مقالات آموزشی

بررسی ۴ راه برای ایجاد یک برند جذاب و به یادماندنی

مفید بود؟

چهار شیوه ارائه شده در این مقاله برای ایجاد یک برند جذاب و به یادماندنی به شما آموزش می‌دهد که چگونه نظر مخاطب هدف خود را جلب کنید، یک پیام را ارائه دهید و به یادماندنی و جذاب‌تر شوید.

اگر چند ماه اخیر در حال بازسازی ملک بوده اید و مجبور به خرید آنلاین شده اید، قطعاً ساعت‌ها وقت خود را برای گشتن در وب سایت‏ها صرف کردید و به دنبال بهترین محصول توصیه شده بودید. سپس، وقتی در مرحله خرید قرار گرفتید، به دنبال بهترین قیمتی بودید تا بتوانید خرید خود را انجام دهید.

 

بررسی‌های خرید آنلاین در مورد اقلام مختلف نشان داده است، مشتریان، همیشه از طیف گسترده خرده فروشانی که  کالای ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌کنند، اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمی‏کنند . به جای آن افراد، به طور فعال تلاش می کنند بسیاری از لوازم سایز بزرگ و ارزشمند را از فروشگاه‌های بزرگ خریداری کنند؛  بنابراین، این سؤال مطرح می‏شود که کشش یک برند در “لحظه صفر واقعی” که قدرت بیشتری را نسبت به صرفه جویی در هزینه دارد چیست؟ جان لوئیس کسب و کاری است که به کارکنان تعلق دارد، به این معنی که کارکنان در تصمیم‌گیری‌های کلیدی این شرکت مشارکت دارند. در واقع این شرکت وجود کارکنان خود را در اولویت قرار می‌دهد.

ازنظر افرادی که از این برند خریداری می‌کنند جان لوئیس نماینده برندی است که ارزش‌های خاص خود را دارد و می‌توان به آن‌ اعتماد کرد. جان لوئیس بر اساس خدمات به  مشتریان خود مشهور شده است؛ و در عصری که مشاغل بر سر قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند، آن‌ها راه دیگری را طی کرده اند تا بهترین تجربه و رضایت مشتری را برای غلبه بر شرایط خاص معاملات خیابانی در انگلستان کسب کنند.

بنابراین، در حال حاضر، افراد می‌خواهند تا آنجا که ممکن است از آن خرید کنند و در صورت  بروز مشکل به آن‌ها اعتماد می‏کنند؛ واقعاً انها از یک سیستم پشتیبانی قوی برخوردارند. به دلیل اینکه مصرف‌گرایی به بالاترین حد اشباع رسیده است و در حال حاضر همه کالاها با قیمت‌های فوق العاده ارزان و تنها با یک کلیک ماوس قابل دسترس هستند، اما چگونه می‏توانید یک برند جذاب، متمایز و به یادماندی داشته باشید؟

قیمت به تنهایی هرگز نمی تواند به عنوان یک مدل تجاری پایدار باشد و موجب ایجاد یک  برند جذاب و به یادماندنی نمی‏شود. شما باید آفرهای بیشتری داشته باشید. کسب و کارهای جدیدی که در برابر فروپاشی مداوم برندهای قدرتمند رونق می‌گیرند، برندهایی هستند که ارزش‌ها و هدف‌های خاص خود را دارند.

بسیار روشن است که تمام افراد در هر سنی بر اساس باورها برانگیخته می‌شوند. یک مطالعه توسط Edelman در سال 2017 نشان داده است 65 درصد از مصرف‌کنندگان بر اساس باورها خرید می‌کنند در حالی که 57 درصد بر اساس موضوعات اجتماعی و سیاسی  از مراجعه به برندها خودداری می‏کنند.

شفافیت، اصالت و هدف دلایلی کلیشه ای متمایز بودن برند هستند؛ بنابراین، چه عاملی یک برند را عالی می‌سازد؟ یک برند یک نام، لوگو یا یک تبلیغ برای جذاب و ماندگار شدن نیستند.

یک برند می‌تواند بر اساس یک اصل و یک قول مورد توجه قرار گیرد؛ مانند:

  • “من قول می‌دهم که بهترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو را ارائه دهم.”
  • “من قول می‌دهم سریع‌ترین وب‌سایت را باتجربه کاربری بسیار بصری ایجاد کنم تا هنگام ورود به سایت نیاز به فکر کردن نداشته باشید.”
  • “من قول می‌دهم به شما کمک کنم بهترین عملکرد ازلحاظ فردی داشته باشید.”

راهنمای ایجاد برند جذاب و ماندگار  با 4 نمونه برند برتر دنیا

ماهیت یک برند جذاب و بزرگ این است که به مشتریان آن احساس می‏کنند که آن‌ها چیزی به دست می‏ آورند. به همین دلیل است که خریدار، سایت یا محصول شما را نسبت به سایر محصولات بی‌شمار مشابه که همه آن‌ها از طریق قیمت با شما رقابت می‌کنند، انتخاب می‌کند. آن‌ها به دلیل احساسی که شما در آن‌ها ایجاد می‌کنید از شما خرید خواهند کرد.

چهار برند جذاب و ماندگار ارائه شده در این مقاله می‌دانند:

  • چگونه مخاطب را تشویق کنند و طرفداران بیشتری کسب کنند؟
  • چگونه پیام خود را نمایش دهند؟
  • چه عواملی که موجب وفاداری طرفداران آن‌ها می‏شوند؟

این برندهای جذاب می‌توانند به شما نشان دهند که چگونه می‏توانید تبدیل به یک برند جذاب و به یادماندنی شوید.

1. Hiut Denim

یک حوزه جذاب و مخاطب مناسب را هدف قرار دهید.

David heieatt می‌داند که چگونه می‌تواند با فالوورهای مشتاق، برندهای متعددی بسازد. پس از ایجاد و فروش برند Howies در حوزه ورزشی،این برند  کنفرانس یا جشنواره The Do Lectures را بنیان نهاد. سپس، در تلاش برای نجات شغل 400 نفر در زادگاهش کاردیگان ولز شروع به راه اندازی برند Hiut Denim با یک تفکر جدید کرد.

 

درک heieatt در مورد برندها این است که ابتدا باید یک حوزه خوب و مخاطب مشتاق را پیدا کرد تا به برند مناسب اهمیت دهد (مخاطب قیمت محور نباشد). سپس باید روی محصول و بازاریابی آن در بین مخاطبان هدف تمرکز کرد.

Hiut Denim و The Do Lectures بر روی گروهی از افراد خلاق و افرادی که انگیزه زیادی برای انجام کارها را داشتند، متمرکز کردند.آن‌ها به طور متمایز بازاریابی محتوا را انجام دادند. از خبرنامه ایمیل گرفته تا کتاب‌های چاپ شده با تعداد محدود که به طور جذاب برای طراحان ارائه شدند، از جمله تلاش های این دو برند بود.

heieatt از یک رویکرد بلندمدت مدت استفاده کرد. استراتژی او هنگام اجرای بازاریابی محتوا و استفاده از خبرنامه ها برای ساختن برند یک مسیر خیلی پیچیده نبود.

او معتقد بود کیفیت، هنر و هدف اهمیت دارند. او مانند مخاطبانش که به جزئیات اهمیت می‌دهند و حاضر به پرداخت مبلغ اضافی برای یک شلوار جین خوب هستند، عمل می‏کند. این امر نشان دهنده نوع اخلاق او است. طراحان عاشق برندهای خاص و متفاوت هستند که خارج از جریان اصلی بازار شروع به کار می‌کنند و Hiut با توجه به این ویژگی‏ها برند مناسبی است. طراحان به یک برند باکیفیت، وفادار هستند.

اگر می‌خواهید یک برند جذاب و به یادماندنی بسازید، ابتدا یک مخاطب هدف را در حوزه ای از کسب و کار پیدا کنید که می‌توانید مالک آن باشید. همان‌طور که کوین کلی گفت، تنها چیزی که نیاز دارید 1000 طرفدار واقعی است.

2.poo-pourii

در قصه گویی جسور باشید و بازار را متحول کنید

برند poo-pourii از کجا شروع کرد؟ آن‌ها به احتمال زیاد از تبلیغات ویروسی در تمام طول کار خود استفاده کرده اند. شما چگونه می‌توانید مانند این برند از عهده ارائه موضوع خجالت آوری مثل دفع مدفوع درآگهی تبلیغاتی برآیید؟

 

آن‌ها این کار را با نشان دادن چهره یک فرد، لهجه شیک انگلیسی و ساختن ویدئوی کمدی واقعی انجام دادند. وقتی poo-pourii شروع به کار کرد، از اینکه در تمام نسل‌ها، عملکردهای طبیعی بدن انسان که نادیده گرفته می‌شد یا از آن دوری می‌شد، تعجب کرد.  poo-pourii با ورود مستقیم به چنین موضوعات نابهنجاری و توجه خاص به آن‌ها، ابتدا به عنوان یک منبع جعلی و متقلب شناخته شد.

با کاری که poo-pourii انجام داد به برندها نشان داد باید جسور باشند و از طریق قصه گویی ریسک کنند. آنها به جای پنهان کردن این واقعیت که یک اسپری را برای افرادی که هنگام رفتن به توالت بو می‌دهند (البته برای همه) ساخته اند، بدون هیچ گونه شرمساری برند خود را معرفی و متمایز کردند.

این برند بدون استفاده از کلمات بد در مورد دفع مدفوع، بعد از چندین دهه، تبلیغات توله سگ‌هایی که با رول‌های توالت می‌دویدند یا تصاویری از طبیعت زیبا کوه‌های آلپ را در این حوزه حذف کرد؛  بنابراین وقتی مطالب خود را به طور طنزگونه طراحی کنید به طوری برای مخاطبان شما مناسب باشد، می‌توانید یک بازار قدیمی را برای ایجاد یک برند جذاب و به یادماندنی، متحول کنید و برهم بریزید؛ اما مطمئن شوید که می‏توانید مخاطبان خود را به شیوه ای صحیح جذب کنید.

poo-pouri برای ماندگاری در ذهن مخاطبان در تمام انواع روش‌های بازاریابی خود از لحن مشابهی استفاده کرده است و حس سرگرمی در تمام مطالب خود تسری داد. poo-pouri برندی نیست که آن را فراموش کنید. طنزهای شوک آور آن‌قدر موفق بودند که به دنبال آن، squatty potty به سرعت به این سمت رفت و بستنی اسب تک شاخ‌ رنگین‌کمان را ساخت که برای همیشه برای در ذهن مخاطبان هدف آن ماندگار شد.

3. Ronseal

برند خود را با پیام‌های صریح و واضح معرفی کنید

می‏توان گفت Ronseal تقریباً تا حد ممکن از شیوه ارائه بستنی اسب‌های تک شاخ رنگین‌کمان فاصله گرفت. در سال 1994، تبلیغات تلویزیونی با فیلم‌های کوتاه سینمایی که فراخوان محور و کاملاً سورئال بودند وسوسه انگیز شدند و تقریباً پیام‌ها در این نوع از هنرهای نمایشی ناپدید می‌شدند به طوری که توسط مخاطبان قابل درک نبودند.

 

سپس، همراه با ظهور یک شیوه رادیکال، Ronseal از روشی برای بیان صریح و واضح پیام خود استفاده کرد و با عبارت کلاسیک “پیام روی قوطی چه چیزی می‏گوید؟” متولد شد. عاملی که باعث موفقیت Ronseal شد این بود که مخاطبان آن‌ها افراد عادی و معمولی جامعه بودند که می‌خواستند جلوی درب ورودی خود را با جلا براق کنند، بنابراین آن‌ها برای این گروه از مخاطبان پیام خود را ارائه کردند.

آن‌ها به جای تلاش برای درک آگهی تبلیغاتی دیوید لینچک، مستقیماً با این پیام برخورد کردند که “از محصول ما برای رسیدن به خواسته خود استفاده کنید “. امروزه تأثیر شکل‌گیری موجی از رویکرد ارائه پیام بدون حاشیه و مستقیم در پیام‌های ضد تبلیغاتی و برندهایی مانند Innocent و بیلبوردهای “لطفاً اسموتی بخرید” قابل مشاهده شده است.

برند Ronseal یکی از محصولات غیرضروری اما قابل اعتماد است که ارزش اطمینان کردن را دارد. آیا می‌توانید تصور کنید که Ronseal می‌تواند با شیوه پیام رسانی اسب تک شاخ‌ و یا لهجه های شیک انگلیسی و لحن کمدی محصول خود را بفروشد؟

با تمرکز بر یک پیام اصلی و هدایت درست آن پیام به طور مداوم از طریق تکرار، یک برند هرگز فراموش نمی‌شود. این روش نتایج خوبی داشت؛ زیرا از آن زمان تاکنون Ronseal همراه با عبارت ” پیام روی قوطی چه چیزی می‏گوید ” در ذهن هر فردی ریشه دوانده است. حتی بعد از 25 سال بعد، اگر بخواهید روغن جلا را برای درب خود بخرید، Ronseal را انتخاب می‌کنید.

4. Lego

مخاطبان خود را در اولویت و کانون توجه قرار دهید

Lego برندی است که ‌یک تفکر جدید را در صنعت خود ارائه داد و طرفداران عاشقی دارد. این برند جذاب و ماندگار  باارزش 7.57 میلیارد به یکی از باارزش‌ترین برندهای اسباب بازی در جهان تبدیل شده است.

Lego بر اساس ارزش‌های بنیادین آموزش، خلاقیت و حل مسئله به شیوه ای ساده تأسیس‌شده است. این سادگی یک اصل است؛ بنابراین شما می‌توانید با یک آجر کوچک ساده تقریباً هر چیزی را درست کنید، حتی می‏توانید یک پرنده بزرگ را با 5،195 قطعه بسازید.

 

Lego  به عنوان یک شرکت خصوصی، روی ارزش‌های خود تمرکز کرد و این برند به جای اینکه از طریق سود برای بقای خود استفاده کند، توانست با سادگی و خلاقیت به عنوان عوامل کلیدی در تمام فعالیت‏های خود، برند خود را ماندگار کند. یکی از رازهای موفقیت برند Lego این است که محصولات آن‌ها فقط برای کودکان جذاب نیست؛ زیرا در ارائه محصولات به  طرفداران بزرگسال خود، وسواس زیادی به خرج داد و AFOL (“طرفداران بزرگسال Lego “) را شکل داد. این برند با تدابیر هوشمندانه، موفق شد مخاطبان قدیمی خود برای استفاده از Lego  تشویق کند.

برنامه ایده های Lego باعث شد تا افراد بتوانند تا طرح‌های خود را برای این شرکت ارسال کنند. طبق این برنامه طرح‌های موفق را  در خط تولید قرار می‏گیرند و طراح اصلی، 1 درصد از حق امتیاز را دریافت می‌کند. تعامل با مخاطب هدف مهم‌ترین عامل درگیر شدن افراد با برند است. وقتی شخصی احساس می‌کند در حال مشارکت است، احساس مالکیت می‌کند و این راز موفقیت را، برندهایی مانند لگو در بین طرفداران خود پرورش می‌دهند.

به همین دلیل است که محتوای تولید شده توسط کاربر عملکرد بسیار بهتری دارد، زیرا شما فرصتی را برای مشارکت و تعامل را با یک فرد می‏گشایید. اگر می‏خواهید برندی داشته باشید که در زندگی افراد تنیده و گره خورده باشد، باید مخاطبان را در اولویت و کانون فعالیت‏های خود قرار دهید. با آن‌ها را تعامل داشته باشید و حس مالکیت را در آن‌ها پرورش دهید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید یک برند جذاب و به یادماندنی ایجاد کنید:

  • یک حوزه جذاب و مخاطب مناسب را هدف قرار دهید.
  • در قصه گویی جسور باشید و بازار را متحول کنید.
  • پیام‌های خود را به طور واضح و روشن بیان کنید.
  • مخاطبان خود را در اولویت و کانون توجه قرار دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.