مقالات آموزشی

بررسی نکات بسیار مهم تصاویر پربازدید ردیت برای بازاریاب ها

مفید بود؟

در این مطلب یاد می گیرید که تصاویر پربازدید ردیت چه ویژگی های مشترکی دارند و 3 نکته ای که باید برای بهینه سازی بازاریابی تصاویر خود بدانید چه مواردی هستند.
محبوبیت زیاد و پربازدید شدن، آرزوی همه بازاریاب های محتوایی است که قصد دارند روی میزان آگاهی مشتریان در قسمت بالایی قیف فروش تأثیر بگذارند و لینک سازی زیادی انجام دهند. اما متأسفانه پیش بینی وضعیت نهایی یک محتوا یا تصویر در وایرال شدن کار بسیار سختی است.

درک عمیقی از وایرالیتی

اغلب اوقات چون نمی توان یک فعالیت را در بازاریابی ویروسی به کمک تصاویر، پیش بینی کرد، باید حدس بزنیم که تصویر مدنظر چه تأثیری خواهد داشت. اما خوشبختانه ابزارهای جدیدی طراحی شده اند که با تکنیک آنالیز برنامه نویسی شده، به درک عمیق تری از وایرالیتی (پخش سریع و ناگهانی یک محتوا یا یک تصویر از یک کاربر به کاربر دیگر) کمک می کنند.

 

تصاویر پربازدید

در این مطلب از Google Vision API کمک گرفته ایم تا به بررسی بازدید بسیار زیاد برخی تصاویر بپردازیم و ترندهای مخفی که هر یک از تصاویر پربازدید ردیت دارند را پیدا کنیم. تصاویری که تقریبا در طی 2 سال گذشته همیشه در دو صفحه اول ردیت، بخش تصاویر (r/pics)، به عنوان تصویر پربازدید و محبوب بوده اند.

تصاویر پربازدید ردیت در مورد چه موضوعاتی بوده اند؟

6738 تصویر توسط Google Vision API همراه با لیبل مشخص شدند. این تصاویر اکثرا چندین لیبل داشتند مثلا توضیحاتی در رابطه با کوهنوردی در عکسی که مربوط به کوهنوردی است.
نمودار میله ای تجمعی زیر نشان می دهد که این لیبل ها بیشتر در مورد چه موضوعات و مواردی بوده اند:

چند نکته می توان از این نتایج استخراج کرد:

 

  •  تصاویری که مربوط به فضای بیرون یا چشم انداز خاصی هستند بیشتر از همه بازدید داشته اند. این تصاویر در دسته بندی هایی مثل آسمان، درخت، گیاه و آب قرار می گیرند که در بین 10 مورد برتر قرار دارند.
  • What the Most Viral Reddit Images Can Teach Marketers
  • ارزش عکسبرداری را نباید دست کم گرفت. مخاطبین، تصاویری که واقعی هستند و هر چیزی که در رابطه با آن هستند را خیلی می پسندند.
  •  تصاویری که متن مرتبط برای آنها نوشته شده باشد بازدید بیشتری می گیرند
  •  لیبل های «خنده» و «سرگرمی و جذاب» هم در این لیست هستند که نشان می دهد محتواهای با حس خوب هم بسیار محبوب هستند.

مهمتر از این نکاتی که استخراج شده اند و باید آنها را در ذهن نگه داشت، نحوه استفاده از این موارد برای بهینه سازی بازاریابی مبتنی بر تصاویر مخصوصا در ردیت است.

تصاویر پربازدید ردیت چه نکاتی برای بازاریاب ها دارند؟

شاید بتوان هر نوع تصویر در هر یک از شبکه ها یا سایت های اجتماعی را بررسی کرد و از نکات استخراج شده استفاده کرد اما ردیت به علت پنجمی سایت پربازدید دنیا در حوزه خاص خود انتخاب شده است تا ببینیم تصاویری که نسبت به بقیه بازدید بیشتری داشته اند چه ویژگی های مشترکی دارند و چه نکاتی می توان از آن برای بازاریاب های محتوایی استخراج کرد که در فعالیت های خود بکار بگیرند:

1- بیشتر با تصاویر حرف خودتان را بزنید تا اینکه بنویسید

اولین قانونی که باید در مورد نوشتن یاد بگیرید این است که برخی مواقع ننویسید! با اینکه افرادی با قدرت نوشتاری عالی خود می توانند تصویر واضح و روشنی از یک چیز را در ذهن ما مجسم کنند اما حقیقتا گاهی اوقات هیچ چیزی بهتر از نشان دادن تصویر نیست.
مثلا یک نویسنده می تواند در مورد زیبایی شب، تعداد ستاره ها و چشمک زدن آنها، حس آرامش نگاه کردن به تاریکی آسمان و غیره بنویسد و در مقابل هم نویسنده بعدی به جای توضیح، یک عکس در این رابطه با متنی کوتاه و زیبا پست می کند:

تصاویر با توضیح ساده گویاتر و بهتر از متن خالی در ردیت هستند

شاید اگر بخواهید با یک متن عکس بالا را توصیف کنید کار خیلی سختی باشد اما قرار دادن تصویر به تنهایی گویاست. شاید برخی از افراد را دیده باشید که اعتقاد دارند تصاویر زیبا و جذاب همیشه بازدید بیشتری می گیرند اما در برخی صنایع و در اکثر موارد، تصاویر پربازدید در ردیت و سایر شبکه های اجتماعی و محتواها، لزوما زیبا نیستند.

بازاریابی محتوایی

تصاویری که به سرعت در بین کاربران پخش می شود و بازدید زیادی می گیرند همیشه زیبا و جذاب نیستند بلکه گاهی اوقات چون یک داستانی را بیان می کنند یا جواب یک سؤالی را می دهند محبوبیت زیادی کسب می کنند.در این مواقع باید از خودتان بپرسید که در بازاریابی محتوایی خود به کدام سؤال ها می توانید پاسخ دهید؟ حقایق جالبی که مخاطبین به دنبال آن هستند چیست؟ سپس سعی کنید با یک عکس و توضیحی جذاب و مختصر به آن جواب دهید.

 

2- به موارد و برانگیختن احساسات مثبت در تصاویر فکر کنید

مخاطبین به دنبال استفاده از محتواهایی هستند که به آنها حس خوب می دهند. اما برندها بیشتر روی جنبه های منفی تمرکز می کنند تا احساسات جمعی را تحریک کنند. شاید در برخی مواقع این راهکار برای معروف شدن نتیجه بخش باشد اما با توجه به اینکه دو ترند «لبخند» و «سرگرمی» جزو 10 موضوع برتر تصاویر پربازدید در ردیت هستند متوجه می شویم که این موضوعات اگر اثرگذاری بیشتری نسبت به بولد کردن جنبه های منفی داشته باشند کمتر نیست.
مثلا تصویر زیر را در نظر بگیرید:

تصویر پربازدید ردیت با تحریک حس مثبت در آن

این تصاویر احساساتی مثل موفقیت، غرور و سربلندی و مشابه آن در بیننده به وجود می آورند. چنین تصاویری که هم بیانگر یک حرکت و داستان خاصی هستند و احساسات مثبت در بیننده ایجاد می کنند بازدید بسیار زیادی خواهند داشت همانطور که این عکس جزو تصاویر پربازدید در ردیت است.پس موقع تولید محتوا، به این فکر کنید که محتوای شما چه حسی در خواننده ایجاد می کنند و چطور می توانید این حس را با یک تصویر یا عکسی که گرفته اید به بیننده منتقل کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

3- تصاویر حاوی متن را طوری بسازید که سریعا بازدید پیدا کند و به اشتراک گذاشته شود

شاید در نگاه اول این مورد متناقض با مورد یک باشد اما همانطور که گفتیم برخی مفاهیم را نباید توضیح دهید بلکه باید با یک عکس مفهوم آن را منتقل کنید. در مقابل نیز مفاهیمی وجود دارند که با توضیح بهتر به خواننده منتقل می شوند.

مثلا گاهی اوقات افراد با یک جملات یا اسنیپت هایی در سطح اینترنت برخورد می کنند که فورا می خواهند آن را با بقیه هم به اشتراک بگذارند. سریعترین و بهترین کار این است که از آن عکس بگیرید مثل تصویر زیر:برخی مفاهیم در ردیت به کمک تصاویر حاوی متن منتقل می شوند و بازدید زیادی می گیرند.

موقع تولید محتوا، دقت کنید!

تصاویر حاوی متن در سرتاسر اینترنت مخصوصا در ردیت زیاد هستند. این نوع تصاویر در شبکه های اجتماعی اثرگذاری بسیار خوبی دارند. حتی اسکرین شات از پست های اینستاگرام و توئیت هایی که در توییتر ارسال شده اند هم گزینه مناسبی هستند تا پیام مدنظر خودتان را منتقل کنید و بازدید بالایی بگیرد.

 

توصیه ما این است که موقع تولید محتوا، دقت کنید که جذابترین بخش های آن کدامند؟ سپس تصاویر از متن آن تولید کنید. با این کار هم می توانید محتوای خود را به شکل تصویر حاوی متن در ردیت و شبکه های اجتماعی تصویری به اشتراک بگذارید و هم اینکه مخاطبین بتوانند متن مورد نظر خود را به شکل تصویر در همه جا پخش کنند.

تصاویر اورجینال

بسیاری از برندهایی که بودجه کافی ندارند، از تصاویر استوک یا رایگان استفاده می کنند که در سطح اینترنت قابل دسترس هستند. اما اگر توانایی و مهارت کافی دارید حتما خودتان تصاویر اورجینال تهیه کنید.
این کار چندین مزیت برای شما خواهد داشت. اول اینکه در Google Image و شبکه هایی مثل ردیت رتبه خوبی خواهید گرفت. دوم اینکه احتمال محبوب شدن و بازدید زیاد پیدا کردن تصویر شما بالا می رود. سوم اینکه همه مخاطبین و برندها این عکس را منحصرا متعلق به شما می دانند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.