مقالات آموزشی

بررسی نحوه نوشتن محتوا برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

مفید بود؟

در این مطلب به شما نحوه نوشتن محتوایی جذاب و کاربرپسند آموزش داده می شود تا بتوانید آن ها را به سایت خود جذب کنید. تولید محتوا در مورد برند خود و پشتیبانی از آن از جمله محتواهایی است که نوشته می شود ولی تعریف برند و دادن وعده های درخشان برای موفقیت کافی نیست.

نحوه نوشتن محتوایی جذاب و کاربرپسند

برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری توصیه می شود کارهای زیر را انجام دهید:

– زمان کار بر روی یک پروژه حتماً اقدامات خود را تجزیه و تحلیل کنید.

– از نظرات مشتریان استفاده کنید.

– اشتباهات و پیروزی های خود را مرور کنید.

– مشتریان خود را متقاعد کنید که شما حرفه ای هستید و آن ها را به اهداف شان می رسانید.

با ادامه مطلب با ما همراه باشید تا محتوایی مناسب بنویسید و مشتریان خود را راضی نگه دارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آیا سؤال پرسیدن می تواند به حل مشکل شما کمک کند؟ را مطالعه نمایید.

1- موضوع مناسبی انتخاب کنید.

موضوعاتی را تهیه کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشند از موضوعات خسته کننده استفاده نکنید. اگر اکثر مشتریان شما دارای مرکز بهداشتی هستند نوشتن محتوا در مورد خرده فروشی فایده ای ندارد. محتوای خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید و درباره ی مسائلی بنویسید که برای آن ها جذاب است.

2- مشتریان مناسبی برای خود انتخاب کنید.

ممکن است شما صدها یا هزاران مشتری داشته باشید ولی انتخاب یک مورد از بین آن ها شما را به چالش بکشد. شاید شما ده ها مشتری برای انتخاب داشته باشید ولی تصمیم گیری در مورد مشتری که نظر شما را به خود جلب کند کاری دشوار است. فرقی نمی کند این انتخاب از بین مشتریان دائمی شما یا مشتریان جدید باشد. نکته مهم این است که که نشان دهید چگونه با این چالش روبه رو شده اید و توانسته اید بر آن غلبه کنید.

یک مشتری معروف و بزرگ به تنهایی نمی تواند یک مورد عالی برای مطالعه باشد. خدمت رسانی به مشتریان دائمی می تواند شهرت شما را بیشتر کند ولی اگر تحلیل شما سطحی باشد ممکن است از نظر مشتریان ارزش چندانی نداشته باشد.

برجسته و مهم نشان دادن نتایج مهم هستند. مطالعه موردی شما باید به بازدیدکنندگان نشان دهد که چگونه مشکلات را به خوبی اداره می کنید و نتایج رضایت بخشی را برای همه افراد مجموعه دارد.

3- مصاحبه کنید و داده ها را جمع آوری کنید.

زمان نوشتن یک محتوای جذاب و قانع کننده داده های دقیق بسیار مهم هستند. با مشتریان خود مصاحبه کنید و داده هایی را جمع آوری کنید. مصاحبه خود را با چند سؤال آغاز کنید و سعی کنید این کار را با روحیه ای سبک و آرام‌بخش انجام دهید سپس به تدریج دقیق تر شوید تا نظرات آن ها را در مورد خود بدانید.

نکته: حتما مصاحبه خود را ضبط کنید یا از آن یادداشت برداری کنید. برای دریافت پاسخ های دقیق و واضح مجدد سوالات خود را تکرار کنید و از عناصر چرا و چگونه استفاده کنید.

به عنوان نمونه، اگر نظر مشتری شما این است که راه حل شما عالی است و به آن ها کمک کرده است تا زندگی راحت تری داشته باشند. از آن ها از نحوه ساده شدن زندگی شان سوال بپرسید.

در صورت امکان از جزئیات سوال نپرسید. یک نمونه پاسخ ایده آل می تواند شبیه به این سوال باشد، به لطف راه حل شما درآمد برند وشرکت ما در مدت زمان سه ماه به اندازه 20 درصد افزایش داشته است. تعداد مشتریان 634 نفر افزایش یافته وکاهش 34 درصدی را در زمان صرف شده داشتیم.

در حال حاضر معیارهای قابل اندازه گیری در دسترس دارید که می توانید از آن ها برای تایید تاثیر محصولات خود استفاده کنید.

در اینجا چند سوال پیش می آید که نیاز به جواب های کاملی دارند؟

آیا راه حل ما موثر بود؟ هزینه و درآمد حاصل از این پروژه چقدر است؟

آیا فرصت های جدیدی برای برند شما پیش آمد که قبلا نداشتید؟

معیار سنجش شما برای موفقیت چیست؟ از چه معیارهایی برای این کار استفاده کردید؟

حتی اگر مشتری بخواهد ناشناس فعالیت کند داده های معتبر شما باعث افزایش اعتبار می گردد.

4- مطالعه موردی خود را ساختاربندی کنید.

با استفاده از داده های دقیق مشتری می توانید طرح موردنظر خود را بررسی کنید.  از طرح کلی خود برای برنامه ریزی ایجاد مطالعه موردی خود به نحوی که جذاب و کاربرپسند باشد استفاده کنید. داستان خود را به مراحل کوچک تر تقسیم کنید که نحوه حل مسئله را مشخص کند. سعی کنید کاری فراتر از بیان یک مشکل و ذکر حل آن انجام دهید.

مراحل کار را برای بازدیدکنندگان خود توضیح دهید. تصور کنید کتاب بدون فصل بندی فقط با یک پیشگفتار و پایان نامه می خوانید قطعا تعجب می کنید در این بین چه اتفاقاتی افتاده است. مطالعه موردی شما باید به سوالاتی مانند چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و چرا را روش های قطعی پاسخ دهد.

عنوان

عنوان اولین عنصری است که بازدیدکنندگان شما آن را مشاهده می کنند بنابراین سعی کنید جذاب و آموزنده باشد. عنوان شما باید به سوالاتی مانند سوالات زیر پاسخ بدهد:

مطالعه موردی مربوط به چه کسانی است؟

آن ها با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟

چگونه مشکلات رفع می شوند؟

به عنوان نمونه: فروش آنلاین خود را با استفاده از روش پرداخت به ازای کلیک افزایش دهید.

این عنوان به خوانندگان می گوید می توانند میزان فروش آنلاین خود را با استفاده از روش هایی مانند پرداخت به ازای کلیک افزایش دهند.

خلاصه اجرای مطالعه ی موردی

مطالعه موردی خود را با ارائه توضیحاتی کوتاه به خواننده آغاز کنید.

از پاسخ های پرسشنامه ای و هم چنین توصیف های تخصصی، تجربی و رقابتی بهره ببرید.

گام به گام به دلیل مشارکت خود اشاره کنید.

چه شرایطی موجب شد تا مشتری با شما تماس بگیرد؟

بیان چالش ها و مشکلات

مشتریان را با مشکلات روبه رو کنید و دلیل تقاضا برای خدمات را به آن ها نشان دهید.

در این بخش باید شما به سوالات زیر پاسخ دهید:

مشتری شما قبل از تماس با شما از چه طریقی فرایندهای روزمره خود را اداره می کرد؟

آیا آن ها به تنهایی مشکلات خود را حل می کردند؟

آن ها به دنبال چه نتایجی بودند؟

وضعیت پروژه زمانی که به شما واگذار شد چگونه بود؟

ارائه راه حل

بخش چالش و راه حل در قالب پرسش و پاسخ مطرح می گردند.

در واقع شما مشکل خاصی را مطرح کرده اید و اکنون نحوه حل آن را توضیح خواهید داد.

با توصیف روند تحقیق شروع می شود:

– جمع آوری معیارهای مورد نظر در طول مراحل تجزیه و تحلیل پروژه

– ابزارها، تکنولوژی ها و منابع اولیه

– اشاره به نقاط قوت و ضعف شرکت

– ماموریت مشتری و اشاره به ارزش های شرکت شما

– مزایای مشتری

– تفاوت بین استراتژی مشتری و بازاریان

– خودکارسازی فرایندها و کاهش هزینه ها

– هدف نهایی مشتری از انجام پروژه

– ارائه راه حل های مقرون به صرفه

ارائه اطلاعات دقیق راجع به راه حل ارائه شده:

– چه وظایفی انجام خواهد داد؟

– چه مزایایی دارد؟

– زمان لازم برای رسیدن به نتیجه چقدر است؟

– از چه منابعی استفاده می شود؟

زمانی که فرایند تحقیق خود را توضیح می دهید استراتژی گام به گامی ارائه دهید تا نحوه اجرای راه حل را به شما نشان دهد. گذشته را تجزیه و تحلیل کنید و همه ی فعالیت های مربوط به پروژه ی خود را به خاطر بیاورید.

یک طرح کلی را جمع آوری کنید و رویدادها را به ترتیب زمان قرار دهید. سپس مراحل مختلف را با جزئیات کامل توضیح دهید و تصمیم گیری های اتخاذ شده را اثبات کنید. نشان دهید وقت و هزینه مشتری به خوبی برنامه ریزی شده است.

پس از مطالعه مشتریان باید برای رسیدن به اهداف خود نظرات خود را بیان کنند.  عبارت های تکراری مانند ما از تکنولوژی های پیشرفته استفاده کردیم یا از بهترین شیوه ها بهره بردیم را به کار نبرید. به طور دقیق دلیل موفقیت خود را مشخص کنید.

نتایج و دستاوردها

تفاوت بین وضعیت اولیه پروژه و موفقیت نهایی را نشان دهید. به این واقعیت تاکید داشته باشید که کمک های شما باعث شده است تا مشتریان موفق شوند. تغییرات مثبت را به صورت خلاصه وار بیان کنید. معیارهایی که قابل اندازه گیری هستند را ارائه دهید. اگر پس از پایان پروژه با مشتری در ارتباط هستید حتما تجزیه و تحلیل ها و برنامه ریزی های خود را لیست کنید.

5- به سبک نوشتاری محتوای خود توجه داشته باشید.

اکثر افراد در زمان نوشتن یا خلاصه نویسی می کنند یا در مورد برند خود بیش از حد می نویسند. خلاصه نویسی و کوتاه نویسی می تواند بسیار خسته کننده و بی روح باشد و از طرفی استفاده از اصطلاحات پیچیده می تواند گیج کننده باشد. بنابراین سعی کنید از اصطلاحات و مفاهیمی استفاده کنید که برای خواننده قابل فهم باشد.

امیدواریم بیشتر بازدیدکنندگان شما مشتری باشند. بازدیدکنندگان ممکن است از ابزارها، اصطلاحات و معیارهای ویژه اطلاعی نداشته باشند. اگر قصد شما این است که مشتریان شما قادر به مدیریت مشکلات پیچیده هستند سخت در اشتباه هستید.

با کارشناسان معتبر مشورت کنید و از توصیه های آن ها استفاده کنید. در غیر این صورت مطالب شما اعتباری نخواهند داشت. سعی کنید بین دو حالت افراطی و رسمی باشید. در زیر نکاتی آورده شده است تا بتوانید محتوای متقاعد کننده ای را تهیه کنید:

داستان وار مطالب را مطرح کنید و فقط به حقایق بسنده نکنید: ساختار مورد مطالعه خود را با ساختار یک رمان مقایسه کنید. هر دو مقدمه، درگیری، راه حل دارند. به خوانندگان اجازه دهید با داستان شما درگیر شوند و هیجان واقعی را تجربه کنند.

مشتریان خود را به عنوان قهرمان داستان معرفی کنید در واقع شما نقش یک شخصیت فرعی را بازی می کنید که وظیفه دارید تا به قهرمان داستان کمک کند تا مشکلاتش حل شود و به موفقیت برسد.

موقعیت را از دیدگاه مشتری نشان دهید. نظرات مشتریان را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که آن ها شخصیت اصلی داستان شما هستند بنابراین برای افزایش اعتبار مطالعه خود نقل قول هایی از مشتریان خود ارائه دهید.

توجه به نقل قول های اعضای تیم نیز می تواند مفید باشد. این امر باعث می شود تا مشتریان متوجه شوند چه کسانی در پروژه فعالیت دارند.

وظیفه ی اصلی شما جلب رضایت مشتریان است بنابراین از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید و به تفاوت های فنی نپردازید. مطالعه ی شما در واقع باید بیانگر یک رویداد واقعی باشد و نه اینکه یک کنفرانس حرفه ای.

قالب بندی خود را به یاد داشته باشید: مطالعه مطالب طولانی ممکن است برای خوانندگان خسته کننده باشد بنابراین آن را به پاراگراف های کوتاه تقسیم بندی کنید. از جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید و اندیشه ی کلیدی را ارائه دهید.

6- از تصاویر بصری برای تولید محتوا استفاده کنید.

محتوای شما باید حرفه ای و شامل ارقام و نظرات متخصصان باشد و برای خوانندگان کسل کننده نباشد. از تصاویر برای ارائه مطالب مهم کمک بگیرید تا بتوانید آسان تر مفاهیم را منتقل کنید. تصاویر، محصولات و لوگوی مشتری می تواند بسیار مفید باشند.

7-مطالب خود را دوباره بررسی کنید.

محتوای نوشته شده ی خود را حتماً تصحیح و ویرایش کنید. بعد از اتمام محتوا استراحت داشته باشید و سپس زمانی را برای بررسی دوباره آن اختصاص دهید. در این صورت شما بهتر می توانید اشتباهات جزئی را پیدا کنید و جزئیات جدیدی را به آن اضافه کنید.

8-محتوای خود را تبلیغ کنید.

زمانی که نسخه نهایی محتوای شما آماده شد آن را در بر روی وب سایت خود منتشر کنید و در انواع شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا خوانندگان بیشتری آن را بخوانند. نسخه ویدئویی آن را در youtube  منتشر کنید.

اشتباهات متداول

حتی با رعایت نکات فوق باید مراقب اشتباهات رایجی باشید که ممکن است محتوای شما را بی اثر کند. اگر می خواهید در این کار موفق باشید از تکنیک های مضر زیر خودداری کنید.

نویسندگان زیاد:

مشارکت نویسندگان و همکاران زیاد در نوشتن محتوا خوب نیست زیرا دیدگاه های متفاوت می تواند باعث تضعیف اهداف شما بگردد و تلاش های شما را هدر دهد.

تبلیغات نامناسب برند:

از مطالعه موردی خود در جهت تبلیغ مشتریان خود استفاده نکنید. اگر قصد دارید مطالعه موردی شما در سایت معتبری منتشر شود آنگاه ویراستاران به سرعت هر آنچه که جنبه رسمی و تبلیغاتی را داشته باشند را حذف می کنند.

فراموش کردن مخاطبان موردنظر :

سعی کنید برای مخاطبان خود محتوا بنویسید، محتوایی که آن ها نیاز دارند و آن را می پسندد. بسیاری از افراد بدون توجه به مخاطب مطالب خود را می نویسند که در نهایت به نتیجه ی موردنظر نمی رسند. مطالعه ی شما مانند دفتر خاطرات شخصی نیست بلکه باید بیانگر موفقیت یک پروژه باشد و بر نیازها و علایق مشتریان اشاره داشته باشد.

محتوای موردی بسیار طولانی:

فقط بر جزئیات با ارزش، داده ها و نتیجه گیری هایی تمرکز کنید که برای مخاطب با ارزش است. اگر محتوای طولانی بنویسید ممکن است مخاطبان سایت شما را ترک کنند و از مطالعه خودداری کنند. در زمانی که محتواهای گوناگونی در دسترس است جذب مشتری وخواننده دشوار است.

منتظر پیروزی های بزرگ نباشید و دستاوردهای کوچک را نادیده نگیرید: بعضی از شرکت ها معتقدند فقط پروژه های بزرگ مهم هستند در صورتی که باید دستاوردهای کوچک هم مهم در نظر گرفته شوند. در این صورت ممکن است خوانندگان تصور کنند فقط شما در چند پروژه محدود موفق بوده اید و در سایر موارد موفقیتی کسب نکرده اید و شکست خورده اید بنابراین توجه به پروژه های کوچک نیز حائز اهمیت هستند و به موفقیت شما کمک شایانی می کنند.

خلاصه

مطالعه موردی خود را سعی کنید به طور خلاصه و دقیق بیان کنید و از نکات فوق برای بهبود مهارت های نوشتاری و افزایش تعداد مشتریان استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.