آیا انتشارات مطبوعاتی باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد، حتی به عنوان یک تجارت کوچک و رو به رشد؟ پاسخ کوتاه، کاملاً است. بیانیه مطبوعاتی راهی عالی برای برانگیختن علاقه آژانسهای رسانهای محلی و روزنامهنگاران در منطقه شما به منظور انتشار اخبار کسب و کار شما است.
آنها همچنین راهی عالی برای اطمینان از دسترسی فوری عموم به اطلاعیه های خبری شما هستند. در حالی که برخی از شرکت ها بیانیه های مطبوعاتی را قدیمی یا دیگر مرتبط نمی دانند، این نمی تواند دور از واقعیت باشد. آنها باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی شما باشند
اما نوشتن بیانیه مطبوعاتی خاص است، چیزی است که باید به درستی انجام شود تا تأثیر بگذارد. این وبلاگ تمام تاکتیک های ضروری نوشتن را که باید بدانید را تشریح می کند
هم مدیران وبسایتها و هم صاحبان وبسایتهای تجاری شروع به درک این موضوع کردهاند و در نتیجه نحوه ارتباط آنها با محتوا و نوشتن محتوا را بازنگری میکنند.
بدیهی است که تولید محتوای خوب در نهایت بر ترفندهای بازاریابی غالب خواهد شد. این به این معنی نیست که شما باید تحقیق کلمات کلیدی SEO یا سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مرتبط را نادیده بگیرید. اما به این معنی است که شما باید بیشتر روی نوشتن محتوای خود تمرکز کنید. و واداشتن مردم به کلیک کردن روی پیوند تمام چیزی که مهم است، درست است؟
اشتباه. وادار کردن آنها به کلیک کردن و خرید اشتراک، محصول یا خدمات شما، زیرا واقعاً به آن نیاز دارند. این متفاوت است.
پنج ویژگی یک بیانیه مطبوعاتی موفق
بنابراین میخواهید انتشارات مطبوعاتی و مقالاتی را به کانالهای رسانهای صنعت خود ارسال کنید؟ اجازه دهید تجربهام را به اشتراک بگذارم: خیلی چیزها در دنیای روابط عمومی تغییر میکنند. با این حال، برخی چیزها تغییر نمی کنند، مانند ویژگی های اساسی که باید هنگام نوشتن و ارسال یک بیانیه مطبوعاتی در مورد شرکت خود برای مطبوعات در نظر بگیرید.
بیایید با تعریف حداقل ویژگیهایی شروع کنیم که هر بیانیه مطبوعاتی (خواه یک بولتن خبری یا یک مقاله رهبری تجاری) باید دارای استانداردهای سرمقاله باشد. توجه به این نکته ضروری است که هیچ چیز تضمین نمی کند که یک ویرایشگر فضایی را برای محتوای شما در محیط خود باز کند، اما اگر این توصیه ها را دنبال کنید، به شروع یک گفتگوی روزنامه نگاری خوب نزدیکتر خواهید شد.
1. آن را در قالب خبر بنویسید.
یکی از بهترین سبک های نگارش روزنامه نگاری، نظریه هرم وارونه است. بیان میکند که ایده اصلی یک مقاله باید در بالای مقاله باشد که به عنوان سرنخ شناخته میشود، در حالی که از پاراگرافهای دیگر میتوان برای ارائه دادههایی استفاده کرد که ایده اصلی را پشتیبانی میکنند. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که مشاهده مقالاتی که بدون نظم یا با ساختارهای گیج کننده نوشته شده اند چقدر رایج است.
2.از اشتباهات گرامری خودداری کنید.
مراقب دستور زبان باشید. لازم نیست تمام قواعد گرامری را بدانید، فقط مهم ترین آنها را در زبان خود بدانید. اگر مطمئن نیستید، می توانید یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا پاسخ های مناسب را بیابید. اما ارسال یادداشت یا مقاله برای ویرایشگر با ایرادات گرامری غیرقابل بخشش است.
3. لطفا مختصر باشید.
بسیاری از اوقات ما می خواهیم تمام جزئیات را در یک ارتباط واحد قرار دهیم. انتشار بیش از یک صفحه یا بیش از 500 کلمه ممکن است مورد مخالفت ویراستاران قرار گیرد. به دنبال فرصت هایی برای ساده سازی افکار خود باشید. ببینید چه مفاهیمی را می توان با کلمات کمتر بیان کرد و این شما را به ویراستاران نزدیک می کند. چیزی را بگذارید که از طریق مصاحبه احتمالی حل شود.
4. مرتبط باشید.
هر تبلیغی می تواند مرتبط باشد و حتی مرتبط ترین آن می تواند خسته کننده شود. همه چیز به نحوه ارائه اطلاعات بستگی دارد. بسیاری از شرکت ها با انتشار بیانیه های مطبوعاتی محصولات جدید، افتتاح دفتر جدید یا اضافه شدن کارمندان جدید را اعلام می کنند. چنین اطلاعیه هایی ممکن است برای کسب و کار شما مهم باشند، اما ممکن است برای مطبوعات نباشند. نکته کلیدی در این موارد این است که کمی تحقیق کنید تا مشخص شود که این اعلامیه چگونه بر صنعت شما تأثیر می گذارد (در مورد خاص روابط عمومی برای بازارهای B2B). سعی کنید اخبار خود را با رویدادهایی مرتبط کنید که تأثیری فراتر از صنعت شما دارند.
5. به دنبال یک متخصص روابط عمومی خوب باشید.
این شاید مهمترین توصیه از همه باشد. جایی شنیدم که محتوا پادشاه است، اما توزیع آن ملکه است. اگر یک متخصص با تجربه ندارید که بتواند پیام شما را با موفقیت به خبرنگاران منتقل کند، داشتن بهترین محتوا فایده ای ندارد. هنگامی که یک متخصص روابط عمومی را استخدام می کنید، مطمئن شوید که نیازهای اطلاعاتی رسانه هایی را که در حال دریافت هستند، درک می کنید. علاوه بر این، با ویراستاران محترمانه صحبت کنید و واقعاً به نقش آنها توجه کنید. اگر تصمیم دارید با یک حرفه ای کار کنید، داشتن تجربه رسانه ای یک مزیت بزرگ است.
اینها تنها چند توصیه است که در حال حاضر به ذهن می رسد. باید ایده های بیشتری وجود داشته باشد