یک چارچوب سه مرحله ای را برای استراتژی تولید محتوای پایدار برای جستجو و نحوه تجزیه و تحلیل محتوایی که مورد علاقه گوگل است، کشف کنید.
پادکست: دانلود کنید
اشتراک: Apple Podcast | Google Podcasts | Spotify|
در این اپیزود ( قسمت) از Search Engine Nerds ، من این فرصت را داشتم که با ویولا اوا ( موسس و استراتژیست سئو در Flow سئو ، در خصوص نحوه نزدیک شدن به تولید محتوا از دیدگاه سئو مصاحبه کنم.
اوا یک چارچوب سه مرحله ای برای ایجاد یک استراتژی محتوای پایدار برای جستجو و نحوه تجزیه و تحلیل محتوای مورد علاقه گوگل را مورد بحث قرار داد.
نحوه نزدیک شدن به تولید محتوا در فضای سئو امروز چگونه است؟
ویولا اوا (VE) : دو موردی که من واقعا به آن اهمیت می دهم، در واقع سئو مبتنی بر داده و بازاریابی آگاهانه است.
آنچه امروز فکر می کنم این است که چیزی به نام محتوای سئو وجود ندارد. محتوای خوب محتوایی است که به خوبی در مورد آن تحقیق شده باشد، ارزش ارائه دهد، مشکلی را برطرف کند یا نیازی را برآورده سازد.
و این نوع محتوا، محتوایی است که کاربران دوست دارند و گوگل نیز آن را دوست دارد.
با این اوصاف، من فکر می کنم بسیاری از افراد تکالیف خود را در خصوص تولید محتوا فراموش می کنند، به ویژه برخی از برندهایی که واقعا پیام یا داستانی قوی برای گفتن دارند.
آنها گاهی اوقات فراموش می کنند که تکالیف سئو خود را انجام دهند ( سئو خود را به درستی انجام دهند).
حوزه های تولید محتوا که بر روی آنها تمرکز می کنید چیست؟
VE :به نظر من، یک چارچوب سه مرحله ای برای ایجاد یک استراتژی محتوای پایدار وجود دارد که کیفیت و همچنین نیازهای کاربر را برآورده می سازند.
• آنچه می خواهید در خصوص آن ارتباط برقرار کنید.
• چیزی که مردم بدنبال آن هستند.
• چیزی که گوگل طرفدار آن است
اگر بتوانیم هر سه بخش را درست انتخاب کرده و در آن فضا حرکت کنیم، در اینجا است که مشارکت، رتبه بندی و در نهایت موفقیت در کسب و کار اتفاق می افتد.
اگر تولید محتوا به شما واگذار شود، چگونه این امر را متعادل می کنید؟
VE : من واقعا دوست دارم با شرکت هایی کار کنم که دستورالعمل سبک، تن صدا یا درک اینکه مخاطبان مورد نظرشان چه کسانی هستند، داشته باشند. این واقعا به ایجاد یک سبک خاص و جلب توجه به محتوا کمک می کند.
من اغلب با مشتریانم کار می کنم. آنها مطالب، مقالاتی را که دوست دارند یا تحقیقاتی که انجام داده اند را به اشتراک می گذارند. این به من و تیمم این امکان را می دهد تا محتوای دقیق تری تولید کنیم.
این چیزی است که من همیشه توصیه می کنم. این به برندها و صاحبان کسب و کار این امکان را می دهد تا این اطلاعات را داشته باشند و این دانش داخلی را که گاهی نویسندگان محتوا از ابتدا ندارند، به آنها بدهند.
Brent Csutoras (BC) :آیا این چیزی است که شما از ابتدا از نقطه نظر انتظارات تنظیم کرده اید یا داشتن آن بسیار خوب است؟
VE : این همان چیزی است که من تاکید زیادی بر روی آن می کنم زیرا با توجه به تجربه ای که من دارم، اگر محتوای خارجی را در اختیار نداشته باشید، تولید محتوای خارجی کار نمی کند.
آنچه من در زمینه تعیین انتظارات انجام می دهم این است که به وضوح می گویم که تولید اولین ، دومین یا سومین قسمت محتوا، معمولا کار بیشتری نسبت به تولید تولید محتوای 10 ، 15 یا 20 نیاز دارد. زیرا با اولین محتوا، شما واقعا سعی می کنید سبک را اصلاح کنید و فقط آن را درست کنید.
بنابراین مردم می دانند که وقتی با من کار می کنند، احتمالا در ابتدا، تولید محتوا کار بیشتری نیاز دارد. پس از آنکه یکدیگر را می شناسیم ، با روان شدن روند، تولید محتوا آسان تر و کارآمدتر می شود و ما محتوای بیشتر و بیشتری تولید می کنیم.
آیا مردم باید کمتر بنویسند؟
VE : این بستگی به مرحله ای دارد که وب سایت شما در آن قرار دارد.
من فکر می کنم اگر وب سایت برند کاملا جدیدی دارید که چند هفته پیش یا چند ماه پیش ایجاد کرده اید، شما باید برای تولید محتوا تلاش زیادی کنید و آن را افزایش دهید.
این وب سایت جدید شما با وب سایت های در سطح سازمانی، قدیمی و بزرگ متفاوت است. در این صورت، من طرفدار به روز رسانی و بازسازی محتوا، انتقال قطعات محتوا به یک و غیره هستم.
واقعا کار شما بستگی به این دارد که وب سایت شما، یک وب سایت جهانی قدیمی و یا یک وب سایت جدید است.
BC : صادقانه بگویم، گوگل تقریبا متوجه این امر شده است. آنها دیگر به دنبال شما نیستند که به آنها کمک کنید.
VE : فکر می کنم دقیقا این حرف شما درست است. امروزه، یک قطعه محتوا می تواند از جنبه های مختلف و کلمات کلیدی دنباله بلند متفاوتی رتبه بندی شود.
به طوریکه که پنج سال پیش، پنج پست مختلف وبلاگ می نوشتید، اکنون می توانید همه آنها را به طور یکسان پوشش دهید و این امر به مبحث کلمه کلیدی خوری ( کانیبالیزیشن کلمه کلیدی) می انجامد. فلسفه من همیشه این است که یک صفحه به ازای یک کلاستر کلمه کلیدی.
اگر در حال نوشتن هستید، مثلا باشگاههای تکنو زیرزمینی، برلینو دو سال بعد دوباره ایده محتوایی مشابهی دارید، توصیه می کنم پست اول را به روز کنید، آن را بهتر، تازه تر و طولانی تر کنید، به جای تولید پست دوم که با همان رشته کلید واژه رقابت می کند.
رویکرد شما برای تشخیص آنچه مردم به دنبال آن هستند چیست؟
VE : باید بگویم من هنوز طرفدار جستجوی کلمات کلیدی هستم. من فکر می کنم بیش از حد مورد استفاده قرار نمی گیرد. زیبا و جادویی است. اگر در حال تولید محتوا بدون جستجویکلمات کلیدی هستید، قطعا باید اینکار را انجام دهید.
من فکر می کنم است که امروز تعیین میزان ترافیک جستجو و اینکه حجم جستجو در چه نوع پرس و جوهایی هنوز بسیار مهم است، گام مهمی برای ایجاد یک استراتژی محتوا است.
من فکر می کنم یک ابزاری مانند Ahrefs ، اکنون معیار ترافیک تخمین شده ای دارند که در مورد ظاهر نقشه ها، تبلیغات و قطعات برجسته در نظر گرفته می شود. این دومین معیاری است که من توصیه می کنم در جستجوی کلمات کلیدی امروز بگنجانید تا درک بیشتری از این موضوع داشته باشید که منظور از موقعیت ارگانیک ( برای آن حجم جستجوی ماهانه )چیست.
به طور کلی، من طرفدار جستجو در خصوص کلمه کلیدی هستم و قبل از پرداختن به تولید محتوا مدت زمان زیادی را صرف آن می کنم.
به نظر شما برخی از ابزارها و منابع خوب برای جستجوی کلمات کلیدی چیست؟
VE : من فکر می کنم 80-20 از جستجوی کلمات کلیدی هنوز ترافیک جستجوی ماهانه و سپس دشواری کلمات کلیدی است.
به عنوان مثال، اگر همه کلمات کلیدی که در صفحه 1 آنها رتبه بندی می کنید، دارای مشکل کلمه کلیدی هستند ( به عنوان مثال در Ahrefs ، بین 20 تا 30 )، می دانید که می توانید به راحتی کلمات کلیدی جدید و هدف را در محدوده دشواری کلمات کلیدی مشابه انتخاب کنید. شما خود دشواری آن کلمه کلیدی را ثابت کرده اید.
اگر شما یک سایت نوپا هستید، با دشواری فوق العاده کم ، از کلمات کلیدی بسیار دنباله بلند استفاده می کنم.
این ضرب المثل جالب وجود دارد که می گوید: “این گوگل نیست که وب سایت شما را رتبه بندی می کند، بلکه این رقیب شما است.” این بدان معناست که هر کلمه کلیدی با توجه به اینکه بقیه صفحات چقدر خوب بهینه شده اند، میزان رقابت پذیری و دشواری متفاوتی دارد و مشخص کننده این است که رقابت با آن برای شما سخت تر یا راحت تر خواهد بود.
به همین دلیل است که مطالعه صفحه 1 (که به نوعی قسمت سوم است؛ آنچه گوگل دوست دارد) و نیز دشواری کلمات کلیدی بسیار مرتبط است.
اینکار به شما این امکان را می دهد بفهمید که نقطه مطلوب کجاست و واقعا در کجا تأثیر خواهید داشت.
آخرین قسمتی که شما در مورد آن در حال صحبت کردن بودید، بررسی مواردی بود که گوگل از آنها حمایت می کند. آیا می توانید کمی بیشتر در مورد آن بخش از فرآیند توضیح دهید؟
VE : بنابراین الگوریتم گوگل یک الگوریتم است. بیش از حد ساده به نظر می رسد، اما به نوعی حقیقت دارد. وقتی همه این محتوا را ایجاد می کنیم، امیدواریم که رتبه بندی شود و برای رتبه بندی، باید بدانیم معنی آن چیست. آنچه گوگل می خواهد به صفحه 1 بازگرداند، مرتبط ترین پاسخ است.
حالا گوگل یک الگوریتم دارد، به این معنی که نمی تواند محتوا را مانند ما پردازش کند. محتوا را عمدتا بر اساس عوامل رتبه بندی پردازش می کند و هرچه عوامل رتبه بندی بیشتری را بهینه کنید، از نظر گوگل مرتبط تر هستید.
به همین دلیل بسیار مهم است که پس از نوشتن یک محتوای عالی، تکالیف سئو خود را انجام دهید. من هنوز معتقدم که کارهای خسته کننده و پیش پا افتاده مانند به روزرسانی H1 در عنوان صفحه شما بسیار مهم است.
در اصل، الگوریتم گوگل یک الگوریتم است و بر اساس عوامل رتبه بندی این ارتباط را تخمین می زند. این یک فرآیند بسیار پیچیده و ما واقعا نمی دانیم چه اتفاقی می افتد و الگوریتم چگونه کار می کند.
بنابراین فرضیه من این است که شما به درک نحوه پردازش پرس و جو، چگونگی تطبیق قصد و نحوه فیلتر شدن آن نیازی ندارید.
شما واقعا نیازی به درک کل فرآیند ندارید. اما آنچه شما باید درک کنید، ورودی و خروجی است. علت و معلول ، درست است؟
ما از قبل می دانیم که گوگل می خواهد چه چیزی را ببیند. مردم همیشه فکر می کنند استراتژی سئو به نوعی مخفی است. اما اگر به صفحه 1 نگاه کنیم، می توانیم ببینیم چه چیزی کار می کند. ما قبلا می توانیم ببینیم گوگل برای آن کلمه کلیدی خاص چه چیز مرتبطی پیدا می کند.
ما در واقع می توانیم از یک ذهنیت بسیار علمی برای ساختن-اندازه گیری-یادگیری استفاده کنیم و سپس با آنچه در صفحه اول مشاهده می کنیم بازی کرده و آن را امتحان کنیم. ببینید آیا می توانیم آن را بهتر کنیم، آن را تغییر دهیم و سپس از رقابت موجود پیشی بگیریم.
BC : من فکر می کنم این نکته بسیار خوبی است که شما به آن توجه کرده ایدو آن نکته این است که اگر به آنچه در حال حاضر رتبه بندی می کنید نگاه کنید، همان چیزی است که گوگل فکر می کند باید وجود داشته باشد.
VE : اگر پروفایل لینک شما شگفت انگیز است و محتوا و سئو درون صفحه شما ایراد دارد، من هنوز فکر می کنم شما آنقدر موفق نیستید که محتوا و سئو صفحه تان درست باشد.
من فکر می کنم مردم اهرم و تاثیری را که یک استراتژی سئو خوب در صفحه می تواند داشته باشد دست کم می گیرند. به همین دلیل است که نگاه به صفحه 1 برای داشتن یک دیدگاه بسیار فنی بسیار جالب است. به مواردی مانند این نگاه می کنند:
• میانگین تعداد کلمات در صفحه 1 چه میزان است؟
• مردم از چند تصویر و ویدئو استفاده می کنند؟
• آنها از چند عنوان فرعی استفاده می کنند؟
• آنها از چه نوع کلمات کلیدی متنوع تنوع استفاده می کنند و هر چند وقت یکبار اینکار را انجام می دهند ؟
متوجه خواهید شد که برخی کارهای معمولی مانند به روزرسانی عناوین صفحات و سرفصل ها، هنوز در نهایت مرتبط هستند و می توانید آن را جزء عادت خود قرار دهید. با استفاده از تصمیمات مبتنی بر داده، محتوای زیبا خود را به چیزی تبدیل کنید که گوگل نیز آن را دوست دارد.
BC : من فکر می کنم خوب است افراد بدانند که شما واقعا این را امتحان کرده اید. این صرفا یک نظریه نیست، درست است؟
VE : کاملا و من آن را بر اساس همان محل امتحان کردم، درسته؟ ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید و صفحه 1 را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزارهای همبستگی سئو نامیده می شوند، زیرا با آنچه این صفحات در صفحه 1 درست انجام می دهند، ارتباط دارد.
گوش دادن به پادکست Search Engine Nerdsبا ویولا اوا:
• به اپیزود کامل در بالای این پست را بشنوید
• از طریق iTunes مشترک شوید
• برای دریافت یک ایمیل در هنگام انتشار قسمت جدید و داشتن این قسمت آن، در IFTTT ثبت نام کنید.
• به Stitcher ، Overcast یا پادکست ها گوش کنید.
فکر می کنید آنچه را که برای یک Search Engine Nerd لازم است دارید؟ در این صورت، به لورن بیکر در توییتر پیام دهید یا برای او در loren [at] searchchenginejournal.com ایمیل ارسال کنید. همچنین می توانید به Brent Csutoras در brent [at] alphabrandmedia.com ایمیل ارسال کنید.
برای گوش دادن به دیگر پادکست های Search Engine Nerds از بایگانی موتور جستجوی Nerds دیدن کنید!