مقالات آموزشی

راهکار های مورد نیاز برای دست و پنجه نرم کردن با چالشهای کمپین لینک سازی محتوا

مفید بود؟

آیا کمپین لینک سازی محتوا – محور شما عملکرد مطلوبی ندارد؟ در اینجا یک سری اقدامات وجود دارد که می توانید برای بهتر کردن اوضاع انجام دهید.

تصور کنید که شما اخیرا کمپین لینک سازی محتوا – محور خود را راه اندازی و شروع  به  استخدام  روزنامه نگاران  و ناشران کرده اید.

از زمان ایجاد مفهوم لینک سازی و تعیین انتظارات، کل تیم شما از این کمپین هیجان زده شده اند. شما مطمئن هستید که کمپین لینک سازی، فراتر از همه KPIs  (شاخص های کلیدی عملکرد)، رفته و موفقیت بزرگ بعدی، از آن شما خواهد بود.

اما این فقط یک روی سکه است، به دلایل دیگر، ممکن است نتایج مورد انتظار شما به دست نیاید.

دقیقا چند هفته بعد از راه اندازی کمپین لینک سازی محتوا، شما احساس ناامیدی از نتایج می کنید اما در اعماق وجود خود می دانید که آنها باید بهتر می بودند.

بدست آوردن لینک ضعیف همیشه حاصل یک درک ضعیف نیست. این امر می تواند در اثر عوامل مختلفی، از رویدادهای خارجی در اخبار گرفته تا بدست نیاوردن قلاب (هوک) در ایمیل تبلیغاتی شما، باشد.

بسیاری از کمپین ها، قبل از اینکه هر تلاشی برای ایجاد امنیت لینک ها و پوشش خبری انجام شده باشد به عنوان یک “فلاپ” در نظر گرفته می شوند. اما آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که لینک سازی سخت است. لینک سازی حتی از نشریات درجه یک سخت تر است.

به ندرت پیش می آید که کمپین ها یک شبه  ویروسی (انتقال سریع پیام از شخصی به شخص دیگر و اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران) شوند. خیلی ها هرگز این کار را نمی کنند، در حالیکه انجامش کاملا خوب است.

برای ایجاد کمپین لینک سازی محتوا باید کاملا آماده باشید. استراتژی خود را تغییر دهید و به سمت نتیجه پیش بروید. اگر می توانید با این موضوع ارتباط برقرار کنید و به دنبال راه هایی برای تبدیل یک کمپین با عملکرد ضعیف، به یک کمپین با عملکردی عالی باشید، وقت آن است که :

  • مرکز توجه و فعالیت خود را تغییر دهید.
  • رویکرد و عملیاتهای خود را دوباره ارزیابی کنید.
  • یک استراتژی برای حفظ کمپین خود ترسیم کنید.

آیا می دانید کمپین لینک سازی محتوا چه تاثیر بر سئوی سایت می تواند داشته باشد؟

 در ادامه به چالشهای ایجاد کمپین لینک سازی محتوا  پرداخته ایم :

1- پوشش محتوای خود را برای روزنامه نگاران آسان کنید

نکته ای که باید همیشه در هنگام استفاده از رویکرد روابط عمومی(PR) برای کمپین لینک سازی به یاد داشته باشید، این است که روزنامه نگاران افراد پر مشغله ای هستند.

روزنامه نگاران داستان هایی را پوشش می دهند که طرفداران زیادی در بین مخاطبان داشته باشد، اما اغلب با یک ددلاین زمانی، توسط شما تحت فشار قرار می گیرند و نمی توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، ساعتها برای هماهنگی مطالب با شما وقت بگذارند.

نگاهی به دارایی (یک قطعه محتوای جذاب) کمپین و ایمیل تبلیغاتی اولیه خود بیاندازید و از خود بپرسید که چقدر برای ناشر آسان است که بتواند بدون هیچ ارتباط بیشتری با شما، پوشش خبری دهد.

در یک فرصت مناسب متوجه خواهید شد کار بسیار سخت تر از آن است که فکر می کنید. اما اگر کمپین خود را از زوایای مختلفی بررسی کنید، این کار به راحتی انجام می شود، فقط باید اطمینان حاصل کنید که با ایجاد موانع برای روزنامه نگار، آنها را به سمت چیز دیگری سوق نمی دهید.

بهتر است کمپین لینک سازی محتوا را دقیق تر بررسی کنیم

به آنچه معمولا هنگام نوشتن مقاله درخواست می شود، فکر کنید : تصاویر، نقل قولها، منابع داده. این لیست ادامه دارد، اما کاری نکنید تا روزنامه نگاران مجبور شوند برای بدست آوردن آنچه نیاز دارند سخت کار کنند.

اگر برای شناخته شدن و جذب مشتری در کمپین لینک سازی خود تلاش کرده اید و منابع حمایتی خود را تأمین نکرده اید، برای جمع آوری این منابع وقت بگذارید :

  • استفاده از مجموعه ای از نقل قولهای یک شخص بالا رتبه در کسب و کار خود.
  • منتخبی از تصاویر (شامل عکسهایی که می توانند در تبلیغ دارایی تعاملی مورد استفاده قرار گیرند.)
  • یک صفحه از داده، حاوی محاسبات و داده های خام.

در بسیاری از موارد، از همه این موارد استفاده نمی شود. با این حال، هر چقدر روزنامه نگاری بتواند کمپین لینک سازی شما را راحت تر ایجاد کند، نتایج قویتر خواهد بود.

چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که، به عنوان مثال شما قبل از اینکه بتوانید به سوال یک روزنامه نگار پاسخ دهید و با هم تبادل اطلاعات کنید، تبلیغ کمپین لینک سازی خود را در مناطقی که با هم اختلاف زمانی دارند، شروع کرده باشید، در حالیکه روزنامه نگاران امروز آماده نوشتن و انتشار هستند.

2- یافتن عناوین جدید در کمپین لینک سازی محتوا

آیا در اولین دور تبلیغات خود عناوین را به روزنامه نگاران می دهید؟ یا به راحتی عنوانی را که ایجاد کرده اید، به اشتراک می گذارید؟

و در غیر این صورت، شما یک ترفند و احتمالا انبوهی از پوششهای خبری و لینک ها را از دست داده اید.

شما می دانید،که ارسال ایمیل های تبلیغاتی کاری غیر از گفتن اینکه ” ما این کمپین را راه اندازی کرده ایم … نظر شما چیست؟  ” ندارند.

تکراری هستند و به هیچ کس هیچ سودی نمی رسانند.

همه چیز به ساده سازی کار روزنامه نگاران مربوط می شود و در عین حال آنها را از کمپین لینک سازی شما هیجان زده می کند.

به عنوان مثال، اینجا کمپینی است که ما سال گذشته آن را راه اندازی کرده ایم. یک مفهوم ساده که از بیش از 100 دامنه لینک بدست آورده ایم  با این حال، این می تواند یک مثال عالی برای استفاده از عناوین در مقایسه با خبرها باشد.

در این کمپین، بیشترین هشتگ گذاری کفشهای ورزشی در اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته و به راحتی می توان به موارد زیر اشاره کرد : “بیشترین هشتگ گذاری کفشهای ورزشی در اینستاگرام (اینفوگرافیک)

آیا این موضوع شما را در مورد کمپین لینک سازی ما و داده ها هیجان زده می کند؟ احتمالا نه !

اما در مورد عبارتهای پایین چطور :

آدیداس NMD  به عنوان بهترین کفش ورزشی در جهان رونمایی شد.” یا “شما از شیک ترین کتانیهای اینستاگرامی جهان شگفت زده خواهید شد.” تفاوتها را مشاهده و مقایسه کنید؟

روزنامه نگاران به قالبها اهمیتی نمی دهند. صادقانه بگویم، آنها چه شما اینفوگرافیک طراحی کرده باشید، چه امکانات تعاملی ایجاد کرده باشید و یا یک بازی راه اندازی کرده باشید، اعتراضی ندارند و برای آنها فرقی نمی کند.

روزنامه نگاران گزارشات را پوشش می دهند، نه محتوا را.

هنگامیکه نوبت به حفظ تلاش کمپین لینک سازی محتوا می رسد، شما اغلب باید به مرحله اول برگردید و در مورد عناوین خود کار کنید و به آنها پایبند باشید. وسوسه نشوید که پنج داستان مختلف از یک پروژه  واحد را، در یک دور امتحان کنید و بفروشید. گیج کننده می شود.

عنوان اصلی خود را انتخاب کنید و طبق آن پیش روید، درک کنید که چه چیزی آن را متمایز کرده و مورد توجه مخاطبان یک روزنامه نگار قرار می دهد.

3- ایمیل های تبلیغاتی مهم را در کمپین لینک سازی محتوا  پیگیری کنید

صنعتگران اغلب توصیه می کنند که، در مواقعی که از ارسال ایمیل های تبلیغاتی، هیچ پاسخ یا گزارشی دریافت نکردید، باید آنها را پیگیری کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، روزنامه نگاران افراد پر مشغله ای هستند و غیر عادی نیست که  دریافت لینک را از دست بدهند.

اگر در حال ردیابی کردن open ها و click ها هستید (پیشنهادهای ما BuzzStream ، Mixmax  و Yesware  هستند)، در همین لحظه که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به نگرش بهتری در مورد عملکردها دست خواهید یافت.

با این حال، این پیگیریها فرصتی برای شماست که بتوانید در مورد دریافت لینک یک یادآوری گذرا ارائه دهید، تدبیر بیشتری به کار برید یا به هر گونه سوال پاسخ دهید (این فرصت، زمان مناسبی برای ارسال منابع اضافی از جمله نقل قولها و موارد مشابه است که در بالا ذکر شد.)

4- لیست جدیدی از روزنامه نگاران تهیه کنید

آیا به خاطر می آورید وقتی برای اولین بار کمپین لینک سازی خود را راه اندازی کردید، لیست چشم اندازهای تبلیغاتی شما چقدر جامع بود؟

اشتباهاتی که هنگام مونتاژ اخبار توسط روزنامه نگاران انجام می شود، بسیار زیاد و گسترده است.

بهترین روش در اینجا این است که بتوانید دلیل ارسال پیام خود به هر یک از مخاطبین را، دقیقا توجیه کنید.

وقت خود را با ارسال برای کسانی که سه سال پیش موضوعی مرتبط با موضوع شما را خوانده اند، هدر ندهید. این مشکل آفرین است و نشان می دهد که شما بررسیهای لازم را انجام نداده اید.

این ایده بدی است که به سادگی مخاطبین را از پایگاه داده رسانه ها حذف کنید، بدون بررسی این موضوع که آنها روزانه چه نوع خبرهایی را دنبال می کنند.

با این کار مخاطبینی برای شما باقی می مانند که هیچ علاقه ای به محتوای ارسالی شما ندارند. اگر در تلاش هستید تا در یک کمپین جذابیت کسب کنید، به عقب برگردید و مجددا لیست مخاطبان خود را بررسی کنید.

اگر در ابتدا کمپین لینک سازی خود را بر روی رسانه های درجه یک متمرکز کرده اید، کمی عقب نشینی کنید و فهرستی از مخاطبین نشریات درجه دوم یا سایتهای تخصصی در صنعت خود را، تهیه کنید.

رویکرد وسیع تری را اتخاذ کنید، اما رویکردی که در آن همه چشم اندازها هنوز به شدت مورد هدف قرار گرفته اند تا آنجا که می توانید دلیل راه اندازی هر کدام را توجیه کنید.

از سوی دیگر، از ایجاد یک کمپین برای چند روزنامه نگار در یک نشریه نترسید. روزنامه نگاران مختلف برنامه های روزانه و محتوایی متفاوتی خواهند داشت و قرار دادن فقط یک محتوا از یک روزنامه نگار، می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها شود.

اگر به صورت دستی لیستهای تبلیغاتی را گردآوری کرده اید، سرمایه گذاری در یک پایگاه های رسانه ای مانند Anewstip یا Gorkana را در نظر بگیرید.

با تهیه یک پایگاه داده قابل جستجو می توانید در وقت صرفه جویی کنید. فقط مطمئن شوید که مخاطب را به صورت دستی تأیید کرده اید.

5- قلاب (هوک) دست اول در کمپین لینک سازی پیدا کنید

در بعضی موارد، یک کمپین عملکرد ضعیفی دارد زیرا زمان بندی آن اشتباه بوده است.

راه اندازی کمپین لینک سازی محتوا بدون در نظر گرفتن زمان واقعی بسیار آسان است و وقتی در تاریخ دیگری دوباره راه اندازی می کنید، نتایج مورد نظر خود را مشاهده می کنید.

به عنوان مثال اگر در یکی از ماههای زمستان یک کمپین سفر راه اندازی کرده اید؟ از خود بپرسید آیا واقعا این زمان، زمان مناسبی بوده است یا اینکه با نزدیک شدن به تابستان قلاب (هوک) بهتری وجود خواهد داشت.

اگرچه همیشه اجتناب از کمپین هایی که مدت زمان بسیار کوتاهی مشتری آور بوده اند، ایده خوبی است (یک رویداد ورزشی، یک جشنواره موسیقی، کریسمس یا موارد مشابه)، اما آنچه می تواند به طور عالی کار کند، جذب مشتری در کمپین های بادوام در رویدادهای خاص است.

مدتی را به بررسی روزهای سال یا مناسبتهای خاص اختصاص دهید تا رویدادها و قلابهای احتمالی را پیدا کنید و از این بهانه ها برای توجیه اینکه چرا اکنون برای یک روزنامه نگار ارسال می کنید، استفاده کنید.

6- ایمیل تبلیغاتی خود را بازنویسی کنید

آیا ایمیل تبلیغاتی شما واقعا روزنامه نگاران را درگیر خود کرده و داستان را به فروش رسانده است؟

امیدوارم که شما در حال پیگیری کلیک ها روی asset (فایل های استایک وب سایت) خود باشید. و اگر هستید، توجه زیادی به نرخ کلیک کنید.

اگر ارقام نگران کننده پایینی را مشاهده می کنید، به احتمال زیاد ایمیل شما توجه گیرندگان را به خود جلب نکرده و آنها را از کمپین لینک سازی شما هیجان زده نکرده است.

هرچقدر هم عجیب به نظر برسد، اما باز بدترین سناریو نیست.

اگر گیرندگان، ایمیل شما را باز کرده اند اما کلیک نکرده اند، از نظر تئوری، asset کمپین شما را ندیده اند.که به شما این امکان را می دهد که ایمیل خود را به طور کامل بازنویسی کرده و مجدداً مانند یک کمپین جدید معرفی کنید.

اگر در ابتدا ایمیل کوتاه با مفهوم اصلی هایلایت شده ارسال کرده اید؟ سعی کنید عمیق تر عمل کرده و جزئیات بیشتری را ارائه دهید.

از طرف دیگر، اگر بار اول به عمق پرداختید، این احتمال وجود دارد که عناوین اصلی و قلاب ها در میان اطلاعات زیاد گم شوند. یک راه ساده و دقیق را که تنها هدف اصلی مورد نظر شما را هایلایت می کند، امتحان کنید.

از ضمیمه کردن بیانیه های مطبوعاتی، ارسال معرفی کوتاه و لینک به دارایی خود و قرار دادن تصاویر نترسید. هیچ روش صحیحی برای انجام اقدامات تبلیغاتی وجود ندارد اما هرچه بیشتر در کمپین های خود تست انجام دهید، نتایج بهتری خواهید داشت.

7- یک پلت فرم متفاوت را امتحان کنید

این یکی ساده است. اگر معمولاً فقط از طریق ایمیل کمپین ها را تبلیغ می کنید ، یک پلت فرم جدید را امتحان کنید. لینکی به کمپین خود برای روزنامه نگاران مورد هدف، در توییتر بگذارید یا اطلاعات تماس را حذف کنید.

هیچ دو روزنامه نگاری یکسان نیستند. و فراموش نکنید که چند ایمیل احتمالا دریافت می کنند.

اهمیت پیگیری ایمیل ها را به خاطر بسپارید؟ استفاده از یک پلت فرم متفاوت مفهومی مشابه است.

شما فقط باید نگاه کنید که چگونه می توانید در بسیاری از موارد یک باکس ورودی شلوغ را از بین ببرید و نگاه روزنامه نگار را به کمپین خود جلب کنید.

8- خطوط موضوع جدید را آزمایش کنید

آیا ایمیل های اصلی تبلیغاتی شما  باز شده است؟ باز هم، آنقدر مهم است که شما برای آگاهی از استراتژی تبلیغاتی خود فعالیت (opens و clicks) را ردیابی کنید.

اگر نرخ باز شدن ضعیف را مشاهده می کنید، به احتمال زیاد خط موضوع شما توجه یک روزنامه نگار را جلب نکرده است.

( داده های بدست آمده توسط ما نشان می دهد که، اولین ارسال به طور معمول نرخ بازدید حدود 40 درصد را نشان می دهد، پس از شش ماه آزمایش دقیق و اصلاح شده، حدود 30 درصد افزایش یافت.)

از آزمایش در اینجا نترسید و یکی از بهترین توصیه ها این است که عنوان اصلی قسمت اول از  یک خبر را (با فرض حداقل چیزی که وارد شده باشد) وارد کنید و از آن به عنوان یک موضوع جدید استفاده کنید.

این به معنای فریب یک روزنامه نگار برای گشودن چیز دیگری غیر از آنچه در واقعیت است، نیست. در عوض، این ارائه از خط موضوع، خبرنگاران را به کنجکاوی بیشتر برای دانستن موضوع وادار می کند.

مورد دیگر اینکه، به جای استفاده از نام کمپین خود، از مطالب کلیدی کمپین خود استفاده کنید.

استفاده از عباراتی مانند ” تحقیقات انحصاری نشان می دهد : ” یا ” داده های جدید : ” اغلب می توانند به خوبی کار کنند، آمار تکان دهنده قبلی این را اثبات کرده است.

9- یک ویژگی انحصاری در کمپین لینک سازی عرضه کنید

روزنامه نگاران دوست دارند چیزی داشته باشند که دیگران ندارند. و ارائه یک ویژگی انحصاری (چه در یک کمپین یا یک مجموعه داده خاص از داخل) می تواند راهی عالی برای شروع جذابیت در یک کمپین با عملکرد ضعیف باشد.

در نظر بگیرید که با یک رویکرد بسیار شخصی به مجموعه کوچکی از روزنامه نگاران که در گذشته با آنها کار کرده اید، ارتباط برقرار کنید و یک ویژگی انحصاری را به آنها ارائه دهید، با این اطمینان که شما تبلیغات را تا پایان این کار متوقف خواهید کرد.

وقتی یک قلاب قدرتمند و یک کمپین عالی بدست آوردید، اینها می توانند لینک های بیشتری را برای شما فراهم کنند و اولین اثر مهم را برای شما ایجاد کنند. از انتخاب این مسیر نترسید و واقعا نشان دهید که چرا مناسب و مورد علاقه خوانندگان یک نشریه است.

نتیجه

در پایان کار، به دلایل مختلف کمپین ها عملکرد مطلوبی ندارند. با این حال، اغلب به دلیل یک داستان یا مفهوم ضعیف نیست. ساخت لینک ها به زمان نیاز دارد و کار سختی است. اما با صرف وقت برای ارزیابی مجدد فرایندها و رویکردها، می توان کمپین های ضعیف را تغییر داد و KPI ها را بدست آورد.

شما فقط باید تاکتیک های خود را تغییر دهید، روشهای دیگر را امتحان کنید یا رویکردهای خود را مجددا بررسی کنید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.