جدول تولید محتوا یا تقویم محتوا، یکی از کارهایی است که کمک میکند تا شما بهتر از قبل اقدام به مدیریت محتوا کنید و از این جهت سر وقت، محتواهای خود را در سایت، منتشر کنید.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا باید از جدول تولید محتوا یا تقویم محتوا استفاده کنید و در نهایت، به شما کمک میکنیم تا بتوانید یک قالب جدول تولید محتوا برای سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید برای کسب و کار خود، آن را استفاده کنید و یا در اختیار دیگر نویسندگان سایت خود قرار دهید.
تقویم محتوا چیست
اول از هر چیزی، باید بدانید که جدول تولید محتوا یا همان تقویم محتوا چیست. شما برای اینکه بتوانید به موقع در سایت خود ارسال داشته باشید، باید یک جدول تولید محتوا بسازید.
یک جدول تولید محتوا به شما کمک میکند تا به موقع در اکثر شبکات اجتماعی و همچنین وب سایت خود، محتوا به دست مخاطب برسانید.
با وجود تقویم محتوا، روند پیشرفت خود را کنترل کنید
بسیاری از افراد فکر میکنند که ساخت جدول تولید محتوا، صرفا با یادداشت بر روی یک کاغذ، یا دفتر، کافی است و این یک روش خوبی برای ساخت جدول تولید محتوا است.
برای اینکه در کسب و کار خود پیشرفت کنید، باید به طراحی جذاب نیز دقت داشته باشید. پس بهتر است به هنگامی که اقدام به ساخت جدول تولید محتوا میکنید، از روشهای جذاب استفاده کنید.
ارائه جدول تولید محتوا
دقت داشته باشید که هر چه جدول تولید محتوا شما بهینه تر باشد، به شما چشم انداز بهتری نسبت به دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد و همین باعث میشود تا در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشید.
قرار نیست تا جدول تولید محتوا شما، یک مسئله شخصی درون سازمانی باشد، بلکه شما میتوانید برای مخاطبین خود، اقدام به ارائه جدول تولید محتوا کنید و از این جهت، اگر مخاطبی در سایت شما، به بخشهای مختلف علاقه مند باشد، به فرض مثال میداند که در روز سه شنبه ساعت 17 قرار است تا مطلبی در رابطه با تکنولوژی مطالعه کند.
تقویم محتوا چیست
بنابراین، مخاطب پیشاپیش در سایت شما حضور پیدا خواهد کرد و منتظر است تا در سایت شما مطالب مربوط به تکنولوژی درج شود. همین باعث میشود تا اعتبار سایت شما در بین مخاطبین گسترده شود و بنابراین، در کمترین زمان ممکن، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.
علاوه بر موارد ذکر شده، با استفاده از جدول تولید محتوا، شما قادر خواهید بود تا بر روی محتواهای اصلی که تولید میکنید، بیشتر از قبل تمرکز داشته باشید و با استفاده از این کار، اگر ببینید که یک محتوایی چگونه عمل میکند، برای بهبود آن اقدام به عمل کنید.
برنامه ریزی برای محتوا سایت
بسیاری از وبمستران هیچ برنامه خاصی برای تولید محتوا ندارند یا بهتر است بگوییم که جدول تولید محتوا تا به حال برای شرکت / پلتفرم خود ایجاد نکردند و بسیار بی برنامگی دارند.
به این فکر کنید که مخاطب دقیقا باید چه روزهایی وارد سایت شما شود؟ ممکن است یک وبمستر یک روز در میان اقدام به انتشار مطلب کند و از طرفی دیگر، ممکن است هفته ای سه بار سایت خود را بروز کند.
دقیقا مخاطب باید چه زمانی به سایت شما مراجعه کند تا با مطالب تکراری مواجه نشود؟ اگر قرار باشد با هر بازدید مخاطب، مطالب تکراری در سایت به کاربر نمایش داده شود. سایت شما جذابیت خود را از دست خواهد داد.
محتوای تکراری
به این فکر کنید که شما هر روز صبح اقدام به خرید روزنامه کنید و هر صبح، مطالب تکراری در روزنامه مذکور مطالعه کنید. آیا واقعا در روز سوم بابت آن روزنامه پولی پرداخت خواهید کرد؟ مطمئنا خیر. چرا باید بابت محتوای تکراری، پولی پرداخت کنید؟ و یا به آن بها دهید؟ مطمئنا اعتبار آن روزنامه از بین خواهد رفت و دیگر شما و بسیاری از افراد، هیچ گونه تمایلی به خرید روزنامه ندارند.
جدول تولید محتوا
حال سایت نیز همینطور است. اگر قرار باشد تا مخاطب با هر بار ورود، با مطالب تکراری مواجه شود، چه ارزشی دارد؟ بنابراین شما با وجود جدول تولید محتوا، خواهید توانست تا در کمترین زمان ممکن نظر مخاطبین را جلب کرده و با این روش، مخاطبین بی شماری را سمت سایت خود جذب کنید.
اگر قرار باشد تا جدول تولید محتوا را در اختیار همگان قرار دهید، مخاطب میداند که چه زمانی باید به سایت شما وارد شود و دقیقا قرار است تا در آن روز چه مطلبی را بخواند و بر روی آن تمرکز داشته باشد.
دریافت ایده تولید محتوا با ساخت جدول تولید محتوا برای کسب و کار
یکی از روشهای دیگر برای ساخت محتواهای جذاب، ایجاد جدول تولید محتوا برای کسب و کار است. همانطور که پیشتر ذکر شد، شما میتوانید با وجود جدول تولید محتوا با طراحی جذاب، اقدام به دریافت ایده کسب و کار کنید و از این جهت محتواهای بی شماری به مخاطبین خود ارائه دهید.
برای اینکه محتواهای بیشماری در سایت خود تولید کنید، کافی است تا تحلیلی بر روی محتواهای منتشر شده در سایت خود تمرکز کنید و ببینید که کدام یک از محتواها، بسیار خوب عمل کرده است و سپس بر روی آن محتوا، مانور دهید و به این صورت، قادر خواهید بود تا بهترین محتواها را برای مخاطبین خود تولید کنید.
برآورده کردن نیاز مخاطبین با جدول تولید محتوا
تقویم محتوا یا جدول تولید محتوا، یکی از موثرترین روشها برای ارتباط گیری با مخاطب است.
ممکن است فکر کنید که جدول زمانی پخش تولید محتوا در سایت، چه ربطی به جذب مخاطب و یا ارتباط گیری با کاربران دارد. با استفاده از جدول تولید محتوا شما قادر خواهید بود تا مخاطبین خود را به روشهای مختلفی زیر نظر بگیرید و ببینید که با کدام یک از محتواهایی که تا به امروز تولید شده و یا قرار است در آینده تولید شود،
محصولات متناسب با مخاطب
واکنش نشان میدهد. پس از آن، قادر خواهید بود تا از کاربران نظرسنجی کنید و ببینید چه نوع محتوایی را بیشتر میپسندند.با استفاده از این روش، شما قادر خواهید بود تا سن مخاطبین، جنسیت کاربران سایت، محل زندگی افراد، سیستم آموزشی که در آن تحصیل کردند و یا سرگرمیهایی که به آن علاقه دارند را شناسایی کنید.
پس از شناسایی چنین مواردی، قادر خواهید بود تا محصولات متناسب با مخاطب را در سایت خود ارائه دهید و از این جهت نظر مخاطبین را به سمت سایت خود جلب کنید.
جلوگیری از موارد تکراری با وجود جدول تولید محتوا
ممکن است یک مسئله ای در سطح اینترنت محبوب شود و بخواهید خیلی سریع در وب سایت خود منتشر کنید.
بنابراین، دست به قلم خواهید شد و میخواهید تا آن مقاله را در جدول تولید محتوا قرار داده و به دست مخاطبین برسانید. آیا تا به حال فکر کردید که ممکن است آن مقاله را منتشر کرده باشید؟
ایندکس شدن مطلب در گوگل
پس از آن میبینید که چند هفته قبل یا چند ماه قبل، یک بار به این مورد اشاره کردید. به جدول تولید محتوا خود مراجعه کرده و با یک نیم نگاهی ساده متوجه خواهید شد که چه زمانی به آن مطلب اشاره کردید و بلافاصله آن مطلب را بروز میکنید و یا در صفحه اول سایت خود قرار میدهید.
با این کار باعث میشود تا سئو سایت شما تقویت شود و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای ثبت شدن آن صفحه در گوگل و یا به اصطلاح ایندکس شدن مطلب در گوگل نیستید.
بازاریابی محتوا با جدول تولید محتوا
یکی از روشهای بازاریابی محتوا، این است که در سایت خود محتوا تولید کرده باشید و حال بر روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید و یا با تبلیغات مختلف در گوگل و دیگر سایتهای معتبر، به کسب و کار خود اعتبار دهید.
ممکن است شما در یک برهه زمانی قرار گرفته باشید و بخواهید خیلی سریع به فکر دیجیتال مارکتینگ برای سایت خود باشید. بنابراین باید بدانید که چه مطالبی را در سایت قرار داده اید و به چه صورت میتوانید برای محتواهای منتشر شده و یا محتواهایی که قرار است تا در آینده منتشر شود، برنامه ریزی کنید.
تولید محتوا یا تقویم محتوا
با وجود جدول تولید محتوا یا تقویم محتوا، خواهید توانست تا ببینید که قبلا در شبکات اجتماعی و یا سایت خود، چه مطالبی را منتشر کردید و به چه صورت پیشرفت داشته است.بنابراین، خواهید دید که آمار و ارقام به چه صورت برای کسب و کار شما بالا پایین میکند و میتوانید برای این مسئله، تصمیم گیری درستی داشته باشید.
تمامی این موارد، به کمک جدول تولید محتوا برای شما صورت میگیرد و شما را به موفقیت چشمگیری میرساند.
با وجود جدول تولید محتوا، خواهید دید که چه مطالبی در سایت شما کم و کاستی دارد و یا اینکه نیاز دارید تا چه نوع مطالبی را در سایت خود منتشر کنید.در واقع جدول تولید محتوا کمک میکند تا کسب و کار خود را بهتر شناسایی کنید و بتوانید بهترین تبلیغات را برای آن انجام دهید.
سئو سایت خود را تقویت کنید
بسیاری از کسب و کارها گزارش دادند که با وجود تبلیغات به کمک تقویم محتوا و یا جدول تولید محتوا، توانستند به ارقام بسیار کلانی دست پیدا کنند و با موفقیت مواجه شوند.شرکت رایا مارکتینگ، یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید محتوا است. کارخانه تولید محتوا
رایا مارکتینگ، میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا بهترین محتواها را برای سایت خود تولید کنید و با بیش از هزاران نویسنده ماهر، قادر خواهید بود تا سئو سایت خود را تقویت کنید و به موفقیت برسید.