مقالات آموزشی

بررسی تاثیر خرید تبلیغات (PPC) گوگل، در بهبود رتبه‌ بندی ارگانیک سایت شما

مفید بود؟

آیا سرمایه‌گذاری در کمپین‌های تبلیغات (PPC) گوگل، از منظر سئو می‌تواند در بلندمدت، منجر به بهبود رتبه‌بندی ارگانیک شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل شود؟ این پرسش اصلی و کلیدی است که باعث کنار هم قرار گرفتن خطوط این متن شده است. البته ایده ابتدایی با پرسشی از سوی یکی از کاربران ایجاد شد. کاربر مذکور پرسش زیر را برای ارسال کرده بودند.

آیا سرمایه‌گذاری در کمپین‌های (PPC) گوگل، کمک به ما در بهبود رتبه‌بندی ارگانیک سایت می‌کنند؟ اخیراً یک بازسازی اساسی در صفحه اصلی سایت ایجاد کردیم و همزمان با این تغییر، ترجیح دادیم در سیاست‌ها و استراتژی‌های سئوی خود یک بازنگری داشته باشیم. در این مورد نیز با پاسخ روشنی مواجه نشدیم که اساساً استفاده از کمپین‌های (PPC) کارکردی در این مورد دارد یا خیر.

اجازه دهید با یک پاسخ کوتاه کار را شروع کنیم؛ خیر! سرمایه‌گذاری در تبلیغات (PPC) به طور مستقیم اثری بر کیفیت سئوی سایت شما نداشته و تغییری در رتبه‌بندی ارگانیک ایجاد نمی‌کند. اما فراموش نکنید ما گفتیم مستقیماً اثری ایجاد نمی‌کند.

 

 

(PPC) یک شانس برای جذب ترافیک است

(PPC) باید مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، صرفاً به عنوان شانسی برای جذب ترافیک اثرگذار به سمت سایت، دیده شود؛ نه یک چوب جادو برای موفقیت ناگهانی! این یک فرصت عالی است برای جبران کاهش کوتاه‌مدت و مقطعی ترافیک سایت!

اما اگر بخواهیم با صراحت در این مورد سخن بگوییم، جایگزینی برای ضعف و کاستی تیم تولید محتوا و سئوی شما در داشتن یک استراتژی و طراحی خوب نیست. اگر به علت کاستی در تصمیمات و عملکرد تیم سئو و تولید محتوا، مجبور به بازسازی اساسی صفحات شدید، ممکن است موضوع جدی‌تر از آن باشد که با چنین تبلیغاتی حل شود.

البته باید به عنوان یک نکته جانبی خاطرنشان کنیم یک افت مقطعی کوتاه‌مدت در ترافیک و کیفیت سئوی سایت در نتیجه بازسازی و طراحی مجدد صفحات، می‌تواند عادی تلقی شود؛ به شرطی که سریعاً راه حلی برای آن یافته شود. در غیر این صورت باید با یک تجدیدنظر جدی، تمام شانس‌های موجود برای بهبود وضعیت سئوی دیجیتال را به کار بگیرید.

اثر غیر مستقیم از منظر سئو

اثر غیرمستقیم (PPC) بر روی کیفیت سئوی سایت، غیرقابل چشم پوشی است اما باید با واقع‌بینی به آن نگاه کرد. یک کمپین با برندسازی موفق و جذاب، می‌تواند باعث افزایش آگاهی مخاطبان در مورد محصول یا خدمت شما شده و از این طریق بیش از پیش شما را به کانون توجه نزدیک کند.

 این در حالی است که همزمان با چنین موفقیتی، افزایش آگاهی در افزایش ارجاعات و لینک‌ها نیز نتیجه خواهد داد. این در بلندمدت معنی ندارد جز بهبود رتبه‌بندی ارگانیک سایت و کیفیت سئوی صفحات شما.

آیا گوگل شما را سریع‌تر می‌یابد؟

یک باور غلط در این مورد وجود دارد که می‌گوید استفاده از تبلیغات (PPC) می‌تواند به گوگل در یافتن سریع‌تر سایت شما کمک کرده و از این طریق یک استراتژی اثرگذار سئو تلقی شود اما این از اساس غلط است.

جستجوگر و پرسه‌زنی که پیمایش و پایش صفحات موجود در بستر (PPC) را بر عهده دارند از اساس، جدای از پرسه‌زن‌هایی(Crawler) هستند که ارزیابی صفحات مختلف برای سئو را انجام می‌دهند. هرچند ممکن است برخی موضوعات جانبی به تقویت این باور غلط کمک کنند اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

خود گوگل نیز بارهای بار از سال 2014 این موضوع را رد کرده و بر عدم اثرگذاری مستقیم بین این دو مقوله تأکید کرده است. پس اگر کسی مدعی است که می‌تواند از طریق (PPC) یک موفقیت ارگانیک در حوزه سئو را رقم بزند، بهتر است در مورد همکاری با او تجدیدنظر کنید یا از او توضیحات دقیقی در مورد چگونگی این اتفاق بخواهید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.