مقالات آموزشی

چطور برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) می توانند در محدود کردن بازدیدهای استوری به کاربران کمک کنند؟

مفید بود؟

اینستاگرام توانسته است ویژگی جدیدی با نام برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) را مورد بررسی قرار دهد و شما با استفاده از این ویژگی می توانید استوری هایی را انتشار دهید که فقط گروه خاصی از دوستانتان می توانند آنها را مشاهده کنند.
این ویژگی قبل از اینکه برای همه به انتشار برسد، توسط جین منچون وونگ که دانشجوی رشته کامپیوتر بوده است، کشف شده بود.

اینستاگرام، برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) را مورد بررسی قرار داده است. این مانند یک تعویض کننده بازی می باشد زیرا به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مخاطبان را در استوری شخصی سازی کنید.
pic.twitter.com/mrjPGr6xs1

زمانی که شما می خواهید برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) خود را مورد استفاده قرار دهید، توسط اینستاگرام با پیام زیر مواجه می شوید:

اگر می خواهید فقط افرادی که در لیست وجود دارند، استوری شما را مشاهده کنند، باید یکی از این برچسب ها را روی استوری خود قرار دهید.

این پیام با یک دکمه همراه است که با فشردن آن دکمه می توانید لیستی را ایجاد کنید که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید افراد را از حساب هایی که آنها را دنبال کرده اید انتخاب کنید.

خالی از لطف نیست که می توانید مقاله چگونه می توانید از وضعیت آنلاین افراد در اینستاگرام مطلع شوید؟ را نیز مطالعه نمایید

من این گونه تصور می کنم که شما می توانید چندین لیست ایجاد کنید و به محض اینکه لیست ها را ایجاد کرده اید، دیگر نیازی نیست هر بار لیست جدیدی بسازید و می توانید از بین لیست هایی که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
این ویژگی به ویژه برای افرادی بسیار کاربرد دارد که از یک حساب کاربری عمومی برخوردار می باشند و علاقه دارند که برخی از استوری های آنها را فقط گروهی از دوستان نزدیکشان مشاهده کنند.
اکنون اینستاگرام این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند استوری های خود را از برخی از افراد خاص پنهان کنند، اما این مورد برای کاربرانی که از دنبال کنندگان زیادی برخوردار می باشند، کار آسانی نیست.
شما با استفاده از ویژگی برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) می توانید یک لایه اضافی برای حریم شخصی خود ایجاد کنید و این ویژگی بیشتر با فیس بوک مطابقت دارد که این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند حریم شخصی خود را برای هر پست تنظیم کنند.
باید این نکته را در نظر داشته باشید که این ویژگی فعلا در حال بررسی می باشد و بیشتر ویژگی هایی که وونگ در گذشته کشف کرده بود، امروزه توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، شانس زیادی وجود دارد که ما این ویژگی را در به روز رسانی اپلیکیشن آینده مشاهده کنیم.

 

برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) از چه ویژگی هایی برخوردار می باشند؟

یک گزینه در تنظیمات استوری اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می کند هر کدام را که می خواهید پنهان کنید. ابتدا باید به پروفایل خود بروید. سپس، روی سه خط بالای صفحه خود ضربه بزنید. در مرحله بعدی، تنظیمات را انتخاب کنید. سپس روی گزینه کنترل های استوری (story controls) را فشار دهید. سپس، گزینه استوری را پنهان کن (Hide story) را از بین افرادی انتخاب کنید که نمی خواهید استوری شما را مشاهده کنند. با انجام این کار، شما می توانید مخاطبان را برای محتوای استوری خود محدود کنید.

با استفاده از ویژگی برچسب های لیست دوستان (Friend List Stickers) دیگر مجبور نیستید تمام استوری های خود را با همه افراد به اشتراک بگذارید. با این ویژگی تنها می توانید لیست دوستان نزدیک خود را مشاهده کنید و همچنین کسی نمی تواند برای اضافه شدن در خواست دهد، بنابراین می توانید در هر زمان به راحتی آن را تنظیم کنید. زمانی که در استوری خود پستی را به اشتراک می گذارید، فقط افرادی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند می توانند گزینه اشتراک گذاری را مشاهده کنند. اگر شخصی شما را وارد لیست خود کرده باشد، زمانی که می خواهید استوری های او را مشاهده کنید، یک نشان سبز خواهید دید.

این ویژگی با گرایش های وسیع تر رسانه های اجتماعی مطابقت دارد که به سمت اشتراک گذاری حریم شخصی حرکت می کند. در حال حاضر، بیشتر ارتباطات از طریق پیام ها و در گروه های خصوصی شکل می گیرد. به همین علت است که فیس بوک سخت در تلاش است تا بتواند روش های جدیدی را برای کسب درآمد از پیام رسان (Messenger) و واتس آپ (WhatsApp) ارائه دهد. به همین دلیل فیس بوک بیشتر به کاربران تاکید می کند که در گروه های شخصی بیشتر فعالیت داشته باشند. اشتراک گذاری خصوصی در اینستاگرام همواره در حال افزایش می باشد و در حال حاضر بیشتر افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند، ترجیح می دهند تا گزینه های پیام رسانی این سکو را به کار ببرند. این ویژگی باعث محدود کردن استوری ها در اینستاگرام می شود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.