مقالات آموزشی

توجه به ۵ کاری که انجام آن ها باعث خراب شدن کمپین بازاریابی محتوایی شما می شود

مفید بود؟

اگر فکر می کنید کارهایی که انجام می دهید بازاریابی محتوایی و تلاش های شما را در شبکه های اجتماعی خراب می کند، در این مطلب به 5 مورد از مهمترین مواردی که شدیدا باید از انجام آنها در کمپین های خود خودداری کنید می پردازیم.
اگر قصد دارید که از طریق کانال های اجتماعی که محتوای خود را در آنها پخش می کنید، بازدید و مشارکت بیشتری برای خود ایجاد کنید، تصمیم بسیار درستی است اما توجه داشته باشید که توسعه و مدیریت بازاریابی محتوایی و همچنین کمپین های رسانه های اجتماعی مدرن و مؤثر، در عمل کار بسیار سختی است و گفتن آن راحت است.

بازاریابی دیجیتال

با ظهور دهه جدید، بازاریاب ها در اجرای استراتژی های دقیق بازاریابی دیجیتال با چالش هایی، مخصوصا در زمینه ادغام بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی مواجه شدند.
هیچ موقع منتشر کردن چندین محتوا و به اشتراک گذاری بدون برنامه آنها از طریق کانال های اجتماعی استاندارد کافی نبوده و نخواهد بود. در حقیقت، به هر میزان سازمان های مختلف محتواهای بیشتر و بیشتری تولید می کنند، لزوم وقت گذاشتن برای تولید محتوا بیشتر اهمیت پیدا می کند تا مطمئن شوید ساختار و فرایند خوب و دقیقی در حال اجراست.

تلاش های بازاریابی محتوایی

در ادامه 5 کار اشتباهی که با انجام دادن آنها تلاش های بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی خودتان را خراب خواهید کرد معرفی می کنیم. این موارد مشکلات معمولی هستند که وقتی دپارتمان های بازاریابی از کمپین های چند کاناله با محتوای ارگانیک یا پولی رونمایی می کنند، به آنها دچار می شوند.

در بازاریابی محتوایی شاید برخی کارها درست به نظر برسند اما در واقع تلاش های شما را به هدر می دهند

1-    به اشتراک نگذاشتن محتوای با کیفیت خود

بخاطر وجود این همه تبلیغات زیاد و غلو آمیز پیرامون اهمیت بازاریابی محتوایی، به راحتی می توان فرض کرد که تنها راه برد این است که تا حد امکان به تولید و اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت بپردازید.
با این حال، اگر وقت کافی در شناسایی مخاطبینی که از محتوا استفاده خواهند کرد گذاشته نشود و اینکه از کجا می توان این مخاطبین را پیدا کرد، نکته مثبت کمی در مورد تولید محتوا با هر میزان کیفیت وجود دارد.
به همین دلیل، اولین قدم اجباری در برنامه ریزی و توسعه هر کمپین محتوایی موفق باید روی ساخت پرسونای جامعی از مخاطبین باشد. به همین منظور باید مشخص کنید که انتظار دارید چه کسانی محتوای شما را بخوانند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

  •   چه عواملی باعث تحریک احساس مخاطبین مبنی بر لایک و دیس لایک کردن یک محتوا می شود؟
  • مخاطبین به دنبال پیدا کردن جواب برای چه سؤالاتی هستند؟
  • به احتمال زیاد این مخاطبین چه زمانی و کجا به شکل آنلاین از محتوای شما استفاده خواهند کرد؟
  • 5 Ways You May Be Sabotaging Your Content Marketing Campaigns

وقتی مشخص کردید که مخاطبین شما چه کسانی و از کجا هستند، باید زمان زیادی صرف کنید تا اعتماد آنها را به دست بیاورید.
اگر هدف شما این است که مخاطبین، محتوای شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و یا اینکه تأیید کنند (و حتی برند شما را تأیید کنند)، باید مخاطبین خود را متقاعد کنید که شما قدرت و اقتدار لازم برای رسیدن به اهداف خود را دارید.

استراتژی که برای افزایش مخاطبین در بازاریابی محتوایی استفاده می شود شامل مراحل زیر است:

  •  شناسایی یا فالو کردن اینفلوئنسرهای فعال در حیطه فعالیت خود
  • مشارکت داشتن با این افراد
  •  به اشتراک گذاری محتوای آنها با هدف اینکه در آینده نیز شما این عمل متقابل را انجام خواهید داد

تشکیل هر نوع رابطه قابل اعتمادی نیازمند صرف زمان زیادی است. پس از گذشت مدت زمان مناسب، اگر سایر افراد احساس کنند که محتوای شما ارزش توجه کردن را دارد یا اینکه حداقل سرگرم کننده است، اعتباری که شما می خواهید با لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاری یا کلیک کردن بدست بیاورید را به شما خواهند داد.

2-    سخت کردن شرایط به اشتراک گذاری

به عنوان کسی که محتوای خودم را به اشتراک گذاشته و لایک می کنم، یکی از موارد آزار دهنده برای من این است که نتوانم به راحتی مطلبی که خوانده ام و احساس می کنم که برای برخی از فالوورهای من مفید خواهد بود را به اشتراک بگذارم.
دکمه های به اشتراک گذاری که در پست های وبلاگ یا سایر الگوهای محتوایی قابل مشاهده هستند ویژگی بسیار خوبی هستند که امروزه اغلب دیده نمی شوند. با این حال پلاگین های مختلفی وجود دارند که به خوانندگان امکان به اشتراک گذاری عبارات مختلف یا اسنیپت های یک متن را به شکل مستقیم از داخل متن می دهد.

کاربران وقتی دکمه های به اشتراک گذاری به مطالب اضافه شدند آنها را تأیید کردند اما در مقابل هم بخاطر نبود عنوان پست یا راه های دسترسی خاص به نویسنده یا حساب کاربری برند در بازاریابی محتوایی اظهار تأسف کردند.

هدف اصلی بازاریابی محتوایی

این مورد مسأله حادی نیست و به راحتی می توان با رفع مشکل تنظیمات پلاگین برطرف کرد. اصلا چرا نباید یک برند یا نویسنده اطلاعات تماس خود را در محتوایی که به اشتراک گذاشته قرار دهند مگر هدف اصلی بازاریابی محتوایی آنها جذب مخاطبین بیشتر نیست؟ چه لزومی دارد محتوایی را به شکل ناشناس منتشر کنید؟

محتوای تولیدی

به همین دلیل در بازاریابی محتوایی اگر برای محتوایی که تولید کرده اید ارزش قائل هستید و دوست دارید که به اشتراک گذاشته شود چرا از مخاطبین خود چنین چیزی درخواست نمی کنید. پس جدی باشید و در پست های خود دکمه فراخوان بگذارید. اگر رابطه پر از اعتمادی را با مخاطبین خود ایجاد کرده اید و از محتوای تولیدی شما بقیه هم می توانند استفاده کنند پس از مخاطبین خود بخواهید که آن را منتشر کرده و در بازاریابی محتوایی به شما کمک کنند.

3-    ارسال پیام هایی که ثبات و انسجام ندارند

شاید از نظر بقیه هم همینطور باشد اما اغلب اوقات، مخصوصا وقتی تیم های بازاریابی محتوایی جدا از یکدیگر کار کنند (مثل تیم رسانه های اجتماعی، تیم محتوای وبلاگ و غیره)، انسجام محتوای پیام های ارسال شده به شبکه های اجتماعی از بین می رود.
در بازاریابی محتوایی قبل از منتشر کردن محتوای تولید شده، شخص یا گروه مورد نظر باید پست های رسانه های اجتماعی و محتوایی که این پست ها را به آن لینک داده اند از لحاظ لحن بیان، کلمات کلیدی، هشتگ ها و دکمه های فراخوان، بررسی کنند.

محتوای کاملا متفاوت

در صورتی هر یک از این پست ها با محتوای لینک شده همخوانی و تطابق نداشته باشند، به راحتی بازدید کننده را گیج کرده و یا اینکه بخاطر تلف شدن وقتشان با کلیک روی این پیام، عصبانی خواهند شد که پس از کلیک کردن با محتوای کاملا متفاوت یا محتوایی که اصلا انتظار آن را نداشته اند روبرو شده اند.
این اتفاق بسیار زیاد رخ می دهد و نتیجه آن این است که تلاش های صورت گرفته در جهت اعتماد سازی و کسب اعتبار از بین خواهند رفت و بازاریابی محتوایی خراب خواهند شد.

4-    یک پیام را در کل شبکه های اجتماعی استفاده کنید

ابزارهای مختلفی برای پخش تولید محتوای ایجاد شده در دسترس هستند که در وقت بازاریاب ها برای به اشتراک گذاری لینک ها در همان محتواها در کانال های شبکه های اجتماعی مختلف، صرفه جویی می کنند.
تا موقعی که کارایی و کارآمدی این ابزارها ثابت می شود و از لحاظ مالی نیز توجیه کافی دارد، نباید نسبت به تولید محتواهای مناسب برای مخاطبین بی توجهی کرد. ضمنا عاجزانه از شما عزیزان تقاضا می کنیم که به هیچ وجه متنی که نوشته اید را در همه کانال های شبکه های اجتماعی استفاده نکنید چرا که این کار برخلاف بازاریابی محتوایی است.

محتواهای تصویری و ویدیویی

هر برند مشتریانی دارد که آنها را در هر جایی فالو کرده اند، هر شبکه اجتماعی هم محتوا را به شیوه خود ارسال می کند و بر این اساس مشتریان مختلفی را به سمت خود جذب می کنند که از یک محتوا به شیوه های مختلفی استفاده می کنند.مثلا، فرمت پیام های توئیتر به نحوی است که کوتاه و مختصر نوشته می شوند اما پست های فیسبوک می تواند طولانی تر و با جزئیات بیشتری باشد.
اینستاگرام و توئیتر هم ذاتا براساس محتواهای تصویری و ویدیویی هستند اما متن، هشتگ، لینک و دکمه های فراخوان هم دارند که نباید نسبت به آنها بی توجه بود.

5-    عدم توانایی استفاده از داده ها برای بهینه سازی

ظهور بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی بدون شک مورد توجه بازاریاب هایی بوده که قادر به استفاده از آمارهای تجزیه و تحلیلی برای سنجش میزان مشارکت مخاطبین هستند و به دنبال تمامی بازگشت سرمایه بوده اند.
در بازاریابی محتوایی این امکان فراهم شده تا میزان مشارکت برای هر محتوایی که پست می شود و هر لینکی که به اشتراک گذاشته می شود را در هر شبکه اجتماعی ارزیابی کرده و مورد سنجش قرار داد.

در این مطلب گفتیم که لینک ها را می توان فقط برای برند، کمپین، پیشنهادی خاص و یا حتی شبکه اجتماعی به خصوصی سفارشی سازی کرد. تجزیه و تحلیل هایی که در لحظه انجام می شوند، به بازاریاب های ماهر و توانمند امکان درک سریع و واکنش مناسب نسبت به عملکرد محتوای منتشر شده را می دهد.

بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی

چنانچه بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مختلف انجام شود، باید تمامی مشارکت ها و تعامل مخاطبین در همه آنها بررسی شوند و هر چقدر سریعتر متوجه شوید که کدام مطالب مفید نیستند و تمرکز خود را بیشتر روی محتواهایی بگذارید.

که جذب مخاطب بیشتری داشته اند، بازاریابی محتوایی شما موفق تر خواهد بود. چون این کار برای قبلا بود که صاحبان کسب و کار فعال در زمینه بازاریابی محتوایی

صبر می کردند تا یک اقدام و رویه به نتیجه برسد سپس تصمیم بگیرند که پس از آن باید چه کار کنند.

نکته بسیار مهم در مورد بازاریابی محتوایی

با توجه به 5 موردی که گفته شد باید متوجه شده باشید که بازاریابی محتوایی فقط تولید محتوا و منتشر کردن آن نیست چرا که ماهیت شبکه های اجتماعی، ایجاد گفتگو و تعامل است و چند پست ابتدایی که ارسال می کنید تنها شروع کننده این فرایند هستند.
شما باید با توجه کردن به مخاطبین و تعامل داشتن با خوانندگان مطالب خود، تعداد مخاطبین و در نتیجه اعتبار خود را افزایش دهید. همچنین به موضوعات ترند و هشتگ های شبکه های اجتماعی مرتبط با حیطه کاری توجه کرده و آنها را دنبال کنید، چرا که شرایطی را برای شما فراهم می کنند که می توانید محتوای با کیفیتی که تولید کرده اید را به اشتراک بگذارید.

نکته بازاریابی محتوایی توجه به جزئیات است

هر بازاریابی محتوایی برای اینکه موفق شود، نیاز به برنامه ریزی ماهرانه و استراتژیک حساب شده دارد که از تعریف و مشخص کردن مخاطبین و رشد و افزایش آنها تا بررسی عملکرد محتوا و انجام بهینه سازی های لازم را شامل شود.

بدون توجه کافی به جزئیات، تلاش های بازاریابی محتوایی شما بیهوده خواهد بود و تلاش های شما به هیچ جایی نخواهد رسید و عملا شانسی برای دیده شدن، لایک کردن، به اشتراک گذاری و کلیک خوردن محتوای تولیدی و حتی ایندکس شد آن توسط موتورهای جستجو نخواهید داشت. در چنین شرایطی صرفا، زمان، انرژی و هزینه خود را به هدر داده اید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.