سئو و بازاریابی محتوا دو مقوله جدا هستند که باید به طور کامل به آنها پرداخت. در زمینه سئو و بازاریابی محتوا، اگر کسی بتواند به خوبی این کارا را انجام دهد، باعث میشود تا مشتریان بسیار زیادی به سمت کسب و کار وی هدایت شود و کسب درآمد کلانی را از این روش به دست آورد.
در این مقاله قرار است تا به طور کلی درباره سئو و بازاریابی محتوا، روشهای نوینی ذکر شود که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا افزایش بازدید سایت را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید.
سئو و بازاریابی محتوا
اگر شما میخواهید تا بازدید سایت خود را افزایش دهید و همچنین مخاطبین هدفمند وارد سایت شوند و کاربران علاقه مند باشند تا در سایت شما خرید کنند، پیشنهاد میشود این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید و در پایان نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
اگر در شرکت / سازمان خود نیز نویسنده، سئو کار یا متخصص سئو، وبمستر و… وجود دارد، پیشنهاد میشود تا مطالب ذکر شده را به آنان نیز منتقل کنید تا آگاهی آنان نسبت به قبل، بیشتر شود.
تعریف کلی سئو و بازاریابی محتوا
اول از هر چیزی، باید سئو و بازاریابی محتوا را به طور کلی تعریف کرد.
سئو چیست؟ سئو به روشهایی گفته میشود که باعث میشود تا سایت شما و همچنین مقالاتی که تولید میکنید، از نظر رباتهای موتور جستجو مانند رباتهای خزنده گوگل و… کاوش شود و ببینند که چه چیزی در مقالههای شما نوشته شده است و در کل مقاله شما راجع به چه چیزی نوشته شده است.
یا اگر بخواهیم برای سایت مثال بزنیم، زمانی که رباتهای گوگل وارد سایت شما میشوند، در وهله اول به این میپردازند که سایت شما راجع به چه چیزی است و اولین چیزی که مشاهده میکنند، تگ هدر سایت شما خواهد بود.
بازاریابی محتوا چیست؟
بنابراین، با استفاده از روشهای سئو، قادر خواهید بود تا به رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک کنید تا مطالب و وب سایت شما را بهتر از قبل درک کنند.
اما بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا، با سئو رابطه نزدیکی دارد. به این عنوان که شما بدون بازاریابی محتوا، نمیتوانید به درستی سئو را اجرا کنید و در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دیده شوید و همچنین بدون سئو، نمیتوانید به درستی عملیات بازاریابی محتوا را به موفقیت برسانید و رباتهای گوگل، کمتر از قبل وارد سایت شما خواهند شد و بنابراین کاربران کمتری خواهید داشت.
سه روش بازاریابی محتوا
حال که رابطه سئو و بازاریابی محتوا را دانستیم، وقت آن است که بدانیم واقعا بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری بر روی کسب و کار ما دارد.
بازاریابی محتوا، شامل سه روش اساسی میشود. در وهله اول شما نیاز دارید که محتوا را ایجاد کنید. در وهله دوم نیاز دارید تا محتوا را منتشر کنید و در وهله سوم نیز به عنوان آخرین مرحله، وظیفه پخش محتوا را دارید.
یعنی به عنوان کسی که کار بازاریابی محتوا را انجام میدهد، شما باید محتوا را ایجاد کرده و در سایت خود منتشر کنید و پس از آن، وقت انتشار آن در سطح شبکههای اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و… است.
تولید بازدید سایت به کمک سئو و بازاریابی محتوا
با کمک سئو و بازاریابی محتوا، قادر خواهید بود تا بازدیدهای بی نهایت را سمت سایت خود هدایت کنید.یکی از روشهای موفق آمیز برای ایجاد یک سئو و بازاریابی محتوا قوی، این است که برای یک موضوع، مطالب درجه یک و حرفه ای تولید کنید و پس از آن برای مقالاتی که تولید کردید، اقدام به سئو و بازاریابی محتوا سایت کنید.
اولین سایت
با استفاده از این کار، قادر خواهید بود تا در آن موضوع، رتبه اول گوگل را کسب کنید و هر چیزی در رابطه با آن موضوع یک کاربر در گوگل جستجو میکند، سایت شما به عنوان اولین سایتی که به کاربر نمایش داده میشود، در اختیار کاربر قرار بگیرد.همین موضوع باعث میشود تا مخاطبین بیشماری وارد سایت شما شوند و از امکاناتی که در سایت خود قرار دادید، بهره مند شوند.
کاربران سایت
اگر در کنار امکانات، یک فروشگاه معتبر دیجیتال نیز راه اندازی کنید، باعث میشود تا مخاطبین از سایت فروشگاه اینترنتی شما استفاده کنند و اقدام به ثبت سفارش محصولات کنند.بنابراین، موضوع سئو و بازاریابی محتوا، یک موضوع بسیار مهم است که به هیچ وجه نمیتوان آن را نادید گرفت.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
یکی از سوالات اساسی که باید از خود پرسید و جواب آن را دانست، این است که چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ چرا ما به سئو و بازاریابی محتوا نیاز داریم؟
بیایید با یک مثال شروع کنیم. قبل از اینکه به جملههای بعد حرکت کنید، به چندین موضوع که در پایین ذکر شده است، فکر کنید.
- چند موضوع راجع به اقتصاد ایران که امروز اتفاق افتاده است را در ذهن خود مرور کنید.
- چند موضوع که در سطح سیاسی است و در اینترنت آن را خواندید، در ذهن خود مرور کنید.
- چند موضوع راجع به سلامت و بهداشت که امروز به آن فکر کردید و یا مطالبی راجع به آن خواندید را ذکر کنید.
برای مثال، راجع به اقتصاد ایران، میتوان بورس، بیت کوین، دلار و… فکر کرد.
راجع به موضوعات سیاسی میتوان رئیس جمهور شدن آیت الله رئیسی را مثال زد.
چند موضوع راجع به سلامت و بهداشت میتوان ویروس منحوس کرونا را مثال زد.
همه این موارد، به لطف سئو و بازاریابی محتوا در ذهن ما شکل گرفتند.
برای همین است که سئو و بازاریابی محتوا یک امر بسیار مهم برای هر کسب و کار است.
تعداد مطالعه کنندگان مقاله
در واقع، اگر شما علاقه مند باشید تا یک مقاله ای را در ذهن مخاطبین خود قرار دهید، این کار را باید با کمک سئو و بازاریابی محتوا انجام داد.اگر بخواهید بدون هیچ مسئله ای مقاله ای را در سایت تولید کنید، آیا واقعا تعداد مطالعه کنندگان آن مقاله بیشمار است؟ مطمئنا خیر.
کسب و کار خود
همین الان میتوانید وارد یک سایت خبری شوید و ببینید که تعداد بازدید خبرها، نهایتا 100 عدد است.حال کافی است وارد خبر ثبت نام خودرو، ثبت نام وام مسکن، خرید بیت کوین و… شوید تا ببینید هزاران هزار بازدید روانه آن سایت شده است و چه مقاله طولانی نیز برای آن موضوع تولید شده است و همچنین نظرات بیشماری برای آن پست، درج شده است.این یعنی سئو و بازاریابی محتوا. شما حتما باید برای اینکه کسب و کار خود را توسعه دهید، از سئو و بازاریابی محتوا استفاده کنید.
آیا سئو و بازاریابی محتوا صرفا به متن ختم میشود؟
دنیای اینترنت مثل گذشته نیست. واقعیت این است که تصاویر، پادکست، ویدیو، ولاگ و… به خوبی در دل مردم جا باز کردند.ممکن است بسیاری از مقالاتی که تا به امروز خواندید، در رابطه با محتوا متنی بوده است، از این پس شما باید با محتوا ویدیویی نیز آشنا شوید.ممکن است تعجب کنید و بگویید که آیا برای ویدیو هم نیاز به سئو است؟ بله، ویدیو نیز به سئو نیاز دارد.
مقوله سئو
پادکست نیز به سئو نیاز دارید. ولاگ نیز به سئو نیاز دارد، هر چیزی که در سطح اینترنت قابل پخش شدن است، به سئو نیاز دارد و شما بدون سئو و بازاریابی محتوا قادر به چشیدن طعم موفقیت نخواهید بود.روزانه که در اینستاگرام در حال گردش هستید یا ممکن است در سطح یوتیوب، فیسبوک، توییتر یک ولاگ کوتاه را تماشا کنید که از بازدید بالایی برخوردار است، این به لطف مقوله سئو و بازاریابی محتوا بوده است.
سئو اینستاگرام
هر چیزی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام مشاهده میکنید، با کمک سئو و بازاریابی محتوا صورت گرفته است.ممکن است از خود بپرسید که سئو اینستاگرام به چه صورت است؟ سئو اینستاگرام و ویدیوییهای که در آن منتشر میکنید، باید در کپشن اینستاگرام و یا جایی که متن مقاله را قرار میدهید، انجام دهید.
سئو محتوا اینستاگرام
باید سعی کنید کلمات کلیدی را به خوبی در متن پست خود توزیع کنید و همچنین از کلمات کلیدی مرتبط نیز به خوبی استفاده کنید.علاوه بر آن نیز، نیاز است تا هشتگهایی را میان متن نوشته شده خود قرار دهید.در واقع با استفاده از هشتگهای تولید شده توسط شما و همچنین متن قوی که به عنوان بازاریابی محتوا در نظر گرفته میشود، شما سئو محتوا اینستاگرام را ایجاد کردید.در بخش بعدی، چندین ابزار سئو و بازاریابی محتوا را برای شما معرفی خواهیم کرد.
معرفی ابزارهای سئو و بازاریابی محتوا مخصوص وبمستران
در این بخش پایانی، قرار است تا ابزارهای سئو و بازاریابی محتوا مناسب وبمستران معرفی شود تا با استفاده از این ابزار، بتوانید به راحتی اقدام به تولید محتوا و همچنین بررسی محتواهای تولید شده توسط تیم خود کنید.
سیستم توزیع محتوا وردپرس
یکی از ابزارهای معروف سئو و بازاریابی محتوا، سیستم توزیع محتوا وردپرس است. شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا یک وبلاگ / وب سایت را راه اندازی کرده و مطالبی که دوست دارید در آن منتشر کنید.لازم به ذکر است که بیش از نیمی از وب سایتهای دنیا، با کمک وردپرس ایجاد شده است.
کارخانه تولید محتوا رایا مارکتینگ
از دیگر ابزارهای معروف سئو و بازاریابی محتوا، وجود شرکت رایا مارکتینگ در ایران است. با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ قادر خواهید بود تا به صورت بی نهایت اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا اختصاصی، ثبت سفارش تولید محتوا متنی، ثبت سفارش تولید محتوا تصویری، ثبت سفارش پادکست، ثبت سفارش اینفوگرافیک و… را انجام دهید و در کمترین زمان ممکن کار خود را تحویل بگیرید.
گوگل آنالیتیکس
به عنوان آخرین ابزاری که به شما در رابطه با سئو و بازاریابی محتوا معرفی شود، گوگل آنالیتیکس، نجات دهنده وبمستران و راه وبمستری است.با استفاده از خدمات گوگل آنالیتیکس قادر خواهید بود تا ایده محتوا جذاب را دریافت کنید و هیچ فرقی نمیکند که قرار است محتوای شما متنی باشد و یا تصویری، در واقع با استفاده از این ابزار، میتوانید به راحتی ایده محتوا دریافت کنید یا کلمات کلیدی که در ذهن دارید را به خوبی تحلیل کنید و بهترین آن را در مقاله خود استفاده کنید.