مقالات آموزشی

معرفی ایده های محتوای B2B برای ایجاد لینک‏ها و نفوذ بر صنعت

مفید بود؟

 

با این حال، برای اکثر مشاغل، دنیای افرادی که در حال حاضر علاقمند به خرید هستند، یا در حال تحقیق فعال در مورد خرید هستند و همچنین دنیای موضوعاتی که این افراد به دنبال تحقیق هستند، بسیار کوچک و محدود است. پس از چند سال، بسیاری از بازاریابان محتوا احساس می‌کنند که توانایی آن‌ها برای افزایش مخاطبان به پایان رسیده است، زیرا آن‌ها فقط به دنبال تعامل و جذب مشتریانی هستند که در حال حاضر در موقعیت آماده به خرید قرار دارند.

در این مقاله در مورد موضوعات زیر توضیح خواهم داد:

  • چگونه مشتریان احتمالی را قبل و بعد از خرید در موقعیت‏های مختلف جذب کنید؟
  • چگونه از طریق وبلاگ نویسی، برند خود را در گروه تأثیرگذاران بر صنعت خود قرار دهید؟

روزنامه نگاران، پادکسترها، دانشجویان، اساتید، برگزارکنندگان کنفرانس، سایر بازاریابان، محققان، وبلاگ نویسان و مشتریان احتمالی شما، حتی وقتی در مورد محصولات تحقیق نمی‌کنند، دائماً در حال جستجوی موضوعات مختلف هستند.

وظیفه سئو این است که بهترین محتوا را در وب داشته باشد تا صفحات شما در نتایج جستجوها رتبه بندی کسب کنند. این نوع محتوا موجب ایجاد لینک‌های ورودی طبیعی، آگاهی از برند و اعتماد می‌شود.

این مخاطبان بدون چشم انداز و هدف، تأثیرگذاران واقعی هستند (البته به چنین افرادی توهین نمی‌شود). کار آن‌ها اغلب به تحقیق در گوگل، یافتن منابع باکیفیت برای استناد در زمینه کاری خود و به اشتراک گذاری آن‌ها وابسته هستند. شما می‌توانید منبع مورد اعتماد آن‌ها باشید.

ممکن است افراد با برند شما مواجه شوند و از طریق یک برنامه وبلاگ نویسی سئو قوی به شما اعتماد کنند. در آینده، ممکن است آن‌ها به عنوان یک عامل اصلی در بازاری باشند که یک دیدگاه یا حتی دیدگاه تأثیرگذار (مانند یک همکار یا مشاور) داشته باشند، بنابراین برند شما در رقابت بالاتر خواهد کرد.

 چگونه بازاریابی محتوای B2B را برای کسب نفوذ در صنعت انجام دهیم؟

هنگام برنامه ریزی برای محتوای B2B وبلاگ خود و تصمیم برای نوشتن، به نکات زیر توجه کنید:

  • یک روزنامه نگار در صنعت شما ممکن است در مورد چه موضوعاتی بنویسد.
  • برای یافتن چه اطلاعاتی ممکن است در گوگل جستجو کند.

سعی کنید یک گزارش تحقیقاتی ایجاد کنید که برای پاسخ به سوا و  قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو مناسب است. این گزارش می‏تواند شامل نقل قول‌ها، جداول، نمودارها، شکل‏ها، لیست‌های بالت دار، لیست‌های شماره گذاری شده باشد.

  • برای پاسخ به سؤال بهترین منبع وب باشید.

در تصویر زیر لیستی از ایده های تأیید شده وبلاگ از دنیای فناوری اطلاعات شرکت‌ها است که تقریباً در هر صنعتی قابل استفاده هستند که برای موفقیت وبلاگ نویسی B2B سئو کاربردی هستند.

ما پیشنهاد می‏کنیم که قبل از استفاده از هر نوع ابزار سئو، با ساختارهای موضوعی و کسب ایده از طریق طوفان مغزی شروع کنید. از راهنمای‏های پیشنهاد خودکار گوگل که جستجوهای مرتبط را برای راهنمایی شما نشان می‌دهند، استفاده کنید. فقط حجم جستجو را برای تعیین دقیق کلمات کلیدی و یا اولویت بندی آن‌ها در نظر بگیرید. هدف شما حتماً نباید ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی با حجم بالا باشد، بلکه باید محتوا را برای مخاطبان مناسبی که احتمالاً حجم کوچک‌تری از جستجوگران را تشکیل می‌دهند، ایجاد کنید؛ زیرا به خاطر هدف شما، آن‌ها تأثیرگذارتر هستند.

  • درباره موضوعی که در حال ترند شدن است یا به زودی ترند خواهد شد، بنویسید

این یک پیشنهاد مناسب برای ایجاد محتوای B2B است، اما به سختی می‏توان تشخیص داد که چه چیزی ترند است یا به زودی ترند می‌شود. کنفرانس‌ها، پادکست‌ها و گزارش‌های تحلیلگران منابع خوبی برای جستجوی ایده ها هستند.

درباره موضوعاتی که در کنفرانس‌ها مورد بحث قرار گرفته است یا قرار است مورد بحث قرار بگیرند، بنویسید. وقتی شخصی در کنفرانسی حضور دارد و مفهوم جدیدی از یک صنعت را در آن کنفرانس مطرح می‌شود، ممکن است در حالی که سخنران هنوز در حال ارائه مطالب خود است، از طریق تلفن خود در گوگل تحقیق کند.

شما با داشتن محتوا در مورد موضوع کنفرانس، در بالای نتایج جستجو برای توضیح اینکه “موضوع X چیست ” قرار خواهید گرفت و در آن لحظه این امر می‌تواند برای آن شخص بسیار مهم باشد. نکته مهم اینجاست: اکثر کنفرانس‌ها عنوان جلسات خود را قبل و پس از آن مشخص می‌کنند. لیستی از 2 یا 3 کنفرانس برتر صنعت خود را تهیه کنید و همچنین لیست عناوین جلسات سال‌های گذشته و آینده را بررسی کنید. فهرست جلسات را برای یافتن موضوعات یا کلمات کلیدی به دقت بخوانید.

محتوای B2B را با توجه کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. شرکت کنندگان در کنفرانس قرار است در جلساتی شرکت کنند تا مانند خوانندگان مجله هواپیمایی مقاله ای را بخوانند. این موقعیت باعث ایجاد عناوین “هوشمندانه، خلاقانه و طنزگونه ” در محتوا می‌شود.

  • درباره موضوعات بحث شده در پادکست‏ها بنویسید

پادکست‌ها منبع عالی دیگری برای جستجوی ایده های محتوای B2B هستند. فهرستی از پادکست‌های برتر صنعت خود را تهیه کنید و لیست موضوعات و مهمان‌ها را مورد بررسی قرار دهید. فرض کنید یک شنونده معمولی می‏خواهد پادکست را برای کسب اطلاعات بیشتر یا یافتن ایده متفاوت با توجه به موضوع اصلی در گوگل جستجو کند. افرادی که به عنوان مهمان در پادکست حضور دارند مانند افرادی هستند که در یک کنفرانس سخنرانی می‏کنند.

آن‌ها روی ایده ها و موضوعات خاصی متمرکز می‌شوند و دائماً ایده های خود را تقویت می‌کنند. ممکن است یک مهمان پادکست 2 یا 3 بار در مورد یک مفهوم جدید صحبت کند؛ بنابراین کاربر قبل از تصمیم برای جستجو در گوگل، در مورد موضوع یا ایده موردنظر اطلاعات کسب کند. اگر یک وبلاگ نویس سئو بتواند در موضوعی که شخص دیگری آن را تبلیغ می‌کند، رتبه بالایی را کسب کند، شانس موفقیت شما در مورد آن موضوع به شدت افزایش می یابد.

  • درباره موضوعات موجود در چرخه تبلیغ و یا آنچه تحلیلگران روی آن متمرکز هستند، بنویسید

در دنیای فناوری اطلاعات، Gartner Hype Cycle ابزاری عالی برای مشاهده سریع موقعیتی است که تحلیلگر برای اولین بار روی موضوعی متمرکز شده است.  وقتی Gartner، Farrester یا هر شرکت تحلیلگر دیگری تصمیم بگیرد روی موضوعی خاص و جدید وقت بگذارد، باید مطمئن شود حجم جستجو افزایش می یابد. یک مثال عالی در مورد واژه “” AIOps است که توسط Gartner ابداع شد تا جایگزین موضوعی با عنوان تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده عملیات IT، شود.

Gartner در ابتدا آن را به عنوان “عملیات فناوری الگوریتمیک ” معرفی کرد، اما بعداً آن را به “هوش مصنوعی برای عملیات فناوری اطلاعات ” تغییر داد.

 

با استفاده از Google Trends می‌توانید ببینید چگونه “”AIOps درنتیجه تلاش‌های Gartner رشد کرده است: یک متخصص سئوی باهوش در یک گام جلوتر می‌تواند بر اساس مراحل چرخه تبلیغات محتوای B2B طولانی و دنباله دار را آماده کند. هنگامی که موضوعی هنوز در مرحله راه اندازی یک نوآوری، ایجاد محتوا در مورد ” X موضوع چیست ” مهم است؛ زیرا این موضوع همان موضوعی است که کاربران به دنبال آن هستند. هنگامی که موضوعی خیلی جدید است و بسیار مطرح می‌شود، یک وبلاگ نویس می‌تواند شروع به ایجاد محتوای B2B کند تا در اوج رتبه بندی قرار گیرد.

  • درباره “ترندهای ” عمومی بنویسید

محققان اطلاعات مربوط به ترندها را دوست دارند. با این حال، گردآوری از منابع دیگر و مقایسه آن‌ها برای ایجاد محتوا در مورد ترندهای مطرح شده در صنعت شما، ، نسبتاً آسان است و موجب یک دیدگاه جامع‌تر از یک منبع می‌شود.

به عنوان مثال، برای یک شرکت IT، عبارت‌های رایجی که ممکن است کاربران به دنبال آن باشند شامل موارد زیر است

• ترندهای رشد cloud

• ترندهای هزینه های فناوری اطلاعات

• روندهای بودجه فناوری اطلاعات

• روندهای رشد SaaS

در لینک ارائه شده در بالا، وبلاگی معرفی شده است که یک فروشنده نرم افزار دارای رتبه 1 ارگانیک است و از Gartner، Forbes، Business Wire و MarketWatch هم برتر است. افرادی که در مورد این موضوعات تحقیق می‌کنند ممکن است برای اولین بار، یک برند را پیدا کنند و آن را به عنوان یک سایت معتبر یا حتی معتبرتر از سایر وب‌سایت‌های رتبه بندی شده بدانند. یکی از ویژگی‏های جستجوی ارگانیک این است که نشان می‌دهد یک برند باید قابل اعتماد و معتبر باشد تا در فضای رقابتی رتبه برتر را کسب کند. اغلب اوقات مردم به قابلیت گوگل برای ارائه محتوای  B2Bمعتبر اعتماد می‌کنند، بنابراین اگر به عنوان یک برند معتبر شناخته شوید، توسط گوگل مورد تأیید قرارگیرید.

 

  • درباره تحقیقات بنویسید

هرساله گزارش‌های تحقیقاتی توسط بسیاری از سازمان‌ها منتشر می‌شود. وبلاگ نویسان و متخصصان سئو به همراه خبرنگاران، پادکسترها و سایر سازندگان رسانه ها می‌توانند این نوع محتوا را آماده کنند و محتوایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و گزارش یافته های تحقیق را به صورت  محتوای B2B ارائه دهند.

گزارش‌های تحقیقی سالانه را که در حوزه کاری شما منتشر می‌شوند، در نظر بگیرید. سپس، جدیدترین محتوای نسخه تحقیق را تجزیه و تحلیل کنید و بعد از انتشار آن، برای به روز رسانی آن برنامه ریزی کنید.

این نوع محتوا یک نمونه متداول از کاربد یک URL بادوام است. همچنین با توجه عدم تغییر موضوع گزارش‌های یک وبلاگ نویس می‌توانید یک نسخه به روز رسانی شده از “تجزیه و تحلیل اصلی ” خود را به صورت سالانه منتشر کنید تا لینک‌ها، لایک‏ها و اشتراک گذاری‌ها را در یک URL مشترک جمع شوند.

  • درباره کنفرانس‌های خاص و منحصر به فرد بنویسید

یک راه عالی برای جذب مخاطبین مناسبی که در موقعیت خرید نیستند، کمک به آن‌ها در برنامه ریزی و تحقیق در مورد کنفرانس‌های آینده یک صنعت است. به عنوان مثال، Google Cloud Next یک کنفرانس بزرگ و مهم در صنعت فناوری اطلاعات است.

با جستجوی سریع گوگل برای این عبارت، مشاهده می‏کنید که خود گوگل 4 لینک اصلی ارگانیک را در اختیار دارد؛ اما 4 لینک بعدی و آخرین لینک ارگانیک در اختیار سایت‌های دیگر است: TechCrunch، ZDNet، Quartz و BMC Software.

 

این وب‌سایت‌ها که توسط گوگل کنترل نمی‌شوند، بر روی موضوع جالبی که گوگل برای رویداد خود ایجاد کرده است، سوار هستند.

حتماً به این نکته توجه کنید که چه رویدادهایی برای چشم انداز کسب و کار شما و صنعت شما بسیار مهم هستند. شما باید محتوایی را ایجاد کنید که به کاربران کمک می‌کند تا برای رویدادهای آینده برنامه ریزی کنند یا آنچه را که اخیراً در این رویداد اعلام شده یا اتفاق افتاده است، پوشش دهد.

  • • درباره کنفرانس‌های عمومی در صنعت خود بنویسید

یک تاکتیک عالی در مورد محتوای B2B نوشتن در مورد کنفرانس‌های خاص است؛ اما یک روش عالی دیگر نوشتن در مورد کنفرانس‌های عمومی در صنعت شما است. به عنوان مثال، کسی که به دنبال کنفرانس‌های DevOps است یا خود یک سازمان دهنده کنفرانس است، یا در حال تصمیم‌گیری برای شرکت در یک کنفرانس است.

در هر حالت ایجاد یک پست جامع و کامل از کنفرانس‌های برتر در مورد صنعت شما می‌تواند یک مسیر عالی برای تمام مخاطبان موردنظر شما باشد.

  • درباره کتاب‌ها، پادکست‌ها و اینلوئنسرها بنویسید

بسیاری از افراد باهوش و تأثیرگذار در یک صنعت کتاب می‌خوانند. ایجاد محتوای B2B در مورد تحقیق درباره یک کتاب، می‏تواند یک تاکتیک عالی برای جذب آنها به خرید باشد. علاوه بر این کتاب‌ها منبع خوبی برای گرفتن ایده های عمومی برای محتوا هستند. شما می‌توانید در هر یک از کتاب‌های موردنظر جداگانه بنویسید، مانند نقد و بررسی کتاب DevOps ژن کیم، پروژه phoenix، یا می‌توانید درباره انواع کتاب‌های عمومی بنویسید.

در BMC Software، کتاب فروخته نمی‌شود، اما هرکسی که در جستجوی کتاب‌هایی در حوزه تحولات دیجیتال است فرصتی پیدا می‏کند تا پیام این وب سایت و برند آن را در برابر سایر رقبا مشاهده کند. هر صنعت دارای یک مجموعه از کتاب‌ها و نویسندگان، پادکست‌ها و پادکسترها و اینفلوئنسرهای مختلف دیگر است که شما می‌توانید در مورد آن‌ها بنویسید.

نتیجه گیری

امیدوارم ایده های ارائه شده در این مقاله نقطه شروعی برای برنامه ریزی و تحقیقات شما در حوزه محتوای B2B برای شما باشند.

حتماً توجه کنید تا محتوای شما، برند شما را در مسیر خرید مشتریانی هدایت کند که به دنبال خرید نیستند؛ زیرا از این طریق شما موقعیتی را ایجاد می‏کنید که آن‌ها تصمیم به خرید می‏گیرند، شما را می‏شناسند و به شما اعتماد می‏کنند. حتماً به متن محتوای B2B خود توجه کنید تا مطلبی را ایجاد کنید که در بین تولیدکنندگان محتوا و متخصصان صنعت متداول است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.