاطبان خود را از طریق گوگل به دست می آورند.

چه باید کرد

یک برنامه برای وبلاگ نویسی خود تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. برای اینکه بتوانید حافظه پنهانی برای محتوای خود ایجاد کنید، به صورت مداوم و منظم پست کنید.

4. اولویت دادن کمیت تولید محتوای سئو بر کیفیت آن

کیفیت محتوا درست به اندازه یکدست بودن آن اهمیت دارد. در واقع گوگل از ارزیاب ها یا رتبه دهندگان کیفیت جستجو استفاده می کند تا به تعیین کیفیت یک صفحه از دیدگاه انسانی کمک کنند. گوگل از این داده ها برای بهبود عملکرد الگوریتم جستجوی خود استفاده می کند.

طبق دستورالعمل های رتبه بندی گوگل، صفحاتی که دارای بالاترین کیفیت هستند:

  • می توانند به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنند.
  • سطح بالایی از تخصص، مرجعیت، قابل اعتماد بودن را نشان می دهند.
  • دارای میزان «رضایت بخشی» در مورد محتوای اصلی خود هستند.

 

کیفیت اهمیت زیادی دارد:

 به این معنا که تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که تا به اندازه کافی پیش بروید. در واقع کیفیت و کمیت هردو باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوان به بهترین نتایج دست یافت. چند سال پیش می توانستید فقط با انتخاب کیفیت خوب به اندازه کافی، و یا به خوبی سایر محتواها، وبلاگی را رتبه بندی کنید.

اما امروزه با حجم سرسام آور محتواهایی که روزانه تولید و منتشر می شوند، این طرز فکر کاری را از پیش نمی برد. برای اینکه بتوانید در صفحه اول رتبه بندی قرار بگیرید، حتما محتوای شما باید بهتر از سایر محتواهایی باشد که در صفحه اول قرار می گیرند. اگر نتوانید کیفیت خود برای تولید محتوای سئو را حفظ کنید و دلیلی به سایر افراد بدهید که محتوای شما را بخوانند، مجبورید که نگران کمیت باشید.

متاسفانه تمرکز بر روی کمیت هرگز باعث نمی شود که کیفیت محتوای شما افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، اگر کیفیت تولید محتوای خود را تا حدی ارتقا دهید که اگر پست های وبلاگتان به صورت تصادفی طبق برنامه منتشر شوند، به معنای شگفت آور باشد، به تولید محتوای سئوی خود کمکی نخواهید کرد.

چه باید کرد

روشی برای تعادل پیدا کنید تا بتوانید  به صورت مداوم تولید محتوای سئو با بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشید. در چنین حالتی وقتی کیفیت محتوایتان کاهش پیدا می کند، متوجه می شوید که بیش از حد کار کرده اید. یادتان باشد که حتی اگر فقط یک بار در ماه محتوای وبلاگی خود را تولید کنید که دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد، بهتر از آن است که هیچ کاری نکنید.

5. فراموش کردن مسائل مربوط به تولید محتوای سئو، مثل محتوای تکراری

طبقه مطالعه ای که SEMrush بر روی بیش از یکصد هزار وب سایت انجام داده است، یکی از رایج ترین خطاهای سئو که افراد مرتکب می شوند، استفاده از محتوای تکراری است. این مسئله تقریبا مشکل 66 درصد از وب سایت هایی بود که مورد مطالعه قرار گرفتند.

 

چه باید کرد

خوشبختانه این یکی از ساده ترین خطاهای سئو است که می توان به راحتی آن را رفع کرد. از  آنجا که محتوای تکراری فقط شامل چندین صفحه می شود که یا شبیه هم هستند یا با یکدیگر مطابقت دارند، پرداختن به این مورد از خطاهای سئو می تواند تا حدود زیادی تولید محتوای سئوی شما را بهتر کند.

گوگل نکات زیادی را در مورد اینکه چگونه باید با محتوای تکراری مقابله کرد ارائه کرده است که می توانند مفید باشند. Yoast هم دارای دستورالعمل کامل و جامعی است که ارزش خواندن دارد.

چگونه می توان تولید محتوای سئو بهینه سازی شده را تبدیل به برگ برنده کرد؟

بگذارید داستان کوتاهی را برایتان بگوییم که نشان می دهد چرا تمرکز بر روی تولید محتوای درونگرا می تواند برای برند شما به معنای انتهای تعریف شده مسیر رشد باشد. (ما در آژانس نویسندگی به معنای واقعی از راه نوشتن کسب درآمد می کنیم! 99 درصد مشتریان ما از طریق محتوایی که تولید می کنیم، به سراغ ما می آیند).

چند روز قبل از اینکه این متن را بنویسم، استراتژیست من در Slack از من خواست در مورد کار تماسی برقرار کنم. این تماس قرار بود با شرکت بزرگی برقرار شود که وقتی در گوگل «بازاریابی و فروش محتوا» را جستجو می کرد، به یکی از وبلاگ های ما برخورد کرده و تصمیم گرفته بود که برای تولید محتوا به سراغ ما بیاید.

تماس فوق العاده عالی پیش رفت. مدیران این شرکت پیشاپیش از ما خوششان آمده بود چون پست وبلاگ ما را درباره تمرکز بر روی ارزش افزوده خوانده بودند. به خاطر همین وبلاگ بود که تصمیم گرفته بودند که کل بودجه بازاریابی خود را به ما اختصاص دهند.

محتوای سئوی عالی می تواند سرعت چرخه فروش را برای هر برندی بیشتر کند. ارزش این سرمایه گذاری فوق العاده بالاست. مطالعات نشان می دهند که امروزه بسیاری از خریداران آنلاین قبل از اینکه حتی با یک نماینده فروش صحبت کنند، به سراغ محتوای تولید شده می روند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

برای مشاهده هزینه سئو

و هزینه تولید محتوا خدمات دیگر در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.