مقالات آموزشی

نکاتی درباره کمک به تیم محتوای خود برای ایده پردازی

مفید بود؟

مهترین راه برای بهترین ایده پردازی، نتایج عالی و مشاهده موفقیت خارق العاده به عنوان یک تیم چیست؟ این چارچوب شش مرحله ای را امتحان کنید.

 

رهبری یا مدیریت یک تیم محتوا می تواند یک تجربه بسیار مفید باشد.

با این حال در اکثر مواقع منجر به یک معضل می شود.

از شما انتظار می رود که ایده هایی را برای خروجی خلاق خود ارائه نمائید.

چالش هایی که افراد مسئول در تیم های محتوا (چه در آژانس کار کنند و چه در خانه) با آنها مواجه هستند مشابه است.

شما نباید تنها کسی باشید که مسئولیت ارائه اکثر ایده های محتوای تیم را بر عهده دارد. این به خودی خود می تواند مضر باشد و منجر به فرسایش نویسنده و ایده گردد.

همچنین پی بردن به زمان و مکان شروع تشویق سایر اعضای تیم خود برای مشارکت در ایده پردازی کار سختی است.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با تولید محتوا مقاله نحوه نزدیک شدن به تولید محتوا برای سئو را مطالعه نمایید

در پنج سال گذشته، من تیمی از متخصصان محتوا را در یک آژانس دیجیتال پی آر  مدیریت کردم. الان من می خواهم تجربیات و توصیه های خود را در مورد اینکه چگونه می توانید در زمینه ایده پردازی بیشترین بهره را از دیگران ببرید، به اشتراک بگذارم.

از بسیاری جهات، شما باید آماده تغییر رویکرد خود به عنوان یک رهبر باشید. در اینجا اقداماتی را عنوان می کنیم که باید در محل کار خود امتحان کنید.

1. درک اینکه چه چیزی مانع مشارکت تیم شما در ایده پردازی می شود

آیا تیم شما فقط برای ایده های محتوا به شما تکیه دارد؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای فهمیدن چرایی این موضوع زمان بگذارید.

شما باید بفهمید که چرا اعضای تیم شما پا پیش نمی گذارند و ایده هایشان را برای بخش ها و کمپین های محتوا ارائه نمی دهند.  وقتی این کار را انجام می دهید، رسیدگی به وضعیت و اطمینان از مشارکت همه افراد بسیار ساده تر است.

با توجه به تجربه من، دلایل عدم درگیری افراد در ایده پردازی، معمولا در چند دسته قرار می گیرند:

• سندرم ایمپاستر: شک و تردید شخصی در خصوص قدرت ایده هایشان باعث می شود این افراد نتوانند آنها را به تیم خود منتقل کنند.

• فقدان خودمختاری: جایی که شما به عنوان یک مدیر، بیش از حد بر ایده پردازی تسلط دارید و محیطی را ایجاد نکرده اید که در آن دیگران احساس راحتی کنند.

• محدودیت زمانی: ایده پردازی به زمان نیاز دارد. آیا به تیم زمان لازم برای ارائه ایده ها داده می شود؟

• تاریخچه ایده های رد شده: آیا یکی از اعضای تیم قبلا ایده هایی را ارائه کرده است اما هیچگاه بدون بازخورد سازنده به تولید محتوا منتقل نشده است؟

• نگرش: غیر معمول نیست که برخی افراد حاضر نیستند که دورا دور نشسته و به دیگران اجازه تفکر در محیط اداری را بدهند.

من به طور معمول متوجه  شدم که اینها رایج ترین دلایلی مطرح شده هستند. شنیدن همه آنها به عنوان مدیر کار آسانی نیست، به خصوص اگر به شما بگویند عدم مشارکت آنها به دلیل عدم بازخورد شما در مورد تلاش های قبلی یا کنترل بر خروجی تیم است.

با هر یک از اعضای تیم خود به صورت فرد به فرد بنشینید و یک بحث آزاد در مورد این موضوع آغاز کنید.

به عنوان نقطه شروع، همیشه این سوال را همیشه می پرسم:

• آیا چیزی مانع از مشارکت شما با مفاهیم و ایده های محتوا می شود؟

• آیا می خواهید در این روند مشارکت داشته باشید؟ (درک کردن این مطلب مهم است که هیچکسی”شخص ایده پرداز” نیست).

• آیا کاملا فرآیندی را که ما در هنگام ارائه ایده و هدف  پشت محتواهایی که تولید می کنیم، انجام می دهیم ، برای شما قابل درک است؟

• آیا می توانم کمکی بکنم تا بیشتر درگیر ایده پردازی شوید؟

این سوالات باید شروع خوبی برای داشتن یک بحث باز باشد.

حتما یادداشت برداری کنید و بعد از صحبت با کل تیم بنشینید و در میان پاسخ ها به دنبال روند باشید. این موارد الویت های شما را برای انجام اقدامات لازم، برجسته می کند.

2. قدم به عقب بگذارید و مشارکت خود را متوقف کنید

(فعلا)

یکی از بهترین راه ها برای تشویق تیم خود برای پیشبرد ایده پردازی این است که خود را از این روند حذف کنید.

ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد و انجام آن سخت تر از تصور شما باشد. با این حال، اغلب بهترین راه مشاهده آنچه تیم شما واقعا قادر به انجام آن است، می باشد.

وقتی خودتان را از جلسه ایده پردازی بیرون می کشید، در واقع بر تیم تان فشار قابل تحملی  وارد می کنید.

به  احتمال زیاد یک رهبر طبیعی در بین سایر اعضای تیم ظاهر می شود. من معتقدم که موثرترین راه کنترل ایده پردازی دیگران این است که با یک جلسه گروهی شروع کنید و در آنجا به اصول اولیه اشاره کنید.

این کار می تواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاری دانش، فرآیندها و رویکردهایی باشد که برای شما به بهترین شکل عمل می کند، ضمن اینکه تیم را تشویق می کند تا روشهای کاری خود را ارائه دهد که آنها را به عنوان یک فرد منعکس می کنند.

برخی از منابع مورد علاقه من برای به اشتراک گذاری (و سپس بحث به صورت گروهی) عبارتند از:

• نحوه تولید ایده های محتوای بهتر (مارک جانستون)

• راهنمای مبتدیان برای بازاریابی محتوا (Moz)

• نحوه ارائه ایده های بی پایان پست وبلاگ برای بازاریابی محتوا (BuzzSumo)

بیش از هر چیز، این راهنماها  می توانند به عنوان یک راه عالی برای بحث در مورد فرآیندهای ارائه ایده و هدف گسترده تر چرایی تولید محتوا، عمل کنند.

 

3. منع طوفان فکری، تشویق ایده های شخصی و اصلاح تصور گروهی

آیا شما  به عنوان یک تیم، متهم هستید که رویکرد سنتی طوفان مغزی را در مورد ایده پردازی در تولید محتوا در پیش گرفته اید؟

اغلب اوقات، تیم های تولید محتوا سعی می کنند ایده هایی را ارائه دهند که هر کدام از افراد در نشست های کاری خود بیان کرده اند.

از نظر من این رویکرد اصلا سازنده نیست، عمدتا به این دلیل که غالبا این رویکرد منجر به این می شود که یک فرد (یا چند نفر در جلسات بزرگتر) تمام ایده ها را هدایت کنند و دیگران عقب بنشینند.

برای کسانی که اعتماد به نفس ( تجربه) کمتری نسبت به دیگران دارند، کار نمی کند و معمولا استفاده پربار از زمان اتفاق نمی افتد.

توصیه همیشگی من این است که  ایده پردازی در تولید محتوا به عنوان یک تمرین به صورت جداگانه شروع شود.

شروع فرآیند ایده پردازی به عنوان یک کار انفرادی بدین معناست که هر یک از اعضای تیم می توانند از روشهای تحقیق و فرآیندهای فردی که برای آنها بهتر کار کند، استفاده نمایند. همگان تشویق می شوند که حداقل ایده ها و مفاهیمی را ارائه دهند.

وقتی که تمام اعضاء تیم ایده های مختلفی دارند (منظور من در این مرحله حداقل 10 ایده است)، به صورت گروهی با هم جمع شوند و در مورد هر یک از این موارد بحث و اصلاح کنند. شما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از بهترین محتواهای من از ایده هایی گرفته شده است که شخص دیگری در تیم در سر داشته و سپس به صورت گروهی اصلاح شده است.

بحث درباره ایده ها به عنوان یک تیم به این معناست که همه در یک موقعیت با یک لیست ایده برای ارائه به دیگران وارد جلسه می شوند.

اینکار  بلافاصله تردیدهایی را که بسیاری از آنها دارند از بین می رود و تضمین کننده یک جلسه پربار است.

از ابتدا به جای ارائه  ایده، بیشتر در مورد اصلاح ایده های ارائه شده و گرفتن ایده های خوب و عالی ساختن آن ایده ها، صحبت کنید.

4. پیشنهادات و نظرات مفاهیم را یک به یک ارائه دهید

انتخاب خوب فقط برای پیشبرد تولید و راه اندازی ایده های محتوایی خاص است (هیچ چیز غیر عادی در این مورد وجود ندارد).

با این حال، بازخورد خاص به کسانی که ایده های آنها رد شده است، ارائه دهید چرا که آنها اغلب نمی دانند که چرا ایده هایشان پذیرفته نشده است.

ترجیح من در اینجا این است:

• به طور منظم با هر یک از اعضای تیم بنشینید.

• در مورد هریک از ایده هایی که آنها در جلسات ایده پردازی اخیر ارائه داده اند، صحبت کنید.

• در مورد دلایل عدم انتقال ایده به مرحله بعدی بحث کنید.

• و مهمتر از آن، چگونه می توان آن ایده را به ایده قابل قبولی در آینده تبدیل کرد.

• در حالی که این تمرین وقت گیری است، اما یک تمرین مفید و راهی برای پیشرفت سریع مهارت های تیم شما است.

هنگامی که مردم می دانند کجا می توانند پیشرفت کنند و ایده های آنها در کجا پنهان است، فرصتی است برای آنها که به این امر عمل کرده و روند تکامل خود را ادامه دهند.

 

5. سیاست “ایده پردازی” را اجرا کنید

یکی از سخت ترین کارها، صرف نظر از میزان خلاقیت شما، ارائه ایده های درخواستی است.

با تحت فشار قرار دادن خود یا تیم خود برای ارائه ایده در یک بازه زمانی کوتاه هرگز موفق نمی شوید. در عوض، اینکار به مفاهیم کمتر از استانداردی منجر می شود که فقط برای “انجام دادن” مطرح می شوند.

بنابراین بهترین رویکردد برای غلبه بر این چیست؟ گسترش فرآیند ایده پردازی است.

گسترش فرآیند ایده پردازی چیست؟

این مفهومی است که در آن ایده پردازی فردی یک کار مداوم است که همواره در حال اجرای آن است تا اینکه زمان خاصی را برای ایجاد مفاهیم اختصاص دهد.

همه اعضای تیم تشویق می شوند که در طول هفته کاری خود وقت بگذارند تا بانک مفاهیم خود را بدون تاکید بر موضوعات مفهومی خاص (یا مشتریان) تنظیم کنند. برای این کار از برگه های جداگانه گوگل استفاده می کنیم.

تمام هدف ما، تشویق هر گونه ایده ای است که به گونه ای تدوین شود که توسط تیم در یک جلسه گروهی قابل تصحیح باشد.

ما در قالب یک آژانس، تیم را تشویق می کنیم تا در این مرحله به جای ارائه مختصر برای یک مشتری خاص، ایده های مربوط به هر موضوع را ارائه دهد.

این کار موانع خلاقیت را از میان بر می دارد و اجازه می دهد ایده ها جریان یابند.

یک جلسه ایده پردازی گروهی را به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار (بسته به خروجی مورد نیاز تیم از نظر محتوا یا کمپین ها) تعیین کنید تا ایده های فردی هر کس را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

6. مرور نتایج – هفتگی

آیا شما بخاطر تداوم  موفقیت هایتان معذب هستید یا نتایج را آشکارا با هر یک از اعضای تیم به اشتراک می گذارید؟

برای اعضای تیم مهم است که خودشان ببینند که عملکرد و نتایج مطلوب KPI هایی که معمولا موفقیت محتوا را اندازه گیری می کنید، موارد زیر است:

• لینک های بدست آمده

• تعامل اجتماعی

• ترافیک

• رتبه بندی

• و غیره

به این ترتیب، آنها شروع به تولید دانش می کنند و روندهایی را مشاهده می کنند که عملکرد خوبی دارد و یا اینکه بسیار عالی نیست.

مرور نتایج به صورت تیمی، یک تمرین عالی بعد از ظهر جمعه است و همچنین فرصتی برای ستایش تیم برای کارهای بزرگ و برجسته شدن پیشرفت آنها است.

با این حال، به همان اندازه مهم است که زمانی را برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی آن دسته از محتواهایی که مطابق انتظار و عملکرد گروهی عمل نکرده اند، در نظر بگیرید که چرا اینطور بوده است و چه چیزی را می توان برای موفقیت توسعه داد.

خلاصه

بهترین فضا برای ارائه ایده های عالی فضایی است که:

• کل تیم احساس مشارکت و اطمینان از این می کنند که به شیوه خود کار می کنند.

• بازخورد به طور منظم برای کمک به تکامل مجموعه مهارت های گروه ارائه می شود.

پرورش همه افراد برای درگیر شدن در کار ایده پردازی، کار زمانبری است اما این بهترین راه برای هدایت بهترین ایده ها، نتایج عالی و مشاهده موفقیت خارق العاده به عنوان یک تیم است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.