آیا برای بدست آوردن بازدهی خوب از کمپین های بازاریابی ایمیلی خود تلاش می کنید؟ 11 نکته در خصوص بازاریابی ایمیلی قدرتمند را که باید در حال حاضر بدانید بیاموزید.
آیا برای به دست آوردن بازدهی خوب از کمپین های بازاریابی ایمیلی خود تلاش می کنید؟ اگر پاسخ شما بله است ، به خواندن مطالب ادامه دهید تا نکات بازاریابی ایمیلی قدرتمند را کسب کنید که باید در حال حاضر آنها را بدانید. بیائید به این مطلب بپردازیم.
11 نکته بازاریابی ایمیلی قدرتمند
1. از استراتژی Double Opens در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
وقتی از “استراتژی Double Opens ” در بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، مشترکان بیشتری ایمیل های شما را باز می کنند. این به معنای شانس بیشتری برای کسب درآمد بیشتر از این کمپین های ایمیل است.
از این رو: استراتژی Double Open دقیقا چیست؟
به زبان ساده ، این استراتژی بدان معناست که شما باید همان ایمیل را برای مشترکانی که اولین ایمیل شما را باز نکرده اند، ارسال نمائید، اما با یک موضوع متفاوت ارسال کنید.
چرا؟
زیرا 7 نفر از 10 نفر در لیست ایمیل شما اولین بار ایمیل شما را باز نمی کنند. با ارسال مجدد همان ایمیل به این افرادی که ایمیل شما را باز نکرده اند، می توانید نرخ باز شدن و ROI بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهید.
قبل از ارسال مجدد ایمیل ها، به موارد زیر توجه کنید:
• خطوط موضوعی بهتری ایجاد کنید که افراد بازکننده را مجذوب خود کند تا ایمیل های شما باز شوند.
• متن پیش نویس خود را بهینه کنید.
• به زمان ارسال ایمیل خود توجه داشته باشید.
• بلافاصله آن را دوباره ارسال نکنید، مدتی صبر کنید. در حالت ایده آل ، باید 3-5 روز منتظر بمانید تا دوباره همان ایمیل را برای افراد ی که ایمیل شما را باز نکرده اند ارسال کنید.
توصیه می کنیم جهت آشنایی با Paywall ها مقاله Paywall ها و سئو: یک استراتژی برنده را مطالعه نمایید.
2. از Cliffhanger در نوار عنوان خود در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
بهترین راه برای جلب توجه بیشتر افراد به ایمیل های شما چیست؟
واضح ترین راه این است که آنها را درگیر کنید، که کار درستی است.
اما موارد بیشتری وجود دارد.
می توانید مشترکان ایمیل خود را با خطوط موضوعی خود متصل کرده و با استفاده از cliffhanger آنها را کنجکاو کنید.
چگونه؟
cliffhangers که به عنوان یک روش کپی نویسی در مدرسه های قدیمی استفاده می شود، چیزی را از خوانندگان دور می کند که در نهایت آنها را به دانستن بیشتر سوق می دهد.
در اینجا دو مثال واقعی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه از این موضوع در خطوط موضوعی خود در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. من این موضوع را از Orbitz ، وب سایت جمع آوری کرایه سفر دریافت کردم: “اینجوری بیدار شو… ”
این یکی از قبیله سفر است.
“راز تعطیلات عالی… ”
از آنجا که هر دو خط موضوعی ناقص هستند و بیضی از آنها پیروی می کند، مرا مجبور کرد ایمیل ها را باز کنم.
توجه: از این تکنیک بیش از حد در بازاریابی ایمیلی استفاده نکنید زیرا می تواند مشترکان شما را آزار دهد.
3. همان قدر که به خطوط موضوعی خود توجه می کنید، به پیش نویس در بازاریابی ایمیلی نیز توجه کنید
متن پیش نویس در بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است. هرچه متن پیش نویس شما فریبنده تر باشد، نرخ باز شدن شما بهتر است.
من می گویم استفاده موثر از فضای پیش نویس یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش تعامل است. اما رایج ترین اشتباهاتی که بازاریابان مرتکب می شوند: آنها از این فضا غافل می شوند.
اینطور نیست که آنها یک متن پیش نمایش ایجاد نمی کنند، اما به ندرت از آن برای تکمیل یا تکمیل خطوط موضوع استفاده می کنند و آن توجهی که به خطوط موضوعی دارند به آن ندارند.
بنابراین، یاد بگیرید که متن پیش نویس و خطوط موضوعی خود را بهینه کنید.
در مثال زیر،Pottery Barn از فضای پیش نویس با استفاده از آن برای تکمیل خط موضوعی در بازاریابی ایمیلی به خوبی استفاده می کند.
بخاطر داشته باشید که پیش نویس شما به اندازه خطوط موضوعی ( نوار عنوان) در بازاریابی ایمیلی مهم است.
4. دکمه های CTA خود را متنی کنید
به عنوان یک بازاریاب، شما سخت تلاش می کنید تا یک عنوان موضوعی چشم نواز بسازید و یک کپی ایمیل قانع کننده بنویسید.
اما اگر شما CTA هایی را ایجاد نمی کنید که مشترکین را ترغیب به کلیک روی پیام های شما کند، کمپین های شما ممکن است کوتاه بیایند.
به جای استفاده از چیزهای عمومی مانند “اکنون خرید کنید” یا “اکنون بخرید” ، چیزی را بیابید که علاقه خوانندگان شما را بیشتر به خود جلب کند. همچنین ، هنگام ایجاد CTA این سوالات را از خود بپرسید:
• آیا توصیفی است؟
• آیا به راحتی می توان بر اساس آن عمل کرد؟
• از دست دادنش سخته؟
در مثال زیر ، Blue Nile با CTA خود یک کار بزرگ انجام می دهد، دکمه، یک احساس فوریتی قوی ایجاد می کند که می تواند در رانندگی به شما کمک کند. دکمه CTA همچنین با نوار عنوان و کپی ایمیل به خوبی منطبق می شود.
5. تعامل را در بازاریابی ایمیلی اولویت قرار دهید
اکثر بازاریابان با هدف کوتاه مدت و افزایش فروش ، به بازاریابی ایمیلی نزدیک می شوند.
این یک امر طبیعی است؛ به هر حال، هدف اصلی ایمیل بازاریابی شما افزایش فروش است.
اما در واقع برعکس کاری است که باید انجام دهید. شما باید تمرکز خود را بر ایجاد رابطه و تعامل با مشترکین خود حفظ کنید.
افراد به این دلیل به لیست ایمیل شما ملحق می شوند که می خواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند، نه به این دلیل که می خواهند محصولات شما را بخرند.
به خاطر داشته باشید که تعامل کلیدی است تا بتوانید در بلند مدت بازدهی خوبی از کمپین های بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید.
6. خط موضوعی را مختصر نگه دارید تا در موبایل برجسته شود
آیا می خواهید نرخ باز شدن ایمیل خود را افزایش دهید؟ خطوط موضوعی خود را کوتاه کنید!
آیا می دانید این روزها 51 درصد ایمیل ها در تلفن همراه باز می شوند؟
شما فضای زیادی برای جذب خوانندگان خود ندارید، بنابراین سعی کنید خطوط موضوعی خود را مختصر و قانع کننده نگه دارید تا خوانندگان مایل باشند بیشتر در مورد آنها بدانند.
حالا حتما به این فکر می کنید که چگونه می توانید خطوط موضوعی خود را کوتاه ، فریبنده و در عین حال جذاب نگه دارید؟
• از اعداد ، نمادها یا شکلک ها استفاده کنید.
• از قدرت شخصی سازی استفاده کنید.
• از خلاقیت استفاده کنید.
در اینجا چند مثال وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه:
7. از Frequency Capping استفاده کنید
همه ما می دانیم که صرف نظر از این که کانال از طریق پیام رسانی منجر به ناامیدی مشتریان می شود و بازاریابی ایمیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هر مشترکی در مورد تعداد پیام های دریافتی خود محدودیت دارد و اگر از این محدوده عبور کنید عواقبی به همراه خواهد داشت.
حدود 46 درصد از مشترکان ایمیل شما را به عنوان spam علامت می زنند یا اینکه شما را از لیست ایمیل شان لغو اشتراک می کنند.
حال سوال این است که چگونه از ارسال بیش از حد ایمیل به مشترکان خود جلوگیری کنیم؟ خوب ، می توانید از محدوده فرکانس استفاده کنید!
محدود کردن فرکانس از ویژگی هایی است که به شما این امکان را می دهد تعداد پستهای دریافتی مشترکان خود را در یک زمان خاص محدود کنید. برای جلوگیری از خطرات ناشی از ارسال ایمیل، می توانید مقدار را بر روی عدد دلخواه تنظیم کنید.
اگرچه این ممکن است یک نکته عقلانی باشد ، اما یک عمل معمول نیست، به ویژه برای شرکت های B2C .
به عنوان یک مشترک، همه ما در یک روز یک ایمیل تبلیغاتی، یک ارسال کننده بازیابی سبد خرید و یک پیام رسان خوش آمدید دریافت کرده ایم. با محدود کردن فرکانس ایمیل خود، می توانید از این اتفاق برای مشترکان خود جلوگیری کنید.
8. کپی ایمیل خود را به طور مکرر آزمایش A/B کنید
تقسیم منظم یکی از بهترین راه ها برای بهبود کمپین های ایمیل شما است.
هرچه بیشتر آزمایش کنید، الگوهای بیشتری را مشاهده خواهید کرد و بهتر می توانید استراتژی ایمیل خود را تنظیم کنید.
اما هنگام انجام آزمایش A/B به نظرات خود توجه زیادی نکنید زیرا نظرات شما می تواند به طور شگفت انگیزی در مورد آنچه در بازاریابی ایمیلی کار می کند، دور از ذهن باشد.
بنابراین بسیار مهم است که تصمیمات خود را بر اساس داده ها و نه حدس و گمان یا شهود استوار کنید.
چه بخشهایی از ایمیل را باید در آزمون تقسیم کنید؟
• از خط
• نوار عنوان
• پیش نمایش متن
• کپی ایمیل
• فراخوانی برای اقدام
فقط یک عنصر را همزمان (نوار عنوان یا متن پیش نویس) برای دقیق ترین نتایج آزمایش کنید.
برای انتخاب آنچه مناسب است، از آزمایش A/B استفاده کنید و نه حدس و گمان خود.
9. لیست ایمیل خود را حفظ کنید
برای به دست آوردن نتایج خوب از بازاریابی ایمیلی، باید آدرس های بدی را که بر شهرت شما و همچنین تحویل کلی شما تأثیر می گذارد حذف کنید. این یک نکته بازاریابی نیست که درباره آن نوشته می شود ، اما بسیار مهم است.
بسیاری از بازاریابان تمرکز خود را بر روی افزایش لیست ایمیل خود می گذارند، اما فراموش می کنند که داشتن افراد بیشتر در لیست هیچ فایده ای ندارد.
انرژی خود را صرف تلاش برای جذب افراد بیشتر در لیست خود نکنید؛ مقداری از انرژی خود را نیز برای رسیدن به صندوق ورودی مشترکین خود صرف کنید.
10. آن را کوتاه نگه دارید
من متوجه شده ام که ایمیل های کوتاه تر به احتمال زیاد در برگه Primary قرار می گیرند. آیا این تصادفی است؟ این موضوع بسیار مورد بحث است و هیچ مدرک قطعی وجود ندارد. اگر اعتقاد ندارید که طول ایمیل نقش مهمی در ورود به برگه اصلی دارد، می توانید یک آزمایش A/B انجام دهید.
11. به روز باشید
بازاریابی ایمیلی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و به طور مداوم در حال پیشرفت است. آنچه در گذشته کار می کرد ممکن است در حال حاضر یا در آینده نزدیک کار نکند و همه ما این را می دانیم.
به همین دلیل است که اکثر بازاریابان ایمیلی فکر می کنند تنها راه موفقیت، یادگیری بیشتر است. اما آنها فراموش می کنند که یادگیری آنچه کار نمی کند، نیز ضروری است. هنگامی که بازاریابان قربانی برخی از افسانه ها و باورهای اشتباه بازاریابی ایمیلی می شوند، تبدیل آنها از همین نوع بازاریابی کاهش می یابد.
اگر می خواهید مشترکان خود را به مشتری تبدیل کنید، از آنچه کار نمی کند آگاه باشید و از این اشتباهات به هر قیمتی اجتناب کنید.
جمع بندی
بازاریابی ایمیلی سالهاست که وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از بازاریابان بر آن تسلط دارند. اگر می خواهید به سرعت بر این کانال مسلط شوید، مهم است که باید بدانید:
اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما بر آنچه مخاطبان می خواهند بشنوند تمرکز می کند و نه لزوما آنچه شما می خواهید به آنها بگویید.
این را در نظر داشته باشید و از طریق این کانال بازاریابی موفقیت حداکثری را تجربه کنید.