مقالات آموزشی

علت امتیازدهی محتوا، کلید موفقیت بازاریابی محتواست؟

مفید بود؟

نسبت به بازاریابی سنتی، بازاریابی محتوا به شکل و صورت امروزی نه تنها بازخوردهای بیشتری دارد، بلکه هزینه کمتری هم به شرکت ها و سایت ها تحمیل می کند، بنابراین اصلا جای تعجب و شگفتی نیست که شرکت ها مدام در حال تولید محتوا باشند.

اما چگونه سازمان ها و شرکت ها می توانند ROI را برای تلاش های بازاریابی خود تعیین و مشخص کنند؟

اگرچه معیارهای استاندارد بازاریابی محتوا می توانند این امکان را به وجود آورند که تیم شما درک بهتر و بیشتری از عملکرد محتوای شما داشته باشند، اما الزاما به معنای آن نیست که می تواند نشان دهد چرا محتوای شما چنین عملکردی را دارد.

بنابراین به این فکر کنید که قرار است محتوای شما به چه صورت آن عناصر خاصی را در بر داشته باشد که عملکرد مربوط به محتوای شما را تولید می کنند؟ امتیازدهی محتوا، موثرترین روش برای تشخیص این است که چرا محتوای شما چنین عملکردی را دارد.

امتیازدهی محتوا چیست؟

امتیازدهی محتوا عبارت است از فرایند ارزیابی و تعیین پتانسیل واقعی محتوا به همراه ردیابی نحوه عملکرد هر قسمت از محتوا در تولید محتوا و تغییر دادن نکات اصلی. در واقع گونه های مختلفی از محتوا باعث فراهم شدن ارزش های متفاوت برای مشتریان می شوند. بنابراین باید در مراحل مختلف عملکرد توزیع شوند.

مثلا برای پست های وبلاگی بازدید اولیه اهمیت دارد، در حالی که برای مطالعات موردی مهمترین نکته واجد شرایط بودن نتایج به دست آمده است. اما با همه این حرف ها فقط زمانی تشخیص اینکه چرا محتوای شما چنین عملکردی دارد، برایتان آسان می شود که بتوانید انواع مختلف محتوا و ویژگی های آنها را تشخیص دهید.

چرا امتیازدهی محتوا مرحله ای مهم در ایجاد محتواست؟

همانطور که بازاریابان بیشتر به سراغ بازاریابی محتوا می روند و کمتر به تبلیغات پولی اهمیت می دهند، اهمیت این موضوع که باید تلاش های خود برای انجام بازاریابی محتوا بیشتر کنند و در نتیجه آن را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند، بیشتر و بیشتر می شود.

امتیازدهی محتوا کمک می کنند تا فرایندهای ایجاد محتوا ساده تر شوند و به این ترتیب تیم شما می تواند بهتر اهداف خود برای تولید محتوا را برآورده کند.

بینش های قابل اجرا

با تجزیه و تحلیل و بررسی محتوای خود قبل از اینکه منتشر شود، دیگر اعضای تیم شما مجبور نیستند به سراغ حدسیات و فرضیات بروند که آیا محتوا آماده انتشار است یا نه. استفاده از داده ها این اطمینان را به وجود می آورند که محتوای شما آماده مراحل اولیه است و تیم شما می تواند با اطمینان خاطر آن را منتشر کند.

 

تولید محتوای با کیفیت بالا

امروزه حجم محتواهایی که تولید می شوند، سر به آسمان می زنند. این امر می تواند بر مشاغل به صورت های گوناگون تاثیر بگذارد. بنابراین کسب و کارهای متفاوت باید محتواهایی با کیفیت بالا تولید کنند تا بتوانند ذهن مخاطبان را به سمت خود مشغول کنند.

دادن امتیاز به محتوای شما می تواند درک عمیق تری از نحوه عملکرد محتوا به شما بدهد و در نتیجه این امکان را پیدا می کنید که از بینش به دست آمده برای ایجاد محتواهای مشابه که دارای کیفیت بالایی باشند، استفاده کنید.

 ایجاد رهبری فکری

ایجاد یک محتوای عالی می تواند باعث شود که شما در صنعت خود صاحب قدرت شوید. امتیازدهی به محتوا هم به شما کمک می کند تا با ایجاد ثبات و داشتن موضوع یا کلمه کلیدی به تولید محتوا پیرامون آن بپردازید.

این محتوا به مخاطبان شما این امکان را می دهد که بتوانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و آن را در ذهن خود حفظ کنند.

مزیت استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

هوش مصنوعی نوعی فناوری در حال رشد سریع است که می توان انتظار داشت در فرایند تولید محتوا بیشتر و بیشتر از آن استفاده شود.

خودکارسازی فرایندها

چقدر زمان برای تولید محتوای صرف می کنید؟ احتمالا به اندازه کافی برای این کار وقت می گذارید. پاسخ دادن به ایمیل ها، نوشتن یادداشت ها، تجزیه و تحلیل داده ها، همه این کارها همان قدر زمان می برند که بخواهید برای کمپین ویرال بعدی خود وقت بگذارید.

هوش مصنوعی می تواند به صورت خودکار حجم عظیمی از کارهای روزمره شما و تیم شما را انجام دهد و به این ترتیب می توانید وقت و زمان خود را صرف تمرکز بر ایده پردازی و خلق کنید.

تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی محتوا

زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید همه قسمت های مختلف محتوای تولید شده خود را تجزیه و تحلیل کنید، اما اگر از پلتفرم های هوش مصنوعی مثل Atomic Reach استفاده کنید، می توانید به سرعت محتوای خود به سرعت تجزیه و تحلیل کنید.

کشف روندها و درک موفقیت های شما با انجام تجزیه و تحلیل داده هایی مثل زمان در صفحه، تبدیل، نرخ کلیک در صفحه و حتی تعداد کلمات، کار راحتی خواهد بود. بعد از این کار می توانید از امتیازدهی محتوا استفاده کرده، بینش ها را فعال کرده و در امر بازاریابی محتوا در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

سخن آخر

اگر استراتژی های بازاریابی محتوا که به کار می برد، به نتیجه نمی رسند، در عوض امتیازدهی محتوا به شما کمک می کند که قبل از انتشار مطالب خود بتوانید آنها را به صورت کامل تجزیه و تحلیل کنید. این امر یک فرایند مداوم است، به همین خاطر باید همزمان با بهبود یافتن اوضاع، همچنان به امتیازدهی به محتوای خود ادامه دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.