مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره سئو محتوا و بررسی آن

مفید بود؟

با وجود سئو محتوا قادر خواهید بود تا به راحتی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدرخشید. سئو محتوا چیزی است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت و باید به درستی آن را انجام داد.
حالا که شما در این سایت هستید و در حال مطالعه این مقاله از وب سایت آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ هستید، ممکن است شما یا وبمستر و یا صاحب سایت باشید که به تازگی در رابطه با سئو اطلاعاتی را کسب کردید.

 

اگر هیچ پیش زمینه‌ای از مبحث سئو محتوا ندارید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد، قرار است تا در این مقاله به طور کامل در رابطه با سئو محتوا و تولید محتوا حرفه ای، برای شما نکات موثری ذکر شود و با استفاده از آن، قادر خواهید بود تا به راحتی هر نوع محتوایی را سئو کنید.

محتوا متنی

قبل از اینکه وارد مباحث گسترده شویم، منظور از سئو محتوا، صرفا محتوا متنی نیست. محتوا صرفا به متن ختم نمی‌شود. در این دنیا هر چیزی محتوا است و سئو حکم تبلیغات را برای آن محتوا دارد.
برای مثال، ممکن است شما قصد داشته باشید تا یک تبلیغ را در سطح شهر پخش کنید و حال باید ببینید که به چه صورت قادر خواهید بود تا آن تبلیغ را به صورت گسترده در میان جوانان و سرمایه گذاران شهر پخش کنید.
هر کسی در این دنیا قادر خواهد بود تا چندین کلمه تبلیغاتی را بنویسید، اما کمتر کسی وجود دارد که بتواند آن تبلیغ را جذاب نگه دارد و همچنین باعث شود تا مشتری بسیار سریع نسبت به آن کسب و کار جذب شود.

سئو محتوا

محتوا چیزی است که هر کسی می‌تواند تولید کند. هر کسی در این دنیا که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد، می‌تواند چندین جمله هر چند نامربوط را پشت سرهم قرار دهد، اما آیا همه می‌توانند به صورت جذاب اقدام به تولید محتوا متنی کنند؟ مطمئنا خیر.
بنابراین، سئو محتوا باعث می‌شود که هم محتوا حرفه‌ای در نظر گرفته شود و هم اینکه برای آن محتوا، یک تبلیغ بسیار کلان در سطح شبکات اجتماعی و موتورهای جستجو باشد.

نمونه سئو محتوا در سایت‌های ایرانی

اگر می‌خواهید مثالی از مبحث سئو را مشاهده کنید، ما زیاد وقت شما را نمی‌گیریم. پس از پایان مطالعه این مقاله و دیگر مقاله‌های آموزشی سئو در وب سایت رایا مارکتینگ، فقط کافی است تا در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو اقدام به جستجوی یک کلمه کلیدی کنید.
به فرض مثال: آموزش پخت گوشت – چگونه در جامعه رفتار کنیم و….

 

این نمونه کلماتی است که شما می‌توانید در سطح گوگل جستجو کنید و مثالی از سئو محتوا را مشاهده کنید.
اول اینکه، بر روی اولین لینکی که کلیک می‌کنید، به لطف سئو محتوا است که باعث شده است تا محتوا در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو اولین لینک باشد. پس از آن، زمانی که وارد سایت می‌شوید تا آن مقاله را مطالعه کنید، ببینید که تیتر آن مقاله به چه صورت نوشته شده است.

 تگ‌های مقاله 

در پایین ترین بخش مقاله، ممکن است سایت مذکور، تگ‌های آن مقاله را برای شما قرار داده باشد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مطالب بهتر ثبت شوند. ببینید که از چه کلمات کلیدی مرتبطی در مقاله استفاده کرده است.با اندکی مطالعه، دست پیدا خواهید کرد که کلمه کلیدی اصلی آن مقاله چیست. ببینید بیشتر چه کلمه‌ای در سطح مقاله توزیع شده است و اینکه به چه تعداد توزیع شده است.

 آموزش طراحی سایت

با استفاده از این کار، قادر خواهید بود تا مشاهده کنید که کلمه کلیدی اصلی چیست.مطمئن باشید کلماتی مانند “و” “که” “اما” “اگر” “شاید” “باید” کند و… از چنین کلماتی که بسیار رایج است و ساختار جمله را تشکیل می‌دهند، جز سئو محتوا نیستند و این موارد نمی‌توانند کلمات کلیدی باشند.

مگر اینکه وسط یک کلمه کلیدی بیایند.مثلا، یک کلمه کلیدی مانند پخت گوشت، آموزش آشپزی، آموزش طراحی سایت، آموزش خرید بیت کوین، خرید بیت کوین، بیت کوین، کریپتوکارنسی و… می‌توانند به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفته شوند.در سئو محتوا، علاوه بر کلمه کلیدی، ما چیزی به نام کلمه کلیدی مرتبط نیز داریم که در بخش بعدی به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آن، سئو محتوا خوبی را داشته باشید.

کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا  چه تاثیری دارد؟

اول از هر چیزی، باید بدانید که کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا  چیست و پس از آن اقدام به درک تاثیر کلمات کلیدی مرتبط کنیم.
کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا ، چیزی است که به صورت مستقیم به کلمه کلیدی اصلی ربط دارد.
در ابتدا با ذکر یک مثال شروع خواهیم کرد تا در ادامه به مبحث اصلی بپردازیم.
آیا به نظر شما اگر یک مقاله‌ای که راجع به آموزش پخت گوشت در حال نوشته شدن است، می‌توانیم در میان آن

صحبت از آموزش خرید بیت کوین ذکر کنیم؟

مطمئنا خیر، مخاطب به طرز جدی از سایت شما خارج خواهد شد. به این دلیل که این موضوع کاملا با هم تناقض دارد.اما زمانی که صحبت از سئو محتوا می‌شود، می‌توان در کنار آن از بازاریابی محتوا، نحوه ساختن محتوا حرفه‌ای و جذاب، بازاریابی برای سایت، راه و روش‌های کسب درآمد بیشتر از سایت و… را در آن درج کرد.
کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا  نیز دقیقا به همین معناست. شما باید به طوری محتوا ایجاد کنید که بتوانید در آن هم کلمه کلیدی اصلی و هم کلمه کلیدی مرتبط را در مقاله قرار دهید.

کلمه کلیدی مرتبط، می‌تواند شامل دو و یا چندین کلمه کلیدی باشد

ممکن است شما در یک مقاله هزار کلمه ای، بیش از 11 الی 18 بار کلمه کلیدی را در مقاله تکرار کنید. اما باید دقت داشته باشید که یک کلمه کلیدی مرتبط، در وهله اول اینکه باید به طور عادلانه نسبت به کلمه کلیدی اصلی، توزیع کنید و سپس اینکه مقدار کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا ، باید یک سوم الی یک چهارم کلمه کلیدی اصلی باشد.

 کلمه کلیدی اصلی در مقاله

به فرض مثال، اگر شما در مقاله خود، بیش از 15 بار از کلمه کلیدی اصلی در مقاله استفاده می‌کنید، باید در طول مقاله، 5 الی 6 بار از کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا  استفاده کنید.
در بخش بعدی، به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید به طور عادلانه سئو محتوا را انجام دهید و همچنین کلمات کلیدی مرتبط و کلمه کلیدی اصلی را در طول مقاله توزیع کنید.

چگونه یک سئو محتوا حرفه‌ای انجام دهیم؟ 

یک بحث بسیار مهمی وجود دارد، آن هم این است که چگونه می‌توان سئو محتوا حرفه‌ای انجام داد که به راحتی رتبه اول گوگل را کسب کنیم.
قبل از اینکه به مبحث این بخش برسیم، باید گفت که صرفا با وجود سئو محتوا حرفه‌ای قادر نخواهید بود تا رتبه اول گوگل را کسب کنید.ممکن است که مقاله شما در صفحه اول گوگل وجود داشته باشد، اما جز نتایج اول گوگل نخواهد بود مگر اینکه در موارد بسیار نادری قرار گرفته باشد و یا اینکه آن مقاله، بسیار نادر باشد و بر روی آن کلمه کلیدی رقابت خاصی وجود نداشته باشد.

ساختار سایت

اول از هر چیزی، باید ساختار سایت شما درست باشد تا سئو محتوا به خوبی بر روی سایت قرار بگیرد.
پس از اینکه ساختار سایت به خوبی بر روی آن کار شده باشد و همچنین سئو سایت به درستی انجام شده باشد، آن وقت است که سئو محتوا شما می‌توانید پاسخگوی نیازهای شما باشد.
زمانی که شما اقدام به ایجاد محتوا حرفه‌ای می‌کنید، وقت آن رسیده است تا در میان آن نیز به طور عادلانه کلمه کلیدی اصلی و همچنین کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا  را به صورت عادلانه در سطح مقاله توزیع کنید.

 مقاله هزار کلمه‌ای

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، اگر شما در حال نوشتن یک مقاله 1000 کلمه‌ای هستید، باید به چگالی آن مقاله نیز دقت داشته باشید.اگر می‌خواهید یک مقاله هزار کلمه‌ای بنویسید، باید حدود 11 الی 18 بار در طول سئو محتوا، کلمه کلیدی را در مقاله تکرار کنید.اگر می‌خواهید یک مقاله دو هزار کلمه‌ای بنویسید، باید حدود 20 الی 35 بار در طول سئو محتوا، کلمه کلیدی را در مقاله تکرار کنید.

کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط

حال ممکن است از خود بپرسید که کلمه کلیدی اصلی و همچنین کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا، دقیقا باید کجا قرار بگیرند؟زمانی که مقاله را شروع می‌کنید، باید در اولین سطر اولین پاراگراف، کلمه کلیدی اصلی شما ذکر شود و در هر چهار جمله الی شش جمله حداقل یک بار کلمه کلیدی شما ذکر شده باشد.
در هر پاراگرافی که تولید می‌کنید، باید اول آن پاراگراف و همچنین اواسط آن پاراگراف، اقدام به ذکر کلمه کلیدی اصلی و یا کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا کنید.

محتوا سئو شده

چگونه مقاله ما در گوگل رتبه بندی می‌شود؟

به صریح ذکر می‌شود که هیچ کس هیچ اطمینانی ندارد که مقاله سایت شما چگونه در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو ثبت می‌شود.
در طول سال، هزاران بار گوگل و دیگر موتورهای جستجو، الگوریتم‌های ثبت مقاله در بانک اطلاعاتی خود را تغییر می‌دهند، پس هیچ راه حل موثری در رابطه با اینکه تضمینی ما بتوانیم مقاله سایت خود را در گوگل به نتیجه اول بیاوریم نیست.

 کلمه کلیدی سئو

برای اینکه این موضوع برای شما اثبات شود، همین الان در گوگل کلمه کلیدی سئو سایت را جستجو کنید و هفته دیگر نیز همین کلمه کلیدی را جستجو کنید.یا برای اینکه خیلی سریع تر این موضوع را درک کنید، اگر در خانه شما کسی یک دستگاه لمسی / گوشی پیشرفته دارد که قادر است به اینترنت وصل شود و یا با استفاده از رایانه، همزمان هم شما و هم آن شخص در گوگل کلمه کلیدی سئو سایت را جستجو کنند.

نتایج جستجو، برای نتیجه اول تا سوم، متفاوت خواهد بود

تنها راه به دست آوردن نتیجه اول گوگل، تولید محتوا انبوه به کمک شرکت رایا مارکتینگ، و ایجاد سئو محتوا حرفه‌ای است.برخی از افراد، ممکن است به صاحبین کسب و کار پیشنهادهای وسوسه انگیز دهند که به صورت تضمینی آنها را به رتبه یک گوگل می‌آورند.

این افراد یا از طریق روش‌های کلاهبرداری شما را به رتبه یک گوگل می‌آورند و یا اینکه از تبلیغات گوگل برای آوردن سایت شما به صفحه اول گوگل استفاده می‌کنند که هزینه بسیار بالایی دارد.
همانطور که ذکر شد، اگر بتوانید از روش‌های قانونی به صفحه اول گوگل بیایید باید از کارخانه تولید محتوا رایا مارکتینگ استفاده کنید و همچنین سئو محتوا را به صورت حرفه‌ای بر روی مقالاتی که می‌نویسید اعمال کنید.

نتیجه

در این مقاله ذکر شد که چگونه سئو محتوا می‌تواند به ما کمک کند تا بازدیدهای بیشماری را کسب کنیم و همچنین رتبه اول گوگل را کسب کنیم.
در این مقاله، در ابتدا راجع به سئو محتوا صحبت شد و اینکه سئو محتوا چیست و چه تاثیری بر روی سایت ما دارد.

کلمات کلیدی

پس از آن اقدام به ذکر چندین نمونه سئو محتوا در سطح وب فارسی برای شما کردیم تا بتوانید مثال زنده آن را مشاهده کنید و برای شما در قسمت بعدی، در رابطه با کلمات کلیدی مرتبط در سئو محتوا و همچنین کلمه کلیدی اصلی موضوعات مهمی ذکر کردیم و اینکه نحوه توزیع کلمات کلیدی مرتبط و کلمه کلیدی اصلی را نیز برای شما ذکر کردیم.

همه چیز درباره سئو سایت

در بخش آخر نیز، برای شما به طور خلاصه توضیح دادیم که چگونه می‌توان رتبه اول گوگل را کسب کرد.
اگر شما مایل هستید تا سئو محتوا خود را تکمیل کنید و به رتبه اول گوگل دست پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا سئو شده، تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.