مقالات آموزشی

راهی برای تشخیص فرصت های وبلاگ نویسی مهمان

مفید بود؟

شناسایی فرصت های وبلاگ نویسی مهمان و استفاده از این نکات کیفی و معیارهای کمی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، به شما این امکان را می دهد تا به عنوان نویسنده در سایت های طراز اول و با کیفیت به تولید محتوا بپردازید و از مزایای آن به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان بهره مند شوید. گرچه مت کاتز ، مهندس برجسته سابق گوگل، در سال 2014 وبلاگ نویسی مهمان را مرده اعلام کرد. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم در حال حاضر وبلاگ نویسی مهمان بیش از هر زمان دیگری زنده است و در فضای کسب و کار اینترنتی حضور فعال دارد.
بازاریابان مدرن مزایای استفاده از وبلاگ نویسی مهمان برای تحقق اهداف تجاری را به خوبی درک می کنند. این مزایا شامل مواردی مانند:
• رسیدن به مخاطبان جدید و هدفمند
• کسب قدرت در حوزه کسب و کاری که به آن مشغول هستید
• افزایش اعتبار دامنه خود از طریق بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط.
• ایجاد فرصت های فروش داخلی

همچنین مزایای زیادی برای نشریاتی که پست مهمان می پذیرند وجود دارد ، مانند:
• هنگامی که محتوای کمی در اختیار دارید می توانید از محتوای جدید و با کیفیت بالا وبلاگ نویس مهمان استفاده کنید.
• دسترسی به دیدگاه ها و موضوعات جدید
• جذب مخاطبان جدید. این امر متقابلا برای ولاگ نویسان نیز سودمند خواهد بود.
• فرصتی برای استفاده از بک لینک هایی که از وب سایت مهمان به وب سایت شما ارجاع داده می شود.
توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی مهمان دارای مزایای مشابه سئو است ، اما مراقب باشید از آنها سوء استفاده نکنید ، مگر اینکه بخواهید خشم گوگل را برانگیزانید! اگر هر دو طرف نتوانند ادعا کنند که با کیفیت هستند(وبلاگ نویس و وبلاگ مهمان)، مزایایی که گفته شد برای دو طرف صادق نیست.

چگونگی تشخیص فرصت های وبلاگ نویسی

کیفیت در مقابل کمیت

وبلاگ نویسی مهمان در مورد تولید محتوای با کیفیت و در عین حال اجرای شیوه های سئو گزینه مناسبی خواهد بود. در گذشته، وبلاگ نویسی مهمان بیشتر بر روی کمیت متمرکز بود، زیرا در درجه اول به عنوان یک تاکتیک سئو برای دریافت پیوندها، نظرات ناخواسته یا کلمات کلیدی، مورد استفاده قرار می گرفت.
در حال حاضر می دانیم که محتوا و پیوندها دو سوم سیگنال های رتبه بندی برتر گوگل را تشکیل می دهند. در حالی که داشتن محتوای با کیفیت در وب سایت، خود یک مزیت عالی محسوب می شود؛ ولی در عین حال می تواند علاوه بر افزایش کیفیت سئو سایت، به بازدیدکنندگان شما در یافتن محتوای مورد نظرشان نیز کمک کند. در هر صورت انجام کارهای لازم برای لینک سازی نیز به همان اندازه حائز اهمیت است.
بسیاری از مردم مزایای وبلاگ نویسی مهمان را درک می کنند. در نتیجه ، بسیاری از آنها به امید تولید محتوا برای مخاطبین خود، به وب سایت ها و نشریات مختلف مراجعه می کنند. اگرچه وبلاگ نویسی مهمان معمولاً منجر به مبادله پول در مقابل محتوا نمی شود، اما همچنان باید به وبلاگ نویسی مهمان از دیدگاه مالی و نیز یک فرصت بازاریابی ایده آل برای نمایش توانمندی های خود، توجه کنید. به این ترتیب، شما می بایست در رسانه هایی فعالیت کنید که به شما در دستیابی به یک ROI عالی کمک می کنند.

جایگاه خود را شناسایی کنید

شما می خواهید محتوای شما مخاطب مناسب را جذب کند. شناسایی جایگاه خود به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان این امکان را به شما می دهد که به آسانی تلاش های خود را بر روی هدف متمرکز کنید. از طرفی گوگل به نوع وب سایت هایی که به وب سایت شما پیوند دارند، توجه می کند. هرچه فرصت وبلاگ نویسی مهمان با جایگاه شما ارتباط بیشتری داشته باشد ، بک لینک های بهتری دریافت خواهید کرد.

نحوه شناسایی سایت های با کیفیت 

وقتی صحبت از فرصت های وبلاگ نویسی مهمان و با کیفیت بالا می شود ، به طور خاص به دنبال موارد زیر باشید:
• وب سایت هایی که در یک صنعت (یا صنایع مشابه) فعالیت می کنند.
• مخاطبی که از بسیاری جهات با مشتری هدف شما مطابقت دارد.
• به دنبال نشانه های مشارکت زیاد باشید. به عنوان مثال: نظرات زیادی که در پایین یک پست خاص قرار گرفته است.
• داشتن یک استراتژی توزیع محتوا قوی، که بازدید مخاطبان از محتوا را تضمین کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 راهکاری که می تواند سرعت تبلیغ محتوا را افزایش دهد را مطالعه نمایید

معیارهای سئو برای وبلاگ نویسی مهمان

• رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعتی که در آن فعالیت می کنید: SEMRush یک ابزار عالی برای تعیین موقعیت وب سایت ها در صفحه موتور جستجو (SERP) و نیز کلمات کلیدی در وب سایت های رقیب است.
• قدرت دامنه(DA) : از این معیار برای پیش بینی رتبه سایت استفاده می کند. DA معیاری است که بسیاری از وبلاگ نویسان مهمان از آن برای ارزیابی ارزش یک وب سایت به صورت بالقوه استفاده می کنند. از لحاظ تئوری ، هرچه امتیاز DA یک وب سایت به عدد 100 نزدیکتر باشد ، انتظار می رود که بازدیدکنندگان بیشتر و رتبه بهتری داشته باشند.
به دنبال فرصت هایی برای ارسال پست مهمان در وبلاگ هایی باشید که دارای قدرت دامنه ای بیش از 30 هستند؛ این به وب سایت شما کمک کند تا به سرعت رتبه های بالا را در موتور های جستجو کسب کند. برای بررسی DA سایت می توانید از ابزار Moz Open Site Explorer استفاده کنید.

 

عوامل اجتماعی و مخاطبان چه نقشی در تعیین کیفیت وبلاگ نویسی مهمان دارند؟

• اشتراک گذاری پست ها در فیس بوک
• توییت ها
• اشتراک گذاری پست ها در لینکداین
• رتبه الکسا
• تعداد نظرات زیر هر پست (گرچه کیفیت شاید مهمتر از کمیت باشد)
اگرچه رسانه های اجتماعی تأثیر مستقیم بر سئو وب سایت ندارند ، اما همچنان می توانند به تبلیغ محتوا کمک کنند. بنابراین ، هنگام ارسال پست مهمان ، توجه به عوامل اجتماعی و مخاطبان بسیار مهم است. پسندیدن ، نظر دادن و اشتراک گذاری، همگی جز اقدامات مهم برای دسترسی بیشتر به محتوا هستند.
عواملی که کیفیت وبلاگ نویسی مهمان را پایین می آورند

اگرچه معیارهای فوق بیشتر بر عوامل کمی تمرکز می کنند ، اما در مورد شناسایی دلایلی که باعث افت کیفیت وبلاگ نویسی  مهمان می شود، عوامل کیفی نقش بسزایی دارند:
• تبلیغات بسیار زیاد در بالای صفحه
• استفاده از طراحی های قدیمی و ضعیف برای وب سایت
• معماری اطلاعات ضعیف
• فقدان روند بازبینی و ویرایش برای محتوای تولید شده
• پست هایی که بدون نویسنده ارسال می شوند
• DA زیر 25 سال
• پرداخت هزینه برای ارسال محتوا

ملاحظات اضافی

در اینجا دو عامل مهم دیگر که هنگام تلاش برای شناسایی فرصت های وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت بالا باید مورد توجه قرار گیرد ، ذکر شده است:

• انحصار: آیا وب سایت همه را می پذیرد یا فقط کسانی که ایده ها و شهرت خوبی دارند؟ شما می توانید با جستجو در وب سایت مورد نظر خود و دنبال کردن اعضای آنها ، این موضوع  را بررسی کنید.

• لینک سازی: آیا وب سایت مهمان پیوندهای مربوط به نویسندگان مهمان را دنبال می کند؟ امروزه بسیاری از وبلاگ نویسان به دنبال این هستند که با  وب سایت ها و نشریات بزرگ که استانداردهای تحریری بالایی دارند، تبادل لینک داشته باشند. در حالی که تبادل لینک نباید انگیزه اصلی شما برای وبلاگ نویس مهمان باشد ، برای برخی از افراد این هنوز هم بسیار با اهمیت است. اگر این شخص شما هستید ، می توانید وبلاگ هایی با رتبه پایین تر را در اولویت قرار دهید.  اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این سایت ها ممکن است کوچکتر و دارای اعتبار کمتری باشند ، بنابراین اینکه این سایت ها چقدر به تلاش های شما برای بهبود سئو کمک می کند، جای سوال است.

دسترسی به فرصتهای وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت بالا

هنگامی که لیستی از فرصت های وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت بالا ایجاد کردید ، زمان آن رسیده است که در مورد زمینه هایی که می خواهید مطلب ارسال کنید، کمی تامل کنید.
نکاتی که باید هنگام ارائه در خواست مد نظر داشته باشید:
• اگر نامه در خواست خود را به صورت عمومی ارسال کنید، به احتمال زیاد نادیده گرفته می شود.
• اگر می خواهید نشریه ای که قصد ارائه درخواست به آن را دارید تحسین کنید، بهتر است شخصا این کار را انجام دهید.
• خود را معرفی کنید و به آنها بگویید که چرا می خواهید به عنوان وبلاگ نویس مهمان فعالیت کنید و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید. نباید انتظارات خود را نسبت به این فرصت و منافعی احتمالی که  برای شما خواهد داشت، با آن ها در میان بگذارید.
وقتی ایده ارسال محتوا به عنوان وبلاگ نویس مهمان را مطرح می کنید؛  به یاد داشته باشید،  این محتوا در رابطه با محصول ، خدمات یا کسب و کار شما نیست. در حقیقت وبلاگ نویسی مهمان مربوط به تثبیت جایگاه شما به عنوان یک رهبر فکری در حوزه تولید محتوا  است.
برای اینکه شانس خود را برای تایید صلاحیت افزایش دهید ، از شیوه های نادرست وبلاگ نویسی مهمان اجتناب کنید. توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها محتوا را از لحاظ اهمیت رتبه بندی می کنند و محتوا های مهمتر را در اولویت برای ارسال قرار می دهند. بنابراین سعی کنید با فعالیت در سایت های کوچکتر ، رتبه خود را بالا ببرید.
در این بخش یک نمونه از ایمیل هایی که می توانید از آن برای ارائه درخواست استفاده کنید، آورده ایم:
سلام [نام ویرایشگر] من(نام شما) هستم و برای [چند نشریه مرتبط در صنعت بازاریابی دیجیتال] نویسندگی می کنم. من یکی از خوانندگان فعال در نشریه [نام نشریه] هستم و از داستان اخیر شما در مورد [موضوع داستان اخیر] لذت بردم. در تلاش برای مشارکت بیشتر در نشریه شما ، می خواهم موضوعی را مطرح کنم که فکر می کنم برای خوانندگان شما جالب باشد.
در اینجا جزئیات آمده است:
[موضوع/عنوان] [چند جمله به طور خلاصه در رابطه با دلیل ارتباط شما با این نشریه] (امتیازهای اضافی و قابلیت هایی که به عنوان یک نویسنده دارید را بیان کنید. بهتر است در مورد نقاط مهم صحبت کنید تا مخاطب شما با روند کار بیشتر آشنا شود)
نظر شما چیست ، [نام ویرایشگر]؟ در صورت تمایل می توانید با من در تماس باشید (شماره شما)
ممنون بابت وقتی که گذاشتید،
[اسم شما] هرچه بیشتر بتوانید علاقه خود را به نشریه نشان دهید و اینکه چگونه می توانید برای آن ها مفید واقع شوید ، احتمال پذیرش شما به عنوان وبلاگ نویس مهمان بیشتر خواهد بود.
به وبلاگ نویسی مهمان از منظر ویراستاری نگاه کنید؛ اینکه “چه چیزی برای من مفید است؟” اگر فقط بر مزایایی که از انتشار مطالب در یک وبلاگ به دست می آورید تمرکز داشته باشید، وبلاگ های مهمان حتی به شما نزدیک هم نخواهند شد.

جمع بندی

اگرچه وبلاگ نویسی مهمان مورد حمله بسیاری از جمله گوگل قرار گرفته است ، اما به دلیل مزایای متعددی که برای نویسندگان و وبلاگ مهمان دارد؛ توانسته به عنوان یک فعالیت بازاریابی دیجیتالی هوشمند رونق پیدا کند.
در حالی که این تاکتیک در گذشته توسط عده ای از نویسندگان مورد سوء استفاده قرار گرفته است، اما هنوز می توان از آن برای بهبود استراتژی سئو خود استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.