مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۲ ابزار عالی در خصوص پرورش ایده پردازی محتوا

مفید بود؟

با انواع ابزارهای ایده پردازی محتوا آشنا شوید تا در زمان مناسب از این ابزارها برای تولید محتوا استفاده کنید. بازاریاب های محتوا همواره به دنبال ایده های جدیدی برای تولید محتوا هستند بنابراین استفاده از این ابزارها می تواند به شما کمک شایانی بکند.

 

 12 ابزار عالی برای ایده پردازی محتوا

1- نرم افزار SEMrush

روش های زیادی برای افزایش ایده های محتوا با استفاده از نرم افزار SEMrush در دسترس است. از  این نرم افزار می توانید برای تحقیق موضوعات مختلف استفاده کنید. با بررسی موضوعات کاربردی به عناوینی دست پیدا خواهید کرد که بیشترین بازدید را داشته اند.

2- ابزار FAQ Fox

این ابزار ایده پردازی محتوا سوالاتی که در مورد انواع کلمات کلیدی را نمایش می دهد. می توانید آدرس سایت های خاصی را وارد کنید یا سایت های مختلف را بررسی کنید. این ابزار از طریق کلمات پرسشی مانند چه چیزی، چرا، چگونه و… اطلاعات را از موتورهای جستجو پیدا می کند.

3- ابزار Quora

Quora ابزاری جامع برای جستجوی اطلاعاتی است که افراد در مورد موضوعات خاص انجام می دهند. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بر اساس موضوع جستجو کنید و محبوب ترین سوالات پیرامون هر موضوع را به نمایش بگذارد.

4- ابزار گوگل سرچ کنسول

 

به سوالاتی که در گذشته افراد برای یافتن پاسخ آن ها به سایت شما وارد شده اند توجه داشته باشید. گوگل سرچ کنسول به شما امکان دسترسی به پرسش ها، تعداد نمایش آن ها، کلیک ها و نرخ کلیک را می دهد تا بتوانید عباراتی که عملکرد خوبی ندارند را پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با برند های موفق تولید محتوا

مقاله معرفی 7 برند تجاری موفق که شما را برای تولید محتوای جذاب تر تشویق می کنند را مطالعه نمایید.

5- ابزار گوگل کیورد پلنر

برای کشف عبارات جدیدی که در موتورهای جستجو توسط افراد مختلف جستجو می شوند می توانید از این ابزار استفاده کنید. به این ترتیب که عبارات مربوط به محصولات یا خدمات مربوط به کسب وکار خود را برای یافتن کلید واژه های جدید وارد کنید.

6- نتایج حاصل از جستجوی گوگل

حال زمان آن فرا رسیده است تا کلید واژه های خود را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید و مشاهده کنید در نتایج جستجو دارای چه رتبه ای هستید.  در این بررسی متوجه می شوید چه سایت هایی دارای رتبه ی بالاتری هستند، آیا استفاده از عناوین در تعیین رتبه مهم هستند؟ و…

7- ابزار Keyword.io

 

این ابزار یکی از ابزارهای محبوبی است در مورد ایده پردازی محتوا استفاده می گردد. می توان با کمک این ابزار و وارد کردن یک کلمه کلیدی به صدها کلید واژه مرتبط دست پیدا کرد. زمان بررسی عبارات طولانی مواردی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را در کسب وکار شما دارند.

8- ابزار BuzzSumo

BuzzSumo ابزاری برای تجزیه وتحلیل مقالات برتر است که می توان برای ایده پردازی محتوا از آن استفاده کرد. مانند سایر ابزارهایی که در بالا ذکر شد می توان با جستجو کلید واژه یا دامنه ای خاص کار خود را شروع کنید.

9- ابزار گوگل ترند

در جستجوهایی که امروزه انجام می گیرد تولید محتوایی که در آن کلمات کلیدی مرتبط به کار رفته باشد دارای اهمیت است. ابزار گوگل ترند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما کمک خواهد کرد و به شما نشان خواهد داد که محتوای خود را در چه زمانی از سال منتشر کنید نتیجه ی بهتری می گیرید.

10- سایت Answer the Public

Answer the Public یکی دیگر از ابزارهای مفیدی است که افراد برای پیدا کردن کلمات کلیدی یا عبارات خاص از آن استفاده می کنند. شما می توانید به آسانی یک کلمه کلیدی را در این سایت جستجو کنید و سایر کلمات کلیدی مرتبط با آن را مشاهده نمایید.

11- بستر شبکه های اجتماعی

به یاد داشته باشید از شبکه های اجتماعی نیز می توانید برای ایده پردازی محتوا استفاده کنید. در حالی از همه ی رسانه ها می توانید استفاده کنید ولی توییتر عملکرد بهتری دارد. با جستجو در توییتر می توانید عبارات، هشتگ ها و…را به آسانی جستجو کنید.

12- CoSchedule

CoSchedule پیشنهادات زیادی برای ارتقاء سطح نوشتاری ارائه می دهد. یکی از ابزارهای آن ابزار Headline Analyzer است که ایده های جدیدی را برای تولید محتوا در اختیار شما می گذارد.

نتیجه ی پایانی

در بازاریابی های آنلاین تمرکز بر کیفیت محتوا اهمیت زیادی دارد بنابراین نیاز است برای شناسایی موضوعات و محتواهای مناسب زمان کافی اختصاص دهید. ایده پردازی محتوا به شما کمک می کند تا محتوایی آماده کنید که شامل کلمات کلیدی گسترده تری هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.