مقالات آموزشی

انجام مهمان لینک بیلدینگ با وبلاگ نویسی

مفید بود؟

وبلاگ نویسی مهمان (Guest Blogging) یکی از روش های معروف شدن و معتبر کردن برند و فعالیت تجاری و مخصوصا لینک سازی است. اما بد نیست قبل از شروع کار کمی با تاریخ پر فراز و نشیب لینک سازی به کمک این روش آشنا شوید و روش های درست و غلط آن را یاد بگیرید.

 

قطعا هیچ چیزی برای یک تولید کننده محتوا زیباتر از این نیست که اسم خود را در ابتدای یک مقاله در یک سایت مخصوصا سایت معتبر ببیند! وبلاگ نویسی مهمان معمولا با هدف کسب شهرت، محبوبیت و موفقیت زیاد انجام می شود اما یک استراتژی خیلی قدرتمند برای لینک بیلدینگ هم هست.

 استراتژی قدرتمند برای لینک بیلدینگ

در اوایل وبلاگ نویسی به صورت مهمان چیزی شبیه به حاضر شدن یک نوازنده خیلی معروف در تئاتر شما یا شبیه به اینکه یک نویسنده خیلی معروف، مقدمه کتاب شما را بنویسد. اما به مرور زمان مثل خیلی از روش های سئو، به بیراهه کشیده شد. افراد از این تکنیک به شیوه ای غلط استفاده کردند تا بک لینک بگیرند.

مثلا در ابتدای محتوا به طور کامل خودشان یا شرکت و سایت وابسته به خود را معرفی می کردند و رزومه می گذاشتند که این کار کاملا غلط است! پس امروزه باید چطور از این تکنیک استفاده کرد؟

نکته مهم وبلاگ نویسی مهمان برای گرفتن لینک های معتبر

اجازه بدید برای درک بهتر شما از این موضوع به همان مثال تئاتر و کنسرت برگردیم. فرض کنید شما یک خواننده ای هستید که سبک خاص و استعداد بی نظیری دارد ولی مردم هنوز خیلی شما را نمی شناسند. باید چه کار کنید که مردم شما را بشناسند؟ طبیعتا اگر بتوانید به عنوان مهمان در کنسرت یک خواننده معروف شرکت کنید و برای جمعیت آنجا بخوانید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید، طبیعتا بدون اینکه درخواست کنید برای مشاهده کنسرت شما حاضر خواهند شد. پس آواز خواندن به عنوان مهمان دو مزیت دارد:

  • اسم شما را در کنار خواننده ای که از قبل بسیار معروف است و طرفداران عاشق او هستند قرار می دهد؛
  • How to Use Guest Blogging for Natural Link Building
  • به مردم این فرصت را می دهد تا با خواننده ای جدید و با استعداد آشنا شوند و خیلی سریع معروف شوید.

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان هم دقیقا به همین شکل است. وقتی شما یک محتوای خیلی با کیفیت و بی نظیر در وبلاگی که کاملا شناخته شده هست می نویسید، مردم با شما آشنا می شوند و از وبلاگ خصوصی شما بازدید خواهند کرد. اما این پایان کار نیست چون وقتی از وبلاگ شما بازدید کنند و مطالب و محتواهای حرفه ای شما را ببینند طبیعتا به شما لینک هم خواهند داد.

 

چطور با وبلاگ نویسی مهمان بک لینک های خوبی بگیریم؟

منظور از وبلاگ نویسی مهمان این نیست که لیستی از سایت های خیلی معروف را یادداشت کنید و با همه آنها همکاری کنید. اگر می خواهید با این استراتژی بک لینک های خوبی بگیرید، به نکات زیر دقت کنید:

1- انتخاب سایت مناسب:

همکاری کردن با یک سایت معتبر که مرتبط با حوزه کاری شما باشد و بتوانید از آن لینک بگیرید به اندازه 100 سایتی که مناسب کسب و کارتان نیست ارزش دارد. اما چطور چنین سایتی پیدا کنید:

 سایت مشابه با حوزه کاری خودتان پیدا کنید:

مثلا اگر در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت دارید، محتوا نوشتن روی سایت فشن و مد اصلا مناسب نیست، حتی اگر محتوای شما جذاب و عالی هم باشد اما نیازی به خدمات شما ندارند پس احتمال اینکه به سایت شما مراجعه کنند خیلی کم است.

عملکرد سایت را بررسی کنید:

پس از اینکه چندین سایت مشابه پیدا کردید عملکرد آنها را با هم مقایسه کنید تا بهترین گزینه مشخص شود. مثلا اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی بالای 50 خیلی خوب است، بیش از 10 هزار فالوور در شبکه های اجتماعی داشته باشد، به عنوان یک کسب و کار پیشگام در صنعت شما شناخته شده باشد و در نتیجه مخاطبین قدیمی زیادی هم داشته باشد.

 حتما در شرایطی بنویسید که بیوگرافی از شما درج شود:

حتی اگر چندین سال طرفدار یک سایتی هستید هیچ موقع تحت شرایطی که هیچ نامی از شما برده نشود مطلب ننویسید. باید خط اول مقاله شامل نام کامل و توضیحات مختصر درج گردد و لینک سایت شما هم برای خوانندگان به نمایش در بیاید. در غیر این صورت برای چنین وب سایت هایی اصلا وبلاگ نویسی مهمان انجام ندهید.

2- مطلبی بنویسید که همه خواهان منتشر کردن آن باشند:

به عنوان مثال اگر یک فردی بخواهد مطلب خود را در New Yorker منتشر کند طبق بررسی و احتمال The Write Life، شانس او 0.0000416% خواهد بود پس باید چه کار کنید؟ باید کاملا تحقیق کنید و محتوایی بنویسید که سردبیر یک مجله یا صاحب یک وب سایت نتواند به سادگی از کنار آن عبور کند. برای اینکه شانس بیشتری داشته باشید تا مطلب شما به عنوان یک تولید کننده محتوای مهمان چاپ شود کارهای زیر را انجام دهید:

 تحقیق کنید:

زمان زیادی روی سایتی که می خواهید وبلاگ نویسی مهمان انجام دهید بگذارید و از پست هایی که قبلا منتشر کرده اند نکته برداری کنید. کدام موضوع بیشتر از همه توجه شما را جلب کرد. نکته منفی یا خلأ خاصی هست که بخواهید در وبلاگ خودتان رفع کنید.

 

به جای سایت، یک فرد را متقاعد کنید:

اگر حالت عادی و عمومی داشته باشید به شما توجهی نخواهند کرد، وبلاگ نویسی مهمان شبیه به یک رابطه ای است که با مردم واقعی برقرار می کنید و ارتباط محکمی شکل می دهید.

بررسی دقیق انجام دهید:

چک کنید که به جز شما چه افراد دیگری هم به وبلاگ نویسی مهمان در سایت منتخب شما مشغول هستند، پست آنها را بخوانید و سایت اصلی هر کدام را چک کنید.

طبق دستورالعمل های محتوانویسی عمل کنید:

اگر موقع محتوانویسی برای سایت های دیگر به دستورالعمل آنها عمل نکنید، محتوای شما پاک خواهد شد.

واضح و مستقیم حرف بزنید:

موقع صحبت با صاحب یا سردبیر کسب و کار، فقط اطلاعاتی که نیاز دارند را منتقل کنید و کل صحبت های خود را در طی چند جمله مختصر و مفید بیان نمایید تا خیلی سریع بفهمند چه قابلیت هایی دارید و چه مزایایی ارائه می کنید.

در مورد خودتان به صاحب یا سردبیر سایت توضیح دهید:

گواهینامه و اعتبارات سایت خود را لیست کنید چون هیچ کس مایل نیست در پست وبلاگ خود به سایت های نه چندان با کیفیت لینک بدهد. از طرفی صاحب و سردبیر سایت هم تمایل دارند بفهمند که دقیقا با چه کسی همکاری خواهند داشت.در وبلاگ نویسی مهمان باید طوری محتوا تولید کنید که همه خواهان منتشر کردن آن باشند

3- محتوایی بنویسید که افراد زیادی را به سمت سایت شما بکشاند:

تولید محتوا کار سختی است و وبلاگ نویسی مهمان از این کار هم سختتر است. با انجام نکات زیر خوانندگان زیادی را به سمت خودتان بکشانید و بازدیدکنندگان مختلف را جذب کنید:

نیازسنجی خوبی از مخاطبین خودتان داشته باشید:

به جز مواردی که داستان و رمان می نویسید کسی بابت تفریح و سرگرمی مطلب نمی خواند و حتما به دنبال چیز خاصی است. شاید نیاز به اطلاعاتی دارند تا بتوانند طبق آن اقداماتی انجام دهند، خدماتی که انجام خیلی از کارها را راحتتر کند یا انگیزه ای که روی زندگی خسته کننده و پوچ آن تأثیر بگذارد. پس باید هدف شما نیازسنجی دقیق باشد. پس از اینکه نیاز مخاطب خودتان را پیدا کردید می توانید محتوای حرفه ای بنویسید و با وبلاگ نویسی مهمان طرفداران بسیار زیادی کسب نمایید.

با انتخاب عنوان جذاب نگاه خوانندگان را به سمت خود جلب کنید:

وقتی مخاطبین به عنوان شما نگاه می کنند می توانند تصمیم بگیرند که خواندن مطلب شما برای آنها مفید هست یا خیر.

محتوای جامع و کامل بنویسید:

محتوای شما به مخاطب می فهماند که چقدر حرفه ای هستید. هر چقدر جامع و کامل باشد تخصص و حرفه ای بودن شما را می شناسد که چند راهکار تضمینی برای تولید یک محتوای جامع وجود دارد:

  •  محتوای خود را در سطح دانش، انتظارات و سطح نیاز مخاطبان بنویسید و کاری کنید که قدرتمند و آمار محور باشد
  •  تحقیقاتی که انجام داده اید را مطرح کنید و سؤالاتی که در مورد آن پرسیده می شوند را لیست کنید. سپس در محتوای خود به آنها پاسخ دهید.
  •  برای اطلاعات و مطالبی که داخل محتوا قرار می دهید منابع معتبر درج کنید و لینک آنها را بگذارید.
  •  زاویه دیگری از یک موضوع پرطرفدار و پربازدید را نشان دهید در غیر این صورت مخاطبان وقت خود را صرف خواندن محتوای تکراری نمی کنند.
  •  طبق هدفی که دارید محتوا بنویسید مثلا اگر قصد دارید مطلبی را آموزش دهید یا مهارت جدیدی یاد بدهید و یا اینکه انگیزشی صحبت کنید، در تمام بخش های بخش متن آن را رعایت کنید.
  • مزایایی که مخاطبان با خواندن مطلب شما دریافت خواهند کرد را لیست کنید
  •  متن خود را کامل بخوانید و اگر فکر کردید یک پاراگراف مناسب ایده و هدف کلی متن نیست یا به بعضی موارد اشاره نشده حتما تغییر بدهید.

محتوایی بنویسید که درک آن راحت باشد:

اگر محتوای شما پاراگراف بندی نشده باشد و برای مخاطب به راحتی قابل درک نباشد، وقت برای خواندن آن نخواهند گذاشت. راهکارهایی که به شما کمک می کنند متن خود را ساده تر کنید تا مخاطب بهتر بفهمد عبارتند از:

  • متن خود را بخش بندی کنید: کل متن را به عناوین مختلف و هر عنوان را به زیر عنوان های گوناگون تقسیم بندی کنید. معمولا هر بخش نباید بیشتر از 300 کلمه باشد. لیست های شماره دار و بولت در حفظ توجه و تمرکز خواننده بسیار مؤثر هستند و ذهن آنها را خسته نمی کند.
  •  از تصاویر کمک بگیرید: معمولا برای هر عنوان یا زیر عنوان با فاصله مناسب تصویر قرار دهید و به صورت خلاصه مفاهیم قبلی را در قالب یک جمله زیر تصویر بنویسید.
  •  پاراگراف های خود را کوتاه کنید: هر پاراگراف بیشتر از 6 جمله نباشد در غیر این صورت تبدیل به دو پاراگراف کنید.

4- مخاطبین خود را به سمت هدفی که دارید سوق دهید:

در وبلاگ نویسی مهمان، فضایی برای درج بیوگرافی و لینک سایت یا یک صفحه از سایت خودتان در اختیار دارید که برای هر مقاله باید برای آن توضیحات لازم و لینک مناسب را بگذارید. معمولا افراد لینک صفحه اصلی یا اول سایت را قرار می دهند که ما چنین کاری را توصیه نمی کنیم.

 

فکر کنید که با قرار دادن لینک در این قسمت از مقاله، قصد دارید به چه هدفی برسید؟ مثلا مایل هستید با کلیک بر روی آن صفحه عضویت در خبرنامه ایمیلی باز شود؟ مخاطب وارد فروشگاه شود یا وارد بخش وبلاگ گردد؟ بهترین کاری که برای عرضه و فروش محصولات و خدمات خودتان می توانید انجام دهید را در دستور کار خود قرار داده و لینک همان صفحه را در قسمت بیوگرافی بگذارید.

5- پاسخ کامنت ها را بدهید:

وبلاگ نویسی مهمان فقط به انتشار پست نیست بلکه در واقع برای ارتباط مستقیم برقرار کردن با مخاطبین جامعه هدف می باشد پس وقتی در مورد مطلب شما نظر می دهند به آنها پاسخ دهید. هر چقدر کاربران بیشتر متوجه فعالیت روزانه و پیوسته شما در حرفه کاریتان بشوند، نرخ تبدیل بیشتر شده و سریعتر در کانون توجه مخاطبان قرار خواهید گرفت.

جذب محتوا

به محض اینکه محتوای جامع و کامل و با کیفیت خود را در یک سایت معتبر و نزدیک به حوزه کاری خودتان منتشر کنید، هزاران فالوور به خواندن آن مشغول خواهند شد. پس از آن کسانی که جذب محتوای شما شده باشند وارد سایت شما خواهند شد و مطالب و محتواهای آن را مطالعه خواهند کرد و زیاد طول نمی کشد که به عنوان یک فرد حرفه ای شناخته خواهید شد. طبیعتا در چنین شرایطی می توانید بک لینک های قوی و با کیفیت خودتان را داشته باشید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.