در اینجا برخی از درسهای بسیار ارزشمند را که باید از BuzzFeed در مورد تولید محتوا بیاموزید عنوان می شود که مورد علاقه مخاطبان است.
، BuzzFeed به خاطر وجود مقالات پیچیده ، استوری های اخبار “ویروسی” و پست های فرهنگ پاپ کلیک بیت شناخته شده است و اغلب به عنوان “روزنامه نگاری راحت طلبانه” در دوران هزاره در نظر گرفته می شود.
در حالی که اکثر خوانندگان BuzzFeed تلاش زیادی نمی کنند، شکی نیست که BuzzFeed به دلیل مقالات بسیار جذاب و شایسته به سرعت به شهرت رسید.
که در این میان این سوال مطرح می شود:
آیا می توانید از این پادشاه محتوای ویروسی درسهای درخشانی در زمینه تولید محتوابیاموزید؟
بله. مطمئنا
اما پیش از شروع به نوشتن “500+ سئو هک ها که باید قبل از هر چیزی بدانید”، بیایید ببینیم که آیا BuzzFeed به درستی کار می کند، چرا کار می کند و چه نوع ایده های محتوا برای استراتژی بازاریابی محتوای شما، باید از BuzzFeed برداشت شود.
BuzzFeed- بسیار پرطرفدار
BuzzFeed بخاطر ماهیت اش شناخته نمی شود ( اما دقیقا نکته اینجاست که موفقیت آنها بدلیل سرگرم کننده بودن آنها است ). مقالاتی که که گریز گذری به مقالات آخرین اخبار می زنند.
در حالی که نسل هزاره به عنوان یک نسل راحت طلب شناخته می شوند، این کلیشه ها اغلب عشق آنها به نوستالژی، زمانهای بهتر و لذتهای سریع و ساده را تحت الشعاع قرار می دهد.
BuzzFeed با تولید محتوای بسیار مناسب که به ماهیت نوستالژیک نسل هزاره و آشنایی آنها با رسانه های اجتماعی اشاره می کند، از این امر بهره مند شده است.
نتیجه، محتوایی است که خوانندگان با همذات پنداری با آن اذعان کرده اند و آنها را تشویق می کند که پست های آنها را دیوانه وار به اشتراک بگذارند.
بنابراین، اگرچه در ظاهر این محتوا شبیه کلیک بیت است، اما در واقع بسیار درخشان است.
کدام بازاریابی خواهان این نیست که محتوایش مستقیما با مخاطبان ایده آلش صحبت کند و بصورت ویروسی پخش شود؟
5 ایده برداری از BuzzFeed در زمینه تولید محتوا
در اینجا به نحوه تکرار آنچه BuzzFeed در تولید محتوای خود بر آن تسلط دارد میپردازیم، از تولید مقالات مخاطب محور که به صورت دیوانه به اشتراک گذاشته می شوند تا محتوای قابل ارتباط با کاربر که با لود کلی لینک های شما را بدست می آورد.
1. محتوای قابل ارتباط با کاربر که اعتماد کامل شما را جلب می کند (و به اشتراک گذاری شما را از آن خود می کند)
اولین چیزی که BuzzFeed هنگام تولید محتوا بکار بست، صرف زمان برای درک مخاطبان هدف بود.
بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به نوشتن مطالبی می پردازند که فکر می کنند مخاطبان آنها می خواهند، بدون اینکه برای انجام تحقیقات کامل بر روی بازار (یا هر گونه) و تحقیق در خصوص کلمات کلیدی وقت بگذارند.
محتوای BuzzFeed به دلیل بامزه بودن، آسان بودن هضم آن از سوی مخاطب و یا پرطرفدار بودن آن، کلیک نمی خورد و اشتراک گذاری نمی شود. دلیل کلیک و اشتراک گذاری آن این است که دقیقا می داند مخاطبان هدف چه چیزی می خواهند.
و BuzzFeed می داند که مخاطبان آنها می خواهند چه چیزی بخوانند زیرا در مورد آن تحقیق کرده اند.
آنها صرفا از روی حدس و گمان تولید محتوا نمی کنند.
سر و صدا کردن از همان ابتدا
در مصاحبه با بیزنس اینسایدر، جونا پرتی مدیرعامل BuzzFeed ، در مورد چگونگی بوجود آمدن BuzzFeed و عوامل موفقیت آن صحبت می کند.
اساسا، شالوده BuzzFeed ، تحقیقاتش در زمینه روانشناسی این که چرا مردم چیزهایی را به اشتراک می گذارند، است. او به نظاره نشست تا ببیند که چه محتوایی خوب اجرا می شود و چرا.
او مشاهده کرد که مخاطبان هدفش از اخبار ناامیدکننده، پیچیده و اغلب یکنواخت خسته شده اند. آنها خواهان مطالب بسیار مرتبط، سرگرم کننده و سریع بودند.
این نمونه ای از حدس و بررسی نبود. این فرآیند دارای فرمول و قابل تکرار است و شما می توانید این کار را برای محتوای خود نیز انجام دهید.
انجام درست تحقیق
تولید محتوای بسیار مرتبط به معنای تولید محتوایی است که مخاطبان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
اما از کجا بدانید که آنها چه محتوایی را مرتبط در نظر می گیرند؟
شما از آنها بپرسید.
تحقیقات در خصوص بازار با چند سوال اساسی آغاز می شود:
• بزرگترین چالش شما با این موضوعچیست؟
• برای غلبه بر این چالش چه روش هایی را امتحان کرده اید؟
• با این روش ها چه مشکلاتی داشتید؟
• وقتی صحبت از موضوع می شود، بزرگترین ترس شما چیست؟
• هدف شما در مورد موضوع چیست؟
این سوالات را در مورد آنچه می خواهید ارائه دهید ( خدمات بازاریابی، نوشتن محتوا، مشاوره سئو و هر چیز دیگر)از مخاطبان خود بپرسید و به گنجینه ای از اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
نه تنها متوجه خواهید شد که مخاطبان شما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، بلکه متوجه نقاط ضعف رقبای خود نیز خواهید شد.
سپس ، USP ( نقطه فروش منحصر به فرد) شما می تواند چیزی باشد که شما را متفاوت می کند و چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا بر ترس خود غلبه کرده و به اهداف خود برسند.
در مورد BuzzFeed ، آنها دریافتند که چالش مخاطبان هدف آنها با محتوای سرگرم کننده آنلاین است که باعث افسردگی و استرس آنها نشود.
آنها به احتمال زیاد در Reddit ، Instagram یا Tumblr پیمایش کردند تا محتوای مرتبطی را که قابل هضم و سرگرم کننده است بیابند.
مشکل این بود که این محتوا در یک جا جمع نشده بود و به اندازه کافی سریع نبود.
BuzzFeed با استفاده از یک ربات برای خراش اینترنت برای داستانهای ویروسی بر این مشکل غلبه کرد، مقاله ها را برای گردش سریع چرخاند و یک استراتژی اشتراک گذاری چند پلتفرم را اجرا کرد تا آن را در مقابل چشم مخاطبان خود قرار دهد.
محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما واقعا مایل به خواندن آن هستند
شما می توانید با صرف زمان بر روی انجام تحقیقات در خصوص بازار و فهمیدن اینکه مخاطبان شما می خواهند چه چیزی بخوانند، محتوای مرتبط تولید کنید.
• آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند یا چه اطلاعاتی را نمی توانند پیدا کنند؟
• آنها مطالب را برای اطلاع یافتن یا سرگرمی می خوانند؟
• آیا آنها در گوگل یا جایی دیگر جستجو می کنند؟
اینها سوالاتی است که ارزش پرسیدن دارد.
استراتژی محتوای شما هرگز نباید صرفا بر اساس کلمات کلیدی باشد که می خواهید بر اساس آنها رتبه بندی شما انجام شود.
این امر همیشه باید بر پایه محکمی از تحقیقات در خصوص بازار استوار باشد. این امر نه تنها شما را درباره تحقیق در خصوص کلمات کلیدی آگاه می کند، بلکه تضمین می کند که محتوایی را تولید می کنید که مخاطبان شما خواهان خواندن آنها هستند. این امر به طور قابل توجهی شانس شما را برای جذب کلیک، اشتراک گذاری اجتماعی و تبدیل های سایت افزایش می دهد.
BuzzFeed بدون انجام تحقیقات مناسب و مشاهده داده ها به تولید محتوا نپرداخت.
شما هم نباید اینکار را بکنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله 5 راه برای بهبود محتواهای راکد را مطالعه نمایید.
مخاطبان خود را بشناسید و محتواهای مخصوص آنها را تولید کنید(گویی برای یک مخاطب خاص می نویسید). به این ترتیب محتوای مرتبط ایجاد می کنید که باعث اشتراک گذاری آن از سوی مخاطب می شود.
2. مسابقه های بسیار جذاب (و کسب لینک از آنها)
یکی از انواع محتوای مرتبط که BuzzFeed به آن توجه زیادی می کند، مسابقه های است. باز هم، مسابقه های سریع، سرگرم کننده و بسیار قابل اشتراک گذاری هستند (زیرا مردم می خواهند ببینند خانواده و دوستانشان نیز از آنها چه نتیجه ای می گیرند).
حالا، وقتی بیشتر مردم به “مسابقه ها” فکر می کنند، به مواردی مانند “شما چه نوع شخصیتی دارید؟” یا “رنگ مورد علاقه شما در مورد شما چه می گوید؟” فکر می کنند.
واضح است که این نوع مسابقه ها فقط برای جاویژه بازارهای خاصی مناسب هستند (هرچند من شما را تشویق می کنم که در صورت امکان کمی تفریح کنید).
در اینجا، من اصطلاح “مسابقه” را نسبتا با تردید استفاده می کنم، زیرا می تواند مربوط به آزمایش ها، ابزارها یا ارزیابی هایی باشد که نوعی ارزش را برای مخاطبان شما را مشخص می کند.
به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک شرکت ساختمانی محلی است، می توانید یک ماشین حساب اندازه گیری را به وب سایت اضافه کنید تا به خوانندگان خود در پروژه های DIY خود کمک کند، یا لینک هایی را از وب سایت های دیگر جذب کنید که این منبع را مفید می داند.
به طور مشابه، می توانید یک مسابقه را برای کمک به کاربران خود در چیدمان جدید اتاق نشیمن شان بر اساس مسابقه ای که از آنها در مورد ابعاد، زیبایی مورد نظر آنها، طرح رنگ و غیره می پرسد، ترتیب دهید.
مسابقه نباید احمقانه باشد، اما باید برای مخاطبی که می خواهید جذبش کنید جذابیت داشته باشد.
مخاطبان شما در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستند؟ آیا مسابقه، ابزار یا نظرسنجی می تواند در این زمینه به آنها کمک کند؟
اگر چنین است ، این یک فرصت عالی برای ارائه ارزش و جذب لینک از وب سایت هایی است که ممکن است این مسابقه را مفید بداند.
موفقیت BuzzFeed بر محتوایی بودن محتوای آنها استوار است. آنها می خواهند محتوای آنها به طور گسترده و سریع منتشر شود.
مسابقه ها برای انجام این کار عالی هستند. آزمونها می توانند برای استراتژی محتوای شما نه تنها از نظر اشتراک گذاری اجتماعی بلکه جذب بک لینک برای بهبود سئو بسیار کمک کننده باشند.
3. ایده های محتوای “ویروسی” که احتمالا هرگز نشنیده اید (یا از آنها شناسایی برند را دریافت کرده اید)
اگر علمی وجود دارد که باعث می شود یک محتوا ویروسی شود، مطمئناً BuzzFeed آن را عملی کرده است. متأسفانه، BuzzFeed هنوز اسرار خود را فاش نکرده است، اما این مانع از تلاش ما برای هک کردن موفقیت آنها نمی شود.
در واقع، راه های زیادی برای پخش ویروسی یک محتوا وجود دارد، اما اکثر آنها با یک چیز شروع می شوند: احساسات.
محتوای ویروسی باعث برافروختن احساسات می شود. باعث حرف زدن مردم می شود. چون دیوانه هستند اظهار نظر می کنند. آنها آن را به اشتراک می گذارند زیرا خنده دار است. آنها بارها و بارها به این موضوع برمی گردند تا احساسات آن را احساس کنند.
با هسته اصلی صحبت کنید
در حالی که تولید ایجاد محتوای مرتبط یک چیز است، صحبت مستقیم با هسته اصلی مخاطب مورد دیگر است.
شما باید واقعا بدانید که چالش های آنها چیست، ترس آنها چیست، شادی های آنها چیست و چه چیزی باعث می شود آنها تیک بزنند. گاهی اوقات از این موضوع در تحقیقات در خصوص بازار مطلع می شوید و گاهی اوقات فقط از روی خوش شانسی.
تماشاگران خود را با دقت تماشا کنید تا ببینید چه نوع محتواهایی بیشتر آنها را بر سر ذوق می آورد. به پست های برتر رسانه های اجتماعی یا پست های وبلاگ خود نگاه کنید و به دنبال شباهت ها باشید. برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:
• این محتوا چه احساسی را برمی انگیزد؟
• موضوع مورد بحث چه بود و چه نوع واکنش هایی بدنبال داشت؟
• خوانندگان چه اقدامی (نظر ، اشتراک گذاری و غیره) انجام دادند؟
اگر می توانید شباهت هایی پیدا کنید، می توانید این مورد را در مورد محتوای بعدی خود اعمال کنید. این ممکن است یک فرآیند آزمایش آنچه که کار می کند باشد، یا مرتفع کردن آنچه که کار نمی کند و نگاه به رقبای شما باشد تا ببینند آنها با محتوای خود چه می کنند.
سپس، هدف شما باید پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی محتوا باشد که به شما کمک می کند تا حد امکان محتوا را به طور گسترده منتشر کنید.
شما باید دعوت به عمل را لحاظ کنید تا برای مخاطبانتان دانستن اینکه چه اقدامی را باید انجام دهند، بسیار آسان باشد. محتوای ویروسی فرصتی است تا جایی که ممکن است جلوی چشم های مختلف قرار بگیرید. از نقطه نظر آگاهی از برند، این بسیار ارزشمند است.
ارزش وقت گذاری و نیروی انسانی بازاریابی برای به دست آوردن را دارد ( حتی اگر این بدان معنا باشد که چندین بار شکست خورده اید).
با محتوای ویروسی، شما فراتر از تمرکز بر روی ترافیک و تبدیل ها می روید و نام برند خود را در برابر مخاطبان بیشتری قرار می دهید. شما ممکن است در راه تبدیل شدن به یک نام مانند BuzzFeed باشید.
4. بهترین پست های جمع آوری شده برای Newbs ( و لینک های دارای اعتبار بالا)
پست های جمع آوری شده، یک محتوای شناخته شده در دنیای بازاریابی هستند. آنها برای ایجاد اقتدار و طراحی بک لینک با کیفیت بالا به وب سایت شما عالی هستند.
این به این دلیل است که پست های جمع آوری شده از منابع متعدد، از اطلاعات (اغلب متخصصان صنعت) استفاده می کنند تا محتوایی را تولید کنند که بسیار ارزشمند و به آسانی قابل هضم است.
در عین حال، شما این پتانسیل را دارید که کسانی که در پست گردآوری شده مشخص شده اند، محتوای شما را اشتراک گذاری کنند و به محتوای شما لینکدهند.
همه پیروزی های BuzzFeed به خاطر فهرست های آن است که منابع اطلاعات زیادی از جمله فیلم ها، الگوهای رفتاری، نقل قول ها و موارد دیگر را جمع آوری می کند. مردم عاشق این نوع محتوا هستند زیرا به راحتی قابل جمع آوری است.
شما می توانید از پست های جمع آوری شده نیز استفاده کنید و از متخصصان صنعت بخواهید تا در مورد موضوع مورد نظر که مورد توجه مخاطبان شما است، توصیه هایی را به اشتراک بگذارند.
شما حتی می توانید مجموعه ای از ابزارهای برتر مورد استفاده در صنعت خود جمع آوری نمائید و یا x روندی را که خوانندگان باید در سال آینده به دنبال آن باشند، انجام دهید.
تقریبا فرصت های بی پایانی برای افزودن پست های جمع بندی شده به بازاریابی محتوا و ایجاد لینک استراتژی وجود دارد.
فقط باید بخاطر داشته باشید که بر روی آنچه مخاطبان شما به آن علاقه دارند تمرکز کنید و منابعی را بگنجانید که احتمالا با لینک دادن و یا به اشتراک گذاری مطالب شما متقابل خواهند بود.
5. به موقع ترین محتوا (برای حداکثر مشارکت اجتماعی)
یکی از ناب ترین کارهایی که BuzzFeed انجام می دهد این است که از محتوایی که قبلا ویروسی شده است استفاده کند. آنها این کار را با چرخاندن مقالات خبری پرطرفدار یا تولید محتوا در مورد موضوعی داغ که در به تازگی اتفاق افتاده، انجام می دهند.
بازاریابان اغلب از این به عنوان به موقع بودن محتوا ( داغ بودن محتوا) یاد می کنند. محتوای به موقع محتوائی است که از چیزی که افراد به آن علاقه مند هستند و برای مدت کوتاهی در مورد آن صحبت می کنند، استفاده می کند.
این محتوای “همیشه سبز” شما نیست. این، محتوایی است که احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت و در حال حاضر محبوب است و از آنچه کاربران به طور فعال در جستجوی آن هستند استفاده می کند.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
• به سایتهای رسانه های اجتماعی برتر یا سایتهای خبری نگاه کنید تا ببینید چه چیزی رواج دارد. گوگل ترندز، روندهای فیس بوک و هشتگ های پرطرفدار توییتر همه مکان های خوبی برای پایش این موضوع هستند. شما قادر خواهید بود داستانهای برتر روز و هفته یا ماه را مشاهده کنید.
• در نظر بگیرید که کدام خبر ممکن است برای مخاطبان و کسب و کار شما مناسب باشد. آیا یک سلبریتی در حال طلاق آشفته است؟ شاید مشتری وکیل حقوق خانواده شما بتواند این را به یک درس ارزشمند در مورد نحوه حفاظت از دارایی های شما تبدیل کند. آیا سیل بزرگی در برخی از نقاط جهان اتفاق افتاده است؟ برای یک شرکت ساختمانی محلی، ممکن است یک پست وجود داشته باشد که در صورت وقوع چنین فاجعه ای چه باید کرد.
• حتما مرجع اصلی داستان را وارد کنید تا به وضوح با موضوع پرطرفدار مرتبط شوید. برای موارد عنوان شده در بالا، عناوین می توانند” x درس عبرت آموز از طلاق سلبریتی ها” یا “نگرانی در خصوص سیل در منطقه؟ در اینجا نحوه محافظت از خانه هایتان در بروز چنین حادثه ای آمده است” .به این ترتیب، کاربران به احتمال زیاد بر روی آن کلیک کرده و محتوا را با توجه به آنچه در حال حاضر در جهان اتفاق می افتد به اشتراک میگذارند.
• اشتراک گذاری. باز هم، شما می خواهید با به اشتراک گذاری محتوا خودتان به یک حرکت درخشان بپردازید. حتما هشتگ های پرطرفدار را درج کنید، سپس آن را در چندین سیستم عامل به اشتراک بگذارید.
تولید محتوای به موقع ( داغ) که ویروسی شود علم سختی نیست، اما اگر آن را به درستی دریافت کنید می تواند بسیار موفق باشد. فقط مطمئن شوید که داستان را با آنچه مخاطبان شما به آن علاقه دارند مرتبط کنید.
با این حال، من توصیه می کنم که از استفاده از فاجعه ها خودداری کنید، زیرا این امر ممکن است با این عکس العمل از سوی مخاطب شما مواجه شود که شما بی احساس هستید و نتیجه عکس داشته باشد. این ایده محتوا همیشه باید موارد مناسب را در نظر بگیرد و برای مخاطبان شما ایجاد ارزش نماید.
با ایده های محتوای BuzzFeed مخاطبان خود را سرگرم کنید
ممکن است رقابت با نابغه بازاریابی محتوا که BuzzFeed است دشوار بنظر برسد، اما هنگام تولید محتوا که مخاطبان شما آن را دوست داشته باشند، باید درس های بسیار ارزشمندی را آموخت.
نه تنها این، بلکه می توانید استراتژی بازاریابی محتوای BuzzFeed را هک کنید تا لینک ها و اشتراک گذاری های اجتماعی را به حداکثر برسانید.
هر جاویژه بازار متفاوت است، بنابراین مهم است که به نگاه مخاطبان خود توجه کنید.
با تحقیق در خصوص بازار خود شروع کنید تا درک کاملی از آنچه مخاطبان به آن علاقه دارند، داشته باشید، سپس از ایده های محتوای عنوان شده در بالا برای تولید محتوایی که قابل کلیک، اشتراک گذاری و ارزش ویروسی شدن دارد، استفاده کنید.