مقالات آموزشی

بررسی ۵ روش بازاریابی در اینستاگرام برای رسیدن به تعامل گسترده

مفید بود؟

 بازاریابی در اینستاگرام

دلیل موفقیت اینستاگرام در جامعه درگیر با آن نهفته شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که اینستاگرامرها علاقه زیادی به پلتفرم‌شان دارند و یک تعامل سطح بالا با تولید کنندگان محتوایی که از این شبکه استفاده می‌کنند، برقرار است.

 

طبق منابع تجاری اینستاگرام، شبکه حال حاضر نمایشگاهی است که:

• 300 میلیون کاربر فعال دارد.

• روزانه بیش از 70 میلیون عکس جدید در آن به اشتراک  گذاشته می‌شود.

• 5 میلیارد بار در هر روز عکس‌ها مورد پسند واقع می‌شوند.

• و بیش از 30 میلیارد عکس در مجموع به اشتراک گذاشته شده است.

جای تعجب نیست که چرا بسیاری از برندها و کسب و کارها برای جذب مخاطبان جدید و درگیر کردن طرفداران خود به اینستاگرام روی آورده‌اند.

حس خلاقیت و الهام بخشی در بین کاربران Instagram وجود دارد، چرا که آنها از ابزارهای شبکه برای ایجاد محتوای خیره کننده بهره می‌برند و آن را با دوستان، خانواده، دنبال کنندگان، همکاران، مخاطبین و سایر افراد دنیا به اشتراک می‌گذارند.

درهم ریختگی بصری

علاوه بر این اینستاگرام بر پایه تصویر طراحی شده است و امکان مشاهده و پردازش سریع را فراهم می‌کند. فیلم ها و تصاویری که به طور گسترده بر روی صفحه، نمایش داده می‌شوند، درهم ریختگی بصری را از حذف می‌کنند و چشم بیننده را مستقیما به سمت محتوایی که می‌خواهید دیده شود هدایت می‌کنند.

90 درصد از اطلاعات منتقل شده به مغز بصری است و در مغز انسان پردازش تصاویر 60،000 برابر سریع‌تر از متن انجام می شود. به علاوه 40 درصد مردم به اطلاعات بصری پاسخ بهتری نسبت به یک متن‌ ساده می‌دهند. به عبارت ساده‌تر، مغز ما آن را دوست دارد.

نحوه استفاده بهتر از اینستاگرام

وقتی می‌خواهیم به حداکثر استفاده از ظرفیت اینستاگرام برسیم، داشتن یک پایه قوی بسیار ارزشمند است. اگر در اینستاگرام به عنوان یک برند تازه وارد هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، من توصیه می‌کنم از پرتال تجاری خود اینستاگرام دیدن کنید، جایی که پست های وبلاگ، اینفوگرافیک و منابع دیگر را برای آموزش شما در مورد نحوه استفاده بهتر از شبکه به نفع‌تان پیدا خواهید کرد.برای مثال، اینستاگرام در اینجا برخی از نکات شروع کار با شبکه برای کاربران تجاری جدید را در وب سایت خود ارائه کرده است:

 

آموزش اینستاگرام برای پیج‌های تجاری

این رویکرد عملی، فراگیری شبکه را برای کسب و کارها آسان کرده است.برای درگیری بیشتر کسب و کارها به استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار مارکتینگ (یا همان بازاریابی اینستاگرام )، این شبکه مطالعات زیادی برای نمایش موفقیت‌های خود انجام داده است و به منظور جلب نظر مشتری اعلام کرده است که برندهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند می‌توانند ” نتایج 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین آنلاین نیلسن ” را کسب کنند.

  • چوبانی یک رونق 7 امتیازی را در بین مردمی که در هر لحظه از روز چوبانی را مدنظر قرار می‎‌دادند، تجربه کرد.
  • 5 Instagram Marketing Best Practices to Build A Massive Following

  • مرسدس بنز یک رشد 580 درصدی در بازدید سایت با استفاده از تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام کسب نمود.
  •  تاکوبل، نزدیک به چهار برابر بیشتر از گروه کنترل، به رونق 29 امتیازی در فراخوان آگهی رسید.
  •  بن و جری یک افزایش 17 درصدی از مردمی را  مشاهده کردند که از طعم محصول جدید آگاه بودند.
  •  Levi’s ، تقریبا سه برابر بیشتر از گروه کنترل، دارای یک رشد 24 امتیازی در یادآوری آگهی بود.

اما واقعا موفقیت چیست؟

چه کاری می‌توانید انجام دهید تا این شبکه به عنوان یک کانال بازاریابی برای تجارت شما واقعاً کارساز باشد؟در اینجا پنج تاکتیک برای بازاریابی در اینستاگرام آورده شده است که می‌توانید برای استفاده بهتر از اینستاگرام از آنها استفاده کنید.

پنج تاکتیک برای بازاریابی در اینستاگرام

1. روش های بازاریابی در اینستاگرام: از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید.

جذابیت اینستاگرام در قابلیت دسترسی به آن است. برنامه را بر روی موبایل خود بارگیری کنید و بلافاصله عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید. با این حال همانطور که همه می‌دانیم، عکس‌های تلفن‌های هوشمند و تبلت ممکن است گاهی تیره یا شطرنجی باشند و یا مناسب نباشند. فیلترها کارهای زیادی برای ذخیره این عکس‌ها انجام می‌دهند و این موضوع یکی از دلایل تبدیل شدن اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی محبوب است.

وقتی به حساب هایی نگاه می‌کنیم که بیشترین موفقیت را دارند، متوجه می‌شویم که آنها برای تولید محتوای با کیفیت و خیره کننده از نظر بصری به سمت جلوه‌های خیره کننده می‌روند.اگر قصد دارید عکس‌ها را از هر دستگاه دیگری غیر از گوشی هوشمند خود وارد کنید، مطمئن شوید بهترین ابعاد را برای عکس‌های اینستاگرام انتخاب کرده‌اید.

شما می‌توانید این کار را با 2 روش انجام دهید:

یک گزینه این است که از DSLR، دوربین حرفه ای یا سایر تجهیزات خود برای تولید محتوا در اینستاگرام خود مانند معمول استفاده کرده و سپس عکس‌ها را در یک دستگاه تلفن همراه بارگیری کنید تا در اینستاگرام بارگذاری نمایید. همچنین می‌توانید از برنامه‌ای مانند Gramblr برای بارگذاری تصاویر از رایانه خود بهره ببرید.

 

گزینه دیگر استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس اینستاگرام است.

ویرایشگرها و برنامه‌های عکس اینستاگرام می‌توانند تفاوت بزرگی در کیفیت تصاویر شما ایجاد کنند.

من چند مورد از برنامه‌های مناسب بازاریابی اینستاگرام که مورد علاقه خودم است را برای شروع انتخاب کرده‌ام:

Afterlight

اگر فیلترهای بیشتری از آنچه اینستاگرام در حال حاضر ارائه می‌دهد، می‌خواهید، از این برنامه استفاده کنید تا از 59 فیلتر قابل تنظیم، 128 فریم و 66 بافت مختلف بهره مند شوید.

 VSCO

افراد حرفه‌ای و آماتور از قدرت این برنامه قدردانی می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با بسته های فیلتر زمینه‌ای، تنظیمات اشباع ، گرما و غیره تنظیم و ویرایش کنید.

Whitagram

این برنامه یک صندوق سفید به عکس‌های منظره و پرتره شما اضافه می‌کند و می‌تواند تصاویر شما را به مربع تبدیل کند. تصاویر جعبه ای، به محض بارگذاری، بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

Pic Stitch

تعدادی از عکس‌ها را به کلاژهایی تبدیل کنید که بتوانید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا آنها را چاپ کنید. این برنامه برای تولید محتوا در اینستاگرام از چندین طرح برای انتخاب و امکانات نامحدود نیز بهره مند است.

Aviary

ابزارهای ویرایش مانند قاب ها، فیلترها و موارد دیگر در این برنامه محبوب تصویری موبایل جمع آوری شده است.

 Lumify

برای ویدیوی اینستاگرام، این برنامه یک مرکز قدرت است. نه تنها قابلیت ویرایش ویدئو را به صورت رایگان فراهم می‌کند، بلکه قابلیت افزودن آهنگ‌های موسیقی را نیز دارد.

Hyperlapse

از این برنامه برای ایجاد فیلم‌های فوری برای اینستاگرام استفاده کنید، که می‌تواند برای کسب و کارهای گردشگری و توریسم، تفریحات در فضای باز، بازاریابی رویدادها و سایر صنایعی که می‌خواهند تغییر صحنه را ثبت کنند بسیار مناسب باشد.

Quick

آیا نیاز دارید متن بالای تصاویر خود را همپوشانی کنید؟ این برنامه کار را ساده می‌کند.

 Bokehful

اگر عاشق ظاهر بوکه (نوعی افکت مات هنری) در عکس‌های خود هستید، از این برنامه برای افزودن آن استفاده کنید. البته نیازی به روشنایی اضافی نیست.

 Snapseed

آخرین برنامه‌ای که برای تولید محتوا در اینستاگرام معرفی می‌کنم، نرم افزار حرفه‌ای با قابلیت ویرایش عکس با تنها چند کلیک است که خوشایند اکثریت عموم است.

2. روش های بازاریابی در اینستاگرام: یک داستان بگویید

داستان سرایی ابزاری قدرتمند در بازاریابی است. زمانی که نوبت به بازاریابی اینستاگرام می‌رسد، با همان فرصت‌های داستان سرایی مواجه هستید. با استفاده از محتوای تصویری، می‌توانید برای مشتریان، خریداران یا مخاطبان خود تجربه سازی کنید که در آنها احساس تعامل و ارزش ایجاد شود. و شما می‌توانید آن‌ها را وادار به گوش دادن کنید.

در رویداد خاص محتوا تولید می‌کنید

فکر کنید که چگونه محتوای تصویری خود را در قالب داستان ارائه کنید. اگر به عنوان مثال درباره یک رویداد خاص محتوا تولید می‌کنید، بهتر است  با برنامه ریزی پیش بروید و آنچه را قبل، در طول و بعد از آن قرار است اتفاق بیفتد نشان دهید. به مخاطب نگاهی پنهانی به آنچه که باعث موفقیت رویداد می‌شود، دهید.

روی یک پروژه جدید کار می‌کنید؟ خط جدیدی از محصولات را معرفی می کنید؟ آیا به دنبال ایجاد یک سبک زندگی از برند خود هستید؟ همه این موارد را می توان از طریق داستان سرایی تصویری به دست آورد.

خلق ماجراهای شخصی

در اینجا چند نمونه از برندهایی آورده شده است که برای تولید محتوا در اینستاگرام  داستان‌سرایی را انتخاب کرده‌اند:شرکتHerschel Supply  یک داستان در حال پیشرفت در مورد سفر و نقل مکان دارد که به کیف و لوازم ضروری سفر آنها متصل می شود.

عکس‌های آنها، که هر کدام نمایشگاهی از محصولات آنها را در فعالیت‌ها، نکات بسته بندی و روایت هایی درباره اکتشاف و مسافرت است، نظر کاربران را به ماجراهای کسانی که از محصولات شرکت Herschel Supply  استفاده می‌کنند جلب می‌کند – و آنها را به خلق ماجراهای شخصی ترغیب می‌کند.

 

Whole Foods  نیز رویکردی مشابه را اتخاذ می کند و هم زمان بر روی سبک زندگی سالم و تندرستی تمرکز می‌کند. این شرکت نه تنها دستور العمل‌ها و عکس‌های محصولات خود را به اشتراک می‌گذارد، بلکه عکس‌هایی را نیز نشان می‌دهد که بر پایداری و مشارکت جامعه تمرکز دارند.

شرکت Whole Foods 

این یک مثال عالی برای این است که شما می‌توانید با استفاده از جلوه‌های تصویری داستان برند خود را به طور خاص از منظر آنچه به شرکت شما ارزش می‌دهد، بیان کنید.

3. روش های بازاریابی در اینستاگرام: با هواداران خود تعامل داشته باشید

افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند ذاتا به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه مند هستند. برخلاف سایر کانال‌های اجتماعی که یافتن دنبال کننده و تعامل با آن‌ها دشوارتر است، اینستاگرام در را به روی کاربران باز نگه می‌دارد.اینستاگرام کاربران را از طریق تصاویر به هم متصل می‌کند، بنابراین برای تشویق به تعامل، می‌توانید به این نکات دقت کنید:

  •  نه تنها عکس‌های خود را منتشر کنید بلکه وقت بگذارید تا عکس‌های دیگران را لایک کنید و کامنت بگذارید، مخصوصاً اگر دنبال کنندگان‌تان شما را تگ می‌کنند.
  • فالوورهای خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. این کار می‌تواند یک تمایز برای ارتقا و پیشرفت شما ایجاد کند.
  • زمان بگذارید و به بازخورد و کامنت‌هایتان گوش دهید. ببینید مردم چه می‌گویند. این نوع بازخورد می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

چندین برند وجود دارند که اهمیت تعامل را درک می‌کنند.

به عنوان مثال، یک روز در مسابقات با ایندی 500 تجربه‌ای بود که توسط ایندی 500 برای طرفداران و دنبال کنندگان مسابقه طراحی شده بود. آنها یک وب سایت برای تبلیغات ساختند و سپس از اینستاگرام برای تعامل افراد با این رویداد استفاده کردند. آنها همچنین راهی برای بازگرداندن طرفداران مسابقات‌شان پیدا کردند.

تعامل با مشتریان توسط ایندی 500

نینتندو از طریق سوالاتی با پایان باز، قرعه کشی و تمرکز بر این که محصولات‌شان چگونه با زندگی طرفداران تناسب دارد، با آن‌ها تعامل کرد.تعامل با مشتریان شرکت نینتندوشارپی پاور حساب اینستاگرام خود را با نقاشی‌هایی که توسط طرفداران ایجاد شده با خط نشانگرها و قلم‌های خودشان پر می‌کند.اینها فقط چند نمونه از شرکت‌هایی است که اهمیت تعامل را درک می‌کنند.. اما سوال اصلی این است: برای شروع تعامل بیشتر، چه کاری باید انجام ‌دهید؟

4. روش های بازاریابی در اینستاگرام: از مزیت هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها با رسانه‌های اجتماعی همراستا هستند و می‌توانند تقریبا در هر شبکه برای یافتن، ردیابی، اشتراک گذاری و مشارکت در موضوعات مورد علاقه استفاده شوند.

در اینستاگرام، هشتگ ها قوی‌ترین ویژگی هستند و کاربران را به تصاویری که ممکن است به آن علاقه داشته باشند و در نتیجه کسب و کارهای هدف متصل می‌کنند.

هشتگ‌های ویژه تبلیغات

از هشتگ‌ها به نفع خودتان استفاده کنید به طوری که از هشتگ‌های خاص مربوط به برند، رویداد، محصولات یا تبلیغات خود از هشتگ‌ها بهره ببرید. هشتگ‌های ویژه تبلیغات ابزاری قدرتمند برای اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه کمپین شما هستند و در عین حال سبب ترغیب تعاملات می‌شوند.به عنوان مثال، اگر به دنبال برگزاری یک مسابقه موفق اینستاگرامی هستید (که به افزایش تعامل شما کمک می‌کند)، می‌توانید یک تجربه از این برندها بگیرید:

 بازاریابی اینستاگرام به سبک نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک یک مسابقه MyAWAY# برگزار کرد که در آن کاربران می‌توانستند عکس‌هایی را از مکان هایی که برای آنها راه گریز است، بارگذاری کنند. در اینستاگرام، آنها عکس‌هایی را با MyAWAY# برچسب گذاری می‌کردند و در پایان دوره مسابقه، یک طرفدار خوش شانس می‌توانست یک دوربین دیجیتال به علاوه موارد خوب دیگری از NatGeo و Go RVing برنده شود.

ماریوت یک مسابقه ویدئویی برای کاربران ایجاد کرد تا بسته آخر هفته # Brilliant7s را در Marriott Sevens لندن کسب کنند، که راهی منحصر به فرد برای ارتقا و توسعه آن‌ها بود.

روش‌های مارکتینگ در اینستاگرام

به نظر می رسد مسابقات به دلیل تعامل بالای مخاطبان در اینستاگرام به خوبی کار می‌کند، اما این تنها کاری نیست که می‌توانید با استفاده از هشتگ ها در هنگام تولید محتوا در اینستاگرام انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید در رویدادها و فعالیتهای کاربر شرکت کنید، مانند پپسی با برگزاری مسابقات هشتگی با نام ThhbackbackThursday (#tbt) #.

 

موفقیت در اینستاگرام توسط پپسی

می خواهید یک چیز هیجانی برای بازاریابی در اینستاگرام را امتحان کنید؟ از خود یک رویداد ایجاد کنید، که می‌تواند انگیزه‌ای برای دیگران باشد تا در فواصل منظم حساب شما را دنبال کنند و با آن درگیر شوند مانند #weddingwednesday پس حتما از هشتگ‌ها در برنامه بازاریابی اینستاگرام برای تعامل با کاربران استفاده کنید.

5. روش های بازاریابی در اینستاگرام: به فالوورهای خود جایزه دهید

برای ایجاد روابط پایدار با فالوورهای خود، آنها باید احساس کنند که با دنبال کرده شما چیزی کسب می‌کنند. از کدهای تخفیف گرفته تا برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها، در مجموع برندهایی که مسافت بیشتری را طی می‌کنند تا به فالوورهای خود پاداش دهند، اغلب موفقیت بهتری را مشاهده می کنند.

یک برند که این کار را به خوبی انجام می‌دهد American Express است. آنها به دنبال کنندگان اینستاگرام در پشت صحنه برنامه هایی که مورد علاقه آنها است مانند نمایش‌های مد، رویدادهای ورزشی و کنسرت ها را ارائه می دهند.

چگونه به فالوورهای جایزه دهیم؟

علاوه بر این ، برخی از مطالب آنها به طور خاص برای مخاطبان کسب و کارهای کوچک آنها طراحی شده است. در آن پست‌ها، که معمولا با #shopsmall برچسب گذاری می شوند، صاحبان مشاغل مستقل را مورد توجه قرار می دهند (که این خود یک نوع پاداش است) و به دنبال کنندگان خود از موفقیت خود الهام یا بینش می‌دهند. فکر نکنید که پاداش باید به صورت تخفیف یا جایزه باشد. همچنین می‌توانید با تولید محتوا در اینستاگرام به صورت اختصاصی به کاربران خود یا اولویت دادن به آنها، ارزش خود را ارائه دهید.

عناصر تعامل و داستان سرایی

خیریه غیرانتفاعی: واتر با نشان دادن کارهای خوب اهدا کنندگان به آنها پاداش می‌دهد. این امر عناصر تعامل و داستان سرایی را که در بالا توضیح داده شد، با هم ترکیب می‌کند و در عین حال احساس خیرخواهانه را بیشتر می‌نماید. موسسات خیریه ای که کار خود را عملی نشان می‌دهند یا می‌توانند چگونگی استفاده از کمک‌های مالی را نمایش دهند، قابل اعتمادتر هستند.

 

تولید محتوا در اینستاگرام توسط خیریه واتر

واتر همیشه سعی دارد تا با نشان دادن مفهوم کلمه واتر یک برند تجاری قوی ایجاد کند. قدرت عکاسی با هویت نام تجاری آنها جدایی ناپذیر است.تمام حساب‎های موفق اینستاگرام، بدون توجه به این که به چه چیزی اهمیت می‌دهند.

 آگاهی و احساسات تجاری

از یک یا چند مورد از این روش های بازاریابی در اینستاگرام برای ایجاد فالوورهای وفادار استفاده می‌کنند که نه تنها ترافیک را به سمت سایتشان هدایت می‌کنند، بلکه باعث آگاهی و احساسات تجاری نسبت به برند خود می شود. معامله بدی برای ادامه فعالیت با به اشتراک گذاری عکس و فیلم نیست، درست است؟اینها فقط چند نمونه است. موارد زیادی وجود دارد و من تمایل دارم آنها را ببینم. نظرات خود را درباره معرفی بهترین پیج‌هایی که بازاریابی اینستاگرام را انجام می‌دهند، درج کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.