مقالات آموزشی

بررسی بازاریابی محتوا با قابلیت دایرکت اینستاگرام

مفید بود؟

مانی که برنامه اسنپ چت پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیسبوک را رد کرد، اینستاگرام از خدمات جدید پیام رسانی رونمایی ‌کرد و بازاریابان محتوا، روش جدیدی برای مشارکت بیشتر با طرفداران پیدا کردند. در این بخش با قابلیت دایرکت اینستاگرام همراه ما باشید.

قابلیت دایرکت اینستاگرام

پس از رد پیشنهاد 3 میلیارد دلاری، از قابلیت دایرکت اینستاگرام رونمایی شد
ماه پیش سرویس پیام رسانی سریع اسنپ چت، پیشنهاد سنگین 3 میلیارد دلاری از سوی فیسبوک را رد کرد، حرکتی که بسیاری از مردم را شگفت زده، متعجب و در برخی از موارد عصبانی کرد. برای بسیاری از کاربران، سوال اجتناب ناپذیر این بود که چگونه چیزی که استفاده از آن رایگان است، هیچ محصولی تولید نمی‌کند، فاقد هرگونه دارایی است و هیچ چشم اندازی برای کسب درآمد ندارد، می‌توانست 3  میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

فالوورهای دلخواه خود

همچنین چگونه همان شرکت چنین پیشنهاد بزرگی را از یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان رد کرد؟ هنوز یک ماه گذشته است و پاسخ خوبی برای این سوال وجود ندارد اما چیزی که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم این است که با معرفی دایرکت اینستاگرام در این روز، احتمالا اسنپ چت خود را به دلیل رد پیشنهاد فیسبوک نبخشد.

در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب این شرکت، یعنی اینستاگرام، که توسط فیسبوک پشتیبانی می‌شود، بازار پیام‌های سریع را مورد توجه قرار داده است و به این ترتیب یک پایگاه بزرگ برای کاربران خود فراهم کرده است که جایگزین اسنپ چت باشد. مانندSnapchat ، Instagram Direct به کاربران اجازه می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌ها را مستقیما برای فالوورهای دلخواه خود ارسال کنند، بدون اینکه این پیام در فید آنها به اشتراک گذاشته شود.

آخرین به روزرسانی اینستاگرام

آخرین به روزرسانی اینستاگرام نه تنها یک حرکت رقابتی محسوب می‌شود، بلکه وسیله‌ای جدید و فوق العاده متمرکز برای بازاریابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند رابطه‌ی بین تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان را تقویت کند. با وجود این که هنوز امکان کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام وجود ندارد و منابع این ویژگی را دور از دسترس می‌دانند، این امر به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا به طور پیوسته با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنند و به تسهیل انواع جدید تعامل بین برندها و دنبال کنندگان آن‌ها کمک کند.

 

قابلیت جدید برای بازاریابی در اینستاگرام

کمتر از 24 ساعت پس از انتشار، برخی از برندها روش‌های تازه‌ای برای ترویج ارتباطات با طرفدارانشان پیدا کردند. برای مثال، GAP از سرویس جدید برای اجرای مسابقه‌ای استفاده کرد که در آن از کاربران خواسته می‌شود تا مستقیما به این شرکت پوشاک پیام ارسال کنند و در مسابقه شرکت کنند. در حالی که فیسبوک از مدت‌ها پیش قابلیت اجرای این نوع فعالیت‌های بازاریابی را داشته است، دایرکت اینستاگرام یک احساس شخصی با خود به همراه می‌آورد، جایی که کاربران و برندها با هم تعامل برقرار می‌کنند.

 ابزار تبلیغاتی

با گذشت روزها که بیشتر برندها و تبلیغ کنندگان از فناوری جدید دایرکت اینستاگرام استفاده خواهند کرد، مطمئنا شاهد چندین روش مختلف بازاریابی خواهیم بود که از طریق سرویس پیام رسانی مستقیم انجام می‌شود. اگر از دایرکت به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنید، در بخش نظرات به ما بگویید چه چیزی در این قابلیت برای شما مفید است. ما مشتاقیم ایده‌های شما را بشنویم.
اما اگر از اینستاگرام به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده نمی‌کنید، آیا فکر می‌کنید این قابلیت باعث افت تجربه کاربری خواهد شد. نظرتان درباره این قابلیت چیست؟ دایرکت چیز خوبی است یا چندان جالب نمی‌باشد؟ نظرات خود را به ما بگویید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.