مقالات آموزشی

توجه به ساخت محتوای پرطرفدار و نحوه استفاده از آن

مفید بود؟

محتوای پرطرفدار، چیزی است که بسیار سخت می‌توان آن را تولید کرد. اما زمانی که شما اقدام به تولید محتوای پرطرفدار کردید، مطمئن باشید نتیجه این همه سختی‌ها را به دست خواهید آورد و می‌توانید در کمترین زمان ممکن، با وجود محتوای پرطرفدار ایجاد شده، مشتریان بیشماری را به سمت کسب و کار خود سوق دهید.
چه دشمن دنیای آنلاین باشید و یا طرفدار خاص آن، باید بدانید که بازاریابی محتوا روز به روز حال پیشرفت کردن است و بازاریاب‌ها هر روز از روش‌های نوین برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

ساخت محتوای پرطرفدار 

تحقیقاتی که شرکت دیجیتال رایا مارکتینگ در این حوزه کرده است، بسیار جالب است و با مطالعه آن، می‌توانید مسیر ساخت محتوای پرطرفدار را راحت تر طی کنید. به شما پیشنهاد می‌شود تا تحقیقات رایا مارکتینگ را به طور کامل مطالعه کنید.
اخیرا، تیم بازاریابی رایا مارکتینگ، از هزاران نفر در سراسر اینترنت، نظرسنجی کرده است و داده‌های بسیار جالبی را به دست آورده است. در ادامه، بیشتر به این داده‌ها خواهیم پرداخت.

 سطح شبکات اجتماعی

اولین چیزی که از این داده‌ها برای ساخت محتوای پرطرفدار به دست آمده است، این است که افراد تمایل دارند تا در سطح شبکات اجتماعی کاوش کنند و مطالب جدید را مطالعه کنند. زمانی که یک شخصی، اقدام به مطالعه یک مقاله ای در سطح اینترنت مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و یا تلگرام می‌کند، احساس می‌کند که مقاله نوشته شده، کاملا صحت دارد.

محتوای پرطرفدار چیست؟

چرا مخاطب علاقه دارد تا اخبار را در شبکات اجتماعی دنبال کند؟ چرا کاربر به دنبال این است که اخبارهای روزمره را درinstagram  و توییتر دنبال کند؟ مگر مشکل سایت چیست؟ سایت چه ایرادی دارد که مخاطب به دنبال فعال بودن در سطح شبکات اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر است؟

مزیت‌ شبکه اجتماعی برای کاربران

یکی از مزیت‌های خوب شبکات اجتماعی برای کاربران، این است که دیگر نیاز نیست تا مطالب طولانی را مطالعه کنند. صرفا در کمتر از 5 جمله، اخبار کلی را مطالعه می‌کنند و به سراغ خبر بعدی میروند. اما سایت‌ها علاقه مند هستند تا موشکافی کامل بر روی موضوع ایجاد شده داشته باشند. بنابراین، ممکن است برای همه افراد اینگونه اخبار جالب نباشد.

اما ویژگی درج خبر در سایت چیست و چه کمکی به ایجاد محتوای پرطرفدار می‌کند؟ یکی از ویژگی‌های برتر درج خبر در سایت این است که مخاطب اقدام به مطالعه کامل مطلب می‌کند و بنابراین، می‌تواند مطالب همراه با جزئیات کامل را به دیگران نیز ارائه دهد و دیگر مانند اخبارهایی که در سطح شبکات اجتماعی منتشر می‌شود، ناقص و یا با جزئیات کم نیست.

 سراسر اینترنت

از دیگر نتایج تحقیقات شرکت رایا مارکتینگ، این است که افراد تمایل دارند تا ویدیو را نسبت به متن دنبال کنند. یعنی تمایل به خواندن متن در سراسر اینترنت، در حال کاهش است. بهتر است اینجا از واژه کاهش استفاده نکنیم و بیاییم تا از جمله مشاهده کردن ویدیو در کنار خواندن متن استفاده کنیم. زیرا کاربران می‌توانند با کاوش متن، در کمترین زمان ممکن دریابند که قرار است دقیقا چه چیزی را مطالعه کنند و چه اطلاعات مهمی به آنها منتقل شود.ولی به هر حال، کاربران تمایل دارند تا ویدیو را نیز تماشا کنند.

ساخت پادکست به عنوان محتوای پرطرفدار

از دیگر نتایج تحقیقات آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ در رابطه با ساخت محتوای پرطرفدار برای وب سایت، وبلاگ و دیگر شبکات اجتماعی، این است که کاربران علاقه مند هستند تا پادکست‌ها را نیز دنبال کنند. زمانی که یک کاربر اقدام به بررسی یک پادکست دیجیتال می‌کند، دیگر نیازی به تماشا ویدیو و یا خواندن متن‌های سنگین و پیچیده را ندارد.

پادکست ایجاد شده است تا راوی یک داستان اسرار آمیز و آموزنده باشد. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند که پادکست‌های افراد مختلف را درج می‌کنند. شما برای شروع و الگوگیری می‌تواند یکی از این برنامه‌های پادکست را دانلود کنید و اقدام به شنیدن پادکست‌های مختلف کنید و پس از آن اقدام به ساخت پادکست اختصاصی برای سایت / وبلاگ خود کنید.

سئو سایت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند، حالا که ویدئو رتبه بالاتری نسبت به متن را دارد، دیگر باید توزیع متن را کنار بگذارند و اقدام به ایجاد ویدئو به عنوان محتوای پرطرفدار کنند. اما این تفکر اشتباه است، زمانی که شما متن در سایت خود نداشته باشید، چگونه می‌خواهید تا سئو سایت خود را تقویت کنید و ویدئو خود را به همگان نشان دهید.

انتشار یک ویدیو

و یا اصلا، زمانی که شما اقدام به انتشار یک ویدیو می‌کنید، آیا کاربرانی را در نظر گرفتید که علاقه ای به تماشا ویدیو ندارند و می‌خواهند خیلی سریع یک متن را مطالعه کنند؟ پس به هنگامی که اقدام به تولید محتوا می‌کنید، باید هر نوع فردی را در ذهن خود ایجاد کنید و علایق آن شخص را بسنجید و پس از آن اقدام به تولید محتوا کنید.

ویدئو اینفوگرافیک

لازم به ذکر است که افراد بسیار زیادی در جامعه ایران و دنیا وجود دارند که با کاهش جسمی روبرو هستند، یعنی اینکه نمی توانند حرف بزنند / بشنوند و یا با بینایی بسیار کمی روبرو هستند. حال اگر شما بخواهید صرفا یک ویدئو اینفوگرافیک را در سایت خود منتشر کنید، این کاربران دیگر توانایی مشاهده و آگاهی از مطالب شما نخواهند داشت. بنابراین، با وجود متن در سایت خود، این افراد می‌توانند به راحتی مقاله را مطالعه کنند و یا کسانی که با بینایی کم روبرو هستند، دستگاه / ابزار مورد نیاز آنان اقدام به مطالعه مقاله شما می‌کند.

آیا مطالبی که می‌نویسیم واقعا خوانده می‌شود؟

بسیاری از محتواهایی که تولید می‌شود، بلا استفاده هستند، یعنی هیچ کس آنها را نه می‌خواند و نه حتی علاقه ای به مطالعه آن دارد. بنابراین، ما باید چه نوع محتوای پرطرفدار را ایجاد کنیم که بتوانیم مخاطبین بیشماری را جذب سایت خود کنیم؟یکی از روش‌های ساخت محتوای پرطرفدار، این است که شما اقدام به ساخت یک محتوای حرفه ای، همراه با عکس و تصاویر زیبا و مرتبط کنید.

 عکس‌های منحصر به فرد

به هنگامی یک محتوای پرطرفدار ساخته می‌شود، که از عناصر جذاب و مرتبط در آن به کار برده باشد. نباید صرفا عکس‌های تکراری در یک محتوای پرطرفدار باشد.
محتوای پرطرفدار، نیاز دارد تا عکس‌های منحصر به فرد را در خود جا دهد.از دیگر عوامل ساخت محتوای پرطرفدار، این است که محتوای شما نباید بالای 2000 کلمه باشد. واقعا سخت است که یک شخصی اقدام به مطالعه 2000 کلمه یکتا در یک سایت کند. این عدد می‌تواند وقت بسیار زیادی را از یک مخاطب بگیرد. محتوای پرطرفدار، دارای حداقل 700 الی 2000 کلمه است که در آن به طور کلی از همه چیز گفته شده است.

کسب درآمد بی نهایت

اما اگر سایت شما تخصصی است و کاربران شما متخصص هستند، حتی اگر 5000 کلمه نیز در سایت خود منتشر کنید هیچ ایرادی ندارد و علاوه بر آن، افراد مختلف فکر می‌کنند که سایت شما کامل است و این یک محتوای پرطرفدار در سایت شما است.
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، اگر شما بتوانید یک محتوای پرطرفدار را برای سایت خود ایجاد کنید، مطمئن باشید در کمترین زمان ممکن، خواهید توانست تا مخاطبین بسیار زیادی را جذب سایت خود کنید و از این طریق، کسب درآمد بی نهایت داشته باشید.

چگونه اقدام به پخش محتوای خود کنیم؟

برای اینکه محتوای پرطرفدار خود را بیشتر از قبل پخش کنید، باید در سطح شبکات اجتماعی فعال باشید و برای آن ویدئوهای جذاب و کاربردی تولید کنید. زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود و با این روبرو است که سایت شما از هر نظر تکمیل است، چرا باید از سایت شما خارج شود و به یک سایت دیگر برود؟
بنابراین، برای ایجاد محتوای پرطرفدار نیاز است تا یک متن جامع و کامل، استفاده از عناصر مرتبط و جذاب را در نظر بگیرید.

 سفارش تولید محتوا متنی

شاید شما نتوانید به تنهایی اقدام به ساخت یک تولید محتوای جذاب و پرطرفدار کنید، از این جهت نیاز است تا با یک شرکت دیجیتال مانند رایا مارکتینگ اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی، تولید محتوای پرطرفدار، پادکست، اینفوگرافیک و… کنید. با وجود هزاران نویسنده برتر در پلتفرم رایا مارکتینگ، این امکان را خواهید داشت تا در کمترین زمان ممکن، اقدام به ساخت محتوای پرطرفدار و جذاب کنید.

 

محتوای جذاب و پرطرفدار 

بسیاری از افراد، از نحوه ساخت محتوای پرطرفدار بی خبر هستند و نمی دانند برای ایجاد آن باید دست به چه کارهایی بزنند. واقعیتی وجود دارد، این است که ساخت محتوای پرطرفدار آنقدرها که فکرش می‌کنید، آسان نیست. اگر ساخت محتوا جذاب و خاص به این راحتی بود، الان افراد بسیار زیادی در سطح اینترنت اقدام به انجام دادن این کار می‌کردند و تعداد میلیونرها در سطح جهان، بیشمار بود

محتوای پرطرفدار در سطح وب 

در این مقاله، راهکارهایی به شما ارائه داده شد تا با استفاده از آن، بتوانید با تلاش و کوشش، اقدام به ساخت محتوای جذاب و پرطرفدار کنید.همانطور که ذکر شد، آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ، اینجاست تا به شما کمک کند، یک محتوای پرطرفدار و جذاب را در سطح وب تولید کنید و به دست مخاطبین خود برسانید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.