مقالات آموزشی

راهکاری برای کمک به غنی سازی محتوای مکمل به محتوای اصلی

مفید بود؟

آیا برای غنی سازی محتوای اصلی خود از قطعات محتوای مکمل استفاده می کنید؟ اگر میخواهید نرخ بازگشت سرمایه بالاتر (ROI) ، مشتریان شادتر و ترافیک و لیدهای (مشتریان راغب) بیشتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

حجم گسترده ای از پلتفرمها و ابزارهایی که مصرف کنندگان شما برای پی بردن، مصرف و تعامل با محتوای آنلاین استفاده میکنند، سرسام آور است. بطور کلی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها، در تلفن همراه و صرفا در رابطهای صوتی و موارد دیگر، آمریکایی ها روزانه در هر دقیقه 3،138،420 گیگا بایت اطلاعات مصرف میکنند.

بازاریابان وظیفه خود را برای تأمین نیاز انجام میدهند. وقتیکه مصرف کنندگان در حال جستجو یا گپ زدن در شبکه های اجتماعی و سایتهای مورد علاقه خود هستند، با حجم زیادی از اطلاعات مواجه می شوند.

 ما با انتشار 473،400 توییت ، 49،380 پست اینستاگرام  و 1،944 نظر جدید در ردیت در هر دقیقه، به یکی از پرکارترین تولید کنندگان محتوا تبدیل شده ایم. تا سال 2022 ، ما برای هر فرد روی زمین 1.7 مگابایت داده در هر ثانیه ایجاد خواهیم کرد.

باید اعتراف کنیم که، ما از خواندن در مورد آنها خسته شده ایم.

در مقابل این سر و صدا و رقابت گسترده، محتوای شما چگونه میتواند برجسته باشد؟

محتوای مکمل میتواند ارزش و سودمندی زیادی به محتوای اصلی شما اضافه کند. در واقع “وجود یک محتوای مکمل قوی، که منجر به تجربه کاربری خوبی شود” یکی از شاخصهای گوگل در تعیین یک صفحه با کیفیت است ( مطابق با  جستجوی دستورالعملهای ریترهای با کیفیت ). چیزی که ما دوست نداریم اتفاق افتد، این است که، “محتوای مکمل برای هدف نهایی صفحه، منحرف کننده یا غیرمفید باشد.”

در این مقاله، ما به بررسی ارزش واقعی محتوای بزرگ و روشهای خلاقانه ای که شما میتوانید از محتواهای مکمل برای پشتیبانی  محتوای بزرگ استفاده کنید، خواهیم پرداخت. اما چرا باید در وهله اول تلاش خود را بر روی قطعات محتوای بزرگ متمرکز کنیم؟

ارزش محتوای بزرگ در بازاریابی محتوا

به منظور بیان واضح از هدف این مقاله، ما قصد داریم محتوای وبلاگ را به عنوان جزئی از محتوای بزرگ تعریف کنیم، یعنی پستهای وبلاگ با بیش از 1000 کلمه.

نظرات مختلفی در مورد تعداد دقیق کلمات در تشکیل محتوای طولانی وجود دارد. برخی از بازاریابان آن را بالای 700 کلمه می دانند، در حالیکه برخی دیگر آن را به بیش از 2000 کلمه طبقه بندی می کنند.

ما با 1000+ کلمه بصورت دلخواه آغاز می کنیم، اما این عدد آنقدرها هم غیرحرفه ای تعیین نمی شود، زیرا تحقیقات  Searchmetrics  به ما می گوید که میانگین تعداد کلمات محتوایی که دارای رتبه برتر در گوگل هستند، بین 1،140 تا  1،285 کلمه است.

 همچنین لازم به ذکر است که قطعات محتوای بزرگ دارای فرمتهای مختلفی در مقالات سفید، کتابهای الکترونیکی، مطالعات موردی، راهنماهای جامع و موارد دیگر است.

ما تعریف محتوای طولانی را به وبلاگ محدود نمی کنیم. بلکه اجازه می دهیم صحت این موضوع تا پایان این مقاله اثبات شود، زیرا آمارها نشان میدهد که :

  • شرکتهایی که 16+ پست وبلاگ در ماه منتشر میکنند، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از کسانی که ماهانه  0 تا 4 وبلاگ پست می کنند، بازدیدکننده دارند.
  • بازاریابانی که تلاشهای وبلاگ نویسی را در اولویت کاری خود قرار می دهند، 13 برابر بیشتر شاهد  ROI  مثبت هستند.

ترافیک بیشتر، لیدهای بالاتر، بازگشت سرمایه بالاتر و مشتریانی شادتر؟ بله، بفرمائید.

وقتی صحبت از محتوای طولانی می شود، وبلاگ نویسی در بطن کار قرار می گیرد.

چرا باید از محتوای مکمل استفاده کرد

هماهنگی تقویم محتوای شما، پیرامن قطعات محتوای بزرگ، به بازاریابی محتوا یک ساختار مبتنی بر کمپین می بخشد و شما را قادر می سازد تا تلاشها و منابع خود را در یک زمینه متمرکز کرده و ارزش هر قطعه را به حداکثر برسانید.

وقتی مقدار عددی محتوای بزرگ به درستی تعیین شده باشد، آن را به یک پایه ایده آل تبدیل می کند که می توانید محتوای مکمل را برای بیشترین میزان بازگشت سرمایه روی آن لایه بندی کنید.

 پستهای وبلاگ طولانی تر و عمیق تر 9 برابر بیشتر از پستهای کوتاه تر  لیدها (مشتریان راغب) تولید می کنند، با این حال تنها 18 درصد از پستهای وبلاگ شرکتها بیش از 750 کلمه است. مطالعه دیگری به ما می گوید که 50 درصد از وبلاگ نویسان که محتوای طولانی می نویسند نتایج خوبی را حاصل می کنند.  اما فقط 8 درصد از آنها این کار را انجام می دهند.

سود جستن از این فرصت ناب برای پیشی گرفتن از رقبا است. با آنکه شما فقط برای گرفتن توجهات بیشتر کاربران در SERP  (صفحه نتایج موتور جستجو)، در رقابت با مشاغل دیگر مانند خود نیستید.

اما شما باید در SERPs که بطور گسترده تحت نفوذ لیست محصولات، ویدیوها و سایر محتوای چندرسانه ای هستند، از هر ناشری که در آنجا است، مانند وبلاگ نویسان، رسانه های خبری، محتوای اجتماعی و سایر موارد دیگر، بهتر عمل کنید.

 به طور کلی، بررسی Orbit Media  نشان می دهد که متوسط طول ارسال وبلاگ 1050 کلمه است. در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید که طی چند سال گذشته پستهای وبلاگ به سمت فرمهای طولانی در حال حرکت بوده است.

بیایید ببینیم همه اینها در عمل چگونه به نظر می رسند، شما می توانید با استفاده از استراتژی های ارائه شده توسط ما، محتواهای قوی تر و پربار تری ایجاد کنید.

محتوای تعبیه شده، هدف محتوای بزرگ شما را تقویت می کند

قطعات محتوای مکمل، هدف  محتوای اصلی شما (پست وبلاگ با فرم طولانی) را غنی می کنند و در عین حال بهینه و قابل اشتراک هستند. هر کدام از این قطعات، به قطعه بزرگ می افزایند و از سوی دیگر، هر کدام به خودی خود دارای ارزش هستند.

استفاده از کارتهای مینی گرافیک و تصاویر به عنوان محتوای مکمل

تصاویر تعبیه شده به تجزیه متن متراکم کمک می کند، داستان شما را به روشی بصری تعریف می کند و در سئو نیز مفید است. برای محتوای مکمل، باید فراتر از عکسهای ساکن یا تصاویر استوک به سمت مینی گرافیک ها یا سایر ابزارهای قصه پردازی با همان سودمندی جاذبه بصری حرکت کنید.

به عنوان مثال این تصویر را در نظر بگیرید :

این گرافیک به پست بزرگتر، سودمندی بیشتری می بخشد، از سوی دیگر شما می توانید این گرافیک را مستقیما در فیس بوک به اشتراک بگذارید و اطمینان داشته باشید که سودمندی خود را حفظ خواهد کرد.

در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد، جایی که یک برند آب میوه گیری  تصویر “کارتها” را به عنوان یک فرمت جایگزین برای ارائه اطلاعات در مورد رتبه بندی شهر سالم  ایجاد کرده است.

در هر دو مورد، اطلاعات فقط می توانستند در متن ارائه شوند، اما با کمی تلاش اضافی برای ایجاد تصاویر به عنوان محتوای مکمل، توانستیم  محتوای کاملا جدیدی را برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم و به گسترش ردپای وبلاگ خود در SERPs کمک کنیم (از طریق نتایج جستجوی تصویر و همچنین تصاویری که گوگل به طور منظم ثبت می کند SERPs  )

تغییر اندازه این تصاویر برای نمایش بهینه در شبکه های مختلف نیز بسیار آسان است. با استفاده از فتوشاپ یا Canva می توانید اندازه تصاویر خود را برای فیس بوک (788 * 940  پیکسل) ، اینستاگرام (1080 * 1080 پیکسل) ، توییتر (512 * 1024  پیکسل) و موارد دیگر تنظیم کنید. فراموش نکنید که آنها را به آلبومهای گوگل، برای کسب و کار ما نیز اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی تصویر، 14 نکته مهم در مورد تصویر را باید بدانید.

استفاده از پستهای اجتماعی تعبیه شده به عنوان محتوای مکمل

افزودن پست به واسطه اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر راهی آسان برای افزودن عنصر تعاملی همراه با جاذبه بصری به محتوای وبلاگ با ساختار طولانی است.

تعبیه کردن پست خود، به جای یک تصویر ساکن، هیبت اینستاگرام شما را برای خوانندگان وبلاگ ارتقا میدهد، مانند این مثال از خود اینستاگرام :

یا، با قرار دادن پستهای افراد دیگر، بر اعتبار اجتماعی چیزهایی که بیان کرده اید، صحه گذاشته  و آنها را به عنوان منبع اطلاعات ذکر کنید و موارد دیگر.

استفاده از ویدئوی تعبیه شده به  عنوان محتوای مکمل

یوتیوب دومین وب سایت پربازدید موجود است و اکنون سنی بیش از هر شبکه تلویزیونی موجود و بالغ بر 16 سال سن دارد.

برای انتشار ویدئوهای ارزشمند یوتیوب، به بودجه زیادی برای تولید نیاز ندارید. در حقیقت، ویدئوهای معتبر بیشتر از تولیدات تجاری در بین مخاطبان یوتیوب محبوبیت کسب کرده است.

علاوه بر محتوای بی نظیری که آنها به وبلاگ شما  تزریق می کنند، ویدئوهای یوتیوب می توانند دید شما را در جستجو به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

چطور ممکن است کسب و کار کوچکتری مانند Runtastic بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد ( یک مربی دو و یک مربی معتبر تناسب اندام) همانطور که در مثال بالا وجود دارد، Walmart در SERP در صدر جستجو قرار دارد؟

دادن اختیارات بیشتر به کاربران بوسیله محتوای مکمل

شاید خواننده شما واقعا به محتوا علاقه مند باشد و قبل از تصمیم برای رفتن به مرحله بعدی، بخواهد محتوا را تا انتها بخواند یا آن را بطور سطحی مرور کند.

اما شاید اینطور نباشد.

همیشه به مخاطبان خود این انتخاب را بدهید که گام منطقی بعدی را بردارند. استفاده از دکمه ها به جای متن ساده ،CTA  شما را به عنصری جذاب تبدیل کرده و همچنین به تفکیک متن کمک می کند.

حتی می توانید برای تبلیغات درون محتوا، “تبلیغات” خود را طراحی کرده و استفاده کنید. فکر می کنید تبلیغات خارجی داخل محتوای وبلاگ چگونه به نظر می رسند :

تبلیغات درون محتوا، مانند مثال بالا در  SEJ( دانلود فایل تصویر برای چاپ و یا ارسال آن، از طریق ایمیل، فیس بوک و توییتر.) کاری با ارزش است و کارایی زیادی دارد. اما اگر شما مشاغلی را اداره می کنید که، نمی خواهید هرزنامه (اسپم یا جفنگ) بنظر برسید یا با ارسال پیام الکترونیکی برای شخص دیگری، ترافیک ارسال کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ” نحوه نوشتن محتوا برای ایمیل های تبلیغاتی ” را هم مطالعه کنید

از این فضا استفاده کنید و همان اصول طراحی را برای هدایت بازدید به محتوا، محصولات / خدمات یا پیشنهادات خود اعمال کنید. اگر طراحی شما آماده است، از آن استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان امکان انتخاب مرحله بعدی را بدهد.

به عنوان مثال با دنبال کردن تریلر مربوط به شهر بازی گرینلند در شکل بالا، به صفحه مانند شکل پایین هدایت می شویم که به طرز هوشمندانه ای طبیعت و حیات وحش گرینلند را برای بازدیدکنندگان به تصویر کشیده است.

قرار نیست شما برای بازدیدکنندگان خود اسپم ارسال کنید. پس ترجیحا از این فضا برای ارائه سودمندی و ارزش افزوده استفاده کنید.

محتوای مکمل که از محتوای بزرگ شما پشتیبانی می کند

محتوای مکمل، محتوایی است که در جای دیگر از صفحه ظاهر می شود، پس بهتر است به شرایطی فکر کنید که قرار است تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان شما رقم بزند و لازم است در ابتدا  این سوالات را از خو بپرسید :

  • اگر محتوا در قطعه بزرگتر را دوست دارم، آیا مرحله بعدی معلومی وجود دارد که بتوانم بدون نیاز به جستجو به آن مرحله بروم؟
  • آیا همه قسمتهای موجود در این صفحه، من را در تصمیم گیری و انجام فعالیتم در طی مسیر پشتیبانی می کند؟
  • آیا تمام محتوای صفحه مستقیماً با نیازهای من صحبت می کند؟

در سایدبار شما چه می گذرد؟

سایدبار در صفحه، یک قطعه ارزشمند از سرمایه است. آیا برای پشتیبانی از کاربران در رفتن به مراحل بعدی از آن استفاده می کنید؟

از سایدبارخود، برای نمایش فرآیند جذب مشتری بالقوه استفاده کنید، که این امر به خواننده کمک خواهد کرد تا به اطلاعات عمیق تری دسترسی پیدا کند، حتی اگر خود را به عنوان خریدار، به شما معرفی کند.

هر چیزی که در سایدبار قرار دهید در هر صفحه وبلاگ ظاهر می شود، بنابراین آن را حرفه ای ایجاد کنید. موارد اساسی وجود دارد که شما نباید از آنها غفلت کنید، مانند : قابلیت جستجو، اشتراک فید (خبر خوان) RSS ، لینک به حسابهای رسانه های اجتماعی.

سپس چند استراتژی دیگر برای استفاده بهینه از فضای سایدبار در نظر بگیرید :

  • قرار دادن یک پیام تبلیغاتی کوتاه و اصلی مربوط به برندهای تجاری دیگر در سایدبار.
  • برای سایتهای تجارت الکترونیک، عناصر اصلی تبدیل مانند گزینه های ارسال یا ضمانت محصول خود را ایجاد کنید.
  • قرار دادن مطالب برجسته روی سایدبار، که می تواند محبوب ترین یا بالاترین نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار باشد.
  • هر نوع پیشنهاد ایجاد لید، با قرار دادن یک نسخه آزمایشی و نمایشی رایگان در سایدبار.
  • قرار دادن وبینارهای آینده یا سایر رویدادهایی که به کاربران فرصت تعامل می دهد.

( ممکن است محتوای مربوط به سایدبار (محتوای مکمل)، برای کاربران تلفن همراه، در پایین محتوای اصلی نشان داده شود. به همین دلیل است که درک درست مطالب تعبیه شده در محتوا، که در بالا بررسی کردیم همواره مهم هستند. )

Pop-Ups ( پاپ آپ ها)

سو استعمال از پاپ آپ ها، وجهه بدی به آنها داده است، اما این موضوع نباید شما را از بکارگیری آنها، برای ایجاد بهترین محتوای مکمل، منصرف کند.

باز هم، همه چیز درمورد افزودن ارزش برای مخاطبان شما و استفاده از محتوای مکمل برای کمک به آنها در کشف، تصمیم گیری و برداشتن مراحل بعدی است.

ایجاد محتوای مبتنی بر کمپین با کمک محتوای مکمل

اگر شما با راهنمای تم اصلی هر یک از این نوع محتواها همسو شده باشید، به راحتی متوجه می شوید که، قطعات محتوای مکمل، در هر نقطه از مسیر مشتریان، نیازهای خاصی را برآورده می کنند.

به همین دلیل طرح ریزی محتوای مبتنی بر کمپین بسیار موثر است. چون شما در حال ایجاد بخشی از محتوا نیستید، پس سعی می کنید بفهمید با آن چه کار کنید. از همان ابتدا، شما چندین قسمت مکمل را به طریقی برنامه ریزی می کنید که، همه از یک هدف پشتیبانی کنند. شما به مرور پی می برید که این مشتریان هستند که نیازهای هر مولفه را محقق می کنند.

با هر قطعه از محتوا، متوجه می شوید که منظور آن چیست و می خواهید مشتری بعدی شما چه اقدامی انجام دهد.

 و هر کجا که این محتوا در وب سایت شما ظاهر شود، شما یک نگاه  کلی به آن دارید، به اینکه چگونه هر عنصری که کاربر می بیند و با آن تعامل دارد از اهداف کاربر و در نتیجه  از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند.

به این ترتیب، ممکن است شما طول عمر یک مفهوم واحد (یک قطعه از محتوای بزرگ ) را افزایش دهید. بنابراین کارآیی آن محتوا بسیار بهبود خواهد یافت و از همه مهمتر، شما محتوایی جذاب تر مطابق انواع  سلیقه ها، در زمان تصمیم گیری و بررسی مصرف کنندگان خواهید داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.