مقالات آموزشی

توجه به ۱۰ ابزار برای تقویت کمپین اینستاگرام

مفید بود؟

اگر تمایل دارید تا از ویژگی‌های جدید اینستاگرام استفاده کنید، در این مقاله قصد داریم تا 10 برنامه و پلتفرم برای بهبود عملکرد کمپین اینستاگرام پیشنهاد دهیم.

10 ابزار برای بهبود کمپین اینستاگرام

تقویت کمپین اینستاگرام

آیا اخبار جدید را شنیده‌اید؟ اینستاگرام اخیرا از ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده که بسیاری از کاربران این شبکه را شگفت زده نموده است.اینستاگرام سرانجام در به روز رسانی اخیر خود، قابلیت ویرایش کپشن‌های پست را به ویژگی‌های خود اضافه کرد. تا پیش از این، ویرایش کپشن با محدودیت‌های زیادی روبرو بود.

 

به روز رسانی صفحه اکسپلور

همانطور که در خبرهای مطبوعاتی آمده است، یک اشتباه تایپی کوچک در کپشن، نباید مانع ثبت وقایع و لحظات مورد علاقه شما شود. اما ویژگی جدید دیگر، به روز رسانی صفحه اکسپلور است که در حال حاضر دارای تب عکس‌ها و تب افراد می‌باشد. با این به روز رسانی می‌توانید افرادی را که با شما مرتبط هستند، پیدا کنید.

البته اینستاگرام بدون احتساب این ویژگی‌های تازه نیز، باز هم یک ابزار قدرتمند بود. این برنامه 200 میلیون کاربر ماهانه دارد و از سویی روزانه 60 میلیون عکس در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. البته برای بازاریاب‌ها، قدرت تصاویر جذاب‌ترین دلیل برای استفاده از این شبکه است.

محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی

بر هیچکس پوشیده نیست که کاربران شبکه‌های اجتماعی عاشق عکس‌ها هستند. در سال 2012، رسانه Socialbakers گزارش کرد که 85 درصد از محتوای جذاب فیسبوک را عکس‌ها تشکیل می‌دهند. یک سال طول کشید تا این عدد به 93 درصد برسد. خلاصه اگر از محتوای تصویری استفاده نمی‌کنید، فرصت بزرگی را برای ارتباط با مخاطبین از دست می‌دهید.

بنابراین، اگر تمایل دارید تا از ویژگی‌های جدید اینستاگرام و قدرتی که محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی به همراه دارد، جهت نیازهای تجاری خود استفاده کنید، در این مقاله قصد داریم تا 10 برنامه و پلتفرم برای بهبود عملکرد کمپین اینستاگرام پیشنهاد دهیم.

1.  Collecto (Followgram)

اولین پلتفرم برای بهبود کمپین های اینستاگرام Collecto است. اگر از کاربران قدرتمند اینستاگرام باشید، احتمالا شما با followgarm در گذشته برخورد داشته‌اید، چرا که این برنامه فوق‌العاده کاربردی است. این پلتفرم شگفت آور به شما اجازه می‌دهد تا با ارائه آمار حساب کاربری و داشبورد خود، به همراه جدیدترین تصاویر افراد یا برندهایی که دنبال می‌کنید، فعالیت خود را در اینستاگرام ارتقا دهید.

سفارشی سازی ساده

این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از داشبورد Collecto با افراد تاثیرگذار و مخاطبین خود در تعامل باشید.با این وجود، چیزی که Collecto را شگفت انگیز می‌کند، سفارشی سازی ساده آن است. به عنوان مثال می‌توانید آلبوم عکس سفارشی ایجاد و یا جمع آوری کنید، یک آدرس اینترنتی ساختگی برای نمایش آلبوم‌ها دریافت کنید و حتی می‌توانید آزمون‌های شخصی نیز برگزار کنید.

Collecto سه پلن مجزا دارد:

  •  طرح رایگان: برخورداری از RSS، ارائه آمار و حداکثر 5 آلبوم سفارشی
  • طرح پرو: که حدود 12 دلار در سال هزینه دارد
  • طرح برند: که دود 210 دلار در سال هزینه دارد و برای استفاده از ویژگی‌های اضافی کاربرد دارد.

2. IconoSquare (Statigram)

یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب برای تقویت کمپین اینستاگرام، که اخیرا نام خود را نیز تغییر داده است، Statigram می‌باشد. با وجود تغییر نام این بستر به IconoSquare، هنوز هم از آن به عنوان یک پلتفرم درجه یک برای مدیریت و بهبود حساب کاربری و در نهایت تقویت کمپین های اینستاگرام یاد می‌شود. این برنامه این امکان را با ارائه آمارهای متنوع مانند تعداد فالوورهایی که در یک هفته کسب کرده‌ یا از دست داده‌اید، میزان رشد کامنت و لایک در پست‌ها، تعیین بهترین زمان برای اشتراک گذاری عکس‌ها و چگونگی تعاملات حساب کاربری در ماه گذشته فراهم می‌کند.

بهبود عملکرد اینستاگرام 

دیگر ویژگی‌های این پلتفرم، شامل مشاهده آسان رفتار کاربران  در مواجهه با تصاویر یا فیلم‌ها، قابلیت اجرای مسابقه و مدیریت مکالمات می‌باشد. برای مثال، می‌توانید پیام‌ها را از طریق شبکه توییتر هدایت نمایید. البته شاید بهترین ویژگی این باشد که خیلی راحت می‌توانید محتوای خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. مثلا قادر هستید یک ویجت نصب کنید تا دنبال کنندگان فیسبوک شما حتی اگر در اینستاگرام نباشند، محتوای شما را ببینند.فقط با استفاده از اطلاعات حساب کاربری خود وارد برنامه شوید، و از ویژگی‌های مفید IconoSquare جهت بهبود عملکرد اینستاگرام بهره ببرید.

 

3. Ink 361

Ink 361 یکی دیگر از پلتفرم‎های عالی است که شما باید برای موفقیت در کمپین های اینستاگرام خود از آن استفاده کنید. همانند Connecto و IconoSuare ، Ink 361 نیز می‌تواند برای سازماندهی تصاویر داخل آلبوم‌هایتان استفاده شود. به گونه‌ای که می‌توانید از آن برای اشتراک گذاری محتوا با کاربران غیر اینستاگرامی نیز بهره ببرید. همچنین قادر خواهید بود هشدارهایی برای دنبال کنندگان خود تنظیم کنید. با استفاده از آمارها می‌توانید حساب خود را تجزیه و تحلیل کنید، یک صفحه از برنامه فیسبوک داشته باشید، یک تولید کننده پس زمینه توییتر و جدول زمانی عکس محور فیسبوک نیز ایجاد کنید.

استفاده از آمارها

با این وجود، امیدوارکننده ترین ویژگی این پلتفرم، توانایی ایجاد ارتباطات مفهومی است. شما می‌توانید این کار را با بررسی نمایه افرادی که دنبال می‌کنید، انجام دهید. می‌توانید بعد از ورود به پروفایل خود، توضیحات نمایه، پنج تصویر آخر افراد و آمار دنبال کننده آن‌ها را مرور کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن کاربران هدفمند است که می‌تواند به شبکه سازی شما کمک کند.

4. Search Instagram

زمانی که یک کسب و کار بخواهد با کاربران خود در تعامل باشد، یا فالوورهای جدید جذب نماید، ابزارهای جستجو نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این بخش ابزارهای زیادی مانند Google Alerts یا Social Mention، شما را برای رشد در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند. اما برای یافتن آن چه در اینستاگرام مهم است، چه ابزاری می‌شناسید؟

ابزار Search Instagram به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر مرتبط با تجارت خود را به واسطه هشتگ‌ها یا لوکیشن‌ها پیدا کنید. کافی است کلمه مدنظر خود را تایپ کرده و محتواهایی که بر اساس عبارت جستجو شده نمایش داده می‌شود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید روی تصاویر حرکت کنید تا میزان لایک‌ها و محبوبیت هر یک را تماشا کنید. بنابراین این ابزار را نیز باید جزوی از ابزارهای بهبود کمپین اینستاگرام دانست. پس برای بهبود عملکرد اینستاگرام از این برنامه استفاده کنید.

5. TakeOff

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، زمانبندی پست‌های اینستاگرامی همیشه با چالش‌هایی همراه بوده است. احتمالا این موضوع به دلیل عدم اجازه بارگذاری از طریق API مربوط می‌شود. به بیان دیگر، قادر نیستید از ابزارهای زمانبندی مانندHootSuite ،Buffer  یا IFTTT برای پست کردن خودکار محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. البته ابزارهای زیادی برای این کار مانند post so وجود دارند که همگی غیر رایگان هستند، با این حال TakeOff کاملا رایگان مشکل را حل می‌کند.

اطلاع از فالوورها

TakeOff توسعه یافته JustUnfollow است که از ابزارهای جالب برای اطلاع از فالوورها و افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، به کار برده می‌شود. البته می‌توان از این برنامه برای تعیین زمان پست در زمان‌هایی مه دنبال کننده‌های شما بیشترین فعالیت را دارند نیز استفاده کرد. مثلا اگر فالوورهای شما در ساعت‌های 9 صبح، 12 بعد از ظهر یا 6 عصر با پست‌های شما در تعامل هستند، می‌توان پست‌ها را برای این زمان‌ها برنامه ریزی کرد. این ابزار همچنین کلمه کلیدی مرتبط با توضیحات تصویرتان را شرح می‌دهد.

 

 کلمه کلیدی مرتبط 

TakeOff شاید هنوز با ایراداتی همراه باشد. مثلا به طور خودکار عکس‌ها را بارگذاری نمی‌کند و فقط در تایم مورد نظر هشدار می‌دهد. این برنامه هنوز در نسخه بتا قرار دارد. با این وجود این یک برنامه امیدوار کننده است و می‌تواند برای کمپین های اینستاگرام مناسب باشد.

6. Like2Buy/Inselly

آیا تاکنون خواسته‌اید از تصاویر اینستاگرام درآمدزایی کنید؟ برای این کار شما می‌توانید از Like2Buy محصول شرکت بازاریابی و تجزیه و تحلیل Curalate استفاده کنید. در واقع شما محصولات خود را از طریق تصاویر اینستاگرام به نمایش می‌گذارید، مشتریان نیز محصول مدنظر خود را انتخاب کرد و به صفحه مدنظر در وبسایت منتقل می‌شوند. البته Nordstrom و Target قبلاً وارد بازار شده‌اند، که احتمالا به این معنی است که Like2Buy  ممکن است برای بسیاری از مشاغل کوچک در دسترس نباشد.

تقویت کمپین های اینستاگرام

در چنین مواقعی، ممکن است بخواهید از پلتفرم‌های دیگری بهره ببرید که بتواند تصاویر اینستاگرام شما را به سود تبدیل کند. به عنوان مثال، Inselly یکی از این برنامه ها است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب اینستاگرام خود شوید، از محصولات خود عکس بگیرید، کلمات کلیدی مربوطه را به همراه برچسب #inselly اضافه کنید و محصولات خود را به فروش بگذارید. چه چیزی از این بهتر است؟ Inselly هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند و تنها باید به PayPal هزینه‌ای پرداخت کنید و این برنامه را به آسانی و راحتی تنظیم کنید.پیشنهاد می‌کنم از این برنامه برای تقویت کمپین های اینستاگرام خود استفاده کنید.

7. Websta (Webstagram)

Websta  یک پلتفرم قدرتمند دیگر است که سبب بهبود کمپین اینستاگرام خواهد شد. این پلتفرم با وجود برخورداری از ویژگی‌های نامعقولی مانند آمارهای مختلف، نمایشگر وب و توانایی در ایجاد آلبوم، تعدادی آپشن شگفت انگیز مانند ابزارهای جستجو، دکمه Follow Me و Repost This دارد.

بهترین ویژگی این برنامه مفید، جامعه‌ای است که به شما پیشنهاد می‌دهد. در وبلاگ کاربران می‌توانند با هم تعامل برقرار کنند و از آن‌ها مشاوره بخواهند. همچنین صفحه‌ای برای سازماندهی پست‌ها در گروه‌ها و امکان ارسال پیام مستقیم به کاربران در آن تعبیه شده است. این یکی دیگر از ابزارهایی است که برای بهبود عملکرد اینستاگرام استفاده می‌شود.

8. Twtrland

اگر گمان می‌کنید Twtrland فقط برای توییتر استفاده می‌شود، سخت در اشتباه هستید. ابتدا این طور بود اما امروزه این پلتفرم برای فیسبوک و اینستاگرام نیز به کار می‌رود تا به رشد شما کمک کند. فعالیت در این برنامه با جستجو کردن نام، مکان یا تنها یک مهارت آغاز می‌شود. نتایج حاصل به صورت نمایه‌ای از اکانت‌ها، میزان تاثیر هر یک و محتواهای برتر خواهد بود.

با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید به اطلاعات مهمی مانند نیازهای جمعی مخاطبان پی ببرید تا مخاطبین خود را به طور هدفمند تحت تاثیر قرار دهید. از سویی می‌توانید از این ابزار برای آنالیز رقبا استفاده کنید. برای مثال می‌توانید مضمون محتواهای رقیبان و همچنین افرادی که با آن‌ها در تعامل هستند را مشاهده کنید. این یک ابزار مناسب برای بهبود کمپین اینستاگرام شما است.

9. Latergram.me

اگر از قابلیت‌های زمانبندی TakeOff راضی نبودید، می‌توانید پس از انتشار یک پست، به پلتفرم Latergram.me مراجعه کنید. البته این موضوع ربطی به #latergram ندارد. این برنامه یک رابط تاثیرگذار دارد که اجازه می‌دهد پست‌هایی که تمایل به زمانبندی دارید را از طریق تلفن و یا دسکتاپ به داخل برنامه بکشید. حتی می‌توانید برای فیس بوک، توییتر و پیام های متنی خود هر زمان که می‌خواهید یک محتوا ارسال کنید، برنامه‌ریزی کنید.

این برنامه کاملا رایگان ارائه می‌شود و تنها باید وارد حساب کاربری خود شوید. البته یک نسخه ممتاز وجود دارد که به دو کاربر اجازه می‌دهد تا در هر ماه 250 پست را زمانبندی کنند.

10. Repost

برای دوباره ارسال کردن یک پست، باید از یک برنامه خوب استفاده کنید که هم در فروشگاه آیفون و هم در فروشگاه اندروید در دسترس باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تصاویر و ویدیوها را دوباره ارسال کنید، در حالی که فرد صاحب پست نیز مشخص باشد. در واقع می‌توانید تصاویر محبوب خود را برای دیگران بازپست کنید. عملکرد این پلتفرم چیزی شبیه به قابلیت ریتوییت در توییتر است.

پیج اینستاگرام

Repost همچنین به شما امکان انتخاب فیلترهای دلخواه را می‌دهد و اجازه می‌دهد دکمه تگ را در هر جایی قرار دهید.این یک راه عالی برای لایک شدن تصاویر، کشف اینستاگرامرهای جدید و توانایی ایجاد یک جامعه خوب با تعاملات بالا با کاربران دیگر است.از این برنامه نیز در کمپین های اینستاگرام خود استفاده کنید.

نتیجه

با آخرین به روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های بزرگ اینستاگرام، همه انتظار داریم که این شبکه‌ی اجتماعی به رشد چشمگیر خود ادامه دهد. با توجه اینستاگرام به نظر مخاطبین خود، در صورتی که این رشد بیش از حد باشد، نباید شگفت زده شوید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.