مقالات آموزشی

توجه به ۶ نکته برای نوشتن سریع و آسان یک محتوای وبلاگ

مفید بود؟

در این مقاله  قصد داریم به شما کمک کنیم  که چگونه می‌توانید محتوای وبلاگ خود را بدون اتلاف وقت و منابع برای جلب توجه مخاطبان خود ایجاد کنید. کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد تا تشخیص دهید که باید یک پست وبلاگ را به لیست مطالب موردعلاقه خود برای خواندن اضافه کنید یا از آن کاملاً رد شوید.

 

برای درک این موضوع شما ویژگی‌های خاصی را که نشان دهنده یک پست خوب است، بررسی می‌کنید، مانند:

  • تبلیغات
  • به خواندن ادامه مطلب را ادامه دهید
  • آیا یک پست وبلاگ دارای نقل قول‌های افراد متخصص است؟
  • آیا تصاویر موجود در محتوای وبلاگ از کیفیت بالایی برخوردارند و از سایت‌های دیگر تهیه نشده اند؟
  • و غیره

هر یک از این عناصر موجب افزایش تعداد خوانندگان شما می‌شوند و شانس شما را برای جذب تعداد زیادی از بازدیدکنندگان افزایش می‌دهند. در این مقاله قصد داریم، به شما بگوییم که دقیقاً چگونه می‌توانید محتوای وبلاگ باکیفیتی خود را بدون نیاز به صرف هزینه و وقت زیاد و بدون اینکه افراد آن را نادیده بگیرند، بنویسید.

نکات ضروری برای سرعت بخشیدن به نوشتن محتوای وبلاگ

1. افزودن نقل قول‌های افراد متخصص

نقل قول‌های افراد متخصص، محتوای وبلاگ شما را با اعتبار و قابل اعتماد می‌کنند و این امر باعث می‌شود که افراد تمایل داشته باشند صفحه شما را حتماً ببینند. نقل قول‌ها با افزایش قابل اشتراک گذاری شانس شما را برای دریافت لینک افزایش داده و موجب افزایش تعامل افراد با صفحه شما می‏شوند.

اما چگونه می‌توان همکاری با اینفلوئنسرها را آغاز کرد؟ اگر به عنوان یک برند شما قبلاً با متخصصان در حوزه تخصصی خود ارتباط برقرار کرده اید، کافی است ارتباط با آن‌ها را ادامه دهید و از آن‌ها بخواهید چند جمله را با صفحه شما به اشتراک بگذارند. آن‌ها معمولاً از انجام این کار لذت می‏برند، زیرا این کار باعث می‏شود بیشتر در معرض دید مخاطبان جدید قرار گیرند. اگر ارتباطی با این اینفلوئنسرها ندارید، یک ترفند وجود دارد. دریافت نقل قول از اینفلوئنسرهایی که برند شما را می‌شناسند و قبلاً آن‌ها را در پست وبلاگ خود منشن کرده‌اند بسیار آسان‌تر است. برای یافتن منشنها می‌توانید از این عملگر جستجو استفاده کنید:

intext:[نام تجاری شما] -سایت: youritename.com

در تصویر زیر مربوط به یک نام تجاری است:

 

علاوه بر این، می‌توانید از Ahrefs، برای پیدا کردن افرادی که از طریق گزارش دامنه های ارجاعی به سایت شما مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید. کافی است سایت خود را جستجو کرده و برگه Reference domains را بررسی کنید.

 

اما اگر شرکت شما به تازگی شروع به کار با اینفلوئنسرها کرده است، چه کاری باید انجام دهید؟ یک راه حل خاص وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از نقل قول ها بدون وارد شدن به حوزه بازاریابی اینفلوئنسرها، در پست وبلاگ خود استفاده کنید.

مراحل زیرا را دنبال کنید:

  1. نقل قول یک فرد متخصص را پیدا کنید که مربوط به حوزه ای است که در حال نوشتن آن هستید.
  2. جملاتی را انتخاب کنید که کاملاً با محتوای شما مطابقت دارند و آن‌ها را به پست وبلاگ خود اضافه کنید.
  3. سپس فوراً یک پیام در توییتر یا LinkedIn به اینفلوئنسر ارسال کنید و فقط به او اطلاع دهید که از نقل قول او در پست وبلاگ خود استفاده کرده اید.
  4. مطمئن شوید که نقل قول به خوبی در متن شما نوشته شده است تا خواننده بتواند آن را به راحتی در وبلاگ شما مشاهده کند. همچنین، افزودن نام نویسندگان، لینک‏های حساب‌های رسانه های اجتماعی و تصویر آن‌ها را فراموش نکنید.

همکاری با اینفلوئنسرها یک راه عالی برای افزایش بازدید محتوای وبلاگ شما توسط مخاطبان است. سپس می‌توانید کمی فراتر بروید و به جای درخواست افزودن نقل قول، از آن‌ها سؤال کنید آیا امکان نوشتن یک مطالعه مشترک یا رفرنس به تحقیقات آن‌ها وجود دارد؟

2. رفرنس به مطالعات و تحقیقات برجسته و مشهور

آیا از تحقیقاتی که مربوط به مخاطبان شما و حوزه کاری شما هستند، اطلاعات دارید؟ افزودن رفرنس‌های معتبر به محتوای وبلاگ تحلیلی عمیق، مطالب شما را تأیید می‌کند و خواننده را وادار به توجه می‌کند، زیرا نشان می‏دهد مطلب شما ارزش خواندن دارد. تنها موردی که توصیه نمی‌شود لینک دادن به سایت‌هایی است که منبع اصلی و واقعی داده ها نیستند. برخی از معتبرترین سایت‌هایی که می‏توانید در حوزه بازاریابی به آن‌ها لینک دهید عبارتند از:

  • اگر محتوای شما به یک حوزه خاص بازاریابی مرتبط است سایت‌های Google Consumer Barometer، HubSpot Research و eMarketer. مناسب هستند.
  • Statista تقریباً برای هر نوع محتوایی به کار می‏روند.

هنگام نوشتن یک پست وبلاگ آموزنده، نوشتن حقایق و آمار جالب راحت است؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما برای خوانندگان خسته کننده نیست. یک راه عالی برای جذاب کردن چنین مطالبی اضافه کردن نمودارهای گرافیکی و تصاویر است.

3. افزودن تصاویر چشم نواز و جذاب

تصاویر می‌توانند باعث افزایش جذابیت یا بی روح شدن محتوای وبلاگ شما شوند. اگر برای یافتن تصاویر عالی و باکیفیت برای افزایش جذابیت متن خود وقت نگذارید، حتی اگر یک محتوای مفید و خوب را نوشته باشید، ممکن است با شکست مواجه شوید. با این حال، برخی از حوزه ها همچنان از تصاویر استوک باکیفیت پایین استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اکثر وب‌سایت‌های حوزه سلامت دارای مطالب بسیار بی روح و خسته کننده با تصاویر بی کیفیت هستند:

 

ارزان‌ترین گزینه برای افزودن تصاویر گرافیکی جذاب استفاده از ابزارهایی مانند Canva است که به شما امکان می‌دهد تصاویر مخصوص را برای صفحه خود ایجاد کنید. آن‌ها دارای قالب‌های زیادی هستند که می‌توانید باکمی تغییر،  با سبک کاری شرکت خود تطبیق دهید. پس از این مرحله، محتوای وبلاگ شما باید برای رتبه بندی خوب در گوگل بهینه شود. اکنون وقت آن است که با استفاده از اصول جادویی سئو مطمئن شوید که در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرید.

4. انجام تحقیق بر روی کلمه کلیدی

اگر می‌خواهید در SERP  های گوگل رتبه بندی شوید، باید در مورد کلمات کلیدی موردنظر خود تحقیق کنید. در واقع، بهتراست که این کار را قبل از شروع نوشتن در مورد موضوع موردنظر انجام دهید. ترافیک ارگانیک در صورتی به دست می آید که پست وبلاگ شما دارای تعدادی مناسبی از جستجوها در ماه باشد. یک مثال عالی برای بک آپ گیری از کلمات با برخی داده ها وجود دارد.

اخیراً یک پست وبلاگ در BuzzSumo منتشر شده است که بیشترین دامنه های ارجاع را به دست آورده است یعنی بیش از 1،3 هزار:

 

آیا می‌توانید حدس بزنید چند کاربر از طریق گوگل آمده اند؟ در یک روز خوب حدود 100 کاربر و به طور متوسط حدود 12 کاربر. ابزارهای زیادی برای کمک به دیده شدن وب‌سایت شما توسط مخاطبان وجود دارد. ابزار موردعلاقه اکثر افراد در این حوزه SEMrush Keyword Magic است:

 

این ابزار چندین کلمه کلیدی را به صورت مفید گروه بندی می‌کند و همچنین میزان دشواری آن‌ها را برای رسیدن به 3 رتبه برتر نشان می‌دهد:

 

این مرحله می‌تواند کمی استرس‌زا باشد، به ویژه هنگامی‌که برای انتشار مطلب خود عجله دارید. با این حال، وقت گذاشتن برای بررسی کامل کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا تعامل بهتری با مخاطبان خود داشته باشید و افراد بیشتری را نیز جذب می‌کنید.

5. بهینه سازی توضیحات متا، URL و عنوان محتوا

پس از تهیه لیستی از کلمات کلیدی، باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را در توضیحات متا، URL ها و عنوان محتوای وبلاگ خود گنجانده اید. توضیحات و عنوان متا باید دارای تعداد محدودی کاراکتر باشند، بنابراین برای جلوگیری از عدم نمایش در SERP های گوگل از حد تعیین شده فراتر نروید:

 

اگر شما یک عکس برای جذب کاربران گوگل برای بازدید از سایت خود دارید، کافی نیست: برخی کاربران حتی نمی‌دانند که باید برای جستجو به صفحه 2 گوگل بروند؛ زیرا تصور می‌کنند چنین صفحه ای وجود ندارد؛ بنابراین سعی کنید پیش نمایش سایت شما هم به طور توصیفی باشد و هم دارای تصویر باکیفیت جذاب شود. اگر توضیحات و عنوان متا به خوبی نوشته شده باشد، حتماً تعداد کلیک‌های کاربران بر روی صفحه شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. پس از کار بر روی تمام مراحل ذکر شده، باید محتوای بسیار خوب و باکیفیتی داشته باشید که مخاطبان شما آن را دوست دارند؛ اما هنوز راهکارهای دیگری باقی مانده است.

6. ارائه پیشنهاد سایر پست‌های مرتبط به کاربران خود

پس از اینکه محتوای وبلاگ شما موردعلاقه کاربران قرار گرفت بهتر است پست‌های مشابه و مرتبطی را که ممکن است آن‌ها دوست داشته باشند پیشنهاد کنید. با این کار، میانگین زمانی را که آن‌ها در سایت می‏مانند، افزایش می یابد. به عنوان مثال، در این تصویر نحوه ارائه پیشنهادات بیشتر برای خواندن سایر مطالب  وبلاگ HubSpot نشان داده شده است:

 

در پایان باید یادآور شویم که نویسنده عالی بودن دیگر برای جلب توجه کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما کافی نیست.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.