مقالات آموزشی

چطور ترافیک سایت جدید خود را ارتقا دهید؟

مفید بود؟

ترافیک سایت (Site Traffic) مقوله بسیار مهمی است که به عنوان نتیجه کلیه فعالیت های سئو و تولید محتوای خود انتظار دارید که در سطح بالایی باشد. خیلی از سایت ها شدیدا تلاش می کنند تا ترافیک سایت خود را زیاد کنند که گاهی اوقات به خاطر آپدیت های گوگل است.

برخی افراد هم چون تازه وب سایت خود را راه اندازی کرده اند باید تلاش زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت خود داشته باشند. اما به کمک تکنیکی که در این مقاله آموزش خواهیم داد یاد می گیرید که چطور از منابع مختلف میزان بازدید وب سایت خود را بیشتر کنید.ترافیک سایت را با تکنیک روز دنیا یعنی تولید محتوای تازه و مرتبط با سرچ کاربران افزایش دهید

 

در مورد الگوریتم Freshness گوگل بیشتر بدانید

به اعتقاد متخصصین سئو، گوگل به محتوای تازه یا Fresh Content اهمیت بیشتری می دهد که این ایده کاملا درست نیست. این اعتقاد اشتباه ناشی از درک نادرست نسبت به الگوریتم Freshness می باشد.
طبق الگوریتم Freshness باید زمانی که ترندهای جدید و مد روز ایجاد می شوند، محتوای تازه تولید کنید. در واقع طبق این الگوریتم، هدف این نیست محتوایی که تازه منتشر کرده اید را تبلیغ کنید، بلکه به صاحبان کسب و کارها و وب سایت های مختلف توصیه می شود تا محتوا طبق ترند روز تولید کرده و تبلیغ نمایند.

تاریخ انتشار یک محتوا

تاریخ انتشار یک محتوا، به عنوان فاکتور رتبه دهی به حساب نمی آید و تغییر تاریخ انتشار یک محتوا باعث گرفتن رتبه بهتر در گوگل نخواهد شد.
الگوریتم Freshness گوگل صرفا در ارتباط با داشتن محتوای نزدیک و مرتبط با سرچ کاربران است. صفحه وب سایتی را می توان Fresh یا تازه تلقی کرد که مرتبط با سرچ کاربر برای کسب آخرین اطلاعات در رابطه با یک موضوع باشد.

  • How to Build Traffic to New or Struggling Websites

محتوای تازه یعنی مرتبط بودن با ترندهای روز

پس اگر به این شکل به محتوای تازه نگاه کنید و همیشه سعی داشته باشید محتواهای مرتبط و مورد بحث روز تولید کنید، ایده پردازی و داشتن ایده های جدید برای تولید محتوا کار خیلی راحتی خواهد شد و با اینکار افزایش ترافیک سایت نیز ساده می شود.

 

رخدادهای جدید در حوزه سیاست، ورزش و سرگرمی در یک بازه زمانی خاص اهمیت دارند. هر چیزی که تازه و جدید است، موضوع خوبی جهت گرفتن رتبه برای صفحات جدید و افزایش سریع ترافیک سایت می باشد. گوگل به این نوع محتواها اهمیت بیشتری می دهد و صفحات وب جدید با این موضوعات سریعتر رتبه می گیرند.

 محتوا و ارتباط آن با موضوعات روز

گوگل تازگی یک محتوا و ارتباط آن با موضوعات روز و جدید را اینگونه توضیح می دهد:
«تلاش ما بر این است تا بهبودهای زیادی در الگوریتم رتبه دهی خودمان ایجاد کنیم که در نتیجه آن حدود 35% کل سرچ ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به نوبه خود باعث می شود، تشخیص محتواهای آپدیت و مرتبط تر در بین محتواهای تازه مختلف، خیلی بهتر و سریعتر باشد»تأثیر محتوای تازه در افزایش ترافیک سایت بی نظیر است

آپدیت کردن محتوا بهتر است یا تغییر محتوا؟

در سال 2018، آقای جان مولر (John Mueller) از تیم گوگل در مورد الگوریتم Freshness و محتوای تازه به عنوان عامل رتبه دهی به وب سایت ها اینطور توضیح داد:
محتوای تازه تر لزوما بهتر نیست و الزاما باعث افزایش ترافیک سایت نمی شود. همیشه به دنبال تغییر دادن محتواها و موضوعات نباشید. به جای این کار سعی کنید محتوای قبلی را آپدیت کنید و به سرچ کاربران بیشتر نزدیک سازید.

 

 تغییر محتوا

منظور ما تولید بیشتر محتواهای جدید است و در این مورد باید به این فکر کنید که افراد به دنبال محتواهایی هستند که به سرچ آنها بیشتر شبیه باشد و گوگل نیز به این نوع محتواها بیشتر اهمیت داده و سریعتر رتبه می دهد.در واقع کل صحبت های آقای جان مولر از تیم گوگل این است که فکر نکنید با تغییر محتوا، گوگل آن را به چشم محتوای تازه خواهد دید.

تغییر دادن محتوا یا بازنویسی

فرق اساسی بین تغییر محتوا و آپدیت کردن محتوا وجود دارد و تأثیر این دو نوع محتوا روی افزایش ترافیک سایت متفاوت است چون رفتار گوگل در رتبه دهی به این نوع محتواها

فرق می کند. طبیعتا محتوایی که رتبه بهتری بگیرد و گوگل بیشتر به آن اهمیت دهد، افزایش ترافیک یا بازدید بیشتری برای سایت رقم خواهد زد.

تغییر دادن محتوا یا بازنویسی آن لزوما به معنای آپدیت کردن یک محتوا نیست بلکه صرفا با این کار بازآرایی کلمات انجام شده است. اما آپدیت کردن محتوا یعنی مطالب آن را مرتبط با ترند روز تغییر دهید. این کار باعث می شود محتوای شما به سمت موضوعی که ترند روز دنیاست تغییر جهت دهد.درجه تازگی محتوا با بررسی میزان مرتبط بودن آن با ترندهای روز دنیا تعیین می شود

مرتبط سازی محتواهای خود  با سرچ کاربران 

متخصصین سئو همیشه سعی می کنند تا طبق الگوریتم های گوگل عمل کنند. این افراد شدیدا تلاش می کنند تا محتواهای خود را با سرچ کاربران تا حد امکان مرتبط سازند؛ کاربرانی که به دنبال محتوا در مورد موضوعات جدید هستند. با این کار ترافیک سایت خیلی راحت افزایش پیدا می کند.

محتوای همیشه سبز یعنی محتوایی که اطلاعات آن هیچ وقت تغییر نمی کنند. مثلا اطلاعات پایه ای در مورد پرورش سیب زمینی هیچ وقت تغییر نمی کنند. به همین دلیل وب سایت هایی که به تازگی تأسیس شده اند همیشه تلاش می کنند تا برای محتواهای همیشه سبز خود رتبه بگیرند و با وب سایت های قدیمی رقابت کنند تا ترافیک سایت بیشتر شود.

موضوعات ترند

اما به جای این کار وب سایت یا برندهای جدید می توانند روی موضوعات ترند یا مد روز تمرکز کنند، مثلا روش های جدیدی که پرورش سیب زمینی را راحتتر کرده اند. پرداختن به روش جدیدی برای رشد سیب زمینی که اخیرا در شبکه های اجتماعی ترند شده است. در مقابل کاربران هم همیشه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های روز دنیا هستند.

 

ترافیک سایت خود 

به همین دلیل صاحبان کسب و کارهای نوپا اگر قصد دارند ترافیک سایت خود را بیشتر کنند یا کسانی که همیشه تلاش کرده اند، ترافیک سایت و رتبه آن را بهبود ببخشند ولی موفق نبوده اند، باید از روش انتشار محتواهای تازه درباره موضوعات ترند و مد روز استفاده کنند. با این کار، بازدیدکنندگان جدید وارد وب سایت می شوند که شاید به محتواهای دیگر نیز علاقه مند شدند.

ترندهای روز و تولید محتوا 

نکته بسیار مهم در افزایش ترافیک سایت و تداوم این وضعیت و در نهایت موفق شدن وب سایت و کسب و کار، این است که دائما محتواهایی تولید کنید که متناسب با سرچ و نیاز کاربران است و روند تولید محتوا و انتشار آن، از یک نظم خاصی تبعیت می کند.
پس بهترین کار این است که صاحبان وب سایت های جدید، زمان کافی برای پیدا کردن ترندهای روز و تولید محتوا در رابطه با آنها اختصاص دهند تا هم ترافیک سایت افزایش پیدا کند و هم زمانی که الگوریتم های گوگل آپدیت می شوند جایگاه آنها دچار تغییرات و نوسانات شدید نگردد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.