مقالات آموزشی

ذکر مواردی در خصوص راهنمای استفاده از تصاویر به صورت آنلاین

مفید بود؟

استفاده از تصاویر می تواند با مشکلاتی همراه باشد بنابراین توصیه می شود در مورد نحوه استفاده از آن ها به صورت آنلاین، لایسنس و تصاویر اورجینال اطلاعاتی داشته باشید. تصاویر نقش مهمی در نمایش محتوای شما در فضای آنلاین دارند.

 

افزودن تصاویر به محتوای وبلاگ، صفحات وب و… باعث بهبود تجربه کاربری می گردد با این شما نمی توانید تصاویر را از اینترنت کپی کنید. همه تصاویر موجود در گوگل، رسانه های اجتماعی حق چاپ دارند و باید بدانید که شما حق استفاده از همه ی آن ها را ندارید.

استفاده از تصاویر به صورت آنلاین

در ادامه مطلب شش نوع از تصاویر و نحوه استفاده از آن ها به صورت شرح داده شده است:

1- از تصاویری با دامنه عمومی استفاده کنید.

این نوع از تصاویر حق چاپ ندارند زیرا:

– تاریخ حق چاپ آن ها به پایان رسیده است

– این تصاویر حق چاپ ندارند

– دارنده این حق چاپ اثر را در اختیار عموم افراد گذاشته است

تصاویر با دامنه عمومی نیازی به نقل قول نخواهند داشت. شما می توانید این تصاویر را از سایت هایی مانند Wikimedia Commons و Flickr Commons دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله

معرفی 5 تکنیک برای افزایش تعداد کلیک های ارگانیک را مطالعه نمایید.

2- از تصاویر Creative Commons استفاده کنید.

این نوع از تصاویر نیز یکی دیگر از منابع عالی از تصاویر رایگان است. مجوز Creative Commons به عکاسان این امکان را می دهد تا تصاویر خود را در اختیار عموم بگذارند و نحوه استفاده از آن ها را نیز کنترل کنند.

3- از تصاویر استوک استفاده کنید

 

عکس های استوک به هر کسی هزینه ی لایسنس را پرداخت کند اجازه استفاده از تصاویر را می دهد. خرید لایسنس به شما این امکان را می دهد تا هر گونه استفاده ای از تصاویر داشته باشید.

4- از تصاویر اورجینال و شخصی خود استفاده کنید.

راهی دیگر این است که خودتان عکس برداری کنید و از تصاویر شخصی خود استفاده کنید. اگر شما عکاس هستید خطری برای نقض قانون چاپ وجود ندارد. علاوه بر این تصاویر کاملا اورجینال هستند و به بهبود سئوی محتوای شما نیز کمک خواهند کرد.

5- از تصاویر رسانه های اجتماعی با اجازه صاحب اثر استفاده کنید.

شما برای استفاده از تصاویر رسانه های اجتماعی نیز مانند تمام تصاویر موجود در اینترنت نیاز به مجوز و اجازه دارید. بسیار مشاهده می شود که افراد از تصاویر رسانه های اجتماعی در محتوای خود استفاده می کنند که این کار قانونی نیست.

6- از تصاویر گیف استفاده نکنید.

درست است تصاویر گیف زیادی در اینترنت در دسترس شما هستند ولی استفاده از آن ها قانونی نیست. استفاده همه افراد از این نوع تصاویر نشان از قانونی بودن آن ها نیست و ممکن است از طرف موتورهای جستجو جریمه شوید. بنابراین این تصاویر ارزشی ندارند به خصوص زمانی که شما تصاویر اورجینال، استوک و… در اختیار دارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.