مقالات آموزشی

بررسی ۲۲ برند با برترین پست های ویدیویی در اینستاگرام

مفید بود؟

اینستاگرام در سال 2016 اقدام به ایجاد برخی تغییرات کرد. از به روزرسانی الگوریتم گرفته تا اضافه کردن امکان ساخت ویدیوهای 60 ثانیه ای. در این مقاله می خواهیم به بررسی برندهایی بپردازیم که در آن زمان با استفاده از محتواهای ویدیویی، دنبال کننده های بسیاری را به خود جذب کرده بودند. برخی از آنها، هنوز هم طرفداران بسیاری دارند و در طی این سال ها موافق شده اند کسب و کار خود را در اینستاگرام بیشتر هم گسترش داده و موفق تر شوند.

 

استفاده از محتواهای ویدیویی

نظرسنجی غیررسمی:

چند نفر از شما برای ساخت یک فیلم 15 ثانیه ای در اینستاگرام خود را به زحمت می اندازید؟ احتمالا تعداد محدودی. 15 ثانیه آنقدری ارزشش را ندارد که شما ذهن خود را درگیر ساخت چنین ویدیویی کنید. چند لحظه می پرید داخل اینستاگرام، یک عکس فوری می گیرید و همین روزتان را می سازد.

ساخت ویدیوهای سرگرم کننده تر و خلاقانه

اما وقتی اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد برای ساخت ویدیو 60 ثانیه زمان اختصاص بدهد، قطعا حاضر خواهید بود که وقت گذاشته و از این فرصت استفاده کنید و این دقیقا همان کاری است که برندهای موفق انجام دادند.در تاریخ 29 مارس 2016، اینستاگرام اعلام کرد که فیلم های 15 ثانیه ای خود را “برای ساخت ویدیوهای سرگرم کننده تر و خلاقانه” به فیلم های 60 ثانیه ای تبدیل می کند و این به روزرسانی، درست پس از اعلام خبر گسترده مبنی بر تغییر الگوریتم اینستاگرام بود.

  • 22 Brands With Awesome Instagram Videos

اینستاگرام اظهار داشت:

“احتمالا تعجب می کنید اگر بدانید که کاربران در اینستاگرام معمولا 70 درصد از محتوای فید خود را از دست می دهند. با رشد هر چه بیشتر اینستاگرام، دنبال کردن همه عکس ها و فیلم هایی که مردم در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند، دشوارتر می شود. این بدان معنی است که شما اغلب پست هایی را که ممکن است برایتان جالب تر باشد، نمی بینید.

فید اینستاگرام

به همین دلیل برای بهبود تجربه شما در استفاده از Instagram، به زودی این امکان فراهم می شود که شما تنها پست هایی را در فید اینستاگرام خود مشاهده نمایید که می دانیم واقعا به آنها اهمیت می دهید و برایتان جالب است”. و از آن زمان تا به حال اینستاگرام بر این الگوریتم استوار بوده و همواره پست ها و استوری های افرادی را در ابتدا به شما نشان می دهد که می داند نسبت به آنها بیشترین علاقه را دارید.

ظرفیت اینستاگرام

حال این برای برندها به چه معناست؟ اینکه آنها باید از تمام ظرفیت هایی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند تا مخاطب را به خود جذب نمایند، حال می خواهد با ویدیوهای 60 ثانیه ای باشد و یا ویدیوهای 15 تا 45 ثانیه ای.

 

طبق آمار اینستاگرام، مدت زمانی که مردم برای تماشای فیلم ها صرف می کنند از اواسط سال 2015 حدود 40 درصد افزایش یافت و این از اهمیت بزرگی برای برندها برخوردار بود. بنابراین، من پیشنهادات ویدئویی اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادم تا ایده های تازه ای را از برندهای فعلی که از آپشن فیلم در اینستاگرام استفاده می کنند، برای شما جمع آوری کنم. پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

1. Califia Farms

Califia Farms مخاطبان خود را به خوبی می شناسد. آنها تولید کننده ی برخی نوشیدنی های گیاهی از انواع میوه ها و آجیل های پرورش یافته در کالیفرنیا هستند، و همینطور برخی محصولات خانگی مانند قهوه سرد آماده ی نوشیدن یا شیر بادام ماچا. این برند همچنین علاقه ی خاصی به وبلاگ نویسان نزدیک به شعبه ی مرکزی خود دارد، یعنی افرادی مانند خانم Oh Lady Cakes.

آنها ابتدا با اسموتی آسان صبحانه ی هیولای سبز خود، ما را به پیجشان جذب کردند و از آن زمان تا به حال، Califia Farms از طریق ویدئو و انیمیشن، محصولات جدید و مکان های فروشگاهی خود را به ما معرفی می کند و من واقعا این کار آنها را دوست دارم.

 

2. Headspace

من کشف کردم که هد اسپیس یک عادت اینستاگرامی دارد که اتفاقا برخلاف عادت خودم نیست. آنها می خواهند مردم زندگی شادتر، سالم تر و لذت بخش تری داشته باشند، بنابراین هد اسپیس فید اینستاگرام خود را با عکس های رنگارنگ و شاد پر کرده است. این ویدیوی آنها در اینستاگرام را تماشا کنید که نمونه ی خوبی برای ویویوهای آنها محسوب می شود.

از زمان شروع به کار این اپلیکیشن در سال 2010، پیام ها الهام بخش و تفکر برانگیز Andy Puddicombe الهام بخش برندهایی مانند Kriss Carr، Dwell و حتی لینکدین بوده است. از پشت صحنه های فیلم برداری از ترن هوایی های مجازی گرفته تا مدیتیشنِ Super Bowl، هد اسپیس همواره فیلم ها و انیمیشن های اینستاگرامی خوبی تولید کرده است که همگی ارزش این تلاش آنها را دارند.

3. FedEx

تا به حال فکر کرده اید که FedEx چگونه موقعیت خود را طی این همه سال به عنوان یک برند معتبر حفظ کرده است؟ FedEx با 11.5 میلیون بار حمل و نقل روزانه، با عمل کردن به وعده های خود و دادن تجربه ای مطمئن به مشتریان، یک هویت شرکتی قوی ایجاد کرده است.

یک داستان از زبان مشتری

در یک همکاری با کافه Devocion آنها یک داستان را از زبان مشتری برای کاربر تعریف می کنند. FedEx مانند یک قصه گوی واقعی،تلاش دارد تا از یک تکنیک کلاسیک در بازاریای استفاده کند، یعنی چالش های فکری، ویدیوهای بامزه از سگ های کوچولو، و محتواهایی که توسط خود مشتریان تولید شده باشد. این ویدیوها کاملا با شعار این برند همراستا هستند، یعنی “دنیای سر وقت”. در این ویدیوها ما افراد، هواپیماها و کامیون هایی را می بینیم که علاقه ی FedEx به تحویل سریع بسته ها را نشان می دهند.

4. GoPro

GoPro مطمئناً در زمینه جلب توجه ورزشکاران حرفه ای عالی عمل کرده است. ممکن است اسکیت باز معروف، اندرو بروفی یا موج سوار، بیانکا بویتنداگ را بشناسید که از این برند استفاده کرده اند. این برند در سال 2002 در سان ماتئو در کالیفرنیا آغاز به کار کرد و اینستاگرام آنها بیشتر به این دلیل شناخته می شود که درصد زیادی ار محتوای آنها توسط کاربرانشان ارسال شده. اگر به فید آنها نگاه کنید.

 محتوای موسیقی

95٪ آن را محتوایی تشکیل می دهد که توسط کاربران برایشان ارسال شده است. و ویدیوهای آنها شامل محتوای موسیقی قدرتمندی است که همکاری هایی از De Lux، Lily Meola و Ghostface Killah از WuTang را در بر می گیرد. در نتیجه وقتی دارید از یک کوهستان عظیم صعود می کنید و یا روی یک موج بزرگ سوار هستید، GoPro در کنارتان خواهد بود و همچنین با موسیقی خوب هم به شما انرژی خواهد داد.

5. General Electric

جنرال الکتریک می داند که وقتی صحبت از فیلم های اینستاگرام می شود مخاطبانش چه چیزی را دوست دارند. از موتورهای جت، توربین ها، لوکوموتیوها و کارخانه ها گرفته تا انواع اختراعات نوآورانه، جنرال الکتریک داستان خود را به شکل بصری تعریف می کند. این کمپانی 120 و چند ساله ی همیشه ستاره، الهام بخش مهندسین جوان توربین های بادی بوده است و به علاقه مندان به این حوزه دقیقا همان چیزی را می دهد که می خواهد، یعنی برای مثال یک ویدیوی کلوز-آپ از یک کامپوزیت پره ی توربین با فیبر کربن.

6. Starbucks

استارباکس نامی است که هنگام تحقیق در مورد برندهای حاکم بر حوزه هشتگ ها بسیار مطرح می شود. این ویدیو از این برند با هشتگ #StarbucksForLife گواهی بر همین موضوع است. این برندِ مستقر در سیاتل، از سال 1971 فعالیت خود را آغاز کرده و یک هویت تجاری با محوریت و رویکردی کلی نگر ایجاد کرده است (البته هنر کاردستی طرفداران آنها نیز بسیار چشمگیر است). اگر شما هم مثل من باشید احتمالا تخیلاتی درباره کلیپ هایی از قهوه های داغ الهام گرفته از بهار یا پر شدن آرام یک فنجان یا ماگ به ذهنتان خطور خواهد کرد.

 

7. KateSpade

این نام تجاری در زمینه ی مُد، مستقر در نیویورک بوده و در سال 1993 آغاز به کار کرد.Kate Spade New York تصویری تازه، مدرن و گرافیکی از کیف هایی با شکل های گوناگون و در پلت های رنگارنگ ارائه می دهد. اینستاگرام برای این نام تجاری عجیب و غریب، یک راه طبیعی برای پیشرفت و بیشتر دیده شدن به شمار می رود.

در اینجا می توانید یک ویدیو از تمرین نفس کشیدن در یوگا تاشا کنید که از سری ویدیوهای مجموعه ی #missadventures است. Kate Spade New York برای ثبت لحظات خارق العاده ی زندگی روزمره و اضافه کردن یک تغییر جزئی به آنها برای طرفداران این کیف های رنگارنگ، کار خارق العاده ای انجام می دهد.

8. Adidas

من به عنوان یک ورزشکار سابق، لباس های تمرینی خود را به دو دسته تقسیم می کنم: لباس هایی که واقعا می پوشم و لباس هایی که نمی پوشم و آدیداس همواره جزو دسته ی اول بوده است. من اغلب قبل از هر تمرین ورزشی خودم را در حالی می یابم که مشغول تماشای ویدیوهای اینستاگرام آنها هستم، یا به ویدیوها ریپلای می کنم. آیا این ویدیو از آنها را تا به حال دیده اید؟ #Heretocreate

به عنوان مثال می توان یکی از ویدیوهای آنها با هشتگ #SpeedTakes را نام برد، یک ویدیوی انگیزشی و الهام بخش 15 ثانیه ای برای تمامی زنان ورزشکار در سراسر دنیا. یا این تیزر جذاب برای معرفی این برند که برای اولین بار در اینستاگرام پخش شد.

9. Blue Star Donuts

مقایسه این پیراشکی های برجسته و ارزشمند برای بزرگسالان با پیراشکی های معمولی، واقعا جرم است! بیشتر دونات ها مثل اینها حاوی مرغ سوخاری یا کرم بروله نیستند. اما، هی! نه من شکایت نمی کنم. این دایره های فوق العاده ناسالم بهشتی با بیش از 20 هزار فالوور اینستاگرام و به طور متوسط بیش از 500 لایک در هر پست، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. چطور؟ من حدس می زنم این موضوع رابطه ی مستقیمی با ویدیوهای آنها در اینستاگرام داشته باشد. یا این حقیقت که آنها هر روز برای آماده کردن خمیر 18 ساعت وقت می گذارند و این روند هر روز تکرار می شود.

 

10. Julietzulu

این آژانس خلاق، یعنی ژولیت زولو، با چیدمان های منحصر به فرد ساختاری و پست های کاملاً همگام سازی شده (از جمله عکس های Wood and Faulk و The Athletic)، تفکر استراتژیک و خلاقیت را به هم پیوند می دهد. با این حال، سفرهای آنها در پشت صحنه موارد ویژه موجود در اینستاگرام آنها محسوب می شود. برای مثال یک ویدیوی بومی سازه شده از کوبا نشان می دهد که آموزش دیدن برای تیم ملی بوکس کوبا چطور است.

11. Taco Bell

من به تصاویر غذاهای اشتها آور تاکو بل با زیرنویس های “ارزان برای شما” حقیقتا اعتماد کرده ام. طرفداران عاشق دوریتو واقعا به فیلم هایی از تاکو بل که برای نمایش محصولات جدید و کلوزآپ های پنیری آنها بوده و آب از دهان آدم راه می اندازند، علاقه دارند. تاکو بل ترکیبی از TLC را در ویدیوهای اینستاگرام خود دارد، البته به لطف محتوای تولید شده توسط کاربران و اندکی حس شوخ طبعی.

12. Converse

یک واقعیت بامزه: کانورس اولین بار به عنوان یک شرکت تولید دمپایی های پلاستیکی که در زمینه گالش تخصص داشت، کار خود را آغاز کرد، یعنی همان کفش های ضد آب بزرگ. به زودی، کانورس آماده شد تا پله های ترقی را طی کند و اکنون، ما این برند را با آل استارهای جذابش می شناسیم که بسیار هم راحت هستند.

در حالی که کانورس در تمام شبکه های اجتماعی عملکرد چشمگیری دارد، اما مجموعه ویدیویی اینستاگرام آنها، یعنی #readyformore، به دنبال ایجاد حس کنجکاوی، ماجراجویی و هیجان برای مخاطبان جوانی است که برای زندگی در لبه ی آن، ارزش قائل هستند.

13. RedBull

من نمی توانم تضمین کنم که رد بول حتما به شما بال می بخشد، اما می توانم برخی از بهترین لحظات ویدیوهای رد بول در اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذارم. فرمول موفقیت ویدئویی ردبول نیاز من و شما به تماشای فعالیت های ورزشی جذاب است که رد بول این نیاز را با تعداد زیادی پرش از صخره و اسنوبورد و موارد دیگر تأمین می کند. فیلم های 15 ثانیه ای رد بول برای همیشه در کتابخانه بازاریابی دیجیتال من حک شده اند.

14. Oreo

هیچ بیسکوییتی  هرگز به خوشمزگی اورئو نخواهد بود و جفت شدن اریو با اینستاگرام قطعا یک ترکیب برنده است. اما وقتی این کوکی های خوشمزه ی کرم دار پر طرفدار را با قهوه ی خامه دار و دودل هایی با تصویرگری هنرمندانی مانند تیموتی گودمن و جرمیویل ترکیب کنید، تقریباً جام طلای ویدیویی اینستاگرام را به دست می آورید. و البته اجازه دهید طرفداران خلاق اورئو را هم کنار نگذاریم. برای مثال تیشا چریِ هنرمند که شخصا عاشق اورئو است و پیکاسوی کوکی های اورئو به شمار می رود.

15. Airbnb

آیا شما هم آرزو می کنید که کاش می توانستید یکی از پیام های OOO را فعال کرده و یک بلیط برای فرار از لحظه ی حال حاضر رزرو کنید؟ خوب، اگر این کار به اندازه ی کتفی برای شما قابل انجام نیست، پیش من بهترین پیشنهاد ممکن را به شما می دهم: گشت و گذار در صفحه ی اینستاگرام بخشنده ی Airbnb.

کارسول های تبلیغاتی اینستاگرام

Airbnb به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک خانه درختی مسافرتی یا مکان هایی دارای آکواریوم را به عنوان مقصد خود برای تعطیلات انتخاب نمایید، آن هم بدون نیاز به گشتن در تبلیغات روزنامه ها و یا سر زدن به تک تک آژانس های مسافرتی شهر. Airbnb با بیش از 900 هزار فالوور، در بازی اینستاگرام بازیکن جدیدی به شمار نمی رود. در سال 2019 Airbnb اولین برندی بود که از کارسول های تبلیغاتی اینستاگرام برای کمپین “Never a Strange” خودو استفاده کرد. این کمپین از مهمان پذیران واقعی Airbnb در 5 شهر کمک می گرفت و روی لحظات خوب و ماجراجویانه و اجتماعی تمرکز داشت. موفقیا چشمگیری بود.

16. LEGO

اگر شما هم در کودکی با لگو بازی می کردید، دست خود را بالا ببرید. من هم همین فکر را می کردم، هیچ کسی نیست که با لگوها بازی نکرده باشد و حتی خود من هم از این قاعده مستثنی نیستم. چند روز پیش من برای تماشای فیلم “بتمن علیه سوپرمن” دعوت شدم (که البته هیچ اشتیاقی هم برای آن نداشتم)

ضمیمه ی آن ویدیوی اینستاگرامی بامزه ی LEGO از بتمن بود که من رو عاشق خودش کرد. هرچند که به نظر من تریلر بتمن LEGO از خود ویدیو بهتر بود، اما ویدیوی اینستاگرام LEGO واقعا شاهکار کرده بود! فقط کافی است برای مثال نگاهی به ویدیوهای جنگ ستارگان که LEGO ساخته است بیندازید.

17. NASA

به لطف جادوگران تهاجم فضایی ناسا و قدرت اقناعی اینستاگرامِ متعلق به فیس بوک، دنبال کنندگان اینستاگرام ناسا توانستند اولین تصاویر پلوتو را قبل از اینکه به هر جایی دیگری برسد، به دست آورند. ناسا یک سری ویدیو را با برجسته کردن پلوتو منتشر کرد تا همه ما دوستداران فضا از آن لذت ببریم. از طریق فیلم ویدئویی فضانوردان و ابزارهای پیشرفته، ناسا به ما امکان می دهد فضا را کشف و کاوش کنیم، گویا با آنها در شاتل هستیم.

18. Ford

از معرفی ابرخودروی فورد گرفته تا آزمایش های علمی و فن آورانه روی اتومبیل ها، نکات جالبی درباره ی نحوه سلطنت فورد در اینستاگرام قابل گفتن است. ویدیوهای آنها جذاب، پر از اطلاعات و جالب توجه هستند. همچنین کمپین حماسی آنها به نام “لایک کردن و رانندگی” را نیز نباید فراموش نکنیم که برای افزایش آگاهی در مورد حواس پرتی هنگام رانندگی شکل گرفته بود.

 

19. Teva

بله، این برند صندل های ضد آب و ساحلی نیز افتخارات عالی ای برای ویدیوهای اینستاگرامی خود کسب کرده است. با بررسی فید اینستای پیج آنها با تصاویر و ویدیوهایی از Bonnaroo تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

20. Ben & Jerry’s

اگر یک واقعیت وجود داشته باشد که باید در مورد من بدانید، آن این است که من بستنی را بسیار جدی می گیرم. در هر روز مشخص، من را در حالی پیدا می کنید که راهروهای مواد غذایی فروشگاه ها را برای یافتن جدیدترین طعم های بهشتی شیرین جستجو می کنم و برند مورد علاقه شخصی من، بن و جری است. آنها نه تنها به من یاد دادند که چگونه اولین ساندویچ صبحانه بیکن خود را درست کنم بلکه به نجات کره زمین هم کمک می کنند.

21. Gap

بعضی چیزها هرگز از مد نمی افتند، مثل جین. طرفداران این برند کلاسیک، یعنی Gap، عاشق ویدئوهای اینستاگرام این برند هستند.

 

22. Charity: Water

چه اتفاقی می افتد اگر شما یک هدف بزرگ را با تبلیغات چشمگیر ترکیب کنید؟ یک کمپین بازاریابی محشر و یک موسسه خیریه که بیش از 16000 پروژه آب را تأمین مالی کرده است و تاکنون برای 5.2 میلیون نفر آب تمیز فراهم نموده. این موسسه خیریه به عنوان یکی از اولین برندهایی که از بازاریابی اینستاگرامی و ساخت فیلم های طولانی اینستاگرام استفاده می کند.

بروزرسانی های ویدیویی اینستاگرام

این خیریه 293 هزار دنبال کننده دارد. فیلم های آنها داستان افرادی را که تحت تأثیر آنها قرار گرفته اند و اینکه چگونه آب پاک زندگی آنها را تغییر داده است به اشتراک می گذارند. از طریق این داستان های شخصی در زندگی واقعی، این خیریه دیگران را به پشتیبانی از مأموریت خود تشویق می کند.

اینستاگرام گزینه ویدیوی 60 ثانیه ای را برای همه حساب ها (نه فقط برندها) در تاریخ 29 مارس 2016 منتشر کرد که البته این پایانی برای بروزرسانی های ویدیویی اینستاگرام نبود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.