مقالات آموزشی

بررسی نحوه استفاده از محتوای فصلی برای کمپین‌های سئو

مفید بود؟

 آیا در فصول تعطیلات، نیاز با بازدید بیشتر در جستجوها با استفاده از محتوای فصلی دارید؟ پس باید از همین حالا شروع به بهینه سازی صفحه وب‌سایت خود کنید. ما در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چرا بهترین راه برای شروع بهینه سازی وب‌سایت، تمرکز بر روی محتوا است. اگر هنوز چند ماه دیگر تا فصل تعطیلات باقی مانده است و محتوای سئو دارید، بخصوص اگر در تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنید، باید از همین الان به فکر زمان تعطیلات باشید.

برای جذب مشتریان بیشتر برای وب‌سایت خود، باید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید؛ و اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک جذب کنید، باید صفحات وب‌سایت خود را در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار دهید.

متأسفانه، بهبود رتبه یک شبه اتفاق نمی افتد. برای بهره مندی از مزایای بازدید در جستجوهای فصل تعطیلات، باید از چند ماه قبل از تعطیلات بهینه سازی وب‌سایت و از همه مهم‌تر بهینه سازی محتوای فصلی خود را شروع کنید.

آیا تا کنون از  محتوای فصلی قبلی خود در تعطیلات بعدی استفاده کرده اید؟

درصورتی‌که محتوای فصلی موجود را در تعطیلات قبلی منتشر کردید، به روز رسانی و استفاده مجدد از این محتوا می‌تواند مقرون به صرفه ترین گزینه شما برای افزایش بازدید جستجوها در ماه‌های آینده باشد. برای نشان دادن بهترین استراتژی‌ها در جهت بهینه سازی محتوای فصلی، از یک مثال‌ واقعی در مورد کسب و کاری استفاده کرده ایم که به شدت تحت تأثیر تعطیلات فصلی است.

نمونه بارزی که در تمام این مقاله استفاده است، وب‏سایت Hickory Farms است. این وب‌سایت ارائه دهنده تنقلات بسیار خوشمزه و متنوع است. اجازه دهید بررسی کنیم که آیا Hickory Farms محتوای فصلی قدیمی دارد تا آن را برای تعطیلات سال جدید به روز رسانی و بهینه سازی کند؟

با جستجو در وبلاگ این شرکت، متوجه خواهید شد که آن‌ها یک راهنما برای هدیه روز شکرگزاری و یک راهنمای برای هدیه تعطیلات سال 2018 دارند.

هر دو صفحه می‌توانند برای ایجاد ترافیک ارگانیک در تعطیلات سال جدید مورداستفاده قرار گیرند، اما باید محتوا را بیشتر بررسی کنید تا ببینید که آیا این محتواها ارزش به روز رسانی را دارند یا خیر.

اولین کاری که باید هنگام تجزیه و تحلیل فرصت در جستجوی ارگانیک انجام دهید این است که نتایج جستجوی فعلی وب‌سایت را مرور کنید. از بررسی SERP ها می‌توانید به موارد زیادی دست یابید، ازجمله:

وجود مانع و رقابت شدید

آیا برندهای بزرگی در کل نتایج جستجوی صفحه اول وجود دارند؟ آیا صفحات رتبه بندی شده ازنظر محتوا و طراحی با کیفیت هستند؟ اگر پاسخ بله است، مسلم است که رتبه بندی برای این کلمات کلیدی دشوار خواهد بود.

قالب بندی محتوا با بهترین شیوه ها

روندهای متداولی را که در بین صفحات رتبه بندی شده وجود دارند دنبال کنید، زیرا این روندها به احتمال زیاد یک سری عوامل مؤثری هستند که در رتبه بندی صفحات نقش اساسی دارند. به عنوان مثال، اگر چندین بار نتایج خوبی را با ویدئو مشاهده کردید، باید محتوای ویدئویی بیشتری را به صفحه خود اضافه کنید.

توجه به قصد جستجوگران

با بررسی، صفحات رتبه بندی شده خود می‌توانید در مورد قصد جستجو و نوع صفحاتی که افراد به دنبال جستجوی آن هستند، اطلاعات بسیار خوبی کسب کنید. آیا تمام نتایج برتر جستجوی محتوا را می‌توان مشخص کرد؟ آیا صفحات چندین بار بازدید شده اند؟ نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا بهتر درک کنید جستجوگران به دنبال چه چیزی هستند.

با مرور سریع محتوای فصلی “راهنمای هدیه تعطیلات” به این نکته پی می‌برید که Hickory Farms یک دوره دشواری را برای موفقیت طی کرده است تا صفحه خود را در میان برخی از سایت‌ها و برندهای بزرگ و عظیم رتبه بندی کند:

 

با این حال، محتوای فصلی “راهنمای هدیه روز شکرگزاری” شرایط بهتری در جستجوها دارد:

 

در حالی که هنوز برخی از برندهای معروف مرتبط با این محتوا رتبه بالایی دارند، سایت‌های کمتر شناخته شده ای نیز هستند که رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی برای Hickory Farms بسیار امیدوارکننده است.

علاوه بر این، صفحه این برند در حال حاضر در صفحه 3 رتبه بندی شده است:

 

از آنجاکه صفحه آن‌ها در حال حاضر در صفحه 3 برای این موضوع رتبه بندی شده است، Hickory Farms باید تلاش زیادی در رقابت با رقبا تا شروع تعطیلات انجام دهد تا در صفحه اول رتبه بندی شود.

همچنین باید فرصت‌های بالا رفتن رتبه بندی بر اساس حجم جستجو را تجزیه و تحلیل کنید تا از ترافیک بالقوه ایده ای را کسب کنید. با توجه به SEMrush، برای اصطلاح [راهنمای هدیه شکرگزاری] حجم جستجوی ماهانه 30 بار است. با این حال، ما باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز در نظر بگیریم. به راحتی می‌توان فهمید که چگونه این دفعات کم جستجو به سرعت روی تعداد کل جستجوها تأثیر می‏گذارند.

 

اصطلاح اصلی [راهنمای هدیه روز شکرگزاری] در این محتوا نیست. درواقع اصطلاح اصلی [هدایای شکرگزاری] است که حجم جستجوی ماهانه آن بسیار زیاد است:

صفحه Hickory Farms هم در صفحه 3 نیز  برای همین اصطلاح رتبه بندی می‌شود. اکنون که این یک فرصت ارزشمند را شناسایی کردید، زمان آن رسیده است که صفحه Hickory Farms را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید به چه شیوه ای می‌توانید به روز رسانی‌ها و بهینه سازی ها را انجام دهید. پس از بررسی دقیق مشخص می‌شود که می‌توان بعضی بهینه سازی‌های درون صفحه ای را برای این محتوا انجام داد. “هدایای شکرگزاری” تنها در چند H2 ذکر شده است، اما H1 این صفحه این عبارت را ندارد.

این مشکل را می‌توان به راحتی حل کرد:

  • یک H1  در راستای “ایده های هدیه شکرگزاری” اضافه کنید.

بیشتر از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط در H2 و H3 استفاده کنید تا به گوگل کمک کنید، تشخیص دهد که این صفحه بیشتر با موضوع مرتبط است. در نهایت رتبه بندی صفحه شما را بهبود می‏ یابد.

با بازگشت به صفحه اول نتایج جستجو، می‌توانید ایده های بیشتری را برای بهبود صفحه Hickory Farms پیدا کنید. برای مثال، افزودن لیستی بالت دار از ایده های هدیه، می‌تواند مفید باشد و به طور بالقوه به سایت Hickory Farms کمک می‌کند تا بخش کوچک متمایز متن (feature snippet) را در نتایج جستجو داشته باشد:

 

و پایین بخش کوچک متمایز متن یک کادر با عنوان” people also ask” را مشاهده کنید که ایده هایی برای بخش‌های جدید سایت Hickory Farms ارائه شده است که آنها می‌توانند به صفحه خود اضافه کنند:

 

این ایده ها باید صفحه Hickory Farms را در مسیر درست هدایت کنند. با این وجود، به احتمال زیاد این سایت به لینک سازی برای قرار گرفتن در رتبه بندی صفحه اول نیاز دارد.

اگرچه متقاعد کردن صاحبان سایت برای لینک دادن به محتوای فصلی هدیه شکرگزاری قبل از شروع این فصل دشوار است؛ اما با شروع زودهنگام تبلیغات، Hickory Farms می‌تواند با صاحبان سایت‌هایی که ممکن است تمایل داشته باشند محتوای فصلی خود را تا ماه نوامبر با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند، به توافق برسد.

وجود این “توافقنامه های غیررسمی و شفاهی” به طور چشمگیری موفقیت لینک‌ها را بهبود می‌بخشد؛ زیرا مشکل اصلی این است که تماس با مردم در تعطیلات را کاهش می ‌یابد؛ زیرا مردم اغلب در تعطیلات هستند و نمی‏توانند به مطالب و محتوای مرتبط واکنش نشان دهند.

این یک فرصت کوچک سرمایه گذاری (ازنظر منابع ایجاد محتوا)، موجب می‌شود که Hickory Farms بتواند قبل شروع فصل شکرگزاری به طور بالقوه به هدف خود برای رتبه بندی در صفحه اول دست یابد. این کار می‌تواند ترافیک مناسبی را در ماه نوامبر یعنی زمانی که مردم به دنبال ایده هایی برای یافتن هدیه روز شکرگزاری هستند، به ارمغان بیاورد.

چگونه محتوای فصلی را ایجاد کنیم؟

به روز رسانی صفحات موجود ممکن است برای بهره برداری کامل از مزایای فصل تعطیلات برای کسب و کار شما کافی نباشد. در این حالت، شما باید صفحات ویژه ای را برای فصل جدید ایجاد کنید. ایجاد محتوا همیشه باید با بررسی کلمات کلیدی آغاز شود و این کار در مورد ایجاد محتوای فصلی هم صدق می‏کند. با اینکه، تبلیغات فصلی مسیر دیگری را برای ایجاد محتوا  باز می‌کند؛ برای کسب اطمینان از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید روندهای گذشته و فعلی را بررسی کنید. برای مثال، با استفاده از ابزار رایگان Google Trends، Hickory Farms می‌تواند عبارات [سبد هدیه شکرگزاری] و [سبد هدیه تعطیلات] را با هم مقایسه کند:

 

این مقایسه سریع نشان می‌دهد که در حالی در ماه نوامبر کاربران به اصطلاح [سبد هدیه تعطیلات] علاقه دارند؛ اما علاقه آن‌ها به این اصطلاح کمتر از اصطلاح [سبد هدیه شکرگزاری] است. همچنین علاقه به عبارت [سبد هدیه تعطیلات] در ماه دسامبر به اوج خود رسید.

با استفاده از این اطلاعات مفید، وب‌سایت Hickory Farms می‌تواند استراتژی کلمات کلیدی خود را تنظیم کرده و بر همین اساس محتوا را ایجاد کند. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، Hickory Farms باید شکاف محتوایی را که وجود دارد، شناسایی کند تا بتواند به طور بالقوه ترافیک ارگانیک بالایی را کسب کند. برای یافتن چنین فرصت‏هایی برای ایجاد محتوا، یکی از ابزارهای تحقیقاتی برای بررسی کلیدواژه موردعلاقه کاربران، استفاده از Ahrefs، است.

 

Ahrefs تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را بسیار آسان کرده است، زیرا می‌توانید آدرس Hickory Farms را به Ahrefs متصل کرده و به بخش “کلمات کلیدی ارگانیک” بروید تا تمام وب‌سایت Hickory Farms برای 100 کلمه کلیدی برتر رتبه بندی شده، مشاهده کنید.

هنگام تجزیه و تحلیل این کلمات کلیدی، باید به دنبال اشتراک این سه معیار باشید:

  1. حجم جستجوی زیاد
  2. موانع رقابتی کم کلیدواژه
  3. رتبه بندی‌های مناسب برای Hickory Farms: مانند موقعیت 11

اصطلاحی که به سرعت از لیست رتبه بندی استخراج شد [سبدهای هدیه کریسمس] است:

 

این عبارت کلیدی ازلحاظ سه معیار موردبررسی قرار می‏گیرد:

  1. حجم جستجوی قابل توجه: 7،200
  2. مانع رقابتی کم: 11 (از 100)
  3. رتبه بندی مناسب برای Hickory Farms: موقعیت 11

صفحه محصول هدایای کریسمس Hickory Farms در حال حاضر در صفحه 2 رتبه بندی می‌شود، اما ممکن است Hickory Farms یک فرصت برای ایجاد یک صفحه جدید داشته باشد تا برای کسب رتبه بندی در صفحه 1 تلاش کند. با استفاده از امکانات بیشتر Ahrefs، می‌توانید فرصت ایجاد محتوای اطلاعاتی  را در حول اصطلاح [سبدهای هدیه کریسمس] پیدا کنید.

Ahrefs عبارات دیگری را نشان می‌دهد که حاوی کلیدواژه ها، سؤالات مرتبط و سایر اصطلاحاتی است که صفحات رتبه بندی شده فعلی نیز با آن‌ها رتبه بندی می‌شوند:

 

این اطلاعات برای یک تولیدکننده محتوا بسیار ارزشمند است؛ زیرا یک مسیر درست برای ایجاد صفحه جدید خواهد داشت. سؤالاتی مانند “چگونه سبدهای هدیه ارزان قیمت کریسمس را بسازیم” و “چه چیزی را در سبدهای هدیه کریسمس قرار دهیم” زیر عنوان‌ها و بخش‌هایی هستند که می‌توانند به یک راهنمای بالقوه تبدیل شوند.

با کلیک روی برگه “view all” در بخش “having same terms ” می‏توانید به اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات مرتبط دست یابید تا در صفحه جدید خود به آن بپردازید:

 

به نظر می‌رسد در اینجا فرصت مناسبی برای Hickory Farms برای ایجاد یک صفحه اطلاعاتی وجود دارد که می‌تواند برای موقعیت‌های مختلف رتبه بندی شود. با این حال، هنوز بررسی دیگری باید انجام شود. در حالی که Ahrefs  سطحی از موانع رقابتی را نشان می‌دهد، اما بهتر است همیشه صفحات رتبه بندی شده فعلی را مرور کند تا نحوه رقابت را به درستی درک کند. در این حالت باید یکی از سؤالاتی را که قبلاً دیده است استخراج کند و به SERP مربوطه نگاه کند. یک تصویر کلی از نتایج سؤال [چه چیزی را باید در سبدهای کریسمس قرار دهید] ارائه شده است:

 

Country Living یک برند متمایز است، اما خارج از نتایج این جستجو و پین‌های Pinterest، برند متمایز دیگری را مشاهده نمی‏کنید:

 

این کار موجب پشتیبانی از تحلیل Ahrefs در مورد موانع رقابتی پایین می‌شود. با تجزیه و تحلیل بیشتر صفحات دیگر مشخص شده است که برخی از نتایج صفحات به صورت اسلایدی هستند:

 

یا یک لیست ساده از لینکها:

 

یا یک صفحه پر از تبلیغات

:

 

اگرچه برخی از این صفحات دارای اطلاعات مفیدی هستند، اما هیچ کدام از آن‌ها دارای مطالب جالب برای شخصی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سبدهای هدیه کریسمس است، نیستند. در این صفحه یک فرصت واقعی برای وب‌سایت Hickory Farms وجود دارد تا محتوایی را ایجاد کند که در این سطح بهترین باشد.

Hickory Farms با ایجاد یک راهنمای دقیق و عمیق که به سؤالات برای کسب اطلاعات بیشتر پاسخ می‌دهد، می‌تواند در فصل تعطیلات بازدید بیشتری داشته باشد و در بالای قیف بازاریابی ترافیک ارگانیک را کسب می‏کند.

علاوه بر این، اگر از این صفحه برای تبلیغ لینک ورودی استفاده کنند می‌توانند این صفحه را به صفحه هدایای کریسمس خود به طور داخلی لینک دهند

. در این حالت Hickory Farms می‌تواند به طور همزمان رتبه بندی موقعیت تجاری را همراه با صفحات محصول خود، بهبود بخشد.

از آنجاکه صفحه هدایای کریسمس Hickory Farms در صفحه دوم مشاهده می‌شود، پشتیبانی این صفحه از طریق یک صفحه با محتوای اطلاعاتی، می‌تواند برای کسب رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجو مؤثر باشد. با شروع این فرایند در حال حاضر، وب‌سایت Hickory Farms می‌تواند صفحات خود را ایجاد کرده و به روز رسانی کند تا تبلیغات و خرید از لینکها آغاز شود و تا زمان شروع تعطیلات سود کسب کند.

اگر فصل تعطیلات برای کسب نتایج مهم باشد، زمان شروع برنامه ریزی محتوای سئو شما قبل از تعطیلات است. با رعایت این نکات می‌توانید در زمانی که علاقه و توجه کاربران به محصولات و خدمات شما بیشتر است در نتایج جستجوها ظاهر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر کتاب الکترونیکی راهنمای کامل بازاریابی تعطیلات را مطالعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.