فکر می کنید سئو در گوگل و در سایت اتفاق می افتد؟ دوباره فکر کن. در اینجا شش روش بازاریابی ایمیلی بیان می شود که می توانید از ایمیل برای افزایش سریع نتایج سئو خود استفاده کنید.
قبل از خواندن این مقاله خوب است مقاله 5 ایده برداری ناب و عجیب از BuzzFeed در زمینه تولید محتوا را مطالعه نمایید.
فکر می کنید سئو و در سایت اتفاق می افتد؟ دوباره فکر کن.
سئو شامل سه مورد است:
1. جذاب بودن برای کاربران که به نوبه خود…
2. درخواست ها به گوگل که به شما امکان می دهد…
3. کنترل ترافیک و تبدیل های وب سایت خود به روشی قابل پیش بینی و مقیاس پذیر .
جالب است بدانید که ایمیل یکی از امتحان شده ترین و واقعی ترین سلاح های موجود در بازاریابی دیجیتال شما است که می تواند به شما در انجام مورد شماره 1 و شماره 3 کمک کند که از این طریق به شما در جذب مورد شماره 2 نیز کمک می کند.
علاوه بر این، ایمیل یکی از کنترل شده ترین سیستم عامل هایی است که دارید. شما می توانید مشترکین خود را بر اساس علاقه، رفتار، منبع و موارد دیگر تقسیم بندی نمائید.
از اینرو، داشتن یک لیست ایمیل نه تنها به شما یک منبع ترافیک اضافی برای تقویت سایت تان می دهد، بلکه سطح وسیعی از کنترل بر موارد زیر را نیز در اختیار شما قرار می دهد.
• مطمئن شوید که صفحات مناسب شما از ترافیک با کیفیتی برخوردار می باشند.
• کاهش نرخ پرش.
• افزایش به اشتراک گذاری کاربران.
• سوق دادن کاربران به سمت پیشنهادات تان.
بیایید به طور خاص صحبت کنیم و در مورد شش راهی که می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی، نتایج سئو خود را به سرعت افزایش دهید، صحبت کنیم.
1.کشف آنچه در پشت پرس و جو است و استفاده از آن
اگر تا به حال دیده اید که یکی از رقبای خود نظرسنجی خود را از طریق ایمیل انجام می دهد، احتمالا از آنها برای کمک به تلاش های سئو خود استفاده می کند.
همانطور که گوگل الگوریتم خود را در طول این سالها توسعه داده است تا سازندگان را مجبور کند به کیفیت محتوایی که تولید می کنند توجه بیشتری داشته باشند، باعث تعجب می شود:
آیا راه سریعتری وجود دارد که به حدس و گمان کمتری نیاز داشته باشد تا بفهمیم دقیقا چه چیزی را برای جلب توجه بازدیدکنندگان نیاز داریم؟
و همه چیز در مورد کشف قصد پشت پرس و جو است.
گوگل قبلا این کار را انجام داده است، اما در مورد آنچه پیدا می کند زیاد باز نیست. *خوب، گوگل. اسرار خود را حفظ کنید*
خوشبختانه، شما می توانید امور خود را به دست گرفته و شروع به انجام تحقیقات در بازار کنید.
وقتی می دانید که می خواهید به کلمه کلیدی خاصی برای رتبه بندی حمله کنید، می توانید یک نظرسنجی سریع در لیست خود انجام دهید تا از آنها بپرسید که بزرگترین چالش ها، خواسته ها، ترس ها و غیره آنها در این زمینه چیست.
بعد از این نظرسنجی، پاسخهای پرطرفدار را در پست هایتان عنوان کنید.
چرا این روش کار می کند؟
این تاکتیک ایمیل به این دلیل کار می کند که به شما این امکان را می دهد که مستقیما از دهان مخاطب همه چیز را بشنوید، که وقتی این پرسش به ذهن می رسد دقیقا در ذهن بازدیدکنندگان چه می گذرد.
با در اختیار داشتن این اطلاعات، محتوای شما به طور خودکار برای خواننده بسیار بصری تر می شود.
مانند این است که بدانید چگونه به سوال کودک قبل از آنکه حتی بپرسید پاسخ دهید. آنها فکر می کنند شما جادوگر هستید.
بهترین بخش این است که در گرفتن پاسخ آنها متوقف نمی شوید. سپس باید سراغ نکته بعدی بروید.
2. نرخ بازگشت پایین تر با کیفیت ترافیک ایمیل
هنگامی که این گله مندی ها، سوالات و خواسته ها را مستقیما از مخاطبان تان دریافت می کنید، نه تنها می توانید پستی بنویسید که مطمئنا برای گوگل خوشایند است، بلکه می توانید آن پست را مستقیما در همان لیست ایمیل ارسال کنید تا به آن ارسال شود تا افزایش اولیه با کیفیت بالا داشته باشید.
مشارکت بالاتر، زمان بیشتر در سایت
به خاطر داشته باشید که می توانید از لیست نسبتا کوچکی نیز ترافیک زیادی را جذب سایت خود نمائید.
این ایمیل برای بیش از 3000 نفر ارسال شده است، اما تقریبا 400 نفر از آنها بلافاصله به یک صفحه واحد در مدت 24 ساعته منتقل شدند ( همه بر اساس ایمیلی که پاسخهای تحقیقات بازار آنها را ارسال کرد).
این نوع منبع ترافیکی تکمیلی، واجد شرایط و بسیار جذاب برای شما یا وب سایت ها و کسب و کار مشتریان شما ، چیست؟
4. ترافیک پست تکمیلی همیشه سبز در اتوپلیت
ایمیل فقط در ارسال محتوای انفجاری برای مشترکین شما قوی نیست، بلکه این امکان را به شما می دهد دنباله های خودکار را “تنظیم و فراموش کنید” به طوری که هر مشترک جدیدی که به لیست شما وارد می شود بتواند صفحات و پست های شما را با عملکرد بالا در اتوپلیت مشاهده کند..
خواه این صفحه “تماس” شما باشد، یک پست وبلاگ خاص، یا صفحه خدمات شما باشد، واقعا داشتن یک منبع ترافیک خودکار از لیست رو به رشد خود، به شما قدرت می دهد و گوگل ترافی دریافتی شما را مشاهده خواهد کرد و به تقویت آن کمک می نماید.
با توجه به این نکته، شما همچنین می توانید یک پست قدیمی را که عملکرد خوبی داشته است را با ارسال آن به بخش جدیدی از لیست خود که ممکن است هنوز آن را نخوانده باشند، تازه کنید.
این پست همان تأثیر را خواهد داشت: گوگل می بیند که صفحه در حال جذب ترافیک است و این را در قضاوت خود لحاظ خواهد نمود. در حقیقت، ما اغلب بین رتبه بندی بالا و زمان صرف شده در سایت/نرخ پائین پرش همبستگی قوی مشاهده می کنیم.
این گراف را از Moz بررسی کنید.
5. از CTA برای ترافیک، اشتراک گذاری و تعامل استفاده کنید
یکی از قوی ترین قطعات هر ایمیل ، CTA به خوبی ساخته شده است ( که دعوت به عمل می کند.
به این معنا که اگر ایمیل شما مشترکان شما را به گونه ای موثر راهنمایی نماید که روی لینک کلیک کنند، افراد بیشتری را مجبور به انجام این کار می کنید و به آنها اجازه تصمیم گیری می دهید.
همین امر در مورد به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی نیز صادق است.
در فرآیند ایمیل خود(به ویژه هنگام ارسال پست های وبلاگ به لیست خود) می توانید تعداد اشتراک گذاری های خود را در هر پست مشخص با افزودن CTA به هر ایمیل برای خوانندگان خود چند برابر کنید. (در واقع در مورد پست های وبلاگ واقعی شما).
همچنین می توانید مشترکان خود را جهت ارسال ایمیل به همسالان، دوستان، خانواده ها، همکاران یا هر کسی که می شناسند و علاقه مند به محتوای ارائه شده هستند، هدایت کنید.
انجام این کار ضمن اضافه نمودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در پاورقی الگوی ایمیل تان، باعث به اشتراک گذاری بیشتر، بک لینک بیشتر و توجه بیشتر به سایت شما می شود.
6. دادن ایمیل، عمر با کیفیت بیشتر
درست مانند این که می توانید بر روی مشتری خود تحقیق کنید و بفهمید که لیست شما واقعا در جستجوی چه چیزی جستجو را انجام می دهد و محتوای مربوطه را به این ترتیب برای آنها ارسال کنید (همچنین می توانید هرگونه ایمیل با عملکرد بالا را به عنوان پست وبلاگ استفاده کنید).
شما در این حالت نیازی به نوشتن سبک پست وبلاگ ایمیل های خود ندارید.
در حقیقت، در صورت وجود CTA و لینکی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنند، اغلب کوتاه نگه داشتن ایمیل ها کمک کننده است. اما، شما می خواهید توجه داشته باشید که مشترکین شما به چه موضوعاتی علاقه زیادی دارند.
تعداد زیاد باز شده ها یا CTR بالا (در این مورد روی لینک داخل ایمیل کلیک کنید) اغلب به این معنی است که می توانید آن ایمیل را به عنوان یک پست وبلاگ مجددا مورد استفاده قرار دهید.
این همان جایی است که شما همان موضوعی را که مورد توجه زیادی قرار گرفته است را از لیست هدف خود برداشته و آن را بهینه سازی می کنید.
می توانید کلمات کلیدی مناسب را روی آن اعمال کنید، هر مفهوم ذکر شده در ایمیل را کاملا توضیح دهید و تصاویر مربوطه را با برچسب های مناسب اضافه کنید.
پس از تبدیل ایمیل به یک پست وبلاگ، می دانید که برنده خواهد شد زیرا بازاریابی ایمیلی به شما اطلاعات خوبی با داده های سخت ارائه می دهد.
هنوز می توانید برگردید و آن پست وبلاگ را به لیست ایمیل خود برگردانید تا بتوانند نسخه دقیق تری از ارزش موردنظر خود را دریافت کنید.
7. افزایش تبدیل استراتژی ها با استراتژی محتوای هدفمندتر شده
اگر واقعا می خواهید از ایمیل به نفع خود استفاده کنید، نمی توانید تبدیل ها را روی میز بگذارید. دلیل اینکه ایمیل هنوز در بازی بازاریابی دیجیتال است این است که یک دستگاه تبدیل است.
از آنجایی که شما این قدرت را دارید که مخاطبین خود را بر اساس علاقه و رفتار تقسیم بندی کنید، می توانید برای هر فردی که در لیست شما قرار می گیرد، سفری شخصی به مشتریان ارائه دهید.
فرض کنید مشتری شما یک شرکت حقوقی است:
تقسیم بندی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را از نقطه A ( نیاز به وکیل) تا نقطه B ( استخدام موکل خود به عنوان وکیل) ، در هر سوال، اعتراضی که با ایمیل ارسال می کنند، راهنمایی کنید.
و می توانید این کار را بر اساس نیازهای دقیق آنها در آن لحظه انجام دهید.
به عنوان مثال: فرض کنید نیمی از لیست در جستجوی کمک برای طلاق و نیمی دیگر در جستجوی کمک برای بازگرداندن مجوز خود هستند.
هر کدام از این بخش های مخاطبان سوالات متفاوتی خواهند داشت، تجربه های متفاوتی را پشت سر گذاشته اند و در کل به انواع مختلف محتوا و کمک نیاز دارند.
حال، اگر در مورد طلاق خود به کمک نیاز داشته باشید، اما هر پست وبلاگ و ایمیل دیگری که از وکیل می بینید در مورد موضوعی متفاوت صحبت می کند، احتمالا کمی تعلل می کردید.
حداقل، شما از کار جدا می شوید زیرا به شما مربوط نمی شود. این باعث می شود شرکت هایی که رویکرد محتوا شخصی تری دارند، در بازی از مشتری شما جلوتر باشند.
هر چند اشکالی ندارد. ایمیل به شما کمک می کند تا مشتری خود را برنده کنید.
اگر لیست آنها را برای تقسیم بندی هر گروه تنظیم کنید و برای تجربه شخصی آنها ایمیل های بسیار مرتبط ارسال کنید و آنها را به پستها و صفحات وبلاگ مناسب در سایت هدایت کنید، نه تنها به سئو مشتریان شما کمک می کند تا از کیفیت بالاتری برخوردار باشندف بلکه بازدیدکنندگان را درگیر سایت شما می کند، اما به طور کلی نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
در نهایت، هرچه استراتژی محتوای شما هدفمندتر باشد، نرخ تبدیل شما بالاتر است.
ترافیک کمتر = پول بیشتر، ضمن اینکه مقیاس گوگل را برآورده می سازد.
نتیجه گیری
ایمیل بهترین راه برای کنترل و هدایت ترافیک بسیار هدفمند به هر صفحه از هر وب سایتی است که دست خود را روی آن گذاشته اید.
اگر این کار به درستی انجام شود، به این معنی است که شما ترافیکی را هدایت می کنید که می دانید صفحه یا محتوا مورد علاقه مخاطبانخواهد بود، آن را به اشتراک می گذارند و در نهایت به هر صفحه مزیت انتشار را می دهد. این به کل سایت از نظر سئو کمک شایان توجهی می کند.
اگر بیشتر تمرکز شما بر روی تبدیل ها می باشد، می توانید با اطمینان از اینکه ایمیل های آنقدر هدفمند هستند که با علاقمندی های مشتریان تان همسو می باشند، آنها را تقویت کنید.