مقالات آموزشی

توجه به ۵ نوع محتوای تعاملی (Interactive Content) که به شما کمک می کنند بیشترین تعداد لینک را بگیرید!

مفید بود؟

محتوای تعاملی (Interactive Content) به شما کمک می کند تا لینک های معتبر از وب سایت های دیگر کسب کنید و از این طریق از سایر رقبای خود جلو بزنید. همیشه به تولید کنندگان محتوای وب سایت ها و مدیران بازاریابی محتوایی توصیه می کنیم که اگر می خواهید تلاش های شما در راستای لینک سازی نتیجه بدهد و به مزیت رقابتی دست پیدا کنید باید استراتژی بچینید که لینک های معتبر کسب کنید، لینک هایی که یا رقبای شما نمی توانند بگیرند یا لینک هایی که گرفتن آنها برای رقبا خیلی سخت است.

 

 نیوز جکینگ

اگر فکر می کنید از طریق تاکتیک هایی مثل پست مهمان، لینک سازی در صفحه منبع و غیره مزیت رقابتی پیدا کنید یا از طریق رویکردهای ارزشمند منابع انسانی مثل نیوز جکینگ (newsjacking) یا همان موج سواری خبری (استفاده از رویدادهای خبری روز یا ترند برای تبلیغ یک محصول یا برند) خیلی سریع مطرح شوید و از رقبا جلو بزنید چندان امیدوار نباشید مخصوصا که تکنیک آخر، نتیجه غیر قابل پیش بینی دارد و هر زمانی نمی توانید چنین کاری انجام دهید.

محتوای تعاملی 

اما تاکتیکی می شناسیم که اگر به شیوه صحیح و در نوع مناسب به کار رود قطعا باعث دریافت لینک های ارزشمند و معتبر و جلو زدن از رقبا خواهد شد؛ محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی محتوا.
ایده کلی این نوع بازاریابی به کمک محتوای تعاملی این است که محتوایی تولید کنید که تقریبا بی نقص باشد و مخاطبین حتما در مورد آن مطلع شوند. طبیعتا وقتی محتوایی تولید کنید که همه روزنامه نگارها، وبلاگ نویسان و وب مسترها (وبمستر) برای لینک دادن به آن سر و پا نمی شناسند، نتیجه نهایی چیزی جز رشد چشمگیر کسب و کار و مطرح شدن نخواهد بود.

محتوای ارزشمند

محتوای ارزشمند و مجهولی که نام بردیم کمی گیج کننده است و به فرم های مختلف می توان محتوا در نظر گرفت مثل محتواهای بصری استاتیک یا ثابت مثل اینفوگرافیک ها و محتواهای تعاملی. دقیقا منظور ما هم چنین نوع محتواهایی می باشد.

 

در این مطلب می خواهیم به مورد آخر یعنی محتوای تعاملی بپردازیم که چطور می توانید از آن برای رشد کسب و کار و دریافت لینک های معتبر استفاده نمایید. به طور دقیق بررسی خواهیم کرد که چه عاملی اینقدر این 5 نوع محتوا را خاص و ویژه کرده و چطور باید از آنها برای دریافت لینک استفاده نمایید. ضمنا نکاتی هم برای تولید این نوع محتواها بیان خواهیم کرد.

5 نوع محتوای تعاملی که رمز موفقیت کسب و کارها هستند

1- ابزارها و محاسبه گرها:

اگر از ابزارها و محاسبه گرها در وب سایت به خوبی و درستی استفاده شود، شاید به جرأت بتوان گفت یکی از بهترین راه ها برای گرفتن لینک های معتبر هستند. با این حال در برخی بخش ها و صنایع، ایده های ساده کارایی خاصی نداشته اند. در دنیای امروزی، اگر می خواهید از طریق ابزارها و برنامه های محاسبه کننده موفقیت کسب کنید و لینک بگیرید، باید نوع کاملا یونیک معرفی کنید.

دامنه های یونیک

همیشه از خودتان بپرسید که این ابزار یا محاسبه گر چه مورد ارزشمند بیشتری در اختیار کاربران می گذارد و این مورد را چندین بار چک کنید تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید. مثلا در یکی از وب سایت های خارجی از سیستم محاسبه گر رهن و اجاره منزل در وب سایت خود استفاده کردند و شاید باور نکنید که همین عامل به تنهایی 337 لینک از دامنه های یونیک و معتبر برای این وب سایت ایجاد کرد.

سیستم های محاسبه گر

البته نکته اینجاست که چنین نرم افزار یا سیستمی قابل پیشرفت یا ارتقاء نیست چون فقط در صنعت املاک و مسکن فقط همین کارایی را دارد.به همین دلیل اگر می خواهید از ابزار و سیستم های محاسبه گر به عنوان محتوای تعاملی استفاده کنید و لینک بگیرید باید ویژگی های جدیدی ارائه کنید که برای کاربران مفید باشد در غیر این صورت چندان موفق نخواهید شد.توجه داشته باشید زمانی می توانید از ابزارها و سیستم های محاسبه کننده در وب سایت خود لینک های با ارزش و معتبری کسب کنید که:

  • یونیک باشند
  •  چیز ارزشمندی به آنها اضافه شده باشد
  • 5 Types of Interactive Content to Attract Valuable Links
  •  قبلا شکست نخورده باشد
  • مخاطب را ترغیب به تبلیغ کند

نوع محتوای تعاملی

پس همیشه از خودتان بپرسید که اگر نمونه مشابهی از این ابزار وجود دارد چطوری ابزار قبلی را از دور خارج کنید و خودتان را مطرح کنید و چه ویژگی هایی می توانید به آن اضافه کنید که مخاطب کاملا آن را بپسندد. راه های زیادی برای راه اندازی و ساخت چنین ابزارهایی هست، از انواع تفریحی و جالب تا انواع پیچیده و پیشرفته که محصول اصلی شما را کامل می کنند اما در هر صورت در این نوع محتوای تعاملی باید ویژگی (های) کاملا جدید و مخاطب پسند ارائه کنید تا نتایج قابل قبولی هم بگیرید.

 

مثلا یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید ابزار یا سیستم محاسبه گر شما به عنوان یک محتوای تعاملی موفق خواهد شد و لینک های معتبر برای شما کسب خواهد کرد این است که به دنبال خواندن مقالات و مطالبی باشد که در مورد ابزار مشابه قبلی شما صحبت کرده اند و مشکلات آن را عنوان کرده اند و شما نیز این مشکلات را با ویژگی های جدید حل کنید.

2- بازی ها و کوئیزها:

محتوای تعاملی اگر جنبه سرگرمی هم داشته باشد به نظر شما چقدر تأثیر دارد؟ طرز تفکر و ایده های ناب خود را صرف بازی ها و کوئیز کنید تا محتوای تعاملی خیلی جذابی تولید شود. با این کار هم مشارکت مخاطبین را خواهد داشت و هم اینکه می توانید لینک های معتبر از سایت هایی که محتوای شما را به اشتراک می گذارند کسب کنید.

استراتژی بازاریابی محتوایی

تنها عیب استفاده از این بازی و کوئیزها برای دریافت لینک از سایر وب سایت ها این است که منابع زیادی باید صرف تولید آنها شود یعنی هم زمان زیادی می گیرند و هم به سرمایه گذاری نیاز دارند. شاید این نوع محتوای تعاملی بیشتر برای برندهای B2C مناسب باشد تا برندهای B2B. این نوع محتوا جنبه سرگرمی وارد استراتژی بازاریابی محتوایی می کنند و می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، عضویت ایمیلی و غیره نتایج خیلی خوبی هم رقم بزنند.

محتوایی جذاب

برای شروع روی موضوعاتی کار کنید که مخاطبین، شما را با چنین موضوعات و مواردی می شناسند. سپس ایده ها و مفاهیم جدید تولید کنید تا بتوانید این افراد را به چالش بکشید و محتوایی جذاب تولید نمایید و توجه آنها را به سمت خود جلب کنید. بهتر است که ایده های خود را با برخی افراد جامعه هدف خود چک کنید تا به میزان درستی آنها پی ببرید مثل همکارانی که در این پروژه همکار شما نیستند یا ژورنالیست هایی که شما را فالو می کنند.

دست روی موردی بگذارید که وقتی به شکل بازی و کوئیز یک محتوای تعاملی تولید کردید، مخاطبین در مورد آن تبلیغ کنند و به آن لینک بدهند اما در مقابل برندی که در حوزه X فعالیت دارد و بازی در حوزه Y تولید می کند اصلا جذابیت ندارد چون هدف صرفا ساختن یک بازی یا مسابقه کوئیز نیست.

3- نقشه های تعاملی:

چرا باید از یک نقشه محتوای تعاملی درست کنید؟ جواب ساده است! نقشه های استاتیک یکی از سخت ترین انواع محتواهاست که درک آن برای کاربر مخصوصا روی گوشی های موبایل سخت است. البته نقشه ها برای اینکه اطلاعات دسته بندی شده و جامعی از کشورها در اختیار قرار دهند ابزار فوق العاده ای به شمار می روند و می توانند برای گرفتن لینک بسیار مؤثر باشند. چرا نقشه ها اگر به شکل محتوای تعاملی تولید شوند در گرفتن لینک گزینه خیلی خوبی هستند؟

 تولید محتوای تعاملی

چون این نوع نقشه ها کشورهای جهان را براساس برخی شاخص ها و ویژگی ها طبقه بندی می کنند که با کلیک بر روی آنها برای کاربر مشخص می گردد و مخاطبین کشورهای مختلف نیز همیشه به دنبال این هستند که به نحوی برتری خود را نشان دهند. لذا نقشه های تعاملی گزینه بسیار هوشمندانه ای محسوب می شوند.

حتی اگر دقت کنید تولید محتوای تعاملی به شکل نقشه در صنعت سفر و گردشگری برای برندهای معتبر آن بسیار رایج و محبوب به شمار می رود. تنها چالشی که پیش روی شماست، بررسی منابع داده ای جذاب و قابل مقایسه در سطح یک کشور، قاره یا جهان است تا بتوان از درون آنها ترندها و مقایسه های جذاب استخراج کرد.

4- شاخص ها:

یکی از بهترین انواع محتوای تعاملی، محتواهایی هستند که حاصل استخراج داده های آماری و تحقیقاتی بوده و همیشه برای مخاطبین جذابیت فوق العاده زیادی دارد. دقت داشته باشید که منظور ما محتواهای فهرست وار نیستند.
وقتی قصد دارید در حیطه کاری خود، مفاهیم مهم آماری آن را استخراج کرده و شاخص درست کنید، به دنبال مجموعه های آماری معتبر باشید و سپس به این مورد فکر کنید که چطور می توانید این داده ها را با هم ترکیب کنید و محتوای قابل قبولی ارائه نمایید.

مزیت تولید محتوای تعاملی از این مفاهیم و شاخص بندی آنها این است که مخاطبین خودشان هم می توانند داده ها را بررسی کرده و نتایج جدیدتری استخراج کنند و در این نتایج جدید کماکان به شما ارجاع دهند و شما را به عنوان یک منبع معتبر معرفی نمایند.

5- گزارشات و اینفوگرافیک های تعاملی:

پنجمین نوع محتوای تعاملی که در این مطلب به عنوان آخرین گزینه مطرح می کنیم گزارشات و اینفوگرافیک های تعاملی هستند که البته به معنای اثرگذاری کمتر آنها نیست. با اینکه به عقیده برخی افراد دوران استفاده از اینفوگرافیک تمام شده ولی با آن مخالف هستیم چون همیشه محتوا و عنوان جذاب و کامل، موفق خواهد شد، صرف نظر از اینکه به چه شکلی ارائه شود.

مزیت تولید محتوای تعاملی

موردی که به عنوان یک محتوای تعاملی مؤثر روی آن تأکید داریم استفاده از اینفوگرافیک های تعاملی یا تبدیل گزارشات استاتیک به فرمت جذاب و مخاطب پسند و اضافه کردن کمی عنصر خلاقیت می باشد.
خلاقیت باعث بهبود تجربه کاربری، ارائه داده ها به شیوه ای یونیک و ساخت یک محتوای عالی می شود. اینفوگرافیک ساده ترین فرم محتوای تعاملی است و یک سطح بالاتر از داده های استاتیک و غیر تعاملی است که درست کردن آن نیاز به منابع زیادی ندارد.

 

محتوای تعاملی موثر
با انتخاب اینفوگرافیک و گزارشات تعاملی می توانید بهتر روی قدرت خلاقیت خود تمرکز داشته باشید و داده های خود را به شیوه بهتری ارائه کنید و از همه مهمتر اینکه، مشاهده اینفوگرافیک روی گوشی موبایل و کامپیوتر هیچ مشکلی برای مخاطب ایجاد نمی کند و همان مقدار جذابیت را دارد.

اما در محتواهای غیر تعاملی همیشه یکی از چالش های بزرگ این بوده که تجربه متفاوتی بر روی گوشی موبایل و دسکتاپ برای مخاطب رقم می زند.اگر هنوز تمایل دارید که با محتوای تعاملی لینک های معتبر و زیادی کسب کنید ولی نمی دانید که کدام مورد را برای شروع کار انتخاب کنید، محتواهای اینفوگرافیک

یا گزارشات تعاملی را پیشنهاد می کنیم که منابع کمی برای تولید نیاز دارند.

افزایش آگاهی مخاطب

با تولید محتوای تعاملی می توانید لینک های معتبر کسب کنید که نتیجه آن گرفتن مزیت رقابتی است در حالی که سایر رقبا هنوز تلاش می کنند تا با محتواهای استاتیک و غیر تعاملی از سایر وب سایت ها لینک بگیرند.
حتی اگر لینک گرفتن را هم کنار بگذاریم، محتواهای تعاملی در افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند، افزایش ترافیک ارجاعی وب سایت و افزایش احتمال دسترسی به مخاطبین جدید نیز مؤثر هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.