مقالات آموزشی

توجه به استخدام یک بازاریاب محتوای مستقل متناسب با نیازی های سازمانی خود

مفید بود؟

هنگام استخدام یک بازاریاب محتوای مستقل گزینه های متعددی پیش روی شما قرار دارد. شما کاندیدا های زیادی به عنوان فریلنسر خواهید داشت. از سال 2014 تا 2016 ، بیش از 2 میلیون بازاریاب محتوای مستقل در ایالات متحده مشغول به کار شده اند و تعداد آن ها تا به امروز همچنان رو به افزایش است. ناگفته نماند که اقتصاد مستقل در سراسر جهان نیز در حال رشد است و دقیقاً به همین دلیل است که استخدام بازاریابان محتوای مستقل رشد داشته و برای بسیاری از کسب و کار ها جذاب است.

ارزش یک بازاریاب محتوای مستقل

کسب و کار های مختلف اغلب دارای بخش سرپرستی بازاریابی ، بازاریابی محتوا یا هر دو هستند و اگر یک کسب و کار به اندازه کافی کوچک باشد ، صاحبان مشاغل، خود این وظایف را بر عهده می گیرند. با این حال ، بازاریابی کاری تخصصی است و شامل وظایف پیچیده و زیادی می شود. اما اگر در مجموعه کاری خود  یک بازاریاب محتوای مستقل داشته باشید، فشار کمتری بر دوش شما خواهد بود و کار به شکل درست خود پیش خواهد رفت. به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوای مستقل ممکن است در تولید نوع خاصی از محتوا متخصص باشد و دیگری در فروش یا طراحی صفحات اصلی وب سایت تخصص داشته باشد. اما اگر در انتخاب بازاریاب محتوای مستقل اشتباه کنید چه اتفاقی می افتد؟

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه می توان فرصت های وبلاگ نویسی مهمان را تشخیص داد؟ را مطالعه نمایید

متأسفانه، انتخاب اشتباه هم پول و هم وقت شما را هدر می دهد و اغلب منجر به استخدام افرادی می شود که بازدهی کمی خواهند داشت. با این تفاسیر، اگر تصمیمات شتابزده بگیرید و کورکورانه به فرایند استخدام نزدیک شوید ، به احتمال زیاد بدترین سناریو برای شما اتفاق می افتد.
 

چگونه کاندیدای مناسب را انتخاب می کنید؟

آیا می خواهید بدانید چه چیزی یک بازاریاب محتوای مستقل را به گزینه ای مناسب برای سازمان شما تبدیل می کند؟ در اینجا برخی از ویژگیهایی که در فرآیند جذب بازاریاب محتوای مستقل باید به آن توجه داشت را تشریح کرده ایم:

شهرت نامزد
شهرت می تواند چیزهای زیادی در مورد کیفیت کار بازاریاب ارائه دهد و می توانید بلافاصله بر اساس عواملی مانند:
• توصیفات و توانمندی ها
• مشتریان قبلی که با بازاریاب همکاری داشته اند
• بخش های مطبوعاتی ویژه وب سایت فریلنسر
اما یک بازاریاب محتوای مستقل که به تازگی شروع به کار کرده چطور؟ آیا بازاریابان تازه کار هم می توانند شهرت زیادی داشته باشند؟ اگر با یک فرد تازه کار مواجه هستید ، می توانید شهرت او را بر اساس موارد زیر ارزیابی کنید:
• پست های مهمانی که توسط آن ها نوشته شده است
• تاریخچه فعالیت آن ها
• استفاده از منابع موجود
 

اثبات اجتماعی و تاثیر آن بر شهرت

سالی، در وب سایت شخصی خود و در بخش سوالات متداول اهمیت اثبات اجتماعی و تاثیر آن بر شهرت یک بازاریاب محتوای مستقل را به شکل زیر بیان کرد:
“اثبات اجتماعی” تأییدی است که شما واجد شرایط استخدام می داند. این بدان معناست که شرکت ها و کسب و کار های دیگر ،پیش تر از شما به عنوان یک بازاریاب محتوای مستقل استفاده کرده اند و در حال حاضر شما دارای یک جایگاه اجتماعی در میان همکاران و مخاطبان خود هستید. بنابراین احتمال اینکه استخدام نشوید، بسیار پایین است.” به احتمال زیاد شما می توانید موقعیتی را به خاطر بیاورید که در آن برای انجام کاری یا خرید کالایی از مشورت دوستان و صاحب نظران استفاده کرده اید و دقیقاً به همین دلیل است که این اصل در مورد فرایند استخدام نیز صدق می کند. زیرا اگر نامزدی را که در سازمان دیگری مشغول به کار است بشناسید و از سابقه وی مطلع باشید ، احتمالاً نظر شما را برای انتخاب او تحت تأثیر قرار خواهد داد..
اما اگر توصیه نامه ای وجود نداشته باشد و یک بازاریاب محتوای مستقل نتواند منابع لازم را ارائه دهد ، چگونه دست به انتخاب می زنید؟ در پاسخ باید گفت اگر مدارک و منابع لازم برای بررسی سابقه یک بازاریاب محتوای مستقل وجود نداشته باشد ممکن است وی صلاحیت های کافی برای کار به عنوان یک فریلنسر را نداشته باشد. تنها در صورتی می توانید یک کاندیدا را استخدام کنید که مدارک معتبری ارائه دهد.
 

استفاده از آمار و ارقام برای استخدام بازاریاب محتوای مستقل

آمار و ارقام مهمترین مواردی هستند که هنگام استخدام بازاریاب های محتوای مستقل باید به آن توجه کنید. این آمار شامل:
• تعداد نظرات
• اشتراک گذاری یک محتوا در رسانه های اجتماعی
• رتبه بندی جستجوی گوگل
این آمار مهم هستند، زیرا ثابت می کند که این نویسنده نه تنها می تواند بنویسد بلکه می تواند تفکر بازاریابی خود را درون سازمان شما تعمیم دهد. اما اگر نتوانستید آمار مورد نیاز را بیابید چه می کنید؟ اینجا سوالاتی را مطرح کردیم که به شما در تعیین ارزش یک بازاریاب محتوای مستقل کمک می کند:
1. وبلاگ شما در این هفته چند بازدید داشت؟

2. آیا می توانید چند مورد از نتایجی را که حین کار بر روی وب سایت ها به دست آورده اید، به من نشان دهید؟

3. جدیدترین کمپین های بازاریابی ایمیلی شما چه سطوحی از مشارکت را ایجاد کرده است؟
تحت هیچ شرایطی از پرسیدن این سوالات خجالت نکشید. شرکت هایی که به دنبال استخدام نیرو های کارآمد هستند باید بدانند که افرادی که با آن ها مصاحبه می کنند چه سطحی از مهارت را در اختیار دارند.
 

سایر مهارت های مورد نیاز برای جذب یک بازاریاب محتوای مستقل

فعالیت در زمینه های بازاریابی ایمیلی ، نویسنده محتوا ، یوتیوبر و غیره بسیار عالی است. اما فقط یک مشکل در آن وجود دارد. کار یک بازاریاب محتوا تنها روایت داستان های مختلف نیست؛ بلکه آن ها به مهارت های ارتباطی  نیز برای دستیابی به مخاطبان خود و نفوذ در آن ها نیاز دارند.
 

کاربرد رویکرد همه جانبه در سناریوی استخدام

فرض کنید در حال راه اندازی محصول آینده هستید و به فکر استخدام کپی رایتر صفحه فروش هستید و در انجام این کار موفق شده اید. انتخاب های خود را به دو بازاریاب محتوای مستقل محدود کنید:
نامزد 1:
یک متخصص وردپرس که دارای توانمندی های زیر است:
• چندین سال سابقه کار به عنوان بازاریاب محتوا در محیط شرکت
• یک لیست از مشتریان مرتبط با کسب و کار
• مجموعه ای از صفحات فروش متمرکز بر فروش
نامزد 2:
شخصی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است:
• یک لیست مشتری و چند نمونه کار
• برخی از تجربه های بازاریابی محتوا
• در مورد تخصص های مربوط به نویسندگی آزاد و یک متخصص عمومی می تواند صحبت کند.
شما کدام یک را انتخاب می کنید؟به احتمال زیاد ، شما نامزد شماره یک را انتخاب می کنید.اما چرا اینطور است؟
این نامزد دارای سابقه در یکی از محبوب ترین سیستم عامل های CMS بازار است و می داند چگونه محتوا را برای مخاطبان زیادی بازاریابی کنند، از طرفی در نوع محتوایی که تولید می کند متخصص است.
 

5 سوالی که باید قبل از استخدام به آنها پاسخ دهید

اگر می خواهید از محتوای خود بازدهی بالایی کسب کنید ، باید رویکردی هدفمند داشته باشید و از یک قانون مشخص در فرآیند استخدام تبعیت کنید. صرف نظر از نوع محتوایی که به دنبال آن هستید؛ خالق آن محتوا کسی است که بتواند به اهداف و ارزشها شما توجه نشان دهد و پاسخی درست و دقیق به آن ها بدهد.
قبل از شروع تحقیق درباره بازاریابان محتوای مستقل ، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید پاسخ آنها را بدانید:
 

1. چرا به این نوع محتوا نیاز دارید؟

اغلب مشاغل یک رویکرد همه جانبه برای تولید محتوا در پیش می گیرند ، اما معمولا این رویکرد ها به خوبی جواب نمی دهد. شاید این سوال برایتان پیش آید که چگونه؟ اغلب رویکرد یکپارچه برای بسیاری از کسب و کار ها اینگونه شروع می شود: اگر فلان وبلاگ نویس توانسته موفق شود، من نیز می توانم! از آنجا که این موضوع درست از آب در نمی آید باید هنگام شروع از خود بپرسید چرا به محتوایی خاص نیاز دارید.

2. مخاطب شما کیست؟

شما باید فردی را استخدام کنید که درک درستی از کاری که انجام می دهد داشته باشد و بتواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار کند.

3. مخاطبان شما چه مطالبی را می خوانند و معمولاً چگونه از آن استفاده می کنند؟

ممکن است مخاطبان شما محتوا را به همان روشی که شما در ذهن دارید مورد استفاده قرار ندهند و اگر چنین شد، بهتر است متخصصی را استخدام کنید که محتوا را در قالب های دیگری به مخاطبان عرضه کند.

4. ارزش شرکت شما در چیست و چه تفاوتی با رقبای شما دارد؟

چه چیزی زیر مجموعه ارزش ها قرار می گیرد؟ همه چیز از تعامل با مشتری گرفته تا نحوه ایجاد محصولات یا خدمات شما، بخشی از زنجیره ارزش کسب و کار شما محسوب می شود.

5. فرهنگ سازمانی شما در رابطه با مشتریان چگونه است؟

• آیا مشتریان خود را با اسم خطاب می کنید؟
• آیا مواردی مانند طنز و شوخی بخشی از نحوه برقراری ارتباط شما است؟
• آیا از  ادبیات عامیانه استفاده می کنید؟

چرا پاسخ به این سوالات مهم است؟

هر بازاریاب محتوای مستقل که برای همکاری انتخاب می کنید، از شما در مورد مخاطبان و ارزش های شما می پرسد. آن ها در صورتی می توانند به شما کمک کنند که  بتوانید توصیف دقیقی از وضعیت موجود و وضعیتی که می خواهید در آن باشید، به آن ها ارائه دهید. از سوی دیگر دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا لیست نامزدها را محدود کنید و تعیین کنید کدام یک از بازاریابان محتوا، آنچه را که شما می خواهید تولید می کنند. برای مثال:

• آیا  محتوا برای مخاطبان شما مناسب است؟
• آیا لحن و بیان محتوا شبیه به رویکرد شما نسبت به مسائل است؟
اگر می خواهید هنگام کار با یک بازاریاب محتوای مستقل نتایج بهتری دریافت کنید بهتر است:
• به سوالات آنها در رابطه به نحوه تولید محتوا به تفصیل پاسخ دهید.
• منابعی را که به آنها کمک کند تا درک درستی از  برند شما داشته باشند را در اختیار آنها قرار دهید.
اما منظور  از «منابع» چیست؟
• پست های رسانه های اجتماعی
• ویدئوهای یوتیوب
• بروشور ها
• تبلیغات (چاپی یا دیجیتالی)
• پیوندها به لیست رویدادهای اخیر از طریق سیستم عامل هایی مانند Meetup

و Eventbrite
 

ملاحظات دیگر

پروژه های ارزان و سریع احتمالاً جذاب به نظر می رسند اما به ندرت کاربردی هستند. همیشه این واقعیت را در نظر داشته باشید که حتی محتوای باکیفیت نیز نمی تواند به تنهایی شما را به موفقیت برساند. در واقع کمپین های بازاریابی که توسط بازاریابان محتوای مستقل به صورت هدفمند راه اندازی می شود، در بلند مدت به ثمر می نشیند. مواردی مانند:

• قرار دادن بروشورها در تابلو اعلانات
• استفاده از کلمات کلیدی و سایر فعالیتهای مفید برای سئو
هرگز ، هرگز مشارکت مخاطب را فراموش نکنید. آمار و اثبات اجتماعی قطعاً مهم است. اما هرگز نباید بیش از حد درگیر بازی “مقایسه و تضاد” شوید. مگر اینکه تعاملات عمیق تر از موارد زیر باشد:
• لایک کردن پست ها و گذاشتن کامنت و اظهار نظر درباره پست
• نوشتن نظرات در پایین پست ها مانند: “پست خوبی بود”
و این دقیقاً همان معنای مشارکت معنادار مخاطب است. هنگام جذب بازاریاب محتوای مستقل ، کاندیدای ایده آل آغاز کننده ارتباط با مخاطبان است. یک بازاریاب محتوای مستقل و با کیفیت بالا می تواند، اشتراک گذاری اطلاعات در مورد یک شرکت را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.